Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 juli 2019, 20:28   #1441
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Geld ontvangen en de miserie achter u laten, geniet van het leven.
Dit keer krijg je gelijk.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2019, 21:57   #1442
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Als het op uw rekening verschijnt, hoop ik dat ge een fles kraakt he en naar de gazet stapt ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2019, 16:32   #1443
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Vertel.
Het blijft een obsessie he. Nu het in orde aan het komen is, wil je nog in de stront roeren om de details te kennen, ge wilt een afrekening hebben, ge wilt dit en dat vernemen...

Neem gewoon het geld dat je krijgt, en draai de pagina om. De juiste afrekening heeft geen belang. Wie wat waar uitgestoken heeft, heeft geen belang meer. Draai de pagina om.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 11:09   #1444
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als het op uw rekening verschijnt, hoop ik dat ge een fles kraakt he en naar de gazet stapt ?
Vrienden uit onze oude en nieuwe wereld (geboortestreek Zemst en vandaag Riemst-Limburg ) zorgen met regelmatige tussenpozen al voor dat flesje.
Naar de gazet stappen zeg je.
Wel, als ik zie hoe onze overheidsdiensten me 10 jaar lang op de knieën hebben gesmeekt om hun werkmethodes aan het grote publiek duidelijk te maken kan ik er me moeilijk vanaf maken met een snel vergeten artikel in één of andere krant.

Vanmorgen is een manuscript aan de uitgeverij bezorgd, ik ga je de achterflap niet onthouden..



Dit manuscript is reeds door enkele proeflezers beoordeeld en ook hier ga ik je een treffend commentaar niet onthouden.



De kans is uitermate klein maar mogelijk veranderd dit boek iets.

Je kan hier
https://www.erikraeven.be/2018/06/18...echt-en-kafka/
een blog van dit boek volgen.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2019, 16:05   #1445
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.047
Standaard

Vandaag een brief gehad van ... de ontvanger ... Namen ... verder geen naam of handteken. Ik snap er geen jota van.
Moest er iemand zijn die hier de ware betekenis van kent en dat ook wil meedelen, de vertaling zal met dank worden aanvaard.
Voor wat het waard is, ondertussen al heel veel tijd besteed met het beluisteren van het muziekje in wacht op het nummer 0257 915 30 - het heeft niet echt veel geholpen.



AVIS D'IMPUTATION D'UN REMBOURSEMENT.
REGULARISATION SUITE A VORE RECLAMATION OU A VOTRE DEMANDE DE RECTIFICATION.

Madame,Monsieur

Dans le courant du mois Mai 2019, vous avez reçu une décision portant la référence.........
Ce document vous informait que vous aviez droit ?* un remboursement de ..........Eur.

Ce remboursement provient de la rectification d'une imposition antérieurement établie sous l'article.....pour laquelle vous avez introduit une réclamation ou une demande de rectification.

Étant donné que cette imposition n'a pas encore été ( totalement) payée, je me vois contraint de prélever un montant de .....Sur sur le remboursement d'impôt qui vous a été accordé par décision portant la référence......afin d' obtenir le paiement intégral de l'imposition antérieurement établie.

La législation en matière de Comptabilité de l’état m'oblige, en ma qualité de comptable, ?* effectuer ce prélèvement.
Le solde disponible d'un montant de ..........EUR a été intégralement retenu et transmis pour suite utile au Comptable du contentieux de l'Administration de la Trésorerie(Bld.Roi Albert II 33bte 43 ?* 1030 Bruxelles).

Pour de plus amples renseignements, vous pouvez vous adresser au TEAM PERCEPTION CRR NAMUR-LUXEMBOURG en mentionnant la référence ...........

Veuillez agréer, Madame,Monsieur, l'assurance de ma considération distinguée.

Le Receveur
(??) Nobele onbekende....

