Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 augustus 2022, 18:05   #41
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Vanwaar blijft dat geld binnenkomen, uw aandelen op de beurs? Want interesten op een spaarboekje zijn wat mager geworden.
Leefloon desnoods, wat voldoende moet zijn he lol
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2022, 18:18   #42
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.279
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Leefloon desnoods, wat voldoende moet zijn he lol
Dan gaat u er van uit dat de hoofdmoot van de samenleving u van dienst wil blijven.
Maar als iedereen CUFIaans gaat leven, is er niets meer om leefloon mee uit te delen.

Als ge dan dat Gratis wil noemen, dan kan u gemakkelijker gratis blijven leven zonder uw kloten af te draaien.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2022, 18:28   #43
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dan gaat u er van uit dat de hoofdmoot van de samenleving u van dienst wil blijven.
Maar als iedereen CUFIaans gaat leven, is er niets meer om leefloon mee uit te delen.

Als ge dan dat Gratis wil noemen, dan kan u gemakkelijker gratis blijven leven zonder uw kloten af te draaien.
Wat de rest doet is mijn zaak niet he. Ik wil geen elektriciteit rekening meer en een stuk grond waar de grondlasten op de vervuiling berekend zijn.
Maar daar ik afval recycleer, zouden ze mij extra geld moeten ja. Zij vervuilen mijn lucht, grond en water.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 11 augustus 2022 om 18:28.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2022, 18:36   #44
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.279
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Wat de rest doet is mijn zaak niet he.
Toch wil u leefloon krijgen.
Citaat:
Ik wil geen elektriciteit rekening meer en een stuk grond waar de grondlasten op de vervuiling berekend zijn.
Dat eerste kan prima, maar kost zoveel aan investering dat het niet rendabel is, en welke technologie u ook kiest, tenzij elektriciteitsloos, gaat het een hoop kennis en tijd vragen. Dat die kennis en tijd die van u of ander is...
Citaat:
Maar daar ik afval recycleer, zouden ze mij extra geld moeten ja. Zij vervuilen mijn lucht, grond en water.
Maar wat de rest doet, is uw zaak niet.
Ik heb een spijtig feitje te melden.
Heel veel mensen kunnen geen waterzuivering op 3m² in gang houden, dus die hun lichamelijk afval gaat door het beekje in uw Hof van Eden slijmen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2022, 19:54   #45
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Toch wil u leefloon krijgen.

Dat eerste kan prima, maar kost zoveel aan investering dat het niet rendabel is, en welke technologie u ook kiest, tenzij elektriciteitsloos, gaat het een hoop kennis en tijd vragen. Dat die kennis en tijd die van u of ander is...

Maar wat de rest doet, is uw zaak niet.
Ik heb een spijtig feitje te melden.
Heel veel mensen kunnen geen waterzuivering op 3m² in gang houden, dus die hun lichamelijk afval gaat door het beekje in uw Hof van Eden slijmen.
Als je bewuster met energie omgaat, denk ik dat ge met panelen wel toekomt. Maar het kost idd heel veel geld die energie op te slagen. Maar daar je uw huis uit afval bouwt, bespaart ge veel kosten he. Enkel uw steunbalken, dak, plexi/glas en energievoorziening is nieuw.
Niets kennis, allemaal plug and play anno 2022, zeker de panelen.

Je moet uw blackwater zuiveren en dan irrigeren in een gesaneerde serre die een overloop naar de riool heeft. Maar dat zijn maar druppels als ge bomen zet.
Boeken lezen van Michael Reynolds.

https://m.youtube.com/watch?v=bb35zQcGseA
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 11 augustus 2022 om 20:21.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2022, 20:25   #46
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.279
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Als je bewuster met energie omgaat, denk ik dat ge met panelen wel toekomt. Maar het kost idd heel veel geld die energie op te slagen.
Nog bewuster? Het enige ik eigenlijk begin te zien als verspilling is mijn communicatie met U. Langs de andere kant, die paar watt per dag in vergelijking met mijn ander internet gebruik, meh, mijn geweten kan er mee leven.
Citaat:
Maar daar je uw huis uit afval bouwt, bespaart ge veel kosten he. Enkel uw steunbalken, dak, plexi/glas en energievoorziening is nieuw.
Koeiestront en stro , meer hebben sommige Afrikaanse stammen niet nodig om hun kralen te bouwen, en U braakt hier woorden uit als plexi en al even futuristisch, modern glas uit. En dan stoefen dat U het perfecte idee hebt.
2022 begint Mel Brooks capaciteit humor te halen.
Citaat:
Niets kennis, allemaal plug and play anno 2022, zeker de panelen.
Die glazen platen, ja, da's gewoon aansluiten. En na 20-30 jaar komt er te weinig uit, en dan?
Citaat:
Je moet uw blackwater zuiveren en dan irrigeren in een gesaneerde serre die een overloop naar de riool heeft. Maar dat zijn maar druppels als ge bomen zet.
Dus die anderen die u niet interesseren maar wel uw leefloon moeten betalen, moeten ook uw overloop een afvoer bezorgen.
Citaat:
Boeken lezen van Michael Reynolds.
Ik lees liever iets anders.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 11 augustus 2022 om 20:26.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2022, 20:29   #47
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Nog bewuster? Het enige ik eigenlijk begin te zien als verspilling is mijn communicatie met U. Langs de andere kant, die paar watt per dag in vergelijking met mijn ander internet gebruik, meh, mijn geweten kan er mee leven.

