Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 18 januari 2019, 11:11   #601
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik denk dat dat er allemaal weinig toe doet. Er zit een systeem achter. Noch Bush, noch Trump hebben echt veel in de pap te brokken, ze mogen hoogstens enkele accentverschillen leggen. De veelbesproken deep state bestaat. Niet alleen in Egypte, niet alleen in Rusland, niet alleen in de VS maar zelfs hier. Het is een show om de mensen te laten denken dat ze echt iets te zeggen hebben.
De staat (diep of ondiep) is slechts een instrument in handen van de heersende klasse. Ze presenteert zich als een "neutrale instantie" die boven de klassen staat, maar is dat geenszins.

Citaat:
Dat zijn leugens voor evidente reden, die elke Rus ook onmiddellijk door had.
Andere grootmachten hebben ook hun "evidente redenen", namelijk het "nationaal veiligheidsbelang" ("national security"), wat in alle landen zonder uitzondering "het belang van de heersende klasse" betekent.

Citaat:
Waar ik mij een beetje aan stoor hier is dat "Trump" de boeman is maar Clinton, Soros, Obama, Albright, etc. zijn natuurlijk geen haar beter, wel in tegendeel.
Ze vertegenwoordigen verschillende fracties van de heersende klasse. Hindenburg is geen alternatief voor Hitler, maar Hitler is al zeker geen alternatief voor Hindenburg. De KPD maakte een cruciale fout in de jaren '30 door dat niet in te zien.

Citaat:
Het enige verschil is dat deze laatste wel getrainde agenten zijn van de Amerikaanse elite, net als Putin een getrainde agent is van de Russische elite.
Klopt.

Citaat:
Trump kon aan de macht komen door zijn geld en naambekendheid, en de steun van een belangrijk deel van de Amerikaanse elite die hem toen de beste man op de beste plaats vond.
Klopt.

Citaat:
Maar inderdaad hij is geen typische vertegenwoordiger van de Amerikaanse elite.
Hij is geen getrainde agent, maar wel een typische vertegenwoordiger van de Amerikaanse elite. De Amerikanen willen je doen geloven dat ze een perfect meritocratisch systeem hebben waarin de rijken rijker zijn omdat ze veel comptenter en intelligenter zijn. De realiteit is dat de meeste rijken in Amerika rijk zijn omdat ze fils ?* papa's zijn. Ook de "selfmade" ondernemers komen op zijn minst uit de hogere middenklasse en nooit uit de arbeidersklasse. Trump, Bush e.d. zijn typische vertegenwoordigers van de rijken in de VS.

Citaat:
Maar ik heb het over andere zaken. Putin communiceerde vanaf het begin heel duidelijk over de doelstelling en de reden van de interventie in Syrië, en week daar nooit vanaf. En de feiten weerleggen deze retoriek niet, een groot verschil met het Westen.
Men zegt dat in een oorlog de waarheid het eerste sneuvelt. Nergens is dit zo sterk het geval als in Syrië. Welk kamp je steunt bepaalt welke "feiten" je gelooft, niet omgekeerd.

Citaat:
Le vice et la vertu zijn in de realiteit minder aan elkaar tegengesteld dat in de retoriek. In feite typisch voor het westers wereldbeeld. In niet-westerse maatschappijen kijken ze daar heel anders naar, en dat speelt nog altijd een grote rol. Hoewel ik in een westerse maatschappij ben opgegroeid heb ik voldoende niet-westerse invloeden ondergaan om daar anders tegenaan te kijken. Om het heel simpel te zeggen "le vice" en "la vertu" bevinden zich in elke persoon, in elke ideologie, in elke groep mensen. Dus natuurlijk dat de ene eerbetoon aan de andere betuigt, ze zijn broers.
Dat is toch precies wat de "Westerse" La Rochefoucauld zegt?

Overigens: het "Westen" is slechts een politiek concept en geen cultureel concept. Je kan moeilijk de cultuur in Sicilië, Oslo, Vancouver en Buenos Aires onder één noemer brengen. Nog problematischer wordt je veralgemeningen wil doen op basis van het concept "niet-Westers": wat is de gemene deler tussen Kuala Lumpur, Tokyo, Moskou, Teheran, Pyong Yang, Astana, Chennai, Kinshasa, Peking enzovoort?

