Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Onder welk type ziet u zich ?
De ‘traditionele’ klant 0 0%
Het ‘moderne gezin 0 0%
De ‘mainstream’ klant 0 0%
De ‘premium’-klant 0 0%
De ‘city-premium’-klant 2 40,00%
De ‘city-budget’-klant 0 0%
Ik sta er niet tussen 3 60,00%
Aantal stemmers: 5. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 januari 2018, 16:41   #1
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.217
Standaard ‘Budget’-klant heeft donkere huid en kroeshaar volgens Albert Heijn

Citaat:
‘Premium’-klanten zijn blank en hoogopgeleid en ‘budget’-klanten hebben een laag inkomen, een donkere huid en kroeshaar. Zo stond het toch in de klantprofielen die Albert Heijn voorlegt aan haar nieuwe medewerkers. Stond, want de Nederlandse supermarktketen heeft na meerdere negatieve reacties beslist om de profielen aan te passen.Bron.

De zes types:

- De ‘traditionele’ klant: woont vooral in dorpen, heeft een ‘ondergemiddeld’ inkomen en wordt afgebeeld als iets oudere vrouw in een bolletjesjurk. Ze koopt vooral varkensvlees en bier, maar is ook fan van Nederlandse merken als Mora of Honig.

- Het ‘moderne gezin: heeft een groot budget en heeft een duidelijke voorliefde voor gemak. Het budget gaat deels naar kindervoedsel en tussendoortjes. Bij de merken scoren vooral Olvarit, Disney en Wicky het goed;

- De ‘mainstream’ klant: ofwel ‘de gemiddelde Nederlander’. Houdt van kortingsacties, vers gebak en koffiemelk.

- De ‘premium’-klant: een man met bril, wit hemd en grijs haar. Hij houdt van de Zwitserse kaas van Emmi, van Lindt-chocolade en van de meer luxueuzere wijnen als ‘Brancott’.

- De ‘city-premium’-klant: eveneens met groot budget, maar jonger. De hipster. Consumeert veel vers sap, wijn en hummus.

- De ‘city-budget’-klant: afgebeeld als een donkergekleurde vrouw met jong kind. Woont vooral in de stad en heeft voorkeur voor producten uit het vak voor ‘Nieuwe Nederlanders’ (het vak met internationale producten). Ze koopt veel tropische frisdrank Fernandes en blijft wel van aardappels, groenten en fruit.

Zelf hoor ik nergens bij en voel me dus zwaar gediscrimineerd. Het kan niet anders of naar mijn wensen wordt amper gecaterd. Het racisme bij AH waar de helft van het personeel een migratie-achtergrond heeft is dan ook stuitend. Bij welke van de 6 types hoort u ? Een enquête.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 15 januari 2018 om 16:44.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2018, 22:46   #2
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Vond ik ook wel minder van AH. Wat is hier trouwens het nut van? Ze moeten gewoon hun rekken vullen en niet goed verkopende producten schrappen of vervangen.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2018, 03:21   #3
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Ik kom daar NOOIT !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2018, 06:40   #4
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Ik kom daar NOOIT !!

2


Omwille van hun uitgesproken halal-gezeik.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2018, 08:15   #5
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Vond ik ook wel minder van AH. Wat is hier trouwens het nut van? Ze moeten gewoon hun rekken vullen en niet goed verkopende producten schrappen of vervangen.
Vooral dat hele halal gedoe.
Reden waarom ik daar niet kom trouwens.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2018, 09:09   #6
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Ik kom daar ook niet.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2018, 09:18   #7
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Donkere huid en kroeshaar?
Waarschijnlijk aangepast omwille van de zwarte piet hysterie.

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 16 januari 2018 om 09:18.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2018, 10:45   #8
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Wen er maar aan, de Albert Heijn aanpak. De Delhaize top kleurt meer en meer Hollands.

Persoonlijk doe ik er wel graag boodschappen. Meer aziatische producten dan in Belgische ketens, heerlijke rookworst, lekkere sapjes, uitgebreide keuze aan vis en vlees. Alleen de groenten- en fruitafdeling stelt nogal teleur.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2018, 10:55   #9
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Groenten, Fruit, brood en vlees stellen mij fors teleur in de AH of andere Nederlandse supermarkten. Toevallig allemaal verse producten.