Koeiestront en stro , meer hebben sommige Afrikaanse stammen niet nodig om hun kralen te bouwen, en U braakt hier woorden uit als plexi en al even futuristisch, modern glas uit. En dan stoefen dat U het perfecte idee hebt.
2022 begint Mel Brooks capaciteit humor te halen.

Die glazen platen, ja, da's gewoon aansluiten. En na 20-30 jaar komt er te weinig uit, en dan?

Dus die anderen die u niet interesseren maar wel uw leefloon moeten betalen, moeten ook uw overloop een afvoer bezorgen.

Ik lees liever iets anders.
Ja ge moet dit niet bespreken he.
Maar ze zijn zoveel met het milieu bezig terwijl de huidige norm en modernisering net de oorzaak van de vervuiling is.

Als er na 20j weinig uitkomt, vervangt ge he. Bedenk uw spaarpot na 20j geen rekeningen te betalen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2022, 20:32   #48
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.279
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ja ge moet dit niet bespreken he.
Maar ze zijn zoveel met het milieu bezig terwijl de huidige norm en modernisering net de oorzaak van de vervuiling is.

Als er na 20j weinig uitkomt, vervangt ge he. Bedenk uw spaarpot na 20j geen rekeningen te betalen.
Bedenk eens dat als iedereen CUFI gaat, er geen zonnepaneel meer te kopen is. Zelfs niet voor 500 kameelladingen wiet.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2022, 20:37   #49
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Bedenk eens dat als iedereen CUFI gaat, er geen zonnepaneel meer te kopen is. Zelfs niet voor 500 kameelladingen wiet.
Niet iedereen wilt dat he. Maar ik wil de huidige norm niet.
En als ik grond koop, mag ik nog altijd niet naar een andere norm leven waar mijn rioolwater zuiverder is dan een gewoon huis en mijn water circuleert zonder enig verlies.
Nu betalen meesten water dat ze maar ene keer gebruiken terwijl ze er de wc mee kunnen doorspoelen en planten bewateren. Beter voor milieu.

Als anderen moderne slaaf willen worden van een technocratie, let them be. Maar er moet wel een alternatief zijn.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2022, 20:59   #50
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.279
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Niet iedereen wilt dat he. Maar ik wil de huidige norm niet.
En als ik grond koop, mag ik nog altijd niet naar een andere norm leven waar mijn rioolwater zuiverder is dan een gewoon huis en mijn water circuleert zonder enig verlies.
Nu betalen meesten water dat ze maar ene keer gebruiken terwijl ze er de wc mee kunnen doorspoelen en planten bewateren. Beter voor milieu.

Als anderen moderne slaaf willen worden van een technocratie, let them be. Maar er moet wel een alternatief zijn.
Dat alternatief is er niet meer. Zelfs niet in Brunei of Saoedi Arabië.

Het kortste bij kan je komen in de VS, stel je voor, bij de hardcore Amish of in echte derdewereldlanden, als de lokale krijgsheren je niet leegplunderen, verkrachten en levend verbranden. (niet noodzakelijk in die volgorde, je zou maar eens het geluk kunnen hebben met een pyronecrokleptomanische homo )
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2022, 21:05   #51
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat alternatief is er niet meer. Zelfs niet in Brunei of Saoedi Arabië.

Het kortste bij kan je komen in de VS, stel je voor, bij de hardcore Amish of in echte derdewereldlanden, als de lokale krijgsheren je niet leegplunderen, verkrachten en levend verbranden. (niet noodzakelijk in die volgorde, je zou maar eens het geluk kunnen hebben met een pyronecrokleptomanische homo )
Omdat het niet wettelijk mag.
Michael Reynolds kreeg er als architect een paar wetten door, kocht grond en bouwde zulke huizen; inwoners zijn laaiend enthousiast en het is een succes.
1 huis dat uit afval gebouwd is, is nu meer dan 1 miljoen dollar waard.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2022, 21:11   #52
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.279
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Omdat het niet wettelijk mag.
Michael Reynolds kreeg er als architect een paar wetten door, kocht grond en bouwde zulke huizen; inwoners zijn laaiend enthousiast en het is een succes.
1 huis dat uit afval gebouwd is, is nu meer dan 1 miljoen dollar waard.
High Tech afval.... Wat niet zou bestaan als we allen CUFI zouden zijn.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2022, 21:15   #53
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
High Tech afval.... Wat niet zou bestaan als we allen CUFI zouden zijn.
Maar het bestaat, dus laten we het opruimen ipv meer te maken?
Groen leven is geen politiek thema, maar een heel andere levensstijl adopteren.

