Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 december 2011, 22:30   #21
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.081
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Mannen die vrouwen zonder hoofddoek als hoeren of loslopend wild zien, die horen in een gesticht.
Mannen die vrouwen zonder hoofddoek aanranden, mishandelen of die dat als vrijgeleide voor verkrachting zien, die verdienen een publieke en pijnlijke castratie.

Easy as that.
Inch'Allah!
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2011, 23:43   #22
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Een sluier is in de islam een symbool voor bescherming en vroomheid van een vrouw. Meestal willen westerlingen de moslims de les spellen en hun eigen westerse invulling geven aan de sluier.
Volgens de joods-christelijke opvatting was de sluier namelijk een symbool van onderwerping van de vrouw aan haar man.
Deze tegenstelling leidt steeds tot hevige emoties met de bekende gevolgen: Hoofddoekverbod voor meisjes op scholen, het niqab verbod in de openbare ruimte... Er is weinig discussie over mogelijk (er is er eigenlijk geen). Veel vrouwen voelen zich echter onderdrukt door deze wetten.
Dit onderzoek http://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-16192494 geeft aan dat het niet goed gesteld is met de veiligheid van vrouwen, ook niet in het westen. Het westen heeft een zeer vrouwonvriendelijk verleden, er is dus volgens mij geen objectieve grond, niet historisch, noch hedendaags waarop het westen zich als absolute voorvechter van vrouwenrechten kan/mag/moet opwerpen. Nochtans zou dat wel nodig geacht zijn voordat men wettelijke kledingsvoorschriften oplegt.
In volgend filmpje zien we duidelijk dat het gelijkstellen van gezichtsbedekking aan onderdrukking veel te kort door de bocht is :http://www.youtube.com/watch?v=3TQL8Tvj3tA . Graag uw onderbouwde mening over de al dan niet terechte noodzaak tot het verbieden (onderdrukken?) van bepaalde (beschermende) kleding voor moslimas.
U stelt de zaken al of niet bewust behoorlijk onjuist voor.
De hoofddoek diende om gelovige vrouwen te onderscheiden van ongelovigen.
In de zevende eeuw waren er geen algemene wetten, straatverlichting of sanitair, vrouwen moesten buiten naar latrines om hun behoefte te doen en werden lastig gevallen en beroofd; daarom adviseerde de profeet jezelf te onderscheiden met hoofddoek, en geen opvallende sieraden te dragen rond enkels die door hun geluid aandacht trokken. De hoofddoek werd al als " mode" gedragen door Joodse vrouwen die het afkeken van Iraanse dames.

Het klopt dus wel degelijk wanneer je stelt dat een hoofddoek de vrouw verantwoordelijk maakt voor het seksueel gedrag van mannen, iets wat in het Westen overbodig is want niet Allah maar de wet bepaald wie verantwoordelijk is, mannen zelf dus voor hun eigen gedrag, ongeacht wat vrouwen wel of niet dragen.

Ik zie niet in waarom Westerse vrouwen de Islamitische invulling moet accepteren, of waarom wij niet dit vanuit onze eigen Westerse opvattingen mogen beoordelen en bekritiseren.

En ja, uiteraard zijn er tegenstellingen maar u leeft in het Westen en hoort dus respect te hebben voor onze zienswijze over vrouwen die hun hoofd moeten bedekken omdat ze anders geen goede moslima zouden zijn.

Uw betoog over het Westen vind ik lachwekkend, hier hebben vrouwen zelfbeschikkingsrecht, vrije toegang tot publieke ruimte en arbeidsmarkt en zijn ze niet verantwoordelijk voor het gedrag of eer van mannen.
Wij mogen verliefd worden, zelf onze partner kiezen, lesbisch zijn, kinderen krijgen van wie en wanneer we willen, we hebben dezelfde rechten als mannen.
Met uw Islamitisch gedachtengoed zult u bij mij alvast niet ver komen, hopelijk ontdekken steeds meer vrouwen dat je evengoed gelovig kunt zijn vanuit je hart, hoofddoeken zijn nergens voor nodig.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2011, 02:36   #23
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Touché

Moslim, wil je dat vouwen hoofddoeken ophebben, ga dan naar zandbakistan. Hier in België geldt de wet dat iedereen direct herkenbaar moet zijn. Met hoofddoeken op is dat echter vaak niet het geval, dus weg ermee (plus inderdaad dat dit een symbool is van vrouwenonderdrukking).
how convenient
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2011, 02:43   #24
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
U stelt de zaken al of niet bewust behoorlijk onjuist voor.
De hoofddoek diende om gelovige vrouwen te onderscheiden van ongelovigen.
In de zevende eeuw waren er geen algemene wetten, straatverlichting of sanitair, vrouwen moesten buiten naar latrines om hun behoefte te doen en werden lastig gevallen en beroofd; daarom adviseerde de profeet jezelf te onderscheiden met hoofddoek, en geen opvallende sieraden te dragen rond enkels die door hun geluid aandacht trokken. De hoofddoek werd al als " mode" gedragen door Joodse vrouwen die het afkeken van Iraanse dames.