Citaat:
Sommige van mijn vrienden in België, etc. vinden dit een zeer deprimerende gedachte. Maar dat komt door hun onrealistisch wereldbeeld, en het feit dat ze nooit echt gereisd hebben en de wereld niet kennen.
In Brussel kun je als je het wil mensen uit de hele wereld leren kennen. Dat opent perspectieven, maar je moet er natuurlijk voor openstaan.

Citaat:
Om even het verschil tussen de westerse en sommige niet-westerse landen duidelijk te maken is het voorval in Mechelen verhelderend.
Ik denk echt dat die NVA'er van Turks-Assyrische origine dacht dat er geen probleem is. Hij deed goed, maar wilde er ook een cent aan verdienen. Hij was dus goed, maar niet zuiver goed. Dat gaat er in het Westen niet in.
Met als gevolg dat de allersluwste, allerwreedste criminelen die het best de hypocrisie kunnen volhouden de economische touwtjes in handen hebben.
Ik ga hier volledig akkoord met jou: die Kucam is niet de ergste in dit verhaal. Misschien paste hij zijn tarieven zelfs aan aan wat zijn "klanten" konden betalen. De allersluwsten zijn zijn bazen bij N-VA die met hun "eerlijke migratie" verhaaltje de meest perfide hypocrisie ten toon spreiden. Ze duwen mensen in malafide handen, creëren zelf een migratiecrisis en schreeuwen daarna moord en brand. Francken creëerde een systeem van cliëntelisme en saboteerde tegelijkertijd de officiële, transparante procedure. Zo duwde hij die mensen in de handen van zijn eigen N-VA-mensensmokkelaar Kucam.

Als Francken in de plaats daarvan beroep had gedaan op transparante procedures via de NGO's die hij ondermijnde, dan hadden mensen bescherming kunnen krijgen zonder op mensensmokkelaars beroep te doen.

Citaat:
Ook dat is niets nieuws. Men gebruikt hypocrisie als het nodig is, al het niet nodig is en men genoeg steun heeft is men eerlijk.
Het loslaten van hypocrisie is inderdaad een signaal aan kritische of neutrale mensen: ik heb jullie niet nodig. Je bent met mij of tegen mij en als je tegen bent dan ga ik ook geen compromis met je sluiten. Dat is de "totaler Krieg" uit de Sportpalastrede.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 18 januari 2019 om 11:13.
Kallikles is offline  
Oud 18 januari 2019, 11:58   #602
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.897
Standaard

Kallikles

Citaat:
De staat (diep of ondiep) is slechts een instrument in handen van de heersende klasse. Ze presenteert zich als een "neutrale instantie" die boven de klassen staat, maar is dat geenszins
.

idd





Citaat:
Ze vertegenwoordigen verschillende fracties van de heersende klasse. Hindenburg is geen alternatief voor Hitler, maar Hitler is al zeker geen alternatief voor Hindenburg. De KPD maakte een cruciale fout in de jaren '30 door dat niet in te zien.
Bij mijn weten heeft de KPD nooit Hitler gesteund. Ten tijde van het Molotov Von Ribbentrop pakt waren de meeste kopstukken al dood of gevangen genomen.





Citaat:
Hij is geen getrainde agent, maar wel een typische vertegenwoordiger van de Amerikaanse elite. De Amerikanen willen je doen geloven dat ze een perfect meritocratisch systeem hebben waarin de rijken rijker zijn omdat ze veel comptenter en intelligenter zijn. De realiteit is dat de meeste rijken in Amerika rijk zijn omdat ze fils ?* papa's zijn. Ook de "selfmade" ondernemers komen op zijn minst uit de hogere middenklasse en nooit uit de arbeidersklasse. Trump, Bush e.d. zijn typische vertegenwoordigers van de rijken in de VS.
idd



Citaat:
Men zegt dat in een oorlog de waarheid het eerste sneuvelt. Nergens is dit zo sterk het geval als in Syrië. Welk kamp je steunt bepaalt welke "feiten" je gelooft, niet omgekeerd.
Als Putin liegt of nonsens verkoopt (wat ook gebeurt, maar meer zeldzaam dan westerse politici) zal ik het zeggen. Maar wat Syrië betreft wilde hij de terroristen verslaan, en de legitieme regering helpen.
Rusland wil ook een democratisering officieel, daar zit wel wat hypocrisie in. Ze zullen Assad er zeker toe aanzetten te onderhandelen met de pro-Turkse rebellen en oppositiegroepen, om tot een meer inclusief regime te komen. Volledige "democratisering" wil hij, net zomin als het Westen, riskeren. En we moeten misschien wel eerlijk zijn, die landen in het Midden-Oosten zijn daar niet aan toe. Het leidt tot oorlogen, of een sektair systeem als in Libanon.
Je kunt je afvragen of democratisering naar het westers model wel een goede evolutie is voor die landen. Zelfs Turkije is een voorbeeld van het tegendeel. Eenmaal Erdogan via democratische verkiezingen aan de macht kwam, liet hij de touwtjes nooit meer los, idem Hamas. Ook van Putin kun je dat ergens zeggen. (uiteindelijk een voortzetting van het Yeltsin regime met enkele andere klemtonen om de steun van de meerderheid van de bevolking terug te winnen)