Ze zouden mij een subsidie van circa 250k moeten geven om op te starten en dan mij bedanken de afvalberg te verkleinen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2022, 08:06   #54
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.750
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Zonne panelen bestaan al en gaan even mee. Eens je dat hebt, hebt ge gratis zon. Regenwater vang je ook gratis op, anders grondwater.
Uw eigen stront kan als mest dienen, maar vraagt de benodigde kennis.
Sommige dingen zijn inderdaad gratis, maar zeker niet alles.
Integendeel is er steeds meer werk te doen op aarde en zijn er steeds meer mensen nodig om alles draaiende te houden.
Ook al omdat er steeds meer problemen komen bij een ontwikkeling van de cultuur en die opgelost moeten worden en arbeid vergen.
En arbeid kost geld en de waarde van geld is de arbeid (Marx).
En niks doen is stom vervelend.

En het grootste probleem zal worden de aarde om te bouwen tot een ruimteschip voordat de zon is uitgebrand over 5 miljard jaar.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 12 augustus 2022 om 08:10.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2022, 08:11   #55
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Sommige dingen zijn inderdaad gratis, maar zeker niet alles.
Integendeel is er steeds meer werk te doen op aarde en zijn er steeds meer mensen nodig om alles draaiende te houden.
Ook al omdat er steeds meer problemen komen bij een ontwikkeling van de cultuur en die opgelost moeten worden en arbeid vergen.
En arbeid kost geld en de waarde van geld is de arbeid (Marx).
En niks doen is stom vervelend.


En het grootste probleem zal worden de aarde om te bouwen tot een ruimteschip voordat de zon is uitgebrand over 5 miljard jaar.
Het is een verkeerde ontwikkeling die in de mens zijn nadeel werkt. We worden gedwongen in verdienmodellen en wijsgemaakt dat we de keuze hebben. Maar ze conditioneren de menselijke geest in die illusie.
De economie is vervuilend, oorlogszuchtig, en houdt 0,0 rekening met de volgende generaties mensen.

Als ieder de basis voor zichzelf kan voorzien, maar het soms met minder moet doen, hebben we geen economie meer nodig die zulke tirannie veroorzaakt op wereldschaal.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2022, 08:17   #56
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.750
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Het is een verkeerde ontwikkeling die in de mens zijn nadeel werkt. We worden gedwongen in verdienmodellen en wijsgemaakt dat we de keuze hebben. Maar ze conditioneren de menselijke geest in die illusie.
De economie is vervuilend, oorlogszuchtig, en houdt 0,0 rekening met de volgende generaties mensen.
Om een andere cultuur en economie te bouwen, ook dat zal heel veel werk vragen.
Citaat:
Als ieder de basis voor zichzelf kan voorzien, maar het soms met minder moet doen, hebben we geen economie meer nodig die zulke tirannie veroorzaakt op wereldschaal.
Ieder kan niet voor zichzelf voorzien.
Een mens voor zichzelf alleen is zelfs niet in staat een speld of een luciferhoutje te maken.
Maar de totale gemeenschap en economie zorgt voor iedereen.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2022, 08:19   #57
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.951
Standaard

Ik heb trouwens ondervonden dat ge dan best kippen, geiten en schapen houdt om dierlijke vetten te hebben. Moest je grond kunnen kopen aan water waar forel passeert is het nog beter meegenomen. En dat bestaat he.
Dan dat water door pvc sturen door een hydromotor en ge hebt full continu een batterij die oplaadt.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2022, 08:22   #58
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.750
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik heb trouwens ondervonden dat ge dan best kippen, geiten en schapen houdt om dierlijke vetten te hebben. Moest je grond kunnen kopen aan water waar forel passeert is het nog beter meegenomen. En dat bestaat he.
Dan dat water door pvc sturen door een hydromotor en ge hebt full continu een batterij die oplaadt.
Mooi, maar waar haal je hydromotor vandaan?
En wat als iedereen kippen gaat houden?
Dat zal me wat worden in een grote stad met 10 miljoen kakelende kippen.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2022, 08:30   #59
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Mooi, maar waar haal je hydromotor vandaan?
En wat als iedereen kippen gaat houden?
Dat zal me wat worden in een grote stad met 10 miljoen kakelende kippen.
Meeste mensen voelen zich te comfortabel om zoiets te doen Harrie.
Maar andere mensen hebben er genoeg van en willen leven volgens de natuurlijke orde.
En als iedereen dieren zou eten met een lage ecologische voetafdruk, zou dat net beter zijn voor de volgende generaties. Als we de huidige norm verder uitbreiden, zal het nooit beteren.
De huidige teelt is een open invitatie naar een volgende pandemie.

__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2022, 09:14   #60
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Bedenk eens dat als iedereen CUFI gaat, er geen zonnepaneel meer te kopen is. Zelfs niet voor 500 kameelladingen wiet.
Bedenk eens dat de mens zich wel weet aan te passen.
Als er geen economie meer is, maar wel voldoende voedsel, kruiden en energie voor iedereen; wat is dan nog het probleem?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be