Het klopt dus wel degelijk wanneer je stelt dat een hoofddoek de vrouw verantwoordelijk maakt voor het seksueel gedrag van mannen, iets wat in het Westen overbodig is want niet Allah maar de wet bepaald wie verantwoordelijk is, mannen zelf dus voor hun eigen gedrag, ongeacht wat vrouwen wel of niet dragen.

Ik zie niet in waarom Westerse vrouwen de Islamitische invulling moet accepteren, of waarom wij niet dit vanuit onze eigen Westerse opvattingen mogen beoordelen en bekritiseren.

En ja, uiteraard zijn er tegenstellingen maar u leeft in het Westen en hoort dus respect te hebben voor onze zienswijze over vrouwen die hun hoofd moeten bedekken omdat ze anders geen goede moslima zouden zijn.

Uw betoog over het Westen vind ik lachwekkend, hier hebben vrouwen zelfbeschikkingsrecht, vrije toegang tot publieke ruimte en arbeidsmarkt en zijn ze niet verantwoordelijk voor het gedrag of eer van mannen.
Wij mogen verliefd worden, zelf onze partner kiezen, lesbisch zijn, kinderen krijgen van wie en wanneer we willen, we hebben dezelfde rechten als mannen.
Met uw Islamitisch gedachtengoed zult u bij mij alvast niet ver komen, hopelijk ontdekken steeds meer vrouwen dat je evengoed gelovig kunt zijn vanuit je hart, hoofddoeken zijn nergens voor nodig.
toch nog maar eens die eerste brief van Paulus aan de Korintiërs doornemen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2011, 11:24   #25
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.081
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
how convenient
Enorm hé...
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2011, 11:32   #26
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
toch nog maar eens die eerste brief van Paulus aan de Korintiërs doornemen
Hoezo, kent u nog gezinnen waar meisjes omwille van die brief een hoofddoek moeten dragen in West Europa?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2011, 12:56   #27
Mahalingam
Minister
 
Mahalingam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Berichten: 3.402
Standaard

Er is best wel een stevige sociale controle onder die Marokkanen. Hier een voorbeeld: Marokkaanse vrouw zonder hoofddoek loopt in winkelcentrum en wordt door landgenoten uitgescholden voor hoer.
Ze trekt luidkeels van leer tegen die twee jeugdigen. Die zijn er niet van gediend dat een vrouw hun zo bejegend en ze slaan dus haar de bek toe.
Marokkaans tuig mishandelt vrouw
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 01:24   #28
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Hoezo, kent u nog gezinnen waar meisjes omwille van die brief een hoofddoek moeten dragen in West Europa?
Neen ( 't Is te zeggen wie weet zijn er wel enkele uitzonderingen maar ik ken z alvast niet )

En wat heeft dat nu allemaal te maken met het feit dat ik je er enkel wou op wijzen dat jouw historisch verhaaltje ook niet volledig klopt ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 02:14   #29
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Een sluier is in de islam een symbool voor bescherming en vroomheid van een vrouw.
Als die van testosteron bulkende macho mannen eens wat beter konden omgaan met hun driften was dat allemaal niet nodig. Waarom moet de vrouw dit steeds bekopen met belachelijke kledingvoorschriften? Nooit gedacht aan een beetje zelfbeheersing?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 02:25   #30
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Als die van testosteron bulkende macho mannen eens wat beter konden omgaan met hun driften was dat allemaal niet nodig. Waarom moet de vrouw dit steeds bekopen met belachelijke kledingvoorschriften? Nooit gedacht aan een beetje zelfbeheersing?
dikke ²

Vraag is alleen wie doet beter ?
Blijkbaar bekopen vrouwen onder impuls van komaf te maken met dat macho-gedrag het nog steeds met allerhande belachelijke kledingvoorschriftjes
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 02:35   #31
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Blijkbaar bekopen vrouwen onder impuls van komaf te maken met dat macho-gedrag het nog steeds met allerhande belachelijke kledingvoorschriftjes
Ik kan vermoeden waar u op doelt maar geeft u voor alle duidelijkheid eens een voorbeeld.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 07:56   #32
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.625
Standaard

Laat Moslim! toch lullen.
Mijn troldetector staat al van in het begin te bellen.
Aan TS : als jij persé een hoofddoek wil dragen, mag je dat gerust.
Iedereen heeft tenslotte het recht om zichzelf belachelijk te maken ...
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2011, 08:50   #33
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

man & vrouw vooor mijgelijk !!