Citaat:
Dat is toch precies wat de "Westerse" La Rochefoucauld zegt?
Hij ziet blijkbaar toch een grote tegenstelling tussen beide, anders zou hij niet het woord "onderwerping" gebruiken.

Citaat:
Overigens: het "Westen" is slechts een politiek concept en geen cultureel concept. Je kan moeilijk de cultuur in Sicilië, Oslo, Vancouver en Buenos Aires onder één noemer brengen
Daar ben ik het eigenlijk niet mee eens. Er zijn wel degelijk, naast grote verschillen veel gelijkenissen tussen landen die deel uitmaakten van "het avondland" en de landen waar de meerderheid van de bevolking afstamt uit zulke landen.
Het is het verschil tussen Chili en Bolivië bvb.
Natuurlijk zijn er ook tal van overgangslanden tussen westers en niet-westers, met name in Latijns-Amerika maar ook Oost-Europa, Turkije, Rusland, etc.

N
Citaat:
og problematischer wordt je veralgemeningen wil doen op basis van het concept "niet-Westers": wat is de gemene deler tussen Kuala Lumpur, Tokyo, Moskou, Teheran, Pyong Yang, Astana, Chennai, Kinshasa, Peking enzovoort?
Uiteraard, de enige gemene deler is dat bepaalde basiswaarden waar wij in het Westen in geloven door deze landen niet gedeeld worden. Maar dat wil uiteraard niet zeggen dat er veel andere gelijkenissen zijn, die zijn er niet. De enige gelijkenis, vanuit ons standpunt, is dat ze "anders" zijn, niet "zoals wij".

Je kunt dat cultuurpessimisme noemen, maar als iemand die veel rondreisde, een deel van het jaar in Afrika verblijft, en banden heeft met de ex-Sovjet-Unie, vind ik wel dat daar veel waarheid in zit. Het zijn andere culturen, met andere waarden en normen. Beter, daar spreek ik mij niet over uit. Maar het Westen, sinds de tijd dat ze de wereld overheersten, heeft altijd geprobeerd hun normen op te leggen.

Om een stom voorbeeld te nemen, #metoo vind je enkel in de westerse wereld. Deze beweging ontstond als antwoord op bepaalde fenomenen die je in alle westerse landen terugvindt. Maar de verhoudingen tussen man en vrouw zijn anders in andere delen van de wereld (daarom niet noodzakelijk beter) dus daar hebben ze geen voeling met #metoo. (Indië onder de verengelste elite een beetje maar veel was het niet)

Een ander voorbeeld is de klimaatmars.
In veel andere delen van de wereld liggen ze daar echt niet van wakker, hebben ze andere problemen die veel dringender zijn zoals hongersnood, extreme armoede, gewapende conflicten, etc. Kenia heeft wel plastiek zakken verboden, een drastische stap maar als je in Kenia rondloopt weet je dat het erg noodzakelijk was. Hier wordt teveel in algemeenheden gedacht en in trends en hypes.



Citaat:
In Brussel kun je als je het wil mensen uit de hele wereld leren kennen. Dat opent perspectieven, maar je moet er natuurlijk voor openstaan.
Dat is ook een van de grote uitdagingen van Brussel. Al die culturen met hun eigen waarden en normen, terwijl de Belgische bevolking er in de minderheid is. Dikwijls heb je een proces waarbij de nieuwkomers de waarden en normen van de plaatselijke bevolking overnemen. In Brussel gebeurt dat trager, en dus daar stammen veel problemen in onze hoofdstad uit voort.




