Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 juli 2021, 08:49   #21
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Van zolang ik leef catalogeer ik die keuringen bij de criminele organisaties. Drugsbendes zijn er doetjes tegen.
Ik koop in Nederland ( al mijn 2dehands (of 3de of 4 de of 5 de of ....) koop ik daar) een Mercedes Vito bouwjaar 2000 met een nog geldige APK keuring.

In België hadden zo maar eventjes 2 A4 'tjes nodig om al hun opmerkingen neer geschreven te krijgen. De opmerkelijkste punten
om de wagen af te keuren was een 'doorgezeten' stoel van de bestuurder en hun gebrek aan kennis wat betreft herstelling onduidelijk geworden chassis nummer.

In België is het zo dat je een attest moet voorleggen van de invoerder waarin wordt verklaard dat het chassisnummer door een
werknemer van het merk is aangebracht.
Dit is vrij bizar gezien iedereen met dat officieel document de mogelijkheid heeft om zowat in elke Vito dat nummer te kloppen.

In Nederland hebben ze dat dus wel door en geeft men gewoon geen attest. Het vervangende nummer wordt door de RDW
zelf aangebracht en dat nummer wordt voorafgegaan en gevolgd door de afkorting RDW.

Al die onzin hier doet een mens inzien dat ze bij onze overheden echt niet weten waarmee ze bezig zijn, nog minder kunnen
inschatten wat de gevolgen van hun beleid gaan zijn en hier zijn voorbeelden genoeg van.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2021, 08:55   #22
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Erembodegem
Organisatie SBAT dus.
Als je even op websites kijkt van onze buurlanden vind je heel gemakkelijk de te volgen weg indien je niet akkoord kan gaan met
een beslissing van een autokeurder. Een herziening na klacht is gewoon eenvoudig aan te vragen.

In België vind ik over informatie daaromtrent niks van terug.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 4 juli 2021 om 08:55.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2021, 10:30   #23
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.344
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Gaat nog feest zijn als motorfietsen ook gekeurd moeten worden.

Zie je zo'n stationsmedewerker al uitleggen aan Outlaw of Saturdah lid dat zijn ijzeren metgezel niet op de openbare weg mag.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2021, 10:41   #24
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Gaat nog feest zijn als motorfietsen ook gekeurd moeten worden.

Zie je zo'n stationsmedewerker al uitleggen aan Outlaw of Saturdah lid dat zijn ijzeren metgezel niet op de openbare weg mag.
yep, groot feest. Maar ze zullen zich dan wel aanpassen zoals de autofreaks dat ook doen. (enkel voor de keuring het voertuig in orde brengen, bij een motorfiets is dat minder werk)

Blijkbaar zijn er al enkele MC clubs in NL "verboden". Dus die komen naar België.

Citaat:
Welke motorclubs verboden?

Motorclubs Satudarah, Hells Angels en No Surrender zijn nu volledig verboden in Nederland, al zijn nog niet alle vonnissen definitief. Van de Bandidos is afdeling Holland verboden. De club heeft daarna een clubhuis in België geopend, mogelijk om het verbod te omzeilen. 19 apr. 2021

https://nos.nl/artikel/2377318-komen...r-voor-politie

Laatst gewijzigd door Micele : 4 juli 2021 om 10:45.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2021, 10:54   #25
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.344
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik vermoed eerder dat enkele keuringsstations wel eens een ferme renovatie gaan krijgen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2021, 11:29   #26
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.842
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Gaat nog feest zijn als motorfietsen ook gekeurd moeten worden.

Zie je zo'n stationsmedewerker al uitleggen aan Outlaw of Saturdah lid dat zijn ijzeren metgezel niet op de openbare weg mag.
Zolang die outlaw een brave Vlaming is zal dat wel meevallen. Die kan en mag je zoveel pesten als je wil. Als die outlaw een Tsjetsjeen is dan wordt het een ander verhaal
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2021, 12:02   #27
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik vermoed eerder dat enkele keuringsstations wel eens een ferme renovatie gaan krijgen.
Dat wordt eens tijd denk ik dan.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2021, 13:43   #28
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik vermoed eerder dat enkele keuringsstations wel eens een ferme renovatie gaan krijgen.
Even praktisch dan, wat gaan ze testen?