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 19 juli 2019 om 16:08.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2019, 13:11   #1446
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.047
Standaard

Als de enige werkende communicatie bestaat uit het ter plaatse begeven dan moet dat maar. Vanmorgen dus weer in auto voor de klassieke 90 km heen en 90 km terug richting blok C en blok B fiscus Namen - eens kijken waar een flink deel van onze centen zijn blijven plakken.

Toch weer even een fraai gegeven. Men heeft van het door ons gestorte bedrag nalatigheid intresten afgetrokken. Ja, je leest het juist.
Gezien we de belastingen (die we niet moesten en moeten betalen) te laat hebben betaald heeft men daar nalatigheid intresten op gerekend. Deze som is van het reeds betaalde bedrag afgetrokken en het is dat aanzienlijk kleiner bedrag dat we binnen de twee weken zullen uitbetaald krijgen.
Dit alles is netjes na te lezen in de 'details' van de afrekening die we vandaag hebben mogen ontvangen.

We hebben ook gevraagd naar de details van de berekening die handelt over de diverse intresten in ons voordeel maar dat ging niet.
Dit dient via een mail-adres aangevraagd te worden. Toen ik meegaf dat dit al verschillende keren was gevraagd kreeg ik als antwoord dat ik de vraag waarschijnlijk aan een verkeerde dienst heb gesteld.
Ja, één dossier zit verspreid over ontelbare diensten...

Terloops ook nog even gevraagd wie nu eigenlijk verantwoordelijk is voor het indienen van de subsidiaire belasting en het is (nu door een collega van .. ) vandaag bevestigd dat het wel degelijk de raadsman van de fiscus R*** R******* die hier verantwoordelijk voor is.
Al 10 jaar is die zijn naam aan dit dossier verbonden en hij is dus niet de onschuld zelve, het toevallig slachtoffer van een totaal verrot dossier (zijn eigen woorden) hij heeft de laatste 8 jaar dit verhaal zelf naar eigen goeddunken neergeschreven.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2019, 13:17   #1447
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Als de enige werkende communicatie bestaat uit het ter plaatse begeven dan moet dat maar. Vanmorgen dus weer in auto voor de klassieke 90 km heen en 90 km terug richting blok C en blok B fiscus Namen - eens kijken waar een flink deel van onze centen zijn blijven plakken.

Toch weer even een fraai gegeven. Men heeft van het door ons gestorte bedrag nalatigheid intresten afgetrokken. Ja, je leest het juist.
Gezien we de belastingen (die we niet moesten en moeten betalen) te laat hebben betaald heeft men daar nalatigheid intresten op gerekend. Deze som is van het reeds betaalde bedrag afgetrokken en het is dat aanzienlijk kleiner bedrag dat we binnen de twee weken zullen uitbetaald krijgen.
Dit alles is netjes na te lezen in de 'details' van de afrekening die we vandaag hebben mogen ontvangen.

We hebben ook gevraagd naar de details van de berekening die handelt over de diverse intresten in ons voordeel maar dat ging niet.
Dit dient via een mail-adres aangevraagd te worden. Toen ik meegaf dat dit al verschillende keren was gevraagd kreeg ik als antwoord dat ik de vraag waarschijnlijk aan een verkeerde dienst heb gesteld.
Ja, één dossier zit verspreid over ontelbare diensten...

Terloops ook nog even gevraagd wie nu eigenlijk verantwoordelijk is voor het indienen van de subsidiaire belasting en het is (nu door een collega van .. ) vandaag bevestigd dat het wel degelijk de raadsman van de fiscus R*** R******* die hier verantwoordelijk voor is.
Al 10 jaar is die zijn naam aan dit dossier verbonden en hij is dus niet de onschuld zelve, het toevallig slachtoffer van een totaal verrot dossier (zijn eigen woorden) hij heeft de laatste 8 jaar dit verhaal zelf naar eigen goeddunken neergeschreven.
Kan je niet zelf nalatigheidsinteresten vorderen?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2019, 13:23   #1448
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Kan je niet zelf nalatigheidsinteresten vorderen?
Natuurlijk en die zullen ook worden uitbetaald.