Citaat:
Ik ga hier volledig akkoord met jou: die Kucam is niet de ergste in dit verhaal. Misschien paste hij zijn tarieven zelfs aan aan wat zijn "klanten" konden betalen. De allersluwsten zijn zijn bazen bij N-VA die met hun "eerlijke migratie" verhaaltje de meest perfide hypocrisie ten toon spreiden. Ze duwen mensen in malafide handen, creëren zelf een migratiecrisis en schreeuwen daarna moord en brand. Francken creëerde een systeem van cliëntelisme en saboteerde tegelijkertijd de officiële, transparante procedure. Zo duwde hij die mensen in de handen van zijn eigen N-VA-mensensmokkelaar Kucam.

Als Francken in de plaats daarvan beroep had gedaan op transparante procedures via de NGO's die hij ondermijnde, dan hadden mensen bescherming kunnen krijgen zonder op mensensmokkelaars beroep te doen.
Ik ga niet mee in de heksenjacht van links Vlaanderen op Francken. Ik ben geen fan van Francken, hij probeert inderdaad stemmen af te snoepen van het VB door stoer te doen, maar links Vlaanderen ruikt z'n bloed nu, dat is een verkeerde opstelling die eveneens hypocriet is.
Iedereen weet dat Francken daar niet van op de hoogte was, gewoon wat te goedgelovig. Die goedgelovigheid vind je ook bij de linkerzijde terug als het gaat over Arabieren, zwarten, etc. Zo komen mensen op linkse lijsten waarvan iedereen die hen kent weet dat het fundamentalisten zijn. En in het hoofddoekendebat steunt links dikwijls groepen die ver van verlichte ideeën hebben, zoals de moslim broeders. Dat is opnieuw een botsing tussen westerse en niet-westerse normen en waarden. Links in de Arabische wereld (maar ook Turkije) zelf was steeds de aartsvijand van het fundamentalisme. Demir zei niets voor niets dat ze in Turkije links zou zijn.
Wat zwarten betreft zie ik in Kenia hoe goed bedoelende NGO's nergens komen omdat ze de lokale cultuur niet kennen. En die lokale cultuur strookt niet altijd met hun idealistische wereld.
Hetzelfde in het debat rond kolonialisme en slavernij. Uiteraard was dat slecht en een verkrachting van Afrika (de woorden van Guy Vanthemsche, die ik persoonlijk ken) maar je moet wel weten dat slavernij eigen was aan Afrika, en nog steeds bestaat in sommige landen. Bovendien hebben zwarten het gigantisch verkloot na de onafhankelijkheid, dat is niet alleen het gevolg van het kolonialisme of westerse bemoeienis. Zelfs sommige linkse, anti-kolonialistische regimes zijn extreem corrupt, zoals Angola.


Citaat:
Het loslaten van hypocrisie is inderdaad een signaal aan kritische of neutrale mensen: ik heb jullie niet nodig. Je bent met mij of tegen mij en als je tegen bent dan ga ik ook geen compromis met je sluiten. Dat is de "totaler Krieg" uit de Sportpalastrede.
Het klopt dat Hitler niet hypocriet was, dat hoefde hij niet te zijn, hij had genoeg macht en steun. Dan zit je inderdaad in een nog gevaarlijkere situatie.

Laatst gewijzigd door tomm : 18 januari 2019 om 12:07.
tomm is offline  
Oud 15 februari 2019, 04:08   #603
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

Syrische Koerden eisen dat Assad in de nieuwe Syrische grondwet gelijkheid van man en vrouw, van godsdienstige, etnische en kulturele vrijheid, en "het recht om anders te zijn" worden opgenomen. Ze willen ook een parlementair systeem waarin lokale overheden worden vertegenwoordigd.

Klinkt redelijk demokratisch en vooruitstrevend voor het MIdden-Oosten. Maar voor de autokraten rondom hen gaat dit blijkbaaar al te ver omdat ze dan een stuk macht moeten afstaan.

Syrian Kurdish Leader Asks U.S. to Save Her People From ‘Catastrophe’
https://foreignpolicy.com/2019/02/05...m-catastrophe/
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline  
Oud 15 februari 2019, 09:11   #604
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Uiteraard worden we verondersteld te geloven dat de VS een derde van Syrië bezetten uit een nobel doel en niet omdat in die gebieden ook toevallig veel olie zit of zo. De Koerden komen in dat opzicht handig uit om uit te spelen tegen Trump die een terugtrekking wil. Maar dat lijkt er ondanks Trump's bevel niet te komen. Aanslagen en zogezegd smekende Koerden dienen om druk te zetten op de Trump administratie door het imperium achter de schermen. Nochtans heeft Trump deze bloeddorstigen al een nieuwe kluif toegeworpen. Ze mogen Venezuela in een burgeroorlog storten. Pas op. Daar hebben ze er ook een gevonden die smeekt dat de VS hen komen 'redden'. Wat zijn ze toch goed, de redders van de onderdrukten. Tenminste voor diegenen die die propaganda niet doorzien.

