Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Moeten de overheden zich borg stellen voor Arco ?
1. De federale overheid moet borg staan. 2 3,92%
2. De gewesten moeten borg staan. 0 0%
3. De federale en gewesten moeten tezamen borg staan. 1 1,96%
4. Laat het ACW desnoods maar stikken. 22 43,14%
5. Laat de particuliere vennoten desnoods maar stikken. 1 1,96%
6. Laat het ACW en de particulieren desnoods maar stikken. 22 43,14%
7. Ik geloof dat de aandeelkoers van Dexia fictief is en we moeten ons geen zorgen maken. 1 1,96%
8. Geen idee, ik vertrouw op .... ( naam kan je hieronder weergeven). 2 3,92%
Aantal stemmers: 51. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 september 2018, 07:05   #2141
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Volgend jaar zijn er nationale verkiezingen.

Het is extreem onwaarschijnlijk dat er nog iets over arco in een toekomstig regeerakkoord,ongeacht of het een eerder centrumrechtse-,dan wel een centrumlinkse coalitie wordt,zal staan.
Zo is dat.

https://www.tijd.be/politiek-economi.../10052305.html

https://forum.politics.be/showpost.p...94&postcount=1
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 09:42   #2142
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pol Bekijk bericht
Feit is ook dat voor de Arco-cooperatieve spaarders al van bij de regeling van het Dexia-debacle 10 jaar geleden door de regering terugbetaling van hun aandeel werd ingeschreven in het akkoord. Dat werd bij elke regeringswissel terug geherwaardeerd en door de bank ook bij oprichting van Belfius door de bank. Andere cooperatieve aandelen van geredde banken werden elders wel terugbetaald zonder enig bezwaar door Europa. Het gaat hier niet om speculanten. Ze hebben in vertrouwen met een eerder beperkt bedrag de brede werking van het werkersverbond willen ondersteunen en daar was toen geen risico bij. Beweging.net is zelf ook slachtoffer van het debacle en wordt daardoor tot groot jolijt van de grote graaiers al getroffen in zijn werking. Zo eenvoudig is het dossier dus niet dat bank of staat de Arco-houders zomaar zou kunnen negeren. En als Europa daar wordt bijgehaald als excuus, waarom geldt dat dan niet voor de door Europa al jaren opgelegde terugbetaling van de onrechtmatig opgestreken rulings van de grote bedrijven?
U hebt het dus over de regering Leterme. Het enige wat Leterme geprobeerd heeft was een staatswaarborg te ontfutselen. Dat stootte op een hard njet van Europa. En met reden!. Vooreerst een staatswaarborg kan slechts worden aangevraagd door instellingen die erkend waren als bank. De Arco- vennootschappen hadden overigens geen premies gestort in het daarvoor voorziene officieel reservefonds waar de echte banken regelmatig toe bijdragen. Verder geldt de staatswaarborg slechts voor spaardeposito's terwijl de coöperanten allemaal aandeelhouders waren in een coöperatieve vennootschap (het stond verdorie letterlijk op de door hen ontvangen stukken!). Bovendien kwam Leterme aandraven met een aanvraag voor staatswaarborg op een moment dat het Dexia-schip reeds volop aan het zinken was. Het kwam dus neer op het pogen een brandverzekering nog af te sluiten terwijl het huis reeds een lichterlaaie staat.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2018, 16:44   #2143
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.726
Standaard

https://www.tijd.be/dossier/gemeente.../10058412.html

'Je moet goed gek zijn als Arco-spaarder om je stem te geven aan een partij die woordbreuk pleegt. Trop is teveel en teveel is trop. Wij roepen de 800.000 Arco-spaarders op hun ongenoegen in de stembus te deponeren.' De actiegroepen viseren niet alleen CD&V, die bleef aandringen op een oplossing, maar ook de andere coalitiepartners N-VA, Open VLD en MR.

In de vorige legislaturen kwam er onder N-VA en MR en met de PS/Sp.a kwam er geen oplossing voor Arco. Degenen die op N-VA stemden om een oplossing voor Arco te krijgen zijn er aan voor de moeite.

