Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 januari 2003, 09:37   #1
Recitator
Schepen
 
Recitator's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2002
Berichten: 463
Standaard

De beste uitvinding

Twee Belgen en een Hollander zitten in het café te praten over
uitvindingen.
De eerste Belg zegt :`De telefoon,dat is voor mij dé
uitvinding. Gewoon wat nummertjes intoetsen en je kan de hele wereld
bereiken.`
De tweede Belg zegt: `De TV.Dat vind ik nu dé uitvinding.
Je kan de hele wereld zien vanaf je sofa.`
De Hollander zegt:`Voor
mij is dé uitvinding de thermosfles. In de zomer doe je er iets kouds
in en het blijft koud. In de winter doe je er iets warms in en het
blijft warm !`
De twee Belgen zeggen dat dat toch niet zo bijzonder
is, maar de Hollander zegt: ` Hoe weet die thermosfles nu of het
zomer of winter is!!??`
Recitator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 13:37   #2
Otto
Schepen
 
Otto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 september 2002
Berichten: 423
Standaard

En die domme belg doet er koffie in en een magnum tegelijk.
Otto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 14:23   #3
BenIsaac
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 12 juli 2008
Berichten: 827
Standaard

Ik snap het hele punt van die mop niet, je kunt belg voor bulgaar veranderen en hollander voor italiaan en dan blijft die mop nog net zo lame.
BenIsaac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 18:22   #4
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BenIsaac Bekijk bericht
Ik snap het hele punt van die mop niet, je kunt belg voor bulgaar veranderen en hollander voor italiaan en dan blijft die mop nog net zo lame.
Die mop is een typisch voorbeeld voorbeeld van een omgekeerde Belgenmop. De clichés willen dat...
...Hollanders gierig zijn.
...Duitsers aggressief en perfectionistisch zijn.
...Fransen chauvinistisch zijn.
...Amerikanen rijk zijn.
...en Belgen dom zijn.

Maar een "echte Belg" heeft zo weinig gevoel voor humor dat ze de Belgenmoppen omkeren. Dan krijg je een mop over "domme Hollanders".

Dat terwijl er nochtans een grond zit in het concept van "domme Belgen". Dateert van rond 1585, toen al wie in de Zuidelijke Nederlanden ietwat geëmancipeerd was naar het Noorden trok. De gestudeerde Zuid-Nederlanders hielpen daar mee aan de Gouden Eeuw van Holland, en het zogenaamde domme klootjesvolk bleef achter.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 30 juli 2008 om 18:23.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 21:32   #5
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
...Fransen chauvinistisch zijn.
...Amerikanen dommer dan Belgen zijn.
...en Belgen dom zijn.
is ook zo


__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai

Laatst gewijzigd door Dronkoers : 30 juli 2008 om 21:33.
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 08:22   #6
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Komt een Belg in de Zwitserse alpen. Hij ziet daar een kudde schapen lopen en pakt zijn verrekijker. Hij telt er 175 en loopt naar de herder toe en zegt: "Als ik raad hoeveel schapen hier rondlopen, mag ik er dan eentje uitzoeken?" "Is prima, lukt je toch niet," zegt de herder. Belg: "Het zijn er 175, herder." "Verdorie het is goed, zoek er maar een uit dan." De Belg loopt de kudde in en komt met zo'n beest op zijn schouders terug. Zegt die herder "Als ik raad uit welk land jij komt, mag ik dan mijn hond terug?"
__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 08:32   #7
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Komt een Belg in de Zwitserse alpen. Hij ziet daar een kudde schapen lopen en pakt zijn verrekijker. Hij telt er 175 en loopt naar de herder toe en zegt: "Als ik raad hoeveel schapen hier rondlopen, mag ik er dan eentje uitzoeken?" "Is prima, lukt je toch niet," zegt de herder. Belg: "Het zijn er 175, herder." "Verdorie het is goed, zoek er maar een uit dan." De Belg loopt de kudde in en komt met zo'n beest op zijn schouders terug. Zegt die herder "Als ik raad uit welk land jij komt, mag ik dan mijn hond terug?"
Een ouwe, maar ze blijft goed.