Laatst gewijzigd door Bach : 15 februari 2019 om 09:12.
Bach is offline  
Oud 16 februari 2019, 07:10   #605
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

De Syrische Koerden wijzen er terecht op dat de door de SDF gekontroleerde zones veel veiliger zijn dan de zogezegd "veilige zones" van Turkije waar wetteloosheid en islamfundamentalisten heersen. De door Turkije gekontroleerde Syrische provincie Idlib is onlangs door een aan Al-Qaeda gelinkte groep overgenomen, en het voordien relatief rustige Afrin wordt onder Turkse bezetting door moslimfundamentalisten geplunderd.

Turkey does not have good record with ‘safe’ areas in Syria: SDC co-chair
http://www.rudaw.net/english/middleeast/syria/280120192
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 16 februari 2019 om 07:10.
Doomy is offline  
Oud 16 februari 2019, 11:02   #606
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Syrische Koerden eisen dat Assad in de nieuwe Syrische grondwet gelijkheid van man en vrouw, van godsdienstige, etnische en kulturele vrijheid, en "het recht om anders te zijn" worden opgenomen. Ze willen ook een parlementair systeem waarin lokale overheden worden vertegenwoordigd.

Klinkt redelijk demokratisch en vooruitstrevend voor het MIdden-Oosten. Maar voor de autokraten rondom hen gaat dit blijkbaaar al te ver omdat ze dan een stuk macht moeten afstaan.

Syrian Kurdish Leader Asks U.S. to Save Her People From ‘Catastrophe’
https://foreignpolicy.com/2019/02/05...m-catastrophe/
Ik heb veel respect voor de Koerden, ondanks het feit dat ze (uit noodzaak) de VS nu als bondgenoot hebben.
Maar het is duidelijk de visie van Putin dat Syrië omgebouwd wordt tot een federale staat met grote autonomie voor de Koerden.
Hij heeft Erdogan daar nog niet van kunnen overtuigen (de Turken zouden zichzelf ook beter omvormen tot federatie maar daar zijn de geesten duidelijk nog niet klaar voor) maar uiteindelijk heeft Erdogan geen keuze. Noch de Russen noch de Amerikanen willen dat hij en z'n jihadi's Noord-Oost-Syrië veroveren.
tomm is offline  
Oud 16 februari 2019, 11:07   #607
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Uiteraard worden we verondersteld te geloven dat de VS een derde van Syrië bezetten uit een nobel doel en niet omdat in die gebieden ook toevallig veel olie zit of zo. De Koerden komen in dat opzicht handig uit om uit te spelen tegen Trump die een terugtrekking wil. Maar dat lijkt er ondanks Trump's bevel niet te komen. Aanslagen en zogezegd smekende Koerden dienen om druk te zetten op de Trump administratie door het imperium achter de schermen. Nochtans heeft Trump deze bloeddorstigen al een nieuwe kluif toegeworpen. Ze mogen Venezuela in een burgeroorlog storten. Pas op. Daar hebben ze er ook een gevonden die smeekt dat de VS hen komen 'redden'. Wat zijn ze toch goed, de redders van de onderdrukten. Tenminste voor diegenen die die propaganda niet doorzien.
De VS steunden de (communistische) Koerden bij gebrek aan beter. De andere groepen die ze steunden verkochten hun wapens aan Al-Qaida en IS.
Maar de Russen zijn de Koerden ook goed genegen.
De kans is zeer groot dat Koerdistan een onderdeel wordt van een federaal Syrië. Dat is de visie van Putin.
De Amerikanen trekken zich terug dus hun inbreng wordt kleiner.

Ze hadden graag Koerdistan als pion gebruikt tegen Assad, Rusland en Iran, maar dat zou als gevolg hebben dat de huidige ramkoers met NAVO-lid Turkije doorgaat.

