Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies politieke jongerenvoorzitters 2008 > Kristof Calvo (Jong Groen!) (forumsessie 21 juli t.e.m. 27 juli)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Kristof Calvo (Jong Groen!) (forumsessie 21 juli t.e.m. 27 juli) Voorzitter Jong Groen!

 
 
Discussietools
Oud 22 juli 2008, 15:42   #1
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard Cordon Sanitaire

Beste Kristof Calvo,

Hoe staat u tegenover het cordon sanitaire tegen het Vlaams Belang? Vindt u dat zo'n constructie te rijmen valt met een een staat die poogt democratisch te zijn?
Savatage is offline  
Oud 23 juli 2008, 11:12   #2
Kristof Calvo
 
 
Kristof Calvo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2008
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Beste Kristof Calvo,

Hoe staat u tegenover het cordon sanitaire tegen het Vlaams Belang? Vindt u dat zo'n constructie te rijmen valt met een een staat die poogt democratisch te zijn?
Wat je vraag over het cordon sanitaire betreft kan ik eigenlijk vrij kort zijn.

Strategisch is er soms wat twijfel over het nut van het cordon: het zou het Vlaams Belang immers in een slachtofferrol duwen en hen zo versterken. Het zijn echter inhoudelijke redenen die aan de grondslag liggen van het cordon: voor een progressieve, solidaire en groene partij zoals de onze is samenwerken met het Vlaams Belang uitgesloten omdat er 101 fundamentele inhoudelijke verschillen zijn. En dat is nu net democratie: partijen kiezen toch zelf met wie men een coalitie wenst te vormen.
__________________
De website van Jong Groen!:
http://www.jonggroen.be
Kristof Calvo is offline  
Oud 23 juli 2008, 11:24   #3
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Calvo Bekijk bericht
Wat je vraag over het cordon sanitaire betreft kan ik eigenlijk vrij kort zijn.

Strategisch is er soms wat twijfel over het nut van het cordon: het zou het Vlaams Belang immers in een slachtofferrol duwen en hen zo versterken. Het zijn echter inhoudelijke redenen die aan de grondslag liggen van het cordon: voor een progressieve, solidaire en groene partij zoals de onze is samenwerken met het Vlaams Belang uitgesloten omdat er 101 fundamentele inhoudelijke verschillen zijn. En dat is nu net democratie: partijen kiezen toch zelf met wie men een coalitie wenst te vormen.
Indien het dan toch enkel gaat over "inhoudelijke" verschillen zodat samenwerking is uitgesloten, waarom moest uw toenmalige voorman Geyssels dit dan persé tot algemeen Cordon Sanitaire uitroepen? Of wilt U zeggen dat U met ALLE andere partijen, ongeacht hun programma, wèl kan samenwerken?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 23 juli 2008, 11:28   #4
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Niet willen samenwerken met een partij is nog steeds iets anders dan ze monddood willen maken en ze (samen met haar kiezers) continu te negeren.
Ik kan me inbeelden dat U ook niet staat te springen om met LDD samen te werken (jullie ideën staan zowat haaks tgo elkaar), maar daar pleit U niet voor een cordon.

Valt het democratisch principe waar Groen! graag mee goochelt wel te rijmen met het willen afnemen van de financiering van het VB ?
schietboog is offline  
Oud 23 juli 2008, 12:01   #5
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

In elk geval is het dankzij de heer Geyssels dat Groen! mijn stem kwijt is.

Ik stem nu op VB zolang het ondemocratische cordon in stand wordt gehouden. misschien kan Kristof dat ook eens aan zijn partijleiding uitleggen. (ik ben er zeker van dat ik niet alleen ben).
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 23 juli 2008, 13:35   #6
Niels Cheyns
Vreemdeling
 
Niels Cheyns's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 juli 2008
Locatie: Oudenburg
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Niet willen samenwerken met een partij is nog steeds iets anders dan ze monddood willen maken en ze (samen met haar kiezers) continu te negeren.
Ik kan me inbeelden dat U ook niet staat te springen om met LDD samen te werken (jullie ideën staan zowat haaks tgo elkaar), maar daar pleit U niet voor een cordon.
Moest het Belang een verdraagzame partij zijn zou groen! volgens mij even weinig (of veel) problemen hebben met het VB als met LDD!
__________________
Hou het links!

www.nielscheyns.be
Niels Cheyns is offline  
Oud 23 juli 2008, 13:52   #7
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Calvo Bekijk bericht
En dat is nu net democratie: partijen kiezen toch zelf met wie men een coalitie wenst te vormen.
Nee, dat is particratie.
Sfax is offline  
Oud 23 juli 2008, 13:54   #8
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niels Cheyns Bekijk bericht
Moest het Belang een verdraagzame partij zijn zou groen! volgens mij even weinig (of veel) problemen hebben met het VB als met LDD!
En Groen! beslist wie verdraagzaam is en wie niet ? Lijkt me een beetje totalitair. Voor zover ik weet vraagt het VB geen cordon rondt Groen!, ook al zijn ze het totaal niet met U eens.
schietboog is offline  
Oud 23 juli 2008, 13:58   #9
Niels Cheyns
Vreemdeling
 
Niels Cheyns's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 juli 2008
Locatie: Oudenburg
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
En Groen! beslist wie verdraagzaam is en wie niet ? Lijkt me een beetje totalitair. Voor zover ik weet vraagt het VB geen cordon rondt Groen!, ook al zijn ze het totaal niet met U eens.
Laten we even zeggen dat ik geen lid ben van Groen! maar van de VlaamsProgressieven en L²!
Het lijkt me gewoon niet eerlijk om het VB zomaar acties te laten voeren tegen de 'islamisering' van Europa... met andere woorden, Moslims mogen hun eigen geloof niet uiten en zeg eens eerlijk, heeft er iemand van jullie al last gehad van een moslim met een te grote bekeringsdrift die je dan aanzet tot bekering tot de islam? Ik allesinds niet!

