Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 oktober 2020, 15:03   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.571
Standaard Kersverse staatssecretaris Asiel en Migratie Sammy Mahdi

Kersverse staatssecretaris Asiel en Migratie Sammy Mahdi: “Mijn huidskleur bepaalt mijn gedachten niet”

Citaat:
Hij gaat voor een “goed, kordaat en humaan beleid” en wil inzetten op het verhogen van de terugkeercijfers. Opvallend: de staatssecretaris benadrukt zijn centrumrechts profiel en stelt dat zijn huidskleur zijn gedachten niet bepalen.
Dat klinkt aannemelijk maar het valt allemaal af te wachten of hij dat allemaal in goede banen zal kunnen leiden.

Hopelijk kan hij dat goed onderbouwen zodat het geloofwaardig overkomt wat hij zegt maar mag ik twijfelen?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 4 oktober 2020 om 15:06.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2020, 06:16   #2
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.418
Standaard

Eerst zien zei de blinde....
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2020, 06:22   #3
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Hij kan van alles willen, hij kan van alles zeggen. Onder de vorige paarse regering stroomde dit land vol met gespuis van overal ter wereld en ze kregen de Belgische identiteit gratis bij een pakje prince koeken.

Ecolo/groen en spa zitten in deze regering en zij zullen de kans niet laten liggen om hun kiespubliek misschien voor de laatste keer zoveel mogelijk te laten aangroeien in de hoop dat dit later electoraal goed zal uitdraaien voor hen. De gewone mensen zullen hier alweer de dupe van zijn.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2020, 09:02   #4
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.571
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Eerst zien zei de blinde....
En de blinde zag ... “Er komen gesloten centra bij”, zegt Sammy Mahdy (CD&V)
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2020, 10:13   #5
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Zo gezegd om afgewezen asielzoekers in te kunnen opsluiten totdat ze daadwerkelijk zullen worden uitgewezen...
Klink goed natuurlijk, maar of het dat ook is is eerder een geloofkwestie denk ik...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2020, 10:24   #6
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.571
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Zo gezegd om afgewezen asielzoekers in te kunnen opsluiten totdat ze daadwerkelijk zullen worden uitgewezen...
Klink goed natuurlijk, maar of het dat ook is is eerder een geloofkwestie denk ik...
Klinkt inderdaad goed maar ... (<<-- dat is nu die eeuwige maar )
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2020, 10:37   #7
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.418
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Och..dan lenen die enkele kinderen en mogen ze niet opgesloten worden.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2020, 11:00   #8
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.571
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Och..dan lenen die enkele kinderen en mogen ze niet opgesloten worden.
Men geeft ze dan ook de kans om hun trukkendoos verder open te zetten.

p.s.

Citaat:
De toegang tot of de binnenkomst in België mag niet worden verward met het verblijf in België. De toegang betreft het ogenblik waarop de vreemdeling de Belgische grens wil overschrijden. Enkel Belgische onderdanen kunnen vrij de grens van hun land overschrijden en zonder toestemming hun land binnenkomen, buitengaan en terug binnenkomen.
BRON

En een artikel uit het 'verleden' leerde dan weer????

Check: Komen er jaarlijks 50.000 migranten naar België via gezinshereniging, zoals Francken en Van Camp suggereren?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 5 oktober 2020 om 11:07.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2020, 13:00   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.163
Standaard

Van Grieken heeft zich al uitgelaten over de Mahdy.

In andere woorden: de Mahdy zal mogelijks het regeringslid zijn dat het moeilijkst neer te sabelen zal zijn vanuit de oppositie.
(tenzij je je verlaagt tot de mening dat je ze op een boot moet steken, tot in het midden van de oceaan en .... of hoe formuleerde men dat ook weer in de Waalse gazet?)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2020, 19:41   #10
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.571
Standaard

Zou men in deze duistere Corona tijden niet beter doen van scholen, ziekenhuizen en bejaardentehuizen te bouwen, die zijn toch meer nodig dan asielcentra waar wij mensen totaal niets maar ook totaaaaaal niets aan hebben buiten de miserie en de kost ervan?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2020, 19:46   #11
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.571
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Van Grieken heeft zich al uitgelaten over de Mahdy.

