Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 januari 2018, 15:13   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard De strijd om uw betaalgegevens

De strijd om uw betaalgegevens kan beginnen


U heeft het naar alle waarschijnlijkheid nog niet gemerkt maar sinds deze week zijn banken verplicht om derde partijen toegang te geven tot de betaalgegevens van hun klanten.

Geen paniek want de klant zal altijd eerst zijn/haar toestemming moeten geven.

Het bewuste addertje onder het gras draagt als naam PSD II <--Link

Onze privacy in het gedrang?

Extra:

Belgische strijd om betaalgegevens escaleert
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 24 januari 2018 om 15:15.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2018, 15:37   #2
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.217
Standaard

Als ik een domiciliëring toesta, gaat dan bedrijf dan ook informatie krijgen over mijn andere banktransacties ? Gaan die mijn saldo ed kunnen nagaan ?
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2018, 16:11   #3
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
De strijd om uw betaalgegevens kan beginnen


U heeft het naar alle waarschijnlijkheid nog niet gemerkt maar sinds deze week zijn banken verplicht om derde partijen toegang te geven tot de betaalgegevens van hun klanten.

Geen paniek want de klant zal altijd eerst zijn/haar toestemming moeten geven.

Het bewuste addertje onder het gras draagt als naam PSD II <--Link

Onze privacy in het gedrang?

Extra:

Belgische strijd om betaalgegevens escaleert
Nopes ze mogen dat enkel doen als je expliciet je toestemming geeft.

Niet doen dus.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2018, 06:45   #4
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.217
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Nopes ze mogen dat enkel doen als je expliciet je toestemming geeft.

Niet doen dus.
En als ik expliciet mijn toestemming geef voor een domiciliëring ?
Een domiciliëring kunnen we trouwens al enkele jaren niet meer zelf opzeggen.
Wat daar de bedoeling van was snap ik dus nog altijd niet. Ik heb verscheidene domiciliëringen lopen die al jaren langs twee kanten zijn opgeschort ...
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2018, 12:40   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Als ik een domiciliëring toesta, gaat dan bedrijf dan ook informatie krijgen over mijn andere banktransacties ? Gaan die mijn saldo ed kunnen nagaan ?
Voil?*, we zien het. De mist is al goed rond gespoten.

Licht je toch maar verder in.
En hou voor ogen, de regel moet zijn: "ik, de klant, moet alles in handen hebben om te beslissen over mijn centen, en niet de bank".
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2018, 06:37   #6
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.217
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Voil?*, we zien het. De mist is al goed rond gespoten.

Licht je toch maar verder in.
En hou voor ogen, de regel moet zijn: "ik, de klant, moet alles in handen hebben om te beslissen over mijn centen, en niet de bank".
Ik spui geen mist maar stel een vraag. Dus verlicht mij. Over de strijd om onze betaalgegevens en over pensioensparen. Doe eens iets nuttigs terug na ons straffeloos te hebben bestolen.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 26 januari 2018 om 06:39.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2018, 09:22   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik spui geen mist maar stel een vraag. Dus verlicht mij. Over de strijd om onze betaalgegevens en over pensioensparen. Doe eens iets nuttigs terug na ons straffeloos te hebben bestolen.
Ik ben geen elektrieker, en ook geen lesgever in de avondschool van het volwassenenonderwijs.

Natuurlijk mag de bank geen gegevens van de aard die jij zegt meedelen.
En pensioensparen: ge moet wachten tot ze het kb in het staatsblad krijgen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2018, 13:17   #8
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Als ik een domiciliëring toesta, gaat dan bedrijf dan ook informatie krijgen over mijn andere banktransacties ? Gaan die mijn saldo ed kunnen nagaan ?
Je kunt nu bijv. Amazon toelating geven om jouw aankopen rechtstreeks van je bankrekening te halen - dus zonder tussenkomst van Visa, Worldpay of jouw bank. Maar dat geeft ze alleen het recht om zo'n betaling te doen, niet om je saldo of andere banktransacties na te kijken.

Maar stel dat je rekeningen hebt bij bank A en bij bank B. Dan zou je ook aan bank A toelating kunnen geven om jouw transacties door te geven aan bank B. En dan kun je bij bank B in één scherm de rekeningen van beide banken bekijken.

Het gaat dus om twee totaal verschillende toelatingen - en welke toelating jij aan wie geeft bepaal je helemaal zelf.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2018, 14:09   #9
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Geen domiciliëringen hier. Ze mogen een overschrijving opsturen en ik zal ze wel overschrijven. Weigeren ze dit dan hebben ze pech en zoek ik wel iemand anders die dit wel aanvaardt. Ook maar enkel een kaart om geld bij de bank te gaan af halen. Ik betaal alles cash. Is het bedrag te groot dan is het weer overschrijven. Zoals mazoutleveringen. Die worden achteraf per overschrijving betaald. Niet akkoord is weer pech voor hun want dan zoek ik iemand anders. Ik heb bij de bank ook nog maar een zichtrekening en dat is het. Daar komt maandelijks het loon van mijn vrouw en mij op. Wordt het saldobedrag te groot dan haal ik een gedeelte af. Wat ik er dan mee doe zijn mijn zaken. Maar ik vertrouw een bank niet. Ook dat online betalen zal ik nooit doen. Elke 14 dagen even met alle betalingen naar de bank en een kwartier werk om daar de overschrijvingen te doen. Ik wil ook nergens een klantenkaart hebben. Telkens diezelfde vraag en telkens hetzelfde antwoord. Neen! Ik moet ook geen gerichte reclamefolders en kortingsbonnen in mijn brievenbus hebben. Zoals alle reclame die niet in de brievenbus komt (berg gazetten en andere reclame waar niets zinnig in staat). Privacy is meer waard dan overal je gegevens laten rond slingeren.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2018, 14:29   #10
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Je kunt nu bijv. Amazon toelating geven om jouw aankopen rechtstreeks van je bankrekening te halen - dus zonder tussenkomst van Visa, Worldpay of jouw bank. Maar dat geeft ze alleen het recht om zo'n betaling te doen, niet om je saldo of andere banktransacties na te kijken.