Ik begrijp niet waarom de actiegroepen oproepen om te gaan stemmen. Zouden ze niet beter thuisblijven op verkiezingsdag ? Denken ze echt dat als ze Groen, PVDA+ of het Vlaams Belang in de meerderheid stemmen ze dan een oplossing voor Arco mogen verwachten ?
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 12 oktober 2018 om 16:45.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2018, 16:47   #2144
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
https://www.tijd.be/dossier/gemeente.../10058412.html

'Je moet goed gek zijn als Arco-spaarder om je stem te geven aan een partij die woordbreuk pleegt. Trop is teveel en teveel is trop. Wij roepen de 800.000 Arco-spaarders op hun ongenoegen in de stembus te deponeren.' De actiegroepen viseren niet alleen CD&V, die bleef aandringen op een oplossing, maar ook de andere coalitiepartners N-VA, Open VLD en MR.

In de vorige legislaturen kwam er onder N-VA en MR en met de PS/Sp.a kwam er geen oplossing voor Arco. Degenen die op N-VA stemden om een oplossing voor Arco te krijgen zijn er aan voor de moeite.

Ik begrijp niet waarom de actiegroepen oproepen om te gaan stemmen. Zouden ze niet beter thuisblijven op verkiezingsdag ? Denken ze echt dat als ze Groen, PVDA+ of het Vlaams Belang in de meerderheid stemmen ze dan een oplossing voor Arco mogen verwachten ?

Misschien rekenen ze op de PS, spa, Defi of cdh ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2018, 16:49   #2145
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
https://www.tijd.be/dossier/gemeente.../10058412.html

'Je moet goed gek zijn als Arco-spaarder om je stem te geven aan een partij die woordbreuk pleegt. Trop is teveel en teveel is trop. Wij roepen de 800.000 Arco-spaarders op hun ongenoegen in de stembus te deponeren.' De actiegroepen viseren niet alleen CD&V, die bleef aandringen op een oplossing, maar ook de andere coalitiepartners N-VA, Open VLD en MR.

In de vorige legislaturen kwam er onder N-VA en MR en met de PS/Sp.a kwam er geen oplossing voor Arco. Degenen die op N-VA stemden om een oplossing voor Arco te krijgen zijn er aan voor de moeite.

Ik begrijp niet waarom de actiegroepen oproepen om te gaan stemmen. Zouden ze niet beter thuisblijven op verkiezingsdag ? Denken ze echt dat als ze Groen, PVDA+ of het Vlaams Belang in de meerderheid stemmen ze dan een oplossing voor Arco mogen verwachten ?
Absurd inderdaad.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2018, 16:49   #2146
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Misschien rekenen ze op de PS, spa, Defi of cdh ?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2018, 16:52   #2147
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Moet de regering borg staan voor Arco (Acw).
Nee.
Waarom zou ze?
Behalveuit politieke pressie...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2018, 17:57   #2148
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.989
Standaard

Moet de regering borg staan voor Arco (Acw). Natuurlijk niet. Maar daar trekt de CD&V clan zich niets van aan. Ze zijn gewoon dat het volk, de kudde zich laat afslachten als schapen en onder andere opdraait voor het corrupt gesjoemel.

Door verdorie ons met zen allen te doen mee betalen om de witte boord corrupten uit de handen van het parket /justitie houden maakt de CD&V alle burgers medeplichtig aan verdoezelen van corrupte feiten!

De vriendjes politiek in dit sjoemel land gaat gestaagd verder. Verkiezing of niet !

Net zoals met iedereen “in bed kruipen” is het benoemen van de vriendjes nog steeds de werkwijze van CD&V blijkbaar. Zells al er volgens de wet nu gecontroleerd moet worden wie de beste is om een funktie uit te oefenen vegen ze er hun broek aan. Macht wellust troef bij CD&V

Het gevangeniswezen krijgt een nieuwe baas: Rudy Van De Voorde, een kabinetsmedewerker van minister van Justitie Koen Geens (CD&V).

