Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 augustus 2022, 06:52   #1
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard E-Step gevaarlijk in het verkeer, weer de schuld van de automobilist zeker?

Drie ongevallen met elektrische step op één ochtend: “Ga ervan uit dat anderen je niet gezien hebben”
Hoeselt/Sint-Truiden -

Maandagochtend zijn in Limburg in amper twee uur tijd drie mensen op een elektrische step gewond geraakt bij een ongeval. Nochtans werd de wetgeving rond het gebruik van e-steps vorige maand nog verstrengd. “Ga er als stepgebruiker altijd vanuit dat de anderen je niet gezien hebben”, is de gouden raad.

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220808_95707535

De oplossing zal er uit bestaan dat we de snelheid nog maar eens moeten verlagen.
Wie durft er zeggen dat een step niet thuishoort in het verkeer?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024

Laatst gewijzigd door reservespeler : 9 augustus 2022 om 06:55.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2022, 06:59   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Drie ongevallen met elektrische step op één ochtend: “Ga ervan uit dat anderen je niet gezien hebben”
Dat is een goede raad, hoe je ook in het verkeer bent.
Citaat:
De oplossing zal er uit bestaan dat we de snelheid nog maar eens moeten verlagen.
Al dan niet in combinatie met andere maatregelen die vlot verkeer tegenwerken en meer inkomsten genereren voor de (r)overheid.
Citaat:
Wie durft er zeggen dat een step niet thuishoort in het verkeer?
Ik zou eerder durven beweren dat een hoop kiesvee in een glazen kast gestoken moet worden, om nuttige mensen te beschermen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2022, 07:34   #3
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Gisteren bij mij in de buurt twee fietsers zonder enige verlichting, buiten de bebouwde kom. Met moeite zichtbaar dus. Maar als ze overhoop gereden worden is het natuurlijk de fout van de automobilist met zijn moordwapen.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2022, 08:06   #4
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Dit weekend op een feest geweest en er was daar iemand met een step waar hij al 85 kmh mee gedaan had en hij kon nog harder.
Hij had wel een helm en speciale vest aan.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2022, 08:34   #5
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dit weekend op een feest geweest en er was daar iemand met een step waar hij al 85 kmh mee gedaan had en hij kon nog harder.
Hij had wel een helm en speciale vest aan.
Onreglementair voertuig, tenzij ingeschreven als motorfiets.
En da's zeer twijfelachtig, zo'n E-step ontbreekt over het algemeen een paar fundamentele zaken om gehomologeerd te geraken als motorfiets.

Bof, als uw medefeestganger zich te pletter rijd ga ik er niet wakker van liggen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2022, 09:02   #6
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.623
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Drie ongevallen met elektrische step op één ochtend: “Ga ervan uit dat anderen je niet gezien hebben”
Hoeselt/Sint-Truiden -

Maandagochtend zijn in Limburg in amper twee uur tijd drie mensen op een elektrische step gewond geraakt bij een ongeval. Nochtans werd de wetgeving rond het gebruik van e-steps vorige maand nog verstrengd. “Ga er als stepgebruiker altijd vanuit dat de anderen je niet gezien hebben”, is de gouden raad.

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220808_95707535

De oplossing zal er uit bestaan dat we de snelheid nog maar eens moeten verlagen.
Wie durft er zeggen dat een step niet thuishoort in het verkeer?
Laten we voor de veiligheid de snelheid voor de auto's overal verlagen naar 20km/u voor een betere zichtbaarheid van e-steps en e-fietsers die hun dan aan 70km/uur voorbij zoeven...
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2022, 09:32   #7
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Onreglementair voertuig, tenzij ingeschreven als motorfiets.
En da's zeer twijfelachtig, zo'n E-step ontbreekt over het algemeen een paar fundamentele zaken om gehomologeerd te geraken als motorfiets.

Bof, als uw medefeestganger zich te pletter rijd ga ik er niet wakker van liggen.
Het was op de waalse kant van ons land. Daar kijkt men niet zo nauw.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2022, 22:42   #8
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dit weekend op een feest geweest en er was daar iemand met een step waar hij al 85 kmh mee gedaan had en hij kon nog harder.
Hij had wel een helm en speciale vest aan.
die gasten weten niet waar ze mee bezig zijn. Uw zwaartepunt ligt veel lager. ge zit met te kleine wiellekes voor die snelheden. uw freins zijn daar niet op berekend.

ook overpowered in gravel of op natte stenen/asfalt terecht komen is super gevaarlijk met die dingen.

Nu iedereen doet wat hij graag doet, maar als ge sommige pipo's op die dingen bezig ziet.

Ah ja en de volgende die in mijne weg staat op t voetpad, ga ik eens zo een patat geven dat ze hem kunnen vervangen door een andere.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 06:39   #9
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dit weekend op een feest geweest en er was daar iemand met een step waar hij al 85 kmh mee gedaan had en hij kon nog harder.
Hij had wel een helm en speciale vest aan.
Ongelooflijk.
Dat is meer een zelfmoordwapen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 06:40   #10
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Onreglementair voertuig, tenzij ingeschreven als motorfiets.
En da's zeer twijfelachtig, zo'n E-step ontbreekt over het algemeen een paar fundamentele zaken om gehomologeerd te geraken als motorfiets.

