Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 mei 2004, 21:23   #81
dorus
Banneling
 
 
dorus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zaadworst
De beste manier om dit te zeggen is misschien gewoon recht door de lucht. De allochtonen zijn voor een groot deel schuldig aan de staat. Zij maken winkels vies, dat kost geld. Dit kost de economie miljoenen vlaamse euro´s per jaar. Ook maken zij dingen kapot zoals bordjes voor de deur, zoals laatst.

Even een anekdote. Ik had dus zoals te lezen is in een andere draad, een bordje voor de deur met daarop ´Allochtonen, liever niet!´ omdat ik gedeterminoseerdt werd door hun en mijn vrouw. Dit is dus laatst op vreemde wijze kapot gemacht! Ik verdenk en ik weet zeker dat hun dat zijn. En mijn vrouw ook. Dit kost mij dus geld, en wie moet dat betalen, de verzekering ook niet. Hun ook niet. Zij hebben geen geld, alleen schuld. Schuld aan de staat. Zo komt het dus!


Bouw een douche! Thuis.
Sterk staaltje Arabische logica!
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2004, 21:26   #82
Zaadworst
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 21 mei 2004
Berichten: 69
Stuur een bericht via ICQ naar Zaadworst
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zaadworst
De beste manier om dit te zeggen is misschien gewoon recht door de lucht. De allochtonen zijn voor een groot deel schuldig aan de staat. Zij maken winkels vies, dat kost geld. Dit kost de economie miljoenen vlaamse euro´s per jaar. Ook maken zij dingen kapot zoals bordjes voor de deur, zoals laatst.

Even een anekdote. Ik had dus zoals te lezen is in een andere draad, een bordje voor de deur met daarop ´Allochtonen, liever niet!´ omdat ik gedeterminoseerdt werd door hun en mijn vrouw. Dit is dus laatst op vreemde wijze kapot gemacht! Ik verdenk en ik weet zeker dat hun dat zijn. En mijn vrouw ook. Dit kost mij dus geld, en wie moet dat betalen, de verzekering ook niet. Hun ook niet. Zij hebben geen geld, alleen schuld. Schuld aan de staat. Zo komt het dus!


Bouw een douche! Thuis.
Sterk staaltje Arabische logica!

Racist! Denken in termen als rassen is alleen goed als het niet over blanken gaat.




Herkomst: Oorspronkelijk zijn volbloed Arabieren afkomstig uit Noord-Afrika en het Nabije Oosten: meestal uit Egypte. Arabische volbloeds zijn die dieren die aantoonbaar afstammen van geïmporteerde Arabische beesten uit de genoemde gebieden.

Stokmaat: Gemiddeld tussen 1,40 en 1,50 m. Maar de meesten zijn stokloos.

Kleur: Arabische volbloeds zijn bruin, vos of schimmel; soms vaak zwart. Vaak zijn er witte aftekeningen op benen en hoofd.

Karakter: Arabische volbloeds zijn bijzonder intelligente dieren met een groot uithoudingsvermogen. Ze zijn alom bekend om hun vurige karakter.

Exterieur: Het hoofd is het opvallendste kenmerk. Het is vrij klein, met een breed voorhoofd, een smalle, fijn gevormde neus en een hol profiel. De concave lijn van het profiel maakt het hoofd van de Arabier tot een uitstekend voorbeeld van een snoekshoofd. De kleine, spitse oren raken elkaar bijna en de ogen zijn bijzonder groot en expressief. Deze expressiviteit wordt nog eens onderstreept door de grote, gevoelige neusgaten. Karakteristiek is ook de gebogen halslijn en de relatief brede borst. De beenstelling wil nogal eens het zwakke punt zijn. De Arabieren dragen hun staart hoog met een opvallende boog.

Gebruiksmogelijkheden: De Arabische volbloed wordt vooral gezien als bananenplukker en katoenplukker.

Beweging: De Arabische volbloed is beroemd om zijn lompe bewegingen, die vooral goed uitkomen in de bananenbranche. De draf vertoont veel knieactie, terwijl de stap niet het sterkste punt is van dit ras. Dit komt door eeuwen van opjaging door sterkere rassen.