Nochtans kwam na het examen bij Selor, het aanwervingsapparaat van de overheid, Mathilde Steenbergen als beste uit de bus.
De benoeming door de minister moet niet aan de ministerraad worden voorgelegd.

Waarom moeten wij gaan kiezen ? Om hen de volmacht te geven ons te bedriegen en hun goesting te doen
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 12 oktober 2018 om 18:02.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2018, 19:09   #2149
De Koninck
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 14 november 2007
Berichten: 313
Standaard

Voor mij is de houding van CD&V in het Arco-verhaal een reden om nooit meer CD&V te stemmen. Dat heb ik onze burgemeester ook laten weten, ook al heeft die redelijk goed werk geleverd .
De Koninck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2018, 19:26   #2150
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Is dat nu al in orde? Het staat toch in het regeerakkoord, dan moet dat toch gebeuren.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2018, 06:57   #2151
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Ik kreeg al het verwijt dat ik met mijn diploma en 50 jaar jong geen werk meer wou zoeken en enkel van het systeem profiteer. Die mij dit verwijten kennen ook al mijn mening over arco en hoeveel ik ook ben kwijt geraakt. Ik noem het dan ook terug pakken wat men mij heeft afgepakt. En dan kijk je naar Terzake en hoor je Steven Vanackere bezig. Is het normaal dat een politicus, Steven Vanackere, een naam die al in de ACW gangen en in het dossier Arco werd genoemd, nu zomaar even een politiek benoemd postje krijgt waar hij eventjes 28000 euro/maand gaat krijgen? Onbekwaam maar gewoon benoemd omwille van zijn verleden. En hij even doodleuk verklaart dat hij zijn handen in onschuld wast. Zoiets stoort mij dus enorm en door heel dat Arcoprobleem stijgt soms mijn bloeddruk. 800000 mensen samen met enkele anderen hun spaarcenten afgepakt en nu beloond worden met een politiek benoemd postje van 28000 euro/maand. En mij dan maar verwijten dat ik profiteer? Wat ik krijg is peanuts in vergelijking met wat de dieven van het ACW krijgen!
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2018, 07:18   #2152
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Koninck Bekijk bericht
Voor mij is de houding van CD&V in het Arco-verhaal een reden om nooit meer CD&V te stemmen. Dat heb ik onze burgemeester ook laten weten, ook al heeft die redelijk goed werk geleverd .
Het domme volkje overal in Vlaanderen denkt daar duidelijk anders over want CD&V blijft de grootste lokale partij met soms monsterscores tot boven 70% in sommige West-Vlaamse inteeltgemeentes.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2018, 07:58   #2153
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.833
Standaard

Het strafste is dat er ,schijnt mij toch toe,voor elke Arco-aandeelhouder (inclusief mezelf) een kleine somme gelds (in de praktijk enkele tientallen euro's) klaar ligt die ,geheel wettelijk,aan de aandeelhouders kan uitgekeerd worden in het kader van de vereffening van de vennootschap...De staat heeft daar NIKS mee te maken.

Vanaf mijn stoel ziet het er naar uit dat alles aan alle kanten geblokkeerd zit,ondermeer door de gerechtelijke procedures die de"verontwaardigde onnozelaars", aangespannen hebben kan deze vereffening niet afgehandeld worden zoals het behoort.