Voor fruit, vlees en brood kan je veel beter naar de Colruyt gaan, die veel sterker zijn als het aankomt op verse producten. Voor Vlees ga ik naar de slager.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2018, 10:57   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Voor de weinige keren dat ik in een warenhuis kom, bemerk ik ook nog een ander type van budget-koper:
het type van een oudere vrouw, dus boven 70 jaar, beetje krom, proper maar sjofel gekleed, vermoedelijk een weduwenpensioen van tussen 800 en 1200 euro per maand.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2018, 11:12   #11
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Die types kloppen volgens mij ook langs geen kant.
Als gekleurde vrouw met jong kind:
- nee, internationale producten koop ik wel bij de lokale handelaar (de Marokkaan, Turk, Bengaal of Pakistaan) of Tanger markt. Ook groenten en fruit zijn er meestal goedkoper. En vlees is daar halal. Voor verse fruit en groenten is de woensdag markt nog goedkoper, zoals de 'traditionele oudjes' doen.
- tropische frisdrank? In de zomer misschien maar hier wordt dan veel Wicky en liever Taksi naar binnen gekapt, net als het 'moderne gezin'. Ook veel olvarit en de ah babyvoeding gekocht.
- ik hou ook wel van de kortingsacties, net als mainstream klant. Is vaak mooi meegenomen. Vooral wasproducten e.d. Wat natuurlijk ook heel 'traditioneel' is.
- Alleen premium klant zal ik wellicht nooit zijn. Moet je man, of jong voor zijn.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 16 januari 2018 om 11:16.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2018, 11:15   #12
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht

2


Omwille van hun uitgesproken halal-gezeik.
Lol. Hun halal afdeling heb ik zelfs nog niet eens bekeken. Is me nooit opgevallen.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2018, 11:21   #13
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Als autochtone bevolking moeten we winkels die halal aanbieden gewoon mijden.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2018, 12:12   #14
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht

2


Omwille van hun uitgesproken halal-gezeik.
Vreselijk en tot vervelens toe hun uitgesproken halal-gezeik.

Laten we de Lidl eens proberen, stampvol allochtonen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 18:43   #15
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.854
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Als autochtone bevolking moeten we winkels die halal aanbieden gewoon mijden.
Kijk dan ook maar goed op de verpakkingen bij Aldi.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 20:05   #16
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Als autochtone bevolking moeten we winkels die halal aanbieden gewoon mijden.
Dan blijft enkel nog de groenteboer over.

Alle kip is halal geslacht. https://www.ad.nl/binnenland/alle-ne...acht~a6918cc4/
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2018, 09:29   #17
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.930
Standaard

Veel voordelen in de winkels van AH. In Belgische winkels nooit tot weinig te zien en meestal de moeite niet waard. Als ge u liever stoort aan een piepklein halal hoekje en dus meer geld uitgeeft in Belgische winkels, veel plezier met uw principes.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2018, 09:44   #18
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Voor de weinige keren dat ik in een warenhuis kom, bemerk ik ook nog een ander type van budget-koper:
het type van een oudere vrouw, dus boven 70 jaar, beetje krom, proper maar sjofel gekleed, vermoedelijk een weduwenpensioen van tussen 800 en 1200 euro per maand.
Op die leeftijd al een pensioen ? En alleen maar een beetje krom...breng uw partij niet op ideeën of ze zetten dat oudje terug aan het werk.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 januari 2018 om 09:46.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2018, 09:48   #19
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Veel voordelen in de winkels van AH. In Belgische winkels nooit tot weinig te zien en meestal de moeite niet waard. Als ge u liever stoort aan een piepklein halal hoekje en dus meer geld uitgeeft in Belgische winkels, veel plezier met uw principes.
De Vlaming (en ook de anderen) gaat voor zijn portemonnee halal of niet .
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2018, 06:23   #20
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.217
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Veel voordelen in de winkels van AH. In Belgische winkels nooit tot weinig te zien en meestal de moeite niet waard. Als ge u liever stoort aan een piepklein halal hoekje en dus meer geld uitgeeft in Belgische winkels, veel plezier met uw principes.
AH is wel de duurste supermarkt. Hun verpakkingen zijn gewoon het kleinst. Er zijn echt maar een paar producten die goedkoper zijn dan elders en dat zelfs alleen maar bij acties.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be