De vraag blijft alleen waarom hij er dan geen 176 telde...
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 31 juli 2008 om 08:33.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 08:44   #8
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
De vraag blijft alleen waarom hij er dan geen 176 telde...
Nee! Een paradox! Het tijds-ruimte continuum gaat instorten. Het is wachten op de singulariteit nu.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 31 juli 2008 om 08:57.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 08:47   #9
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Toen de ark van Noach op de berg Ararat was vastgelopen mochten de dieren uit de Ark. Noach vroeg aan elk van de dieren waar ze naar toe gingen. Als eerste kwam Noach bij de kameel... Noach: "Zeg kameel, waar ga jij eigenlijk naar toe?" Kameel: "Ik ga naar Egypte." Noach: "Naar Egypte? Maar waarom dan?" Kameel: "Mijn vader kon goed tegen de droogte, ik kan goed tegen de droogte en mijn kinderen zullen ook wel goed tegen de droogte kunnen." Noach: "Nou dan heb je de juiste keuze gemaakt. En jij geit waar ga jij naar toe?" Geit: "Ik ga naar Zwitserland." Noach: "Naar Zwitserland? Wat moet je in dat koude, bergachtige land?" Geit: "Mijn vader kon goed klimmen, ik kan goed klimmen en mijn kinderen zullen ook goed kunnen klimmen." Noach: "Dan spreekt het voor zich dat je naar Zwitserland gaat. En jij Nijlpaard waar ga jij heen?" Nijlpaard: "Ik ga naar Nederland!" Noach: "Naar Nederland, wat moet jij nou in dat kikkerlandje?" Nijlpaard: "Mijn vader had een grote bek, ik heb een grote bek en mijn kinderen zullen ook een grote bek hebben!"
__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 08:53   #10
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
MaGNiFiCaT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2007
Locatie: overal en nergens
Berichten: 13.555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar een "echte Belg" heeft zo weinig gevoel voor humor dat ze de Belgenmoppen omkeren. Dan krijg je een mop over "domme Hollanders".
Als gij toch maar zo weinig eergevoel hebt, laat men jou dan dom noemen, verwacht niet dat de andere Belg dat wenst.
Het is vanuit een domme, onveroorloofde en totaal misplaatste superioriteitsgevoel van de Hollanders uit, dat men het concept van domme Belgen, verwerkt in hun flauwe, dunne moppen, grijpt.

Citaat:
Dat terwijl er nochtans een grond zit in het concept van "domme Belgen". Dateert van rond 1585, toen al wie in de Zuidelijke Nederlanden ietwat geëmancipeerd was naar het Noorden trok. De gestudeerde Zuid-Nederlanders hielpen daar mee aan de Gouden Eeuw van Holland, en het zogenaamde domme klootjesvolk bleef achter.
Wat een onzin zeg, ken jij je geschiedenis niet? Men vertrok vanuit de Zuidelijke Nederlanden omwille van hun geloof. De Zuidelijke Nederlanden werden geknecht door andere overheersingen, terwijl de Protestanten in de Noordelijke Nederlanden al hun capaciteiten tenvolle konden laten openbloeien. Mag ik er ook aan toe voegen dat het vooral oorspronkelijk Zuidelijke Nederlanders waren die het Noorden tot volle bloei en expansie hebben gebracht?! Ze mogen ons dankbaar zijn, de Hollandertjes!