De Amerikanen zitten in een moeilijk parket in Syrië.
tomm is offline  
Oud 23 februari 2019, 14:46   #608
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

Familieleden van IS-strijders geven zich over aan SDF. Koerden geven medische hulp aan degene die hen zouden hebben gemarteld en onthoofd als ze hen te pakken hadden gekregen.

https://syria.liveuamap.com/en/2019/...-baghouz-today
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline  
Oud 5 maart 2019, 02:55   #609
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

“200 IS-strijders in Syrië geven zich over”

kv 05 maart 2019 02u36 Bron: ANP
https://www.hln.be/nieuws/buitenland...-over~accc3183

Een afleidingsmanoeuvre ??
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline  
Oud 5 maart 2019, 08:13   #610
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
“200 IS-strijders in Syrië geven zich over”

kv 05 maart 2019 02u36 Bron: ANP
https://www.hln.be/nieuws/buitenland...-over~accc3183

Een afleidingsmanoeuvre ??
Trump heeft hen een vliegtuigticket richting Europa beloofd.
Bach is offline  
Oud 6 maart 2019, 12:21   #611
Gerard R.
Lokaal Raadslid
 
Gerard R.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 december 2017
Locatie: Nederland
Berichten: 320
Standaard

Ja.. en wij blijven Trump maar bedanken vanwege het nut voor 'de westelijke' alliantie.
Gerard R. is offline  
Oud 7 maart 2019, 01:55   #612
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Trump heeft hen een vliegtuigticket richting Europa beloofd.
Ah !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline  
Oud 7 maart 2019, 11:38   #613
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.897
Standaard

Reeds 3 maand geleden:
Thirty Russian children whose mothers are in prison in Iraq for belonging ISIS have arrived in Moscow from Baghdad, Russian authorities said.

The fathers of the children, aged three to ten years old, are believed to have been killed in combat during Iraq's three-year war against the extremist group, a Russian diplomatic source said.

"The plane of the Russian emergency situations ministry has landed," Chechen leader Ramzan Kadyrov said on Sunday on his Telegram account, adding that it had touched down at Moscow's Zhukovsky airport.

Mr Kadyrov said their arrival was "undeniable proof of the rigorous fulfilment of the mission set out by Russian President Vladimir Putin to save the women and children in Syria and Iraq".

"If we do not bring them home, they will become the target of the special services of other countries," he added.

The children were taken to hospital on arrival for "thorough examinations", the press service of Russia's health ministry said according to Russia's Interfax news agency.
Meanwhile on Sunday Iraqi Prime Minister Adel Abdel Mahdi held talks in Baghdad with Anna Kuznetsova, the Russian president's envoy for the rights of children.

During the meeting, Mr Abdel Mahdi said a "distinction should be made between humanitarian issues and terrorist crimes", according to a statement from his office.

"These children are also victims," he added.

More than 300 people, including around 100 foreigners, have been sentenced to death and many others to life imprisonment in Iraq for joining ISIS, the Sunni extremist group which at its peak controlled nearly a third of the country.
https://www.thenational.ae/world/eur...-iraq-1.807893

As the end nears for the IS enclave in Syria and the fate of jihadists' family members becomes a prescient issue, Russia can be seen as a pioneer in systematically returning children of Islamist fighters home.
Clutching stuffed toys and bundled in winter jackets, the children were carried off the cargo plane to face the Russian winter after years in the desert.

After health exams, they would be given into the care of their uncles, aunts, and grandparents in the Russian North Caucasus, the majority-Muslim territory in the south of Russia that is home to most of the Russians that had joined the Islamic State group.
"They attend school and kindergarten. Volunteers work with them and talk to them about what they have been through, explaining how they have been indoctrinated," said Kheda Saratova, an advisor to Chechnya leader Ramzan Kadyrov, who has assumed a central role in the process of repatriating Islamists' relatives.
Russian authorities have given sometimes conflicting figures of returnees. Saratova said that about 200 children have been brought to Russia, but nearly 1,400 are still stuck in Iraq and Syria.
Endorsing Kadyrov's efforts, President Vladimir Putin in late 2017 called the drive to return the children "a very honourable and correct deed" and promised to help.
Although some regions have tried rehabilitation programmes for Islamic extremists, these have failed to catch on at the national level. Young men who returned from Syria or Iraq and turned themselves in have faced harsh punishment.

This month Russia's Supreme Court confirmed a 16-year-term for a young man who went to Syria as a 19-year-old student and worked as a cook and driver on IS-controlled territory for six months.
FSB chief Alexander Bortnikov in November noted that many women with children exiting conflict zones have been used by jihadists as suicide bombers or recruiters.

"The FSB sees them as dangerous, even though many of these wives purchase their freedom from the Kurds and will eventually return one way or another," said Saratova.