Een xenofobische partij als het belang kan gewoon niet verdraagzaam zijn omdat men schrik heeft van alles wat men niet gewoon is en dat is héél jammer voor die mensen!
__________________
Hou het links!

www.nielscheyns.be
Niels Cheyns is offline  
Oud 23 juli 2008, 14:10   #10
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niels Cheyns Bekijk bericht
Het lijkt me gewoon niet eerlijk om het VB zomaar acties te laten voeren tegen de 'islamisering' van Europa... met andere woorden,


...... jij bent voor een dictatuur, daar mag je ook je mening niet zeggen.
daiwa is offline  
Oud 23 juli 2008, 14:12   #11
Niels Cheyns
Vreemdeling
 
Niels Cheyns's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 juli 2008
Locatie: Oudenburg
Berichten: 27
Standaard

Ik ben voor een vrije staat waar iedereen mag zijn zoals hij is!
__________________
Hou het links!

www.nielscheyns.be
Niels Cheyns is offline  
Oud 23 juli 2008, 14:12   #12
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niels Cheyns Bekijk bericht
Laten we even zeggen dat ik geen lid ben van Groen! maar van de VlaamsProgressieven en L²!
Het lijkt me gewoon niet eerlijk om het VB zomaar acties te laten voeren tegen de 'islamisering' van Europa... met andere woorden, Moslims mogen hun eigen geloof niet uiten en zeg eens eerlijk, heeft er iemand van jullie al last gehad van een moslim met een te grote bekeringsdrift die je dan aanzet tot bekering tot de islam? Ik allesinds niet!

Een xenofobische partij als het belang kan gewoon niet verdraagzaam zijn omdat men schrik heeft van alles wat men niet gewoon is en dat is héél jammer voor die mensen!
In mijn ervaring is Groen de meest onverdraagzame partij (met uitzondering van nog-kleiner-links).
Jozef Ostyn is offline  
Oud 23 juli 2008, 14:13   #13
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Of wilt U zeggen dat U met ALLE andere partijen, ongeacht hun programma, wèl kan samenwerken?
Zelfs samen werken met de PS en haar mafiapraktijken is voor Groen geen probleem denk ik.
daiwa is offline  
Oud 23 juli 2008, 14:14   #14
LeMmOnN
Gouverneur
 
LeMmOnN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 maart 2005
Locatie: Barcelona
Berichten: 1.246
Standaard

Is er dan iets progressiefs aan Groen! ?

De partijen kiezen... en de kiezer kan de boom in, niet!?
__________________
Politics is the art of preventing people from taking part in affairs which properly concern them
(Paul Valery)
LeMmOnN is offline  
Oud 23 juli 2008, 14:14   #15
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niels Cheyns Bekijk bericht
Ik ben voor een vrije staat waar iedereen mag zijn zoals hij is!
Dat merk ik ja (sic)


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niels Cheyns
Het lijkt me gewoon niet eerlijk om het VB zomaar acties te laten voeren tegen de 'islamisering' van Europa
daiwa is offline  
Oud 23 juli 2008, 14:16   #16
Niels Cheyns
Vreemdeling
 
Niels Cheyns's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 juli 2008
Locatie: Oudenburg
Berichten: 27
Standaard

Door actie te voeren tegen een bepaalde bevolkingsgroep ontneem je die mensen hun recht op vrijheid, op een eigenheid...enkel en alleen uit schrik!

schrik voor niets!
__________________
Hou het links!

www.nielscheyns.be
Niels Cheyns is offline  
Oud 23 juli 2008, 14:16   #17
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
...... jij bent voor een dictatuur, daar mag je ook je mening niet zeggen.
Maar dan wel een progressieve dictatuur hé. Dat scheelt een slok op de borrel.
robert t is offline  
Oud 23 juli 2008, 14:18   #18
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niels Cheyns Bekijk bericht
Door actie te voeren tegen een bepaalde bevolkingsgroep ontneem je die mensen hun recht op vrijheid, op een eigenheid...enkel en alleen uit schrik!

schrik voor niets!
Juist. Ik heb het altijd al gezegd : het cordon sanitaire, weg ermee!
robert t is offline  
Oud 23 juli 2008, 14:27   #19
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Juist. Ik heb het altijd al gezegd : het cordon sanitaire, weg ermee!
Ik denk dat je iemand schaakmat gezet hebt, robert.
daiwa is offline  
Oud 23 juli 2008, 17:00   #20
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niels Cheyns Bekijk bericht
Door actie te voeren tegen een bepaalde bevolkingsgroep ontneem je die mensen hun recht op vrijheid, op een eigenheid...enkel en alleen uit schrik!

schrik voor niets!
Ik zou graag de vrijheid hebben om mijn Belgisch inkomen te verdienen in kenya in een villatje met zicht op de kilimanjaro.

Kan dat ? vermoedelijk niet...

Moet ik dan in naam van mijn recht op vrijheid en eigenheid eisen van de Kenyaanse regering dat ik een vervangingsinkomen krijg om mijn droom te realiseren ??
brother paul is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be