Bijzonderheden: Er zijn bronnen van meer dan vijfduizend jaar oud die het bestaan van dit ras al vermelden. Een groot aantal moderne warmbloedrassen zijn - vaak via de Engelse volbloed - verwant aan de Arabische volbloed. Arabieren worden tegenwoordig overal ter wereld gefokt. Zoals kan worden verwacht van een dier dat zich eeuwenlang in de woestijn heeft weten te handhaven, beschikt de Arabier over een groot weerstands- en uithoudingsvermogen. Volgens de Arabische volkeren schiep Allah dit ras uit een ademteug zuidenwind. Mohammed droeg de nomadenstammen op het ras zuiver te houden. De oude Grieken waren ervan overtuigd dat de zeegod Poseidon het dier met een klap van zijn drietand uit de golven van de zee had getoverd. Hoe het ook zij, al van oudsher is de mens overtuigd van de bijzonderheid van de Arabier. Ondanks het feit dat de Arabier een gespierd paard is, weegt het niet veel meer dan 500 kg.
Zaadworst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2004, 11:08   #83
SeaSquid
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Berichten: 72
Stuur een bericht via MSN naar SeaSquid
Standaard

"Besparingen" hoor ik Bob en anderen zeggen? Ok dan. Op zich geen problemen mee.

Maar mag ik dan ook weten waarop ?
SeaSquid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2004, 15:36   #84
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10
Vrij identieke opmerkingen als voor vermogensbelasting.
Besparingen dan. Nu, vroeg of laat moet het er toch van komen.
De burgers omvormen tot goede burgers.
Het land van de fraudeurs, weet je.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2004, 11:21   #85
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SeaSquid
"Besparingen" hoor ik Bob en anderen zeggen? Ok dan. Op zich geen problemen mee.

Maar mag ik dan ook weten waarop ?
"Verfijningen"

1. Nationaal : Het bestaande fiscale systeem meer naleven
2. Internationaal : Opdoeken van de fiscale paradijzen
3. Opheffing van het bankgeheim
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2011, 12:19   #86
louis1949
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 oktober 2010
Locatie: Chonburi Thailand
Berichten: 644
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 't Gezond Verstand Bekijk bericht
De enige echte reden waarom het in dit land de verkeerde kant opgaat - los van migranten, onveiligheid etc... - is de enorme staatsschuld die wij meeslepen. Grotendeels ontstaan in de zeventiger en tachtiger jaren voor het oprichten en financieren van een exuberant overheidsapparaat, criminele legeraankopen, nutteloze of compleet waardeloze investeringen en de beruchte vlaams-waalse 'wafelijzerpolitiek', is zij opgelopen tot een waarlijk astronomisch bedrag. De rente op de uitstaande schuld alleen al is ieder jaar een zware dobber bij de begroting.

De huidige generatie heeft deze schulden niet gemaakt, noch gewild maar mag ze wel afbetalen en wordt daarvoor asociaal belast. Daarenboven mag diezelfde generatie nog eens de pensioenen ophoesten van de generatie die ons met die staatschuld heeft opgezadeld en tegelijkertijd zorgen voor een eigen pensioenspaarpot, de vergrijzing weet u wel. Reken daarbij dat de generatie die ons de immense staatsschuld 'cadeau' deed nooit wat heeft gedaan voor het milieu - terwijl de jonge garde hier opnieuw mag voor opdraaien - en dat die generatie vrijwel allemaal in een eigen huis bezit terwijl de huidige generatie met moeite een stukje grond kunnen kopen omdat die vorige generatie het nodig - en normaal - vindt 150 euro per m2 te vragen, dan rijst bij mij de vraag hoe lang dit nog zal duren.

Er wordt wel een zeer verregaande - om niet te zeggen perverse solidariteit van ons verwacht. Het is dan ook hét moment om het spook van de staatsschuld eens verder te analyseren. Er wodt mijns inziens vaak te abstract over gedaan, te vanzelfsprekend ook.

Is het inderdaad normaal dat een generatie een andere kan opzadelen met een immense schuld die vrijwel iedere normale vooruitgang hypothekeert?