In andere woorden: de Mahdy zal mogelijks het regeringslid zijn dat het moeilijkst neer te sabelen zal zijn vanuit de oppositie.
(tenzij je je verlaagt tot de mening dat je ze op een boot moet steken, tot in het midden van de oceaan en .... of hoe formuleerde men dat ook weer in de Waalse gazet?)
Noorwegen bouwt hekken om 'vluchtelingen' tegen te houden, ook Engeland (vrij recent hekken om vluchtelingenbootjes tegen te houden) Hongarije bouwde ook hekken ...

Wij doen aan "Wir schaffen das!!!" als trouwe volgelingen van een gestoorde Duitse.

Of moet men het probleem asielzoekers/vluchtelingen/illegalen op een andere manier aanpakken tijdens hun overtochten?

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 5 oktober 2020 om 19:52.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2020, 15:48   #12
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.188
Standaard

Samy mag zeggen wat hij wil, hij zal met handen en voeten gebonden zijn aan het opengrenzen regeerakkoord van Alexander de Dweil 1.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2020, 16:02   #13
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Mah·di


/?mäd?/
Learn to pronounce
noun
noun: Mahdi; plural noun: Mahdis

(in popular Muslim belief) a spiritual and temporal leader who will rule before the end of the world and restore religion and justice.
a person claiming to be the Mahdi, notably Muhammad Ahmad of Dongola in Sudan (1843–85), whose revolutionary movement captured Khartoum and overthrew the Egyptian regime.
(in Shiite belief) the twelfth imam, who is expected to return and triumph over injustice.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2022, 04:55   #14
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.515
Standaard

Mahdi verandert van job. Het bilan.

Citaat:
...
Francken presenteert heldere cijfers over de budgetten voor opvang. Het geld voor opvang steeg onder Mahdi van € 426 miljoen tot € 680 miljoen. De N-VA-er legt daar de budgetten naast die hij destijds liet dalen van € 579 miljoen in 2016 tot € 253 miljoen in 2018. Hij merkt fijntjes op dat er tijdens het bewind van Mahdi geen sprake was van een internationale asielcrisis. De Oekraïense vluchtelingenstroom die wordt opgevangen valt niet onder deze budgetten en opvangplaatsen.
...
Onder het beleid van de staatsecretaris is het aantal gewelddadige incidenten in de opvangcentra gestegen. Het is zelfs verdubbeld. Francken hoedt zich ervoor om asielzoekers te stigmatiseren als misdadigers, maar hij wijst er op dat een kleine maar hardnekkige groep de boel verpest. Hij stelt ook vast dat daar niet of onvoldoende tegen wordt opgetreden.
...
Francken is niet te beroerd om ook de positieve resultaten van het beleid van staatssecretaris Mahdi te benoemen. ‘We stellen vast dat de achterstand bij de RVV grotendeels is weggewerkt. Dat is te danken aan de aanwerving van extra magistraten zodat er nu 62 beschikbaar zijn. Die investering heeft duidelijk vruchten afgeworpen.’
...
‘Mijnheer Mahdi heeft aan het begin van zijn mandaat beloofd dat de statistieken op de website van de DVZ elke maand up to date zouden zijn. Hij wou de beschikbare cijfers ook uitbreiden. Hij heeft woord gehouden. Dat is een grote stap vooruit voor journalisten en parlementaire medewerkers. Het feit dat die cijfers snel en correct beschikbaar zijn, stelt ons in staat de toestand nauwgezet op te volgen.’
...
Tot slot geeft Francken een lijstje mee met oplossingen die de N-VA graag zou toegepast zien. Hij pleit voor het heropstarten van de ontradingscampagnes zoals die gevoerd werden onder zijn bewind. Die heeft Maggie De Block (Open VLD) na het opstappen van de N-VA uit de regering Michel ogenblikkelijk stop gezet.
Bron.
Hoe die Maggie De Block nog vrij mag rondlopen na haar passage bij asiel en gezondheid is een raadsel ... en Mahdi deed al niet veel beter.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be