Stugheid van het frame? Rem balans tussen .... tussen wat eigenlijk?
Ophanging? Roestvorming ? Sterretje in de voorruit? Correcte werking van de veiligheidsgordels? Afstelling koplampen ?

Het lijkt me weer gewoon geldklopperij. Wat gaat men in het keurstation kunnen vaststellen dat niet door elke agent kan worden vastgesteld?

Wat als onze keurder met de boel tegen de grond smakt?

Ondertussen weten we al dat men bij de E-wagens al een aantal tests niet mag uitvoeren. Blijkbaar schudden die met die loodzware batterij uit elkaar...
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 4 juli 2021 om 13:48.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2021, 13:52   #29
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.053
Standaard

Op de koop toe ...

__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2021, 14:27   #30
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Even praktisch dan, wat gaan ze testen?

Stugheid van het frame? Rem balans tussen .... tussen wat eigenlijk?
Ophanging? Roestvorming ? Sterretje in de voorruit? Correcte werking van de veiligheidsgordels? Afstelling koplampen ?

Het lijkt me weer gewoon geldklopperij. Wat gaat men in het keurstation kunnen vaststellen dat niet door elke agent kan worden vastgesteld?

Wat als onze keurder met de boel tegen de grond smakt?

Ondertussen weten we al dat men bij de E-wagens al een aantal tests niet mag uitvoeren. Blijkbaar schudden die met die loodzware batterij uit elkaar...
Wat testen ze in Duitsland? Zelfs de uitlaatgassen testen is sinds 2006 verplicht.

Uiteraard test men enkel bij de plofvoertuigen de vuile uitlaatgassen.

En hopelijk valt de hete knalpot niet naar beneden bij de schokdemperstest.

Gaan die bij de keuring blij zijn als die stinkende plofwagens hun ademlucht niet meer gaan verpesten.

De keurders gaan nog vechten wie de aparte EV-band mag doen.

Laatst gewijzigd door Micele : 4 juli 2021 om 14:42.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2021, 14:36   #31
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
..
Ik ben jaloers op het Britse systeem waarbij garagisten een "inspectie" licensie kunnen bekomen en waarbij "de staat" gewoon inspecteurs rondzendt die nagaan (via direct bezoek zowel als via "anonieme testwagens") of een garagist dat wel serieus neemt.Het is zeker niet aan iedere garage gegeven aan dergelijke verantwoordelijkheden te voldoen dus ik ben ervan overtuigd dat ze er ook niet (lang) mee zullen spelen.
...
In de UK duidt de overheid ook aan naar welke erkende garage jij moet gaan voor je technische controle; en er is een systeem dat je nooit gaat bij je eigen garagist (in de optie dat die erkend is).

Zo heel veel verschillend is dit eigenlijk niet van ons systeem.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2021, 14:39   #32
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Gaat nog feest zijn als motorfietsen ook gekeurd moeten worden.

Zie je zo'n stationsmedewerker al uitleggen aan Outlaw of Saturdah lid dat zijn ijzeren metgezel niet op de openbare weg mag.
Waarom in hemelsnaam heeft de EU deze controle ook opgelegd aan de lidstaten?
De Vlaamse moto's zijn ok qua technische controle.
Misschien zijn er in rurale gebieden in Fr., It., Sp ... oude krakkemikkerige motorfietsen waar de boer mee naar het dorp rijdt ...

Geldklopperij of ivoren toren?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2021, 14:41   #33
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Hoeveel zouden er daar niet tussen lopen die zich enkel de volgende vragen stellen?

