Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 juli 2018, 18:15   #81
regor
Partijlid
 
Geregistreerd: 27 oktober 2015
Berichten: 233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Kijk, ik ga op een zekere dag dood gaan. Gij ook. Wat er nadien gebeurt, heeft dus totaal geen invloed op mijn "welzijn en geluk" want dat concept bestaat dan niet meer (tenzij ik in een of ander indianenverhaal geloof waarbij ik beloond of bestraft zal worden als spook in het hiernamaals naarmate ik meer of minder naar de pijpen van een of andere machthebber/goeroe heb gedanst). Wat van tel is, is het geluk van de mensen die leven, niet van die die dood zijn, want dat concept bestaat niet.

70 miljoen mensen op aarde zullen veel gelukkiger zijn dan 7 miljard op diezelfde aardkloot. Of ge nu bij die 70 miljoen "gelukkigen" behoort, of ge behoort tot die (7 miljard - 70 miljoen) "afgelapten", maakt uiteindelijk niet veel uit: die laatsten moeten wel een lastig moment meemaken, maar dat is toch een klein offertje om nadien een wereld vol gelukkige mensen te hebben, nee ? Of zijt ge zo nen egoist dat ge gans de wereld (van 70 miljoen mensen) geen groot geluk toewenst, gewoon omdat ge wat langer uw eigen miserabel bestaan wilt laten voortduren ?

Natuurlijk kan ik niet direct als schietschijf dienen, want ik moet eerst de blijde boodschap brengen. De mensen snappen het nog niet goed. Ik ben nog nodig om het hen te vertellen, ziet ge. Ik maak deel uit van de bron van het wereldse geluk in de toekomst...
70 miljoen gelukkiger ? Er zullen nog wel een paar Hitlers tussen zitten.
regor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2018, 18:35   #82
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Eerste punt: Een 8-jarige die GTA speelt.

Voor zover ik weet is elke versie van GTA geclassificeerd als M of 18+, dat die kleine toegang heeft tot 18+spellen is compleet de fout van de ouders/grootmoeder. Dat sommige ouders zich het niet aantrekken wat hun kroost allemaal speelt is niet de schuld van de videogames-industrie.

Als jij de 8-jarige waarop je babysit naar The Grudge of Snatch laat kijken dan is dat niet de schuld van de film-industrie dat die kleine een nacht niet slaapt (of een irrationele haat voor pikeys ontwikkelt ). Neen, jij had hem Shrek moeten opzetten. Hetzelfde principe geldt voor games, je laat een 8-jarige geen GTA4 of Silent Hill spelen, maar Nintendogs.

Tweede punt: Een 8-jarige die toegang heeft tot een geladen wapen.

Lees dat nog maar eens goed, een 8-jarige had blijkbaar gewoon toegang tot een geladen wapen. Geen wapensafe, geen scheiding van wapen en ammunitie, neen, die familie heeft een geladen wapen op een plek waar een 8-jarige er gemakkelijk aankan. Dit is niet alleen ENORM idioot, maar ook nog eens illegaal in veel staten (google Child Access Prevention laws).

Is dit nu echt de fout van videogames? Mij lijkt het eerder een ENORM en mogelijk strafbaar parentaal overzicht. Maar blijkbaar zijn videogames nog een gemakkelijke zondebok omdat het 'nieuwe' media is (Spacewar is 52 jaar geleden uitgekomen FYI).
Inderdaad 'dikke 2'

10 Verboden Games in de Wereld

Carmageddon is niet echt een slechte game maar men had fictieve figuren moeten gebruiken. (Is er nog steeds, heb dat op iPad staan)

Zo ben ik als gamer niet echt fan van war games die je bijna helemaal met wat in real life aan de gang is kan vergelijken.

In een game, meestal schooters, verwijst men in de meeste gevallen véél teveel naar echte militaire acties.

Figuren moeten een fictief/verzonnen/niet echt bestaande karakter hebben in een game.

Persoonlijke mening uiteraard als groot fan van Dead Space/Isaac tegen de necromorfers.


Je hebt ook mensen die echt niet gemaakt zijn om te gamen, zij die dat allemaal te aux serieux nemen of zelf eens willen gaan uitproberen.

Schreef ik dat nu juist want ik ben verliefd geworden op Lara Croft van Tomb Raider in de games niet Angelina Jolie *ewww*

Die zou ik aanraden beter een wandeling in het bos te gaan maken.

Games daarvoor veroordelen dat is er beetje over dacht ik.

Laat mij een simpel voorbeeld geven:

Met de kindjes naar de cinema, een film waar toch enkele slachtoffers in vallen.

Is het dan niet de taak van de ouders om aan de zijlijn even uit te leggen aan de kindjes dat die mensen acteurs zijn in de film en die naderhand terug rechtstaan. In real life ligt dat iets anders.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 31 juli 2018 om 18:51.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2018, 22:22   #83
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Wetenschappelijke studies hebben nog niet het verband tussen die twee kunnen vinden.

En ja, alles kan. Alleen het kern van het probleem is natuurlijk gewoon dat dat jochie toegang had tot die geweer.
...zover ik weet... net wel...alleen is het niet de enige factor
praha is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be