Kan het dat diezelfde generatie dan ook nog eens verwacht dat wij hen onder het mom van solidariteit en verdraagzaamheid onderhouden via gratis zorgverstrekking en pensioen?

En dan kom ik nu tot het meest perverse van ons hele staatsschuldfenomeen : kan het inderdaad dat de generatie die ons met de immense staatsschuld heeft opgezadeld zelf én schaamteloos de intresten op diezelfde staatsschuld incasseert?

Want zo is het in werkelijkheid. Maak u geen illusies : de NV België heeft géén schulden bij pakweg Amerika of Frankrijk of bij welk land of instelling dan ook! Neen, de staatsschuld is voornamelijk een schuld die de staat heeft aan zijn eigen bevolking onder de vorm van staatsleningen en obligaties. En laat de schuldeisers van die staatsschuld nu net diezelfden zijn die ze indertijd hebben gecreëerd, aan een nog niet eens onaardige interest. Zo pervers als de pest. Zo kan ik het ook. Het getuigt van bijzonder weinig respect voor de komende generaties en van een bijzonder hoge eigendunk dan ook nog eens te eisen dat wij dat allemaal gaan betalen, nog eens vermeerderd met de heren en dames hun pensioen en ziekteverzekering.

Een kruik gaat zolang te water tot ze breekt, of vergis ik mij?
zeg doordrammer wij hebben volgens jou de schuld gemaakt ,maar we hebben ook voor jou welstand gezorgd , niet vergeten,50 jaar geleden zou je op een houten plank met een gat erin gescheten hebben hoogdraver
louis1949 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2011, 23:43   #87
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 't Gezond Verstand Bekijk bericht
De enige echte reden waarom het in dit land de verkeerde kant opgaat - los van migranten, onveiligheid etc... - is de enorme staatsschuld die wij meeslepen. Grotendeels ontstaan in de zeventiger en tachtiger jaren voor het oprichten en financieren van een exuberant overheidsapparaat, criminele legeraankopen, nutteloze of compleet waardeloze investeringen en de beruchte vlaams-waalse 'wafelijzerpolitiek', is zij opgelopen tot een waarlijk astronomisch bedrag. De rente op de uitstaande schuld alleen al is ieder jaar een zware dobber bij de begroting.

De huidige generatie heeft deze schulden niet gemaakt, noch gewild maar mag ze wel afbetalen en wordt daarvoor asociaal belast. Daarenboven mag diezelfde generatie nog eens de pensioenen ophoesten van de generatie die ons met die staatschuld heeft opgezadeld en tegelijkertijd zorgen voor een eigen pensioenspaarpot, de vergrijzing weet u wel. Reken daarbij dat de generatie die ons de immense staatsschuld 'cadeau' deed nooit wat heeft gedaan voor het milieu - terwijl de jonge garde hier opnieuw mag voor opdraaien - en dat die generatie vrijwel allemaal in een eigen huis bezit terwijl de huidige generatie met moeite een stukje grond kunnen kopen omdat die vorige generatie het nodig - en normaal - vindt 150 euro per m2 te vragen, dan rijst bij mij de vraag hoe lang dit nog zal duren.

Er wordt wel een zeer verregaande - om niet te zeggen perverse solidariteit van ons verwacht. Het is dan ook hét moment om het spook van de staatsschuld eens verder te analyseren. Er wodt mijns inziens vaak te abstract over gedaan, te vanzelfsprekend ook.

Is het inderdaad normaal dat een generatie een andere kan opzadelen met een immense schuld die vrijwel iedere normale vooruitgang hypothekeert?

Kan het dat diezelfde generatie dan ook nog eens verwacht dat wij hen onder het mom van solidariteit en verdraagzaamheid onderhouden via gratis zorgverstrekking en pensioen?

En dan kom ik nu tot het meest perverse van ons hele staatsschuldfenomeen : kan het inderdaad dat de generatie die ons met de immense staatsschuld heeft opgezadeld zelf én schaamteloos de intresten op diezelfde staatsschuld incasseert?