Wanneer is het koffiepauze ... wanneer is het middag ... wanneer is de dag om ... wanneer is de week voorbij ... hoe lang nog tot mijn volgende vakantie ... wanneer kan ik op pensioen ... hoeveel pensioen heb ik meer dan mijn buur, de sukkelaar arbeider of nog erger ... mijn buurman de zelfstandige?

Eén ding is zeker ... er worden bij overheidsdiensten NOOIT fouten gemaakt.

Zie onder ...
In ieder geval zijn die controleurs van de techn ctle geen benoemde ambtenaren. Geen hoger pensioen enz.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2021, 14:43   #34
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Tot slot van mijn punten kritiek:
ik heb nog nooit echt problemen gehad met de techn ctle.
En ik gebruik mijn auto's pertang tot ze minstens tien jaar oud zijn.

En dat de veiligheidpunten eens gecheckt worden, dat is toch ok. Je rijdt met je spel toch snelheden waarmee je hersenen bij een ongeval herleid kunnen worden tot appelmoes.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2021, 14:46   #35
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Waarom in hemelsnaam heeft de EU deze controle ook opgelegd aan de lidstaten?
De Vlaamse moto's zijn ok qua technische controle.
Misschien zijn er in rurale gebieden in Fr., It., Sp ... oude krakkemikkerige motorfietsen waar de boer mee naar het dorp rijdt ...

Geldklopperij of ivoren toren?
Ook uitlaatgassen. Euronormen voor motos en bromfietsen zijn er ook.

De EU wil dus zelfs de brommers en scooters controleren (kleiner dan 50 cc)

Blijkbaar had België die motorkeuring ook kunnen afwenden, maar hebben dat niet gedaan, ook Frankrijk niet. Nederland wel.
Citaat:
https://motornieuws.be/wordt-de-moto...and-van-zaken/

Niet in Nederland

Nog even herhalen dat de keuring er niet had moeten komen, indien de regering dat niet gewild had. België had net als o.a. Frankrijk en Nederland de kans om tot 2017 aanvullende maatregelen te melden aan Europa m.b.t. het invoeren van extra veiligheidsmaatregelen voor motorrijders in het verkeer. Dat deed de regering niet en ook de Vlaamse regering met Ben Weyts als minister van verkeer viel niet echt op met doortastende maatregelen op dat vlak. Het is natuurlijk ook best mogelijk dat de regering bewust niet ingreep en de motorkeuring een goed idee vindt. In Nederland komt er geen keuring omdat daar wel extra veiligheidsmaatregelen werden voorgesteld. Frankrijk is – eveneens al dan niet bewust – ziek in hetzelfde bedje als België.

Wanneer dan?

Om conform te zijn met de Europese richtlijnen, moet ons land – en in dit geval meerbepaald de Vlaamse regering – de technische inspectie voor motorfietsen invoeren tegen 2022. Met alle nieuwe gegevens in handen gokken we op een pure veiligheidsinspectie in de tweede helft van het jaar.

Laatst gewijzigd door Micele : 4 juli 2021 om 15:07.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2021, 15:09   #36
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.842
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Tot slot van mijn punten kritiek:
ik heb nog nooit echt problemen gehad met de techn ctle.
En ik gebruik mijn auto's pertang tot ze minstens tien jaar oud zijn.

En dat de veiligheidpunten eens gecheckt worden, dat is toch ok. Je rijdt met je spel toch snelheden waarmee je hersenen bij een ongeval herleid kunnen worden tot appelmoes.
Maar je vindt het wel normaal dat een simpel autootje stijl Dacia met 20.000 km op de teller en 56 pk en een topsnelheid van 125 km/u na vier jaar ieder jaar moet gekeurd worden terwijl een race machine stijl Ducati Panigale met de prestaties van een Formule 1 en een top van + 300 niet moet gekeurd worden ? Van mij moet dat niet hoor maar waarom dat bompa autootje wel en die race machine niet ontgaat me.