Godsdienst was iets héél belangrijks hoor. En de oude Katholiek hier in de Zuidelijke Nederlanden als dom en achterlijk bestempelen getuigt van héél weinig respect en vooral weinig kennis ter zake. Hoe durf je!!
__________________
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!!
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 09:03   #11
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Het is vanuit een domme, onveroorloofde en totaal misplaatste superioriteitsgevoel van de Hollanders uit, dat men het concept van domme Belgen, verwerkt in hun flauwe, dunne moppen, grijpt.
Wij Nederlanders zijn dan ook superieur aan de Belgen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Men vertrok vanuit de Zuidelijke Nederlanden omwille van hun geloof.
Dat hing allemaal samen. Een keuterboertje op het veld had geen tijd om zich vragen te stellen bij de politiek van Rome. Het waren intellectuelen die de kritische geschriften van en over Luther, Erasmus, etc... konden lezen. Het is ook niet toevallig dat Luther zijn Thesenanslag in het Latijn schreef (niet voor het gewone volk bedoeld). De eerste universiteit van Gent was ook een calvinistische universiteit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Mag ik er ook aan toe voegen dat het vooral oorspronkelijk Zuidelijke Nederlanders waren die het Noorden tot volle bloei en expansie hebben gebracht?! Ze mogen ons dankbaar zijn, de Hollandertjes!
Dat is toch net hetgeen ik zeg? Veel Hollanders uit Amsterdam zijn afstammelingen van gemigreerde Zuid-Nederlanders. Waarom zij de achterblijvers dankbaar moet zijn, begrijp ik niet.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 14:33   #12
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Als gij toch maar zo weinig eergevoel hebt, laat men jou dan dom noemen, verwacht niet dat de andere Belg dat wenst.
Het is vanuit een domme, onveroorloofde en totaal misplaatste superioriteitsgevoel van de Hollanders uit, dat men het concept van domme Belgen, verwerkt in hun flauwe, dunne moppen, grijpt.





Wat een onzin zeg, ken jij je geschiedenis niet? Men vertrok vanuit de Zuidelijke Nederlanden omwille van hun geloof. De Zuidelijke Nederlanden werden geknecht door andere overheersingen, terwijl de Protestanten in de Noordelijke Nederlanden al hun capaciteiten tenvolle konden laten openbloeien. Mag ik er ook aan toe voegen dat het vooral oorspronkelijk Zuidelijke Nederlanders waren die het Noorden tot volle bloei en expansie hebben gebracht?! Ze mogen ons dankbaar zijn, de Hollandertjes!

Godsdienst was iets héél belangrijks hoor. En de oude Katholiek hier in de Zuidelijke Nederlanden als dom en achterlijk bestempelen getuigt van héél weinig respect en vooral weinig kennis ter zake. Hoe durf je!!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Belgenmop
__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 16:00   #13
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Het is vanuit een domme, onveroorloofde en totaal misplaatste superioriteitsgevoel van de Hollanders uit, dat men het concept van domme Belgen, verwerkt in hun flauwe, dunne moppen, grijpt.
Geldt dit dan ook voor de Belgische vooroordelen jegens Hollanders? Want ik heb het idee dat Belgen toch wel een stuk verder gaan dan wat onschuldige moppen. Van Brempt heeft zelfs op televisie toespelingen gemaakt op de gierige aard van den Hollander. Het is echt ondenkbaar dat Nederlandse politici zich zo over Belgen uitlaten hoor. Zo ervaar ik zelf die constante verwijten van arrogantie aan het adres van de Nederlanders ook als superioriteitsgevoelens.


Citaat:
Mag ik er ook aan toe voegen dat het vooral oorspronkelijk Zuidelijke Nederlanders waren die het Noorden tot volle bloei en expansie hebben gebracht?! Ze mogen ons dankbaar zijn, de Hollandertjes!
Over arrogantie gesproken. De bijdrage van de emigranten uit de zuidelijke nederlanden wordt vaak overdreven. En zij was vooral financieel van aard. Alle groten uit die tijd waren toch echt Noord-Nederlanders hoor. Rembrandt, Spinoza, Huygens, Vermeer, De Groot, etc. Die hadden geen druppeltje 'Vlaams' bloed in hun aderen.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 22:20   #14
Unie der Provinciën
Parlementslid
 
Unie der Provinciën's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2008
Locatie: Klein Stadje Aan Groot Water
Berichten: 1.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Als gij toch maar zo weinig eergevoel hebt, laat men jou dan dom noemen, verwacht niet dat de andere Belg dat wenst.
Het is vanuit een domme, onveroorloofde en totaal misplaatste superioriteitsgevoel van de Hollanders uit, dat men het concept van domme Belgen, verwerkt in hun flauwe, dunne moppen, grijpt.