Enig verschil:
Man heeeft penis + ballen
Vrouw vagina + baarmoedre
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2011, 11:27   #34
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
...
Graag uw onderbouwde mening over de al dan niet terechte noodzaak tot het verbieden (onderdrukken?) van bepaalde (beschermende) kleding voor moslimas.
Mijn mening over het verplichten/verbieden van het dragen van hoofddoeken in onze straten, is helaas niet onderbouwd.

Toch zal ik ze je geven:

van die godsdienstige verplichtingen, met een ranzig ondertoontje van onder andere "ongelijkheid m/v", "ik kleef een betere godsdienst/levenswijze aan dan jij" ... enz. enz.
moet ik kotsen.

Daarbij ga ik lang zo ver niet als die andere poster, die stelt dat godsdienstbeleving op straat niet zou kunnen. Waarom niet? In mijn gedacht: zolang het me niet om de oren slaat als agressieve publiciteit die erop gericht is om specifiek mij te bereiken .. of met andere woorden: zolang het mij niet hindert in mijn vrijheid en in het cultuurbeleven van de maatschappij waarin ik leef (ik wou al zetten, en ik bedoel: mijn Vlaams cultuurbeleven, maar oei oei ....)



Belastingsregering Di Rupo, zonder Vlaamse meerderheid: niet in mijn naam.
Vakbonden naar Grieks model die het zonlicht niet willen erkennen: niet in mijn naam.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 20 december 2011 om 11:28.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2011, 11:47   #35
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Zelfs moslima's kunnen niet leven met de theorie dat de hoofddoek hen moet 'beschermen' tegen hitsige mannetjes..

De meesten dragen hem dan ook alleen omdat Allah dat gevraagd heeft...dat is pas emancipatie..daar kan geen speld tussen..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2011, 17:59   #36
Moslim!
Parlementslid
 
Moslim!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2010
Berichten: 1.626
Standaard

Er is niemand die ingaat op de resulaten van het onderzoek. Blijkbaar is er een probleem in het westen. Mijn standpunt over de vrouw http://www.youtube.com/watch?v=SuiFCbwujWk zo ongeveer get over it, dat is hier niet ter discussie. Het gaat over de onderdrukking van vrouwen in het westen door het westen.

Laatst gewijzigd door Moslim! : 21 december 2011 om 18:00.
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2011, 18:05   #37
Moslim!
Parlementslid
 
Moslim!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2010
Berichten: 1.626
Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=Pw10h...eature=related jullie zijn wereldvreemde kikkers, best grappig eigenlijk
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2011, 18:34   #38
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Neen ( 't Is te zeggen wie weet zijn er wel enkele uitzonderingen maar ik ken z alvast niet )

En wat heeft dat nu allemaal te maken met het feit dat ik je er enkel wou op wijzen dat jouw historisch verhaaltje ook niet volledig klopt ?
Leg maar uit waarom " mijn verhaaltje" volgens jou niet klopt.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2011, 19:46   #39
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Er is niemand die ingaat op de resulaten van het onderzoek. Blijkbaar is er een probleem in het westen. Mijn standpunt over de vrouw http://www.youtube.com/watch?v=SuiFCbwujWk zo ongeveer get over it, dat is hier niet ter discussie. Het gaat over de onderdrukking van vrouwen in het westen door het westen.
Dus Shaik had een vrouw die hem slecht behandelde maar Shaik had ook een rits concubines.
En u spreekt over onderdrukking van de westelijke vrouwen ...
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2011, 23:12   #40
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Dus Shaik had een vrouw die hem slecht behandelde maar Shaik had ook een rits concubines.
En u spreekt over onderdrukking van de westelijke vrouwen ...
Tja..ondertussen ziet moslim wel het liefst dat vrouwen de verantwoordelijkheid dragen voor mannelijk seksueel gedrag;
Als iets aangeeft dat seksuele moraal enkel voor vrouwen bestaat in de islam dan is het toch echt wel de hoofddoek.

Betekent dit dat je hoofddoeken in de persoonlijke leefsfeer zou kunnen verbieden? Volgens mij niet, je kunt enkel hopen dat steeds meer vrouwen inzien dat het wel degelijk een symbool van onderdrukking is en om die reden geen hoofddoek meer dragen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be