Ik zie alleen niet in hoe de fiscus het in zijn bolleke haalt om nalatigheidsinteresten aan te rekenen op een belasting die niet hoefde betaald te worden. Het zal wel weer een manier zijn om geld achterover te drukken zonder dat de burger er erg in heeft. Hoeveel burgers gaan die 'manier' van werken in vraag stellen als het om kleine bedragen over kleine periodes gaat?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2019, 08:24   #1449
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.047
Standaard

Onze centen zouden vandaag of morgen op onze rekening moeten verschijnen.
Ik bedoel daarmee het gestorte bedrag min ongeveer 10% welke zijn ingehouden wegens laattijdige betalingen... (??)
Ik ben benieuwd.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2019, 21:53   #1450
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.047
Standaard

Even online de rekening bekeken.
Niks. Er blijft nog één dag te gaan.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2019, 09:06   #1451
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.047
Standaard

Toch maar eventjes gebeld.
Het zal niet lukken, het geld moet eerst van Brussel naar Namen worden overgeschreven en dat is nog niet gearriveerd.
We moeten dus nog wat geduld oefenen. Hoe lang kan niemand ons vertellen.
Ondertussen zijn de intresten wel berekend op een teruggave voor het einde van deze maand. Ook daar worden weer de kantjes afgereden. Man toch, wat een bende.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2019, 10:16   #1452
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Na 10 jaar ben je daar wel tegen gehard.



Wat ze hier hebben uitgespookt is zo flagrant en jammer genoeg voor de betrokken diensten, zeer goed gedocumenteerd wat moet geweten zijn. Een juridische procedure van decennia? Kan zijn maar de wereld veranderd snel. Informatie vliegt aan lichtsnelheid de wereld rond.




Wij zijn letterlijk op straat gesmeten en het zag er naar uit dat we onze zoon zijn verdere studies moesten ontzeggen. In die 10 jaar hebben we een strijd moeten leveren op leven en dood en hebben meer dan eens en dat mag je letterlijk nemen, de dood in de ogen gekeken.
Als je dan weet welke informatie op welke tijdstippen naar welke mensen zijn gestuurd dan zou je de hele fiscus naar de hel wensen.



Het manuscript van onze laatste 10 levensjaren is klaar om naar enkele proeflezers gestuurd te worden. Lees het als het gepubliceerd is en neem kennis van de gruwel die letterlijk iedereen in dit land kan overkomen.
Dit laat ik niet rusten.
neem mss ook eens contact op met Filip Meert (hij is heel bereikbaar via SM) over hoe je zo'n onrecht verwerkt, ik denk dat de babbel u goed zou kunnen doen, en je hebt z'n boek nu toch gelezen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2019, 18:08   #1453
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
neem mss ook eens contact op met Filip Meert (hij is heel bereikbaar via SM) over hoe je zo'n onrecht verwerkt, ik denk dat de babbel u goed zou kunnen doen, en je hebt z'n boek nu toch gelezen.
Een mens moet eerst tot rust komen en kan pas dan achteruit wegzakken in een stoel en van een boek genieten. Het enige boek dat ik de laatste 10 jaar ter hand heb genomen is een boek dat over die laatste 10 jaar gaat.
Het manuscript nalezen was echt geen lachertje maar het moest gebeuren.
Vrouwlief en mijn zoon hebben het ook geprobeerd, ze hebben het vrijwel onmiddellijk terzijde gelegd en nooit meer open gedaan.
Nog bijvertellen dat we het geluk hebben gehad om aan die waanzin van de fiscus te ontsnappen. Filip Meert en met hem een onbepaald aantal anderen hebben dat geluk niet gehad. Mensen kennen me ondertussen al wel en weten waar ik voor sta. De tongen komen los - gewoon Belgische waanzin - volgens mij onuitgegeven in wat wij de beschaafde wereld plachten te noemen.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2019, 09:29   #1454
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.047
Standaard

Zoals verwacht, niks....
Zware dagen weer. Opnieuw de zoveelste brief waarin de fiscus niet in staat is na te komen wat ze beloven.
Vrouwlief weer naar de dokter wegens gezondheidsklachten.
Bloeddruk 16,4. Opgetekend record door dokter Jansen ( Riemst) is 22,4 (!)