Wat een onzin zeg, ken jij je geschiedenis niet? Men vertrok vanuit de Zuidelijke Nederlanden omwille van hun geloof. De Zuidelijke Nederlanden werden geknecht door andere overheersingen, terwijl de Protestanten in de Noordelijke Nederlanden al hun capaciteiten tenvolle konden laten openbloeien. Mag ik er ook aan toe voegen dat het vooral oorspronkelijk Zuidelijke Nederlanders waren die het Noorden tot volle bloei en expansie hebben gebracht?! Ze mogen ons dankbaar zijn, de Hollandertjes!

Godsdienst was iets héél belangrijks hoor. En de oude Katholiek hier in de Zuidelijke Nederlanden als dom en achterlijk bestempelen getuigt van héél weinig respect en vooral weinig kennis ter zake. Hoe durf je!!
Supergranny's Attack !!!!!!
Unie der Provinciën is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 22:25   #15
Unie der Provinciën
Parlementslid
 
Unie der Provinciën's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2008
Locatie: Klein Stadje Aan Groot Water
Berichten: 1.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Geldt dit dan ook voor de Belgische vooroordelen jegens Hollanders? Want ik heb het idee dat Belgen toch wel een stuk verder gaan dan wat onschuldige moppen. Van Brempt heeft zelfs op televisie toespelingen gemaakt op de gierige aard van den Hollander. Het is echt ondenkbaar dat Nederlandse politici zich zo over Belgen uitlaten hoor. Zo ervaar ik zelf die constante verwijten van arrogantie aan het adres van de Nederlanders ook als superioriteitsgevoelens.




Over arrogantie gesproken. De bijdrage van de emigranten uit de zuidelijke nederlanden wordt vaak overdreven. En zij was vooral financieel van aard. Alle groten uit die tijd waren toch echt Noord-Nederlanders hoor. Rembrandt, Spinoza, Huygens, Vermeer, De Groot, etc. Die hadden geen druppeltje 'Vlaams' bloed in hun aderen.
Ach, wat wil je...dat minderwaardigheidscomplexje, ik hamer er steeds maar weer op. Blijkbaar voelen sommigen zich aldaar nog steeds in het kruis gevat. En dat je eigenlijk weinig negatiefs hoor van zowel de Nederlandse bevolking over de Belgen als de Nederlandse politici, dat is ze daar helemaal ontgaan. Dat komt misschien omdat ze iets teveel met hun eigen superioriteit bezig zijn.
Unie der Provinciën is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 23:34   #16
BenIsaac
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 12 juli 2008
Berichten: 827
Standaard

Ik heb nog nooit grappen gemaakt over Belgen, kan me niet interesseren. De enige groep waar ik dagelijks grappen over maak zijn Drenthen.
BenIsaac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 23:35   #17
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.307
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Die mop is een typisch voorbeeld voorbeeld van een omgekeerde Belgenmop. De clichés willen dat...
...Hollanders gierig zijn.
...Duitsers aggressief en perfectionistisch zijn.
...Fransen chauvinistisch zijn.
...Amerikanen rijk zijn.
...en Belgen dom zijn.

Maar een "echte Belg" heeft zo weinig gevoel voor humor dat ze de Belgenmoppen omkeren. Dan krijg je een mop over "domme Hollanders".

Dat terwijl er nochtans een grond zit in het concept van "domme Belgen". Dateert van rond 1585, toen al wie in de Zuidelijke Nederlanden ietwat geëmancipeerd was naar het Noorden trok. De gestudeerde Zuid-Nederlanders hielpen daar mee aan de Gouden Eeuw van Holland, en het zogenaamde domme klootjesvolk bleef achter.
't was maar een mop eh Jaani?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2008, 12:46   #18
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
MaGNiFiCaT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2007
Locatie: overal en nergens
Berichten: 13.555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Wij Nederlanders zijn dan ook superieur aan de Belgen.
Dikke onzin die je hier durft uitkramen.


Citaat:
Dat hing allemaal samen. Een keuterