Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 oktober 2012, 17:22   #41
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Je vergeet wel één ding.
Als men kan aantonen dat je fouten hebt gemaakt dan ben je niets met een BVBA. Men neemt dan nog altijd je boel in beslag.
Gasten die dergelijke paden bewandelen weten wel beter dat ze niets moeten op eigen naam bezitten .

en daarvoor zijn voldoende poortjes , en vaak hebben ze wel een afgevaardigt bestuurder in hun vennootschap die voor honderd € wel hier en daar zijn parafke onder zet en hebben zelf de touwtjes stevig in handen .

Ik heb het trouwens al eens vernoemd .

Moslimvrouwen hebben volgens de islaam geen recht op bezittingen , en raadpleeg maar eens het belgisch staadsblad hoeveel vrouwen er bestuurder zijn in een degelijk nepvennootschapke dat voorbestemt is om te stranden .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2012, 17:23   #42
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Criminaliteit kan je verminderen.
Volgende fouten zie ik de laatste tijd meer en meer:

Onze overheid ziet de politie als een tak van financien waardoor geen rechtvaardig beleid mogelijk is en agenten dus ook niet als rechtvaardig gezien worden.

Er wordt niet consequent opgetreden tegen misdrijven waardoor er meer en meer kleine misdaden zullen gebeuren.
Stel je even in de plaats van een jonge misdadiger. Een agent pakt iemand op voor diefstal. Als dit de eerste keer is zou het kunnen bij een waarschuwing blijven. Als dit echter een recidivist is zou er een straf moeten aan vasthangen. In werkelijkheid zie je recidivisten echter opnieuw op straat terecht komen. Vooral naar jongeren toe geef je hierdoor het signaal van "doe maar voort je bent goed bezig".
Vele kleine straffen opbouwen geeft idd een slecht signaal dikwijls.
Ik ken zo iemand die nog bij mij gewerkt had destijds en allerlei kleine straffen begon op te lopen en voorwaardelijke.
Tot de laatste keer dat hij een grote straf kreeg en zijn voorwaardelijke er bij gekomen is. Nu zit hij 8 jaar aan één stuk uit.

Hadden ze van in het begin wat strenger geweest zou hij allicht nooit zover gekomen zijn....(denk ik)

Laatst gewijzigd door Mambo : 3 oktober 2012 om 17:24.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2012, 17:25   #43
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Hangt er van af. 1000 Euro wit of zwart ?
Want elke ondernemer heeft wel een dubbele boekhouding.
Een boekhoudster raadde me ooit aan om meer in het zwart te gaan doen....
En denk je dat dat mogelijk is ? zo eenvoudig is dat niet meer hoor .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2012, 17:28   #44
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Alhoewel ik medelijden met je heb, doet dit me enigzins lachen. Maar je hebt gelijk. Wat dat betreft zijn vennootschappen een duivel voor de maatschappij. Het maakt dat sommigen zich volledig aan hun verantwoordelijkheid kunnen onttrekken. Hoe het komt dat banken dat nog steeds laten gebeuren is mij eveneens een raadsel.
Wel ik begrijp het ook niet dat er vennootschappen zijn die het 4 jaar kunnen vol houden zonder één balans neer te leggen , zonder één belasting aangifte , en om de 2 maand hun maatschappelijke zetel of bestuurder vervangen .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2012, 17:35   #45
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
En eventueel gevangenis bovenop.
Althans een kennis van mij heeft toch zo wat zaken geregeld waarvoor hij nu moet terechtstaan.
Op de koop toe hebben ze nu nog de registratie van bedrijven afgeschaft , je schrijft maar op je camionette waar dat ge goesting in hebt , enige verklaring in wat je kan en of opleiding is niet meer nodig .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2012, 17:41   #46
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Criminaliteit kan je verminderen.
Volgende fouten zie ik de laatste tijd meer en meer:

Onze overheid ziet de politie als een tak van financien waardoor geen rechtvaardig beleid mogelijk is en agenten dus ook niet als rechtvaardig gezien worden. Er wordt niet consequent opgetreden tegen misdrijven waardoor er meer en meer kleine misdaden zullen gebeuren.
Stel je even in de plaats van een jonge misdadiger. Een agent pakt iemand op voor diefstal. Als dit de eerste keer is zou het kunnen bij een waarschuwing blijven. Als dit echter een recidivist is zou er een straf moeten aan vasthangen. In werkelijkheid zie je recidivisten echter opnieuw op straat terecht komen. Vooral naar jongeren toe geef je hierdoor het signaal van "doe maar voort je bent goed bezig".
Bizar, heb daar net wat meer studie over gedaan, in de gevangenis zouden er 75 % lijden aan een narcistisch persoonlijkheidsstoornis. Buiten de gevangenis geldt hetzelfde, en die mogen de wetten maken, vreemd genoeg. Ik begrijp nu veel beter waarom de gevangenis een weerspiegeling is van de maatschappij.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2012, 18:23   #47
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Zo zien we weer eens wat voor geldverslindend apparaat de overheid wel niet is in België. En particulieren maar klagen en beweren dat ondernemers geld verdienen als water... Je zou voor veel minder je kar keren en naar het buitenland verkassen.