Bof, als uw medefeestganger zich te pletter rijd ga ik er niet wakker van liggen.
Ik ook niet, dat is dan al weer een paar liter drinkwater per dag minder.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 06:40   #11
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Laten we voor de veiligheid de snelheid voor de auto's overal verlagen naar 20km/u voor een betere zichtbaarheid van e-steps en e-fietsers die hun dan aan 70km/uur voorbij zoeven...
Strak plan.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 06:41   #12
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het was op de waalse kant van ons land. Daar kijkt men niet zo nauw.
Dat is het goed recht van de Walen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 06:42   #13
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
die gasten weten niet waar ze mee bezig zijn. Uw zwaartepunt ligt veel lager. ge zit met te kleine wiellekes voor die snelheden. uw freins zijn daar niet op berekend.

ook overpowered in gravel of op natte stenen/asfalt terecht komen is super gevaarlijk met die dingen.

Nu iedereen doet wat hij graag doet, maar als ge sommige pipo's op die dingen bezig ziet.

Ah ja en de volgende die in mijne weg staat op t voetpad, ga ik eens zo een patat geven dat ze hem kunnen vervangen door een andere.
De step of de stepper?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 07:24   #14
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De step of de stepper?
meestal is de stepper al gaan lopen, en is dat ding daar gewoon gedumpt, of dumpen die bedrijven die die klotedingen verhuren die zelf bovenop zebrapaden en midden op voetpaden ik weet het niet.

Er heeft er zo eens eentje een tijd echt vlak voor t zebrapad gestaan voor het oversteken naar t station. nu zien we die niet meer staan, hij heeft wel eens een tijdje in de struiken gehangen geloof ik . (ik was het niet) nu staat dat ding in t fietsenkot, dat is toch al positief.

Maar er heeft er zelf eentje in de spoorbedding gelegen. Hoe dat ding daar gekomen is, geen idee, maar ge zult er maar tegen 160 per uur op vlammen met nen trein.

Als ge dat soort dingen wil verhuren mij allemaal goed, maar val er de rest van de mensheid niet mee lastig. Als er hier ene voor mijn oprit gedumpt wordt pak ik hem zaterdag mee naar t containerpark.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 07:27   #15
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Laten we voor de veiligheid de snelheid voor de auto's overal verlagen naar 20km/u voor een betere zichtbaarheid van e-steps en e-fietsers die hun dan aan 70km/uur voorbij zoeven...
Zoals het N-VA bestuur in Hasselt al gedaan heeft.....
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 07:28   #16
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Die huursteps/fietsen worden dan ook gebruikt als barricades op de fietspaden in Brussel. Regelmatig dat ik eentje "proper" opzij zet.
De verhuurfirma's hebben helaas niet de mogelijkheid de huurders te straffen.

Ondertussen al een verhaal gehoord dat ze gebruikt worden als boobytrap, waarbij de step langs het fietspad staat, maar dat er op wielhoogte een visdraad gespannen is, om de step om te trekken als er een fietser passeert.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 12:11   #17
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Laten we voor de veiligheid de snelheid voor de auto's overal verlagen naar 20km/u voor een betere zichtbaarheid van e-steps en e-fietsers die hun dan aan 70km/uur voorbij zoeven...
En vooral en alleen de automobilisten beboeten die 23 km/u rijden.

Sowieso heeft alleen de automobilist een nummerplaat. Alle anderen zijn onschendbaar. Ook trajectcontroles zijn blijkbaar alleen voor automobilisten.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 augustus 2022 om 12:14.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2022, 08:12   #18
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Laten we voor de veiligheid de snelheid voor de auto's overal verlagen naar 20km/u voor een betere zichtbaarheid van e-steps en e-fietsers die hun dan aan 70km/uur voorbij zoeven...
In Antwerpen neemt de politie steps in beslag die harder dan 25km/u, de maximumsnelheid voor gemotoriseerde voortbewegingstoestellen, kunnen rijden. Niets op tegen. Ik hoop dat men snel ook alle wagens gaat in beslag nemen die harder kunnen dan 120 km/u, de maximumsnelheid in België.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 15 augustus 2022 om 08:26.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2022, 08:27   #19
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.837
Standaard

Verschillende van mijn collega's (en eentje ervan met zekere "fysieke parameters" en van een leeftijd waarvan je het niet zou verwachten)zijn de laatste twee jaar fervente gebruikers geworden van dergelijke e-steps die schitterend te combineren zijn met openbaar vervoer....

Ja,er zijn,zoals met alle soorten voertuigen,zotten die stomme dingen doen en geen rekening houden met andere mensen...

Maar de e-step past p e r f e c t in een flexibele vervoersmodaliteit...Ikzelf ben met mijn e-bike al heel tevreden,maar bezie die e-steps met begrip en sympathie....

En inderdaad,net zoals de infrastruktuur op het gebied van de herwaardering van de fiets (nu in electrische vorm) herschikt wordt,zal dat ook voor de e-step,die zo langzamerhand NORMAAL wordt ,wel gebeuren...(opnieuw leren VLAKKE ondergronden te maken,TROTS werk afleveren in plaats van troittortegels terug te gooien in ruwweg dezelfde positie na het doen van infrastruktuurwerken,of gewoon wat asfalt gooien in een putje in de weg en het "hersteld" noemen...ik zeg maar iets uit de dagdagelijkse praktijk )

Laatst gewijzigd door kelt : 15 augustus 2022 om 08:28.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2022, 08:28   #20
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
In Antwerpen neemt de politie steps in beslag die harder dan 25km/u, de maximumsnelheid voor gemotoriseerde voortbewegingstoestellen, kunnen rijden. Niets op tegen. Ik hoop dat men snel ook alle wagens gaat in beslag nemen die harder kunnen dan 120 km/u, de maximumsnelheid in België.
Waarom?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be