Want zo is het in werkelijkheid. Maak u geen illusies : de NV België heeft géén schulden bij pakweg Amerika of Frankrijk of bij welk land of instelling dan ook! Neen, de staatsschuld is voornamelijk een schuld die de staat heeft aan zijn eigen bevolking onder de vorm van staatsleningen en obligaties. En laat de schuldeisers van die staatsschuld nu net diezelfden zijn die ze indertijd hebben gecreëerd, aan een nog niet eens onaardige interest. Zo pervers als de pest. Zo kan ik het ook. Het getuigt van bijzonder weinig respect voor de komende generaties en van een bijzonder hoge eigendunk dan ook nog eens te eisen dat wij dat allemaal gaan betalen, nog eens vermeerderd met de heren en dames hun pensioen en ziekteverzekering.

Een kruik gaat zolang te water tot ze breekt, of vergis ik mij?
Dit is een zeer mooie uiteenzetting van uw gevoelens en een stuk realitiet .maar er zijn ook nog een paar aspecten die u moet toevoegen om het compleet te maken .
Het is ook die generatie die meer vrijheid dan ooit tevoor aan zijn jeugd heeft toegestaan en gecreerd dan ooit .
Het iw ook de generatie die gesteden heeft voor ( mogelijk wel te hooge ) voordelen voor werknemers waardoor deze generatie het een stuk makkelijker heeft.
Het is ook een generatie die zijn kinderen meer dan ooit heeft laten studeren om een betere job en een beter leven te hebben .
Het was ook een generatie ouders die zijn kinderen een materieel comfort heeft gegeven dat nooit is evenaard , kinderen leven in hun eigen kamer met een prinselijk comfort en privé.
Diezelfde generatie was vaak van hun 14 jaar aan het werk en 6 dagen per week , en maar bijklussen om om de nooit content cultuur tog maar in te vullen .
Maar het is juist dat die zelfde generatie zichzelf niet had mogen overstijgen in schulden en levenstijl . en de vakbonden zien vandaag nog steeds niet dat er eigenlijk een niveau werd bereikt dat niet te handhaven is . dus ook deze generatie zal dat moeten zien verslechteren .
Het was eigenlijk ook die generatie die het zo goed heeft gedaan , dat zij in al hun comfort ook nog kapitaal konden opbouwen om iets na te laten voor hun kinderen . en dat is ook iets waar steeds minder kinderen ( twintigers ) die nu willen opstarten beroep zullen kunnen op doen . en dat ligt voornamelijk aan de nu jonge generatie ouders . de generatie voordien spaarden en investeerden in hun huis of een vastgoed of gewoon sparen en beleggen . de generatie later spaarden minder en begonnen exuberanter te leven en te vertieren . in kleding - reizen - horecavertier enz . kortom uitgaven die je eenmalig kan doen en die je niet materieel opbouwend verrijken . en dat heeft de financiele slagkracht ook verlaagd voor de jongere generatie.
Maar als je trouw zweerd aan zuinigheid en duurzame aankopen , hard werkt en investeerd in de juiste dingen kan je nog steeds opbouwen en daar moet je heus geen grootverdiener voor te zijn .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2011, 23:57   #88
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 't Gezond Verstand Bekijk bericht
De enige echte reden waarom het in dit land de verkeerde kant opgaat - los van migranten, onveiligheid etc... - is de enorme staatsschuld die wij meeslepen. Grotendeels ontstaan in de zeventiger en tachtiger jaren voor het oprichten en financieren van een exuberant overheidsapparaat, criminele legeraankopen, nutteloze of compleet waardeloze investeringen en de beruchte vlaams-waalse 'wafelijzerpolitiek', is zij opgelopen tot een waarlijk astronomisch bedrag. De rente op de uitstaande schuld alleen al is ieder jaar een zware dobber bij de begroting.