Maar stel dat je rekeningen hebt bij bank A en bij bank B. Dan zou je ook aan bank A toelating kunnen geven om jouw transacties door te geven aan bank B. En dan kun je bij bank B in één scherm de rekeningen van beide banken bekijken.

Het gaat dus om twee totaal verschillende toelatingen - en welke toelating jij aan wie geeft bepaal je helemaal zelf.
Niet alle bedrijven mogen dat, ze moeten een vergunning of zo aanvragen (bij de Nationale bank?? of zo).
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2018, 08:08   #11
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.217
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Je kunt nu bijv. Amazon toelating geven om jouw aankopen rechtstreeks van je bankrekening te halen - dus zonder tussenkomst van Visa, Worldpay of jouw bank. Maar dat geeft ze alleen het recht om zo'n betaling te doen, niet om je saldo of andere banktransacties na te kijken.

Maar stel dat je rekeningen hebt bij bank A en bij bank B. Dan zou je ook aan bank A toelating kunnen geven om jouw transacties door te geven aan bank B. En dan kun je bij bank B in één scherm de rekeningen van beide banken bekijken.

Het gaat dus om twee totaal verschillende toelatingen - en welke toelating jij aan wie geeft bepaal je helemaal zelf.

Dankuzeer voor de uitleg.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2018, 08:28   #12
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Geen domiciliëringen hier. Ze mogen een overschrijving opsturen en ik zal ze wel overschrijven. Weigeren ze dit dan hebben ze pech en zoek ik wel iemand anders die dit wel aanvaardt. Ook maar enkel een kaart om geld bij de bank te gaan af halen. Ik betaal alles cash. Is het bedrag te groot dan is het weer overschrijven. Zoals mazoutleveringen. Die worden achteraf per overschrijving betaald. Niet akkoord is weer pech voor hun want dan zoek ik iemand anders. Ik heb bij de bank ook nog maar een zichtrekening en dat is het. Daar komt maandelijks het loon van mijn vrouw en mij op. Wordt het saldobedrag te groot dan haal ik een gedeelte af. Wat ik er dan mee doe zijn mijn zaken. Maar ik vertrouw een bank niet. Ook dat online betalen zal ik nooit doen. Elke 14 dagen even met alle betalingen naar de bank en een kwartier werk om daar de overschrijvingen te doen. Ik wil ook nergens een klantenkaart hebben. Telkens diezelfde vraag en telkens hetzelfde antwoord. Neen! Ik moet ook geen gerichte reclamefolders en kortingsbonnen in mijn brievenbus hebben. Zoals alle reclame die niet in de brievenbus komt (berg gazetten en andere reclame waar niets zinnig in staat). Privacy is meer waard dan overal je gegevens laten rond slingeren.
Ik kan u geen ongelijk geven.

Ik doe dat min- of meer ook wel zo.

De mazoutketel laten vervangen door een gasketel misschien?

Geert Hoste sloeg nagels met koppen op dat vlak.

Geert -Nespresso
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 27 januari 2018 om 08:30.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2018, 10:27   #13
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
De strijd om uw betaalgegevens kan beginnen


U heeft het naar alle waarschijnlijkheid nog niet gemerkt maar sinds deze week zijn banken verplicht om derde partijen toegang te geven tot de betaalgegevens van hun klanten.
Sinds deze week ???
De banken zijn al decennia verplicht om toegang te geven aan het bedrijf NV Overheid.

En verplichten ???
De banken willen maar al te graag de rekeninguittreksels verkopen.
Dat is niet "verplichten" maar "toestemming geven".
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2018, 22:18   #14
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.131
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
De banken willen maar al te graag de rekeninguittreksels verkopen.
De ware activa van de banken zijn niet de deposito's of de leningen. Het is de data en de algoritmes die er kunnen op los gelaten worden.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 27 januari 2018 om 22:19.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2018, 09:58   #15
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
De ware activa van de banken zijn niet de deposito's of de leningen. Het is de data en de algoritmes die er kunnen op los gelaten worden.
Ik zei: de rekeninguittreksels verkopen.
Dat IS de data.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2018, 09:44   #16
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
De mazoutketel laten vervangen door een gasketel misschien?
[/url]
Neen want dan ben je weer van een opgedrongen leverancier afhankelijk. Nu kies ik zelf wie mazout mag leveren. Er is ook geen controle op. Stook ik 100 of 1000 liter op. Ik ga nu trouwens al vele jaren altijd mijn mazoutlevering na levering contant bij hun betalen. Mijn droom is onafhankelijk te zijn van opgedrongen instanties.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be