Any affiliation with Islamic State jihadists is a crime, since the group is banned under Russian law.
Last year, two women returned from Syria to their native Dagestan and were swiftly convicted and sentenced to eight years in prison. The court eventually ruled to delay their time in prison until their children are older.

The children themselves face a difficult reintegration process into life in Russia, a country they barely know, after spending formative years in the "caliphate".

https://www.msn.com/en-xl/europe/top...ren/ar-BBTKllU


Dus de kinderen integreren in de maatschappij, met behulp van psychologen, de school, familieleden, etc.
De vrouwen die hand- en spandiensten verleenden moeten hun straf uitzitten bij terugkeer, want dat zijn geen onschuldige slachtoffers.
Degene die gevochten hebben, en misdaden begaan, moeten berecht worden in Irak en Syrië en worden daar hoogstwaarschijnlijk ter dood veroordeeld.

De teruggekeerde vrouwen zouden ook publiekelijk hun schuld moeten bekennen "voor het verraad aan het vaderland" en berouw betonen tijdens openbare zittingen waar iedereen aanwezig mag zijn.
Wie weigert krijgt langere straffen.

Laatst gewijzigd door tomm : 7 maart 2019 om 11:44.
tomm is offline  
Oud 11 februari 2020, 19:07   #614
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.708
Standaard

En zo zien we hoe het Syrische leger ,eigenlijk vrij openlijk,beschietingen uitvoert in de zones die onder "controle" van de glorieuze Ottomaanse heirscharen staan.....

De Iraniers,Libanese Hezbollah-strijders,Russen,zijn in Syrie op vraag en met toestemming van het regime in Damascus...

AL DE REST,moet ophoepelen,zoveel is duidelijk,en binnenkort mag Ankara kiezen.Of ze gaan weg uit Syrie(waar ze GEEN zaken hebben),of ze gaan,zoals de Amerikanen in Irak en Afghanistan,een paar decennia "vrede en vooruitgang" brengen....

Ik vraag me af of de Turkse economie en dito politiek zoiets kunnen dragen....

Bovendien is het "Koerdische probleem",evident,NIET opgelost door de turkse bezetting van delen van Syrie....Wat DACHT men eigenlijk in Ankara?

De jaren glijden voorbij,de stukken staan helemaal anders op het schaakbord....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 11 februari 2020 om 19:08.
kelt is offline  
Oud 12 februari 2020, 06:10   #615
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.413
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Wat DACHT men eigenlijk in Ankara?
Mijn gok:

"Het heeft met de Grieken en Armenen gewerkt, het zal ook wel met de Koerden werken"
__________________
"What terrifies me is if ISIS were to detonate a nuclear device and kill 50 million Americans. Imagine the backlash against peaceful Muslims?" - Norm McDonald
Karel Martel B is offline  
Oud 18 februari 2020, 14:43   #616
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.488
Standaard

Assad en Putin zijn met de grove borstel Idlib aan het bevrijden van gematigde onthoofders. Na Idlib zijn de vroegere Koerdische gebieden aan de beurt.

https://syria.liveuamap.com/

In Lybië werd een Turks bevoorradingsschip vol met wapens tot zinken gebracht.

https://www.rt.com/news/481107-turki...royed-tripoli/

Erdofuck z'n avontuurtjes lijken uit te draaien op rampscenario's.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 18 februari 2020 om 14:44.
Hoofdstraat is offline  
Oud 20 februari 2020, 16:28   #617
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Assad en Putin zitten ondertussen tot over de oren in het bloed van de syrische burgerbevolking en nog is het niet genoeg.

In een rechtvaardige wereld zouden ze beiden levend gevild worden voor wat ze in Syrie hebben gedaan.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20190602_04441190

Citaat:
SYRISCH-RUSSISCHE BOMMEN VISEREN ZIEKENHUIZEN
‘Stop met hospitalen te bombarderen’

Minstens 270 burgers werden sinds het hervatten van de strijd gedood, meer dan 300.000 andere zijn dakloos en op de vlucht. Bij de bombardementen worden systematisch hospitalen en andere medische faciliteiten geviseerd. Met gerichte aanvallen op 24 van zulke locaties schoten Damascus en Moskou sinds eind april de toch al zwaar beproefde gezondheidszorg verder aan flarden.