De huidige generatie heeft deze schulden niet gemaakt, noch gewild maar mag ze wel afbetalen en wordt daarvoor asociaal belast. Daarenboven mag diezelfde generatie nog eens de pensioenen ophoesten van de generatie die ons met die staatschuld heeft opgezadeld en tegelijkertijd zorgen voor een eigen pensioenspaarpot, de vergrijzing weet u wel. Reken daarbij dat de generatie die ons de immense staatsschuld 'cadeau' deed nooit wat heeft gedaan voor het milieu - terwijl de jonge garde hier opnieuw mag voor opdraaien - en dat die generatie vrijwel allemaal in een eigen huis bezit terwijl de huidige generatie met moeite een stukje grond kunnen kopen omdat die vorige generatie het nodig - en normaal - vindt 150 euro per m2 te vragen, dan rijst bij mij de vraag hoe lang dit nog zal duren.

Er wordt wel een zeer verregaande - om niet te zeggen perverse solidariteit van ons verwacht. Het is dan ook hét moment om het spook van de staatsschuld eens verder te analyseren. Er wodt mijns inziens vaak te abstract over gedaan, te vanzelfsprekend ook.

Is het inderdaad normaal dat een generatie een andere kan opzadelen met een immense schuld die vrijwel iedere normale vooruitgang hypothekeert?

Kan het dat diezelfde generatie dan ook nog eens verwacht dat wij hen onder het mom van solidariteit en verdraagzaamheid onderhouden via gratis zorgverstrekking en pensioen?

En dan kom ik nu tot het meest perverse van ons hele staatsschuldfenomeen : kan het inderdaad dat de generatie die ons met de immense staatsschuld heeft opgezadeld zelf én schaamteloos de intresten op diezelfde staatsschuld incasseert?

Want zo is het in werkelijkheid. Maak u geen illusies : de NV België heeft géén schulden bij pakweg Amerika of Frankrijk of bij welk land of instelling dan ook! Neen, de staatsschuld is voornamelijk een schuld die de staat heeft aan zijn eigen bevolking onder de vorm van staatsleningen en obligaties. En laat de schuldeisers van die staatsschuld nu net diezelfden zijn die ze indertijd hebben gecreëerd, aan een nog niet eens onaardige interest. Zo pervers als de pest. Zo kan ik het ook. Het getuigt van bijzonder weinig respect voor de komende generaties en van een bijzonder hoge eigendunk dan ook nog eens te eisen dat wij dat allemaal gaan betalen, nog eens vermeerderd met de heren en dames hun pensioen en ziekteverzekering.

Een kruik gaat zolang te water tot ze breekt, of vergis ik mij?
Wat ik niet begrepen heb van onze noeste vlaamse maatschappij is het grote individuele egoisme dat deze problemen heeft laten groeien .

ze kozen steeds voor de zelfde politieke roergangers die idiote maatregelen bij de vleet goedkeurden en voorstelden , zonder een grientje te bespeuren van ( druk me voorzichtig uit ) enige vorm van protectionisme .
inzake - Kapitaalsvlucht - imigratie - behoud van industrie - de elektorale zachte slijmerige wetgeving die onze justitie is binnengedrongen waardoor straffeloosheid zegevierd . De politiek die onze ziel en ons toekomst heeft verkocht en verwaarloost .
Nee ik ben niet verwonderd dat jonge mensen verbitterd zijn en met lede ogen voor deze uitdaging geplaatst worden . en bij wijze van spreken liever als een hipy gaan reizen dan initiatief te nemen en hard te werken .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2011, 01:48   #89
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Goed, dan zijn we het eens dat de toenmalige CVP verantwoordelijk is.
Toenmalige Minister van Arbeid Miet Smedt nam heel graag de woorden in de mond . we worden het land van de dienstverlening . en toen heb ik gedacht.
zeer gevaarlijk president, veel mooie luilekkerjobjes creeeren en niets meer productief hebben zal de betekenis worden van te veel dienstverlening .
Als jij voor mij naar de bakker gaat , en ik voor jou naar de beenhouwer , dan zijn we allebij bezig , en als we daar elkaar voor betalen , dan hebben we allebij een inkomen , maar ook die uitgaven . puur theoretisch kan dat meetellen om uw cijfer van bruto nationaal product omhoog te halen , maar of de economie daar huizen kan op bouwen daar heb ik mijn twijfels over .

en nu is het zover . we rijden allemaal rond in een firma wagen , als gekken van jut naar jair , en de productie en kennis gaat verloren . bergaf .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be