En ben ik niet zeker van maar ik dacht dat scooters en motoren meer luchtvervuilend zijn dan auto's. Zo een Harley van 28 jaar oud twijfel ik niet aan.

Ge weet dat rechtvaardigheidsgevoel he

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 juli 2021 om 15:12.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2021, 16:11   #37
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Tot slot van mijn punten kritiek:
ik heb nog nooit echt problemen gehad met de techn ctle.
En ik gebruik mijn auto's pertang tot ze minstens tien jaar oud zijn.

En dat de veiligheidpunten eens gecheckt worden, dat is toch ok. Je rijdt met je spel toch snelheden waarmee je hersenen bij een ongeval herleid kunnen worden tot appelmoes.
Als ik die punten allemaal laat checken door mijn (goedkope) garagist betaal ik alvast 3 maal zoveel.

De oude BMW roadster is nu 32 jaar. Aan 37,20 € wordt die jaarlijks doorgecheckt bij de keuring. Nooit geen herkeuring, wel enkele prulletjes (lichten) die de garagist snel kon oplossen bij de volgende oliewissel.

Ik rij wel heel weinig kms, mijn garagist zie ik pakweg maar om de 4 jaar.

Met de tweede wagen (benzine, 9 jaar) wordt hoofdzakelijk gereden, totnutoe geen enkele opmerking.

Laatst gewijzigd door Micele : 4 juli 2021 om 16:18.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2021, 16:20   #38
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.344
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Tot slot van mijn punten kritiek:
ik heb nog nooit echt problemen gehad met de techn ctle.
En ik gebruik mijn auto's pertang tot ze minstens tien jaar oud zijn.
Ik wel, en dan puur op herstellingen die de wagen beter dan nieuw maakten op veiligheidsvlak.
Sindsdien geef ik een paar € meer uit , en laat de garagist dat regelen.
Citaat:
En dat de veiligheidpunten eens gecheckt worden, dat is toch ok. Je rijdt met je spel toch snelheden waarmee je hersenen bij een ongeval herleid kunnen worden tot appelmoes.
120km/u, met de juiste kledij nog steeds niet plezant om over de grond te schuren, maar geen hersenspijs uit de neusgaten hoor.
Als er toch spijs bij komt, dan is het door een ontmoeting met of een andere weggebruiker, of decor.
Och ja, de Belgische wetgeving geeft alleen een CE norm op voor de helm, niet voor de rest van de kledij. Dus, die nylon camping smoking en polyester fuckme botjes zijn prima in orde.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2021, 08:47   #39
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
In de UK duidt de overheid ook aan naar welke erkende garage jij moet gaan voor je technische controle; en er is een systeem dat je nooit gaat bij je eigen garagist (in de optie dat die erkend is).

Zo heel veel verschillend is dit eigenlijk niet van ons systeem.
U haalt één land aan dat één enkele gelijkenis vertoond met het Belgisch systeem en daaruit besluit je dat je het Belgisch systeem
eigenlijk niet erg verschillend is met het buitenland?

Is dat niet wat kort door de bocht?
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 8 juli 2021 om 08:47.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2021, 08:55   #40
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De Vlaamse moto's zijn ok qua technische controle.

Geldklopperij of ivoren toren?
Je moet het niet ver gaan zoeken.
Geen enkele motorrijder gaat de baan op met een motorfiets die technisch niet in orde is.
Het is het zoveelste geval van onverdraagzaamheid t.o.v. een minderheid.
Men haalt het excuus aan van te luidruchtige knalpotten ... wel, ik dacht dat we een wegenpolitie hadden die dat kan aanpakken met de bestaande wetgeving. Het probleem daar is dat agent modaal niet staat te springen om een groep motorrijders tegen te houden en eventueel te beboeten.
In een keuringsstation staat een groep controleurs tegen één motorrijder om dit aan te pakken. Ik zie het zo, wij als motorrijders krijgen dus een hoop gezever omdat ons "blauw" de ballen niet heeft (om meestal tijdens het WE) hun werk te doen.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be