Dokter Nele Bloemen (Bilzen) : " Heeft U last van stres? "
Verhaal wat ingekort - haar gezicht sprak boekdelen.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2019, 18:54   #1455
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.047
Standaard

Het overgrote deel van onze centen staan na 10 lange jaren terug op onze rekening. Minstens even belangrijk is de betekenis die achter deze terugstorting schuilt, er komt geen nieuwe belasting.
In principe moet er nu binnen de drie maand de subsidiaire belasting in onze bus vallen ten bedrage van nul euro, het enige zinnige bedrag als men vaststelt dat men iemand de belastingen heeft laten betalen van een andere persoon.

Toch wel een fameus scharnierpunt in deze hele affaire. Nu komt het er nog op aan om alle geleden schade te laten becijferen en deze vergoed te krijgen.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2019, 19:52   #1456
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Het overgrote deel van onze centen staan na 10 lange jaren terug op onze rekening. Minstens even belangrijk is de betekenis die achter deze terugstorting schuilt, er komt geen nieuwe belasting.
In principe moet er nu binnen de drie maand de subsidiaire belasting in onze bus vallen ten bedrage van nul euro, het enige zinnige bedrag als men vaststelt dat men iemand de belastingen heeft laten betalen van een andere persoon.

Toch wel een fameus scharnierpunt in deze hele affaire. Nu komt het er nog op aan om alle geleden schade te laten becijferen en deze vergoed te krijgen.
Mooi zo, eindelijk rust op komst !!!
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2019, 20:47   #1457
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Mooi zo, eindelijk rust op komst !!!
Juist. Voelt nog wat raar aan maar dat zal wel snel beteren.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2019, 21:18   #1458
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.726
Standaard

@Johan Daelemans

Behoedt jezelf voor te grote emoties. Ik wens het beste voor jou en jouw omgeving. Wat jou is overkomen wens ik niemand toe.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2019, 22:00   #1459
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Het overgrote deel van onze centen staan na 10 lange jaren terug op onze rekening. Minstens even belangrijk is de betekenis die achter deze terugstorting schuilt, er komt geen nieuwe belasting.
In principe moet er nu binnen de drie maand de subsidiaire belasting in onze bus vallen ten bedrage van nul euro, het enige zinnige bedrag als men vaststelt dat men iemand de belastingen heeft laten betalen van een andere persoon.

Toch wel een fameus scharnierpunt in deze hele affaire. Nu komt het er nog op aan om alle geleden schade te laten becijferen en deze vergoed te krijgen.
Ik ben oprecht blij voor u.

Proficiat.

Wat ga je nu doen ? Terug een woning kopen (want als ik me niet vergis hebben ze uw huis afgepakt voor die belastingschuld) ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2019, 19:35   #1460
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
@Johan Daelemans

Behoedt jezelf voor te grote emoties. Ik wens het beste voor jou en jouw omgeving. Wat jou is overkomen wens ik niemand toe.
Dank je. Wel, het is raar maar blijkbaar moet je ontwennen van een manier van leven die er op gericht is om alleszins morgen betaald te krijgen wat je eigenlijk vandaag al diende te betalen. Leven met net te weinig centen is enorm duur. Om een voorbeeld te geven, het is ongeveer 9 jaar geleden dat we nog de luxe hebben gekend om stookolie te laten brengen.
De ritjes naar Diepenbeek om 30 of 60 liter rode diesel liggen vanaf vandaag achter ons!
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be