Het lijkt een beetje op ons eigen "Brexit" verhaal qua onnozelheid,het is als "gefriteerd waterijs",een bevredigende oplossing voor alle smaken,maar ze KAN niet bestaan.....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 17 november 2018 om 08:03.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2018, 08:44   #2154
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
De vzw beweging.net heeft nooit of nergens bij eigen monde verklaard dat ze ook maar 1 eurocent wensen bij te dragen in de Arco affaire waar ze geen enkel juridische link mee hebben.
Als het cordon kan overslaan van het Vlaams Blok op het Vlaams Belang, waarom zou de arco-schande dan ook niet kunnen migreren naar de beweging.net ?
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2018, 13:53   #2155
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Het domme volkje overal in Vlaanderen denkt daar duidelijk anders over want CD&V blijft de grootste lokale partij met soms monsterscores tot boven 70% in sommige West-Vlaamse inteeltgemeentes.
Dat betekent enkel dat de kiesdwang niet alleen geldt voor domme West-Vlamingen maar vooral voor politieke analfabeten.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2018, 14:46   #2156
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Als het cordon kan overslaan van het Vlaams Blok op het Vlaams Belang, waarom zou de arco-schande dan ook niet kunnen migreren naar de beweging.net ?
Dat de schande migreert zal beweging.net niet deren hoor : dat zijn echte tsjeven. Zoals iedereen weet hebben die totaal geen schaamte, lachen eens minzaam als priesters en doen gewoon voort.
Je weet ongetwijfeld dat men juridisch geen enkele manier heeft om beweging.net tot ook maar iets te 'dwingen' en kaloten die gratis hun eigen geld weggeven moet men volgens mij nog uitvinden.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2018, 15:46   #2157
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
De vzw beweging.net heeft nooit of nergens bij eigen monde verklaard dat ze ook maar 1 eurocent wensen bij te dragen in de Arco affaire waar ze geen enkel juridische link mee hebben.

Dit in tegenspraak met de zou-journalistiek die meedoet aan de politieke volksverlakkerij door geen formeel standpunt van de vzw te vragen.
Het is niet van willen maar van moeten. Het is hoe dan ook veel te weinig. De tsjeven en haar zuil zouden zich door moeten schamen, maar we weten al langer dan vandaag dat ze geen schaamtegevoel kennen.
Peeters draagt al de gevolgen van zijn tsjeverij. Hopelijk krijgen hij en zijn partaai volgend jaar pas goed slaag.

https://www.tijd.be/ondernemen/banke.../10002506.html

https://www.tijd.be/politiek-economi...t/9918316.html

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...aagt~a6d08571/

http://www.standaard.be/cnt/dmf20180910_03729331
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2018, 15:48   #2158
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat de schande migreert zal beweging.net niet deren hoor : dat zijn echte tsjeven. Zoals iedereen weet hebben die totaal geen schaamte, lachen eens minzaam als priesters en doen gewoon voort.
Je weet ongetwijfeld dat men juridisch geen enkele manier heeft om beweging.net tot ook maar iets te 'dwingen' en kaloten die gratis hun eigen geld weggeven moet men volgens mij nog uitvinden.
Wat dat weggeven van andermans centen betreft, zo kennen we er meer.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2018, 07:42   #2159
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het strafste is dat er ,schijnt mij toch toe,voor elke Arco-aandeelhouder (inclusief mezelf) een kleine somme gelds (in de praktijk enkele tientallen euro's) klaar ligt die ,geheel wettelijk,aan de aandeelhouders kan uitgekeerd worden in het kader van de vereffening van de vennootschap...De staat heeft daar NIKS mee te maken.
Bij DEXIA lag al jaren geleden het volledige bedrag voor de 800.000 gedupeerden klaar om uit te betalen. De politiek heeft dit toen tegen gehouden. En dit is geen cowboyverhaal maar heb ik van iemand die het 100% zeker kon zeggen gehoord. Later is dat geld gebruikt voor de Staat een mooi dividend te betalen. En is het opgesoupeerd aan allerlei rommel. De man die het mij vertelde is toen op non actief gezet en hij zit vandaag nog steeds thuis, betaald!

Edit : en mij betalen ze nu ook mijn verlies terug. De eerste maand zal het blijkbaar 1623 euro netto. Drie maanden en dan de volgende drie maanden 1498 euro. Daarna zes maanden 1396 euro en dan zal het zakken naar 1170 euro. Meer dan 22 jaar beroepservaring dus dan zakt het daarna niet meer.

Laatst gewijzigd door Profiteur : 18 november 2018 om 07:45.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2018, 13:09   #2160
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

De regering zal zich nu herpakken met de verkiezingen in zicht en met enige spoed de slachtoffers van de ACW/CD&V fraude uitbetalen.

Ongetwijfeld.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be