Laatst gewijzigd door Hypochonder : 3 oktober 2012 om 18:23.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2012, 18:25   #48
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
En denk je dat dat mogelijk is ? zo eenvoudig is dat niet meer hoor .
Uiteraard is dat mogelijk. En het IS eenvoudig, blijkbaar.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2012, 19:02   #49
alfa16vjtd
Minister-President
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 4.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Vele kleine straffen opbouwen geeft idd een slecht signaal dikwijls.
Ik ken zo iemand die nog bij mij gewerkt had destijds en allerlei kleine straffen begon op te lopen en voorwaardelijke.
Tot de laatste keer dat hij een grote straf kreeg en zijn voorwaardelijke er bij gekomen is. Nu zit hij 8 jaar aan één stuk uit.

Hadden ze van in het begin wat strenger geweest zou hij allicht nooit zover gekomen zijn....(denk ik)
Jongeren zullen wanneer ze geen straf krijgen het als sport zien om steeds verder te gaan. Kleine naar grotere misdrijven. Ook stoer doen tegenover kameraden,....
Lachen met agenten is een sport aan het worden omdat het de agenten onmogelijk wordt gemaakt om consequent op te treden.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2012, 19:42   #50
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Bizar, heb daar net wat meer studie over gedaan, in de gevangenis zouden er 75 % lijden aan een narcistisch persoonlijkheidsstoornis. Buiten de gevangenis geldt hetzelfde, en die mogen de wetten maken, vreemd genoeg. Ik begrijp nu veel beter waarom de gevangenis een weerspiegeling is van de maatschappij.
Binnen de muren vind je niks anders dan buiten de muren. Vandaar komen ze.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2012, 19:44   #51
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Op de koop toe hebben ze nu nog de registratie van bedrijven afgeschaft , je schrijft maar op je camionette waar dat ge goesting in hebt , enige verklaring in wat je kan en of opleiding is niet meer nodig .
Is het echt zo nu?
Ik weet dat dit een punt van discussie was een tijd geleden. Het probleem was dat men hier voor van alles een registratie of opleiding nodig had en dat men europees dat in vele gevallen niet nodig heeft (had?)
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2012, 19:48   #52
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Zo zien we weer eens wat voor geldverslindend apparaat de overheid wel niet is in België. En particulieren maar klagen en beweren dat ondernemers geld verdienen als water... Je zou voor veel minder je kar keren en naar het buitenland verkassen.
Er staat altijd een ongezond aantal wagens in beslag genomen van die "rijke" ondernemers op de veilingsites.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2012, 22:51   #53
Conscience
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Locatie: Istanbul & Flanders
Berichten: 2.966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Wel ik begrijp het ook niet dat er vennootschappen zijn die het 4 jaar kunnen vol houden zonder één balans neer te leggen , zonder één belasting aangifte , en om de 2 maand hun maatschappelijke zetel of bestuurder vervangen .
Je moet wel BTW aangiftes doen.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2012, 09:41   #54
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Binnen de muren vind je niks anders dan buiten de muren. Vandaar komen ze.
Halstarrigheid wordt een normaliteit, wellicht via epigenetische overdracht die nooit eerder in vraag werd gesteld.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2012, 14:34   #55
alfa16vjtd
Minister-President
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 4.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Er staat altijd een ongezond aantal wagens in beslag genomen van die "rijke" ondernemers op de veilingsites.
Van die wagens dat men in beslag neemt bij een faillissement?
Ik heb onlangs zo iemand gesproken die niet anders deed dan wagens van faiiliete bedrijven ophalen. Deze had er nog nooit zoveel moeten ophalen.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2012, 19:03   #56
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Van die wagens dat men in beslag neemt bij een faillissement?
Ik heb onlangs zo iemand gesproken die niet anders deed dan wagens van faiiliete bedrijven ophalen. Deze had er nog nooit zoveel moeten ophalen.
Behoudens ze geëxporteerd worden betwijfel ik een beetje of dat nog een goeie business is.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2012, 19:23   #57
alfa16vjtd
Minister-President
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 4.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Behoudens ze geëxporteerd worden betwijfel ik een beetje of dat nog een goeie business is.
Wat heeft dat er met te maken? Hij haalt deze enkel op in opdracht van een curator.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2012, 19:29   #58
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Wat heeft dat er met te maken? Hij haalt deze enkel op in opdracht van een curator.
Ah, ok, ik dacht dat hij ze kocht om te verkopen....
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be