Extreem cynisch is dat het regime die hospitalen zo precies kan bombarderen omdat het via de Verenigde Naties de hand kon leggen op de gps-coördinaten. Die werden door ngo’s aan de VN doorgespeeld in de hoop die locaties en de mensen die er werken en verpleegd worden, te ontzien. ‘Niemand wil die info nu nog delen,’ zegt dr. Zaher Sahloul, voorzitter van MedGlobal in The Telegraph, ‘uit vrees dat het risico op bombardementen op ziekenhuizen alleen maar toeneemt.’

Het bewust beschieten van ziekenhuizen is in het internationaal recht een oorlogsmisdaad. Maar Moskou en Damascus gaan al sinds 2011 ongestraft hun gang. De tactiek van het regime lijkt tweeledig: het rebellenbolwerk Idlib ontvolken en ‘omvolken’ met Assad-getrouwen, en de druk op Europa vergroten door massaal vluchtelingen over de Turkse grens te jagen. Turkije vangt al ruim 3,6 miljoen Syriërs op.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200219_04856502

Citaat:
Dagelijks bereiken ons rampzalige berichten over de fronten in Syrië. Drie miljoen burgers zitten als ratten in de val in het noordwesten van het land. Bijna een miljoen burgers sloegen sinds december 2019 op de vlucht voor het oprukkende Syrische leger. Rusland blijft ziekenhuizen en burgerdoelwitten bombarderen om het Assad-regime in het zadel te houden. De spanningen tussen Turkije en het regime escaleren, met grootschalige militaire confrontaties tot gevolg.

Journalisten en waarnemers raakten overweldigd door de gelaagdheid van het conflict, de moeilijke toegang tot het terrein en de propaganda van het Syrische regime, Rusland en hun sympathisanten. Toch blijft het pijnlijk hoe miljoenen burgers onzichtbaar worden gemaakt, wanneer het conflict nog eens wordt gereduceerd tot een strijd tussen het regime en de jihadisten.

Sluipenderwijs heeft Assad niet alleen het terrein heroverd, maar ook de strijd om het narratief. Inspelend op het gevaar voor terreuraanslagen in het Westen en geholpen door de propaganda van Rusland en bepaalde anti-imperialistische groepen in het Westen slaagde hij erin zichzelf te presenteren als een realistisch alternatief voor jihadistische groeperingen. Ook in westerse regeringskringen werd toegegeven dat Assad gewonnen had: gezien de terreuraanslagen, de toenemende onstabiliteit in de regio en de vluchtelingencrisis leek een gedoogbeleid de enige realistische optie.

Laatst gewijzigd door parcifal : 20 februari 2020 om 16:28.
parcifal is offline  
Oud 21 februari 2020, 12:20   #618
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.488
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Assad en Putin zitten ondertussen tot over de oren in het bloed van de syrische burgerbevolking en nog is het niet genoeg.

In een rechtvaardige wereld zouden ze beiden levend gevild worden voor wat ze in Syrie hebben gedaan.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20190602_04441190

https://www.standaard.be/cnt/dmf20200219_04856502
Geen fake news verspreiden graag, de partij die militaire doelen plaatst tussen de bevolking doet aan oorlogsmisdaden, niet de partij die die doelen bombardeert.

Wat zijn die honderden zogenaamde ziekenhuizen eigenlijk, witte helmen? Die witte helmen hebben steevast een locatie naast een commando centrum of dergelijke, zij zijn de oorlogsmisdadigers.

Dat mag nu toch wel eens duidelijk gemaakt worden.
Hoofdstraat is offline  
Oud 21 februari 2020, 12:24   #619
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.488
Standaard

Erdofuck dreigt om eind februari Syrië binnen te vallen en het Syrische leger te verjagen uit Idlib, we gaan zien of hij het zal aandurven om duizenden van z'n sodaten op te offeren hiervoor een een full scale oorlog te riskeren.
Hoofdstraat is offline  
Oud 21 februari 2020, 13:36   #620
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Geen fake news verspreiden graag, de partij die militaire doelen plaatst tussen de bevolking doet aan oorlogsmisdaden, niet de partij die die doelen bombardeert..

Russische en Syrische mig's hebben gericht de ziekenhuizen gebombardeerd nadat de VN hen de GPS-coordinaten had gegeven, precies om bombardementen te voorkomen.

Hoe noem je dat?

En niet 1 keer, of 1 ziekenhuis, maar 24 verschillende ziekenhuizen, meerdere keren.

Als dat geen oorlogsmisdaad is, wat dan wel?

Fuck off met je "fake news", negationistje.
parcifal is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be