Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 maart 2010, 10:58   #61
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik bedoel het meer "mano a mano".
k vind het toch wat teveel van 'de witte brigade' hebben ... ik ga passen.

gewoon de kop laten rollen !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2010, 11:03   #62
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
k vind het toch wat teveel van 'de witte brigade' hebben ... ik ga passen.

gewoon de kop laten rollen !
Aauw!

Je zet me weer even met de voeten op de grond.

Je hebt gelijk, zo laag als de Witte Brigades willen we niet zinken.

Bedankt Anna!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2010, 11:06   #63
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Aauw!

Je zet me weer even met de voeten op de grond.

Je hebt gelijk, zo laag als de Witte Brigades willen we niet zinken.

Bedankt Anna!
ben blij dat je t zo goed verstaan hebt
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2010, 12:18   #64
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ben blij dat je t zo goed verstaan hebt
Dat is emotie he Anna, dat verhinderd soms dat je je verstand gebruikt he.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2010, 12:23   #65
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Allez vent,
't zijn niet wij die met een spreidstand zitten;
't is het (on)land B. dat met een spreidstand zit.

En meestal is het zelfs zo: aan frankofone kant zit met met de linkervoet in de stierenstront (finansiele malversasies, politieke moorden, fraude, korrupsie ..) en aan Vlaamse kant met de rechtervoet toch in iets properder omstandigheden.

Die spreidstand probeert men wel zeer handig verborgen te houden. Voorbeelden ten over. (het laatste vb. voor hetgeen nu met de genadeverzoeken naar boven kwam, waren de reizen van de roi de Laeken et famille. Zogezegd lagere fakturen voor het afgelopen jaar. Tot uitlekte dat er geen offisiële bezoeken waren, zodanig dat het privé-gebruik van het leger nog gestegen was !!)

Dat, mijn beste vriend, is de politieke logika waarin wij leven.
Veel uitleg, weinig ter zake, en geen antwoord op mijn post.

Wil je krapuul in de gevangenis? ja of neen?
Wil je krapuul vervroegd of met gratie uit de gevangenis ja of neen
Is het een goede zaak dat vlaams krapuul in de gevangenis blijft zitten ja of neen?
Ban je al zo communoautair verdwaasd, dat je evenveel vlaams krapuul als waals krapuul vervroegd wil vrijlaten ja of neen?

Dank om eens ter zake te antwoorden, zonder er de geschiedenis van het laatste jaar bij te gooien.

Laatst gewijzigd door spherelike : 24 maart 2010 om 12:24.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2010, 11:53   #66
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Veel uitleg, weinig ter zake, en geen antwoord op mijn post.

Wil je krapuul in de gevangenis? ja of neen?
Wil je krapuul vervroegd of met gratie uit de gevangenis ja of neen
Is het een goede zaak dat vlaams krapuul in de gevangenis blijft zitten ja of neen?
Ban je al zo communoautair verdwaasd, dat je evenveel vlaams krapuul als waals krapuul vervroegd wil vrijlaten ja of neen?

Dank om eens ter zake te antwoorden, zonder er de geschiedenis van het laatste jaar bij te gooien.
Of ik persoonlijk graag heb of krapuul in 't gevang zit ofwel vrij rondloopt, zou jij eigenlijk maar weinig relevant moeten vinden.

Dat ik mijn politieke mening mag uiten, dat zou jij uiterst relevant moeten vinden.

En mijn politieke mening is dat ik alles wat kommunotair scheefgetrokken is in de verf wens te zetten, omdat ik op politiek vlak wil streven naar een onafhankelijk Vlaanderen in de EU.

Dus, ik fokus de aandacht van mede-forummers op dit onverklaarbare beleidsverschil: één minister van zustisie, één roi de Laeken, één federale regering ... en toch zo'n regionaal verschil.
Als dat niet kittelt bij jou, leg het mij dan uit hé. Wie weet word ik nog belgisist ??
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2010, 11:59   #67
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Of ik persoonlijk graag heb of krapuul in 't gevang zit ofwel vrij rondloopt, zou jij eigenlijk maar weinig relevant moeten vinden.

Dat ik mijn politieke mening mag uiten, dat zou jij uiterst relevant moeten vinden.

En mijn politieke mening is dat ik alles wat kommunotair scheefgetrokken is in de verf wens te zetten, omdat ik op politiek vlak wil streven naar een onafhankelijk Vlaanderen in de EU.

Dus, ik fokus de aandacht van mede-forummers op dit onverklaarbare beleidsverschil: één minister van zustisie, één roi de Laeken, één federale regering ... en toch zo'n regionaal verschil.
Als dat niet kittelt bij jou, leg het mij dan uit hé. Wie weet word ik nog belgisist ??
Ik zou alesinds niet staan mekkeren over een regionaal verschil in het vrijlaten van veroordeeld crapuul.

Ik zou eerder mijn pijlen verschieten om alle crapuul in de gevangenis te houden tot ze hun straf uitgezeten hebben.

Beter voor de maatschappij maar natuurlijk geen blokken op het comunautaire stokevuur. Als men al zover gaat in het nationalisme dat men gaat aanklagen dat er niet meer crapuul vrijgelaten wordt, dan is er toch een hoek af van die nationalisten, die in andere topics dan de pleitbezorgers zijn voor law and order, nultolerantie, strenge straffen en uitwijzing van misdadigers.

Wanneer gaan nationalisten eens leren konsekwent te zijn. Je kan niet scoren met alle thema' s en geloofwaardig blijven.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2010, 12:56   #68
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Ik zou alesinds niet staan mekkeren over een regionaal verschil in het vrijlaten van veroordeeld crapuul.

Ik zou eerder mijn pijlen verschieten om alle crapuul in de gevangenis te houden tot ze hun straf uitgezeten hebben.

Beter voor de maatschappij maar natuurlijk geen blokken op het comunautaire stokevuur. Als men al zover gaat in het nationalisme dat men gaat aanklagen dat er niet meer crapuul vrijgelaten wordt, dan is er toch een hoek af van die nationalisten, die in andere topics dan de pleitbezorgers zijn voor law and order, nultolerantie, strenge straffen en uitwijzing van misdadigers.

Wanneer gaan nationalisten eens leren konsekwent te zijn. Je kan niet scoren met alle thema' s en geloofwaardig blijven.
Je plaatst tekst onder een kwoot van mij, maar je hebt geen fluit gesnapt van wat ik wou zeggen.
't Zal wel aan mij liggen.

Want ik snap nog altijd het verschil in beleid niet, met die éne minister, met die éne federale regering, met die éne roi de Laeken en toch verschil.
Wie, waar, op welk ogenblik en waarom maakt een verschil in de behandeling van een genadeverzoek ?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2010, 13:01   #69
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat is emotie he Anna, dat verhinderd soms dat je je verstand gebruikt he.
dat doet mij dan weer wat aan Raf denken
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2010, 13:02   #70
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Veel uitleg, weinig ter zake, en geen antwoord op mijn post.

Wil je krapuul in de gevangenis? ja of neen?
Wil je krapuul vervroegd of met gratie uit de gevangenis ja of neen
Is het een goede zaak dat vlaams krapuul in de gevangenis blijft zitten ja of neen?
Ban je al zo communoautair verdwaasd, dat je evenveel vlaams krapuul als waals krapuul vervroegd wil vrijlaten ja of neen?

Dank om eens ter zake te antwoorden, zonder er de geschiedenis van het laatste jaar bij te gooien.
edit : uw redenering is een 'simpel wicht' waardig (ik schreef eerst gewoon 'simpel wicht!' dat mag ni natuurlijk)

dit onevenwicht kan evengoed rechtgetrokken worden door de norm te verstrengen voor franstaligen natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Anna List : 25 maart 2010 om 13:03.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2010, 13:08   #71
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 januari 2010
Berichten: 0
Standaard

Wat mij betreft is het geen communautaire stof. Ik ben ook geen vragende partij naar een oplossing. Voor mij moet er niet evenveel genade verleent worden over de gewesten heen. Liever zelfs totaal geen genade.

Het gaat om de voordelen van a-politiek, onbevooroordeeld staatshoofd. Die, nu aangetoond wordt dat het staatshoofd helemaal niet onbevooroordeeld is, in het water vallen. Hij heeft zich zelf dus overbodig gemaakt. Hij kan vertrekken.
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2010, 13:43   #72
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Ik zou alesinds niet staan mekkeren over een regionaal verschil in het vrijlaten van veroordeeld crapuul.

Ik zou eerder mijn pijlen verschieten om alle crapuul in de gevangenis te houden tot ze hun straf uitgezeten hebben.

Beter voor de maatschappij maar natuurlijk geen blokken op het comunautaire stokevuur. Als men al zover gaat in het nationalisme dat men gaat aanklagen dat er niet meer crapuul vrijgelaten wordt, dan is er toch een hoek af van die nationalisten, die in andere topics dan de pleitbezorgers zijn voor law and order, nultolerantie, strenge straffen en uitwijzing van misdadigers.

Wanneer gaan nationalisten eens leren konsekwent te zijn. Je kan niet scoren met alle thema' s en geloofwaardig blijven.
Maar dat wordt toch helemaal niet aangeklaagd?

Er wordt aangeklaagd dat er - op tot nu toe onverklaarde manier - méér Frans-taligen aan een bestraffing ontsnappen.


Het zou kunnen dat Frans-talige rechters ten onrechte méér mensen te zwaar bestraffen, en daarom het inwilligen van genadeverzoeken méér nodig is in Franstalig België.

Het zou ook kunnen dat de misdaden door Vlamingen begaan van ernstiger aard zijn, en dus moeilijker aanleiding kunnen geven tot het inwilligen van een genadeverzoek.

Het zou echter ook kunnen dat de koning vindt dat de Vlamingen voor lichtere feiten toch maar beter zwaarder bestraft worden, opdat ze het overtreden van de wet zouden afleren, terwijl hij er tegelijk van uitgaat dat het voor Frans-taligen toch verloren moeite is omdat die niet meer in staat zijn nog iets te leren.

...


We weten dat echter allemaal niet, en daarom is het nodig éérst een vergelijkend onderzoek uit te voeren, om antwoord te krijgen op volgende vragen:

- over wèlke dossiers gaat het?

- wèlke genadeverzoeken werden al dan niet ingewilligd?



Maar ook zonder dat onderzoek blijf ik ervan overtuigd dat we zonder koning beter af zullen zijn.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg

Laatst gewijzigd door djimi : 25 maart 2010 om 13:44.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2010, 23:18   #73
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Punk Bekijk bericht
Ja dan verschiet sire de keunink dat ze zijn politieke macht willen inperken.
Niks mag hij te vertellen hebben. En geen dotatie niet meer ook niet. Zijn titel mag hij houden. Koning van ex-België. Koning van Niets, dus.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2010, 08:12   #74
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds Bekijk bericht
Wat mij betreft is het geen communautaire stof. Ik ben ook geen vragende partij naar een oplossing. Voor mij moet er niet evenveel genade verleent worden over de gewesten heen. Liever zelfs totaal geen genade.

Het gaat om de voordelen van a-politiek, onbevooroordeeld staatshoofd. Die, nu aangetoond wordt dat het staatshoofd helemaal niet onbevooroordeeld is, in het water vallen. Hij heeft zich zelf dus overbodig gemaakt. Hij kan vertrekken.
²
Hij kan verrekken.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2010, 08:31   #75
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

hierboven veel goede vragen, en zo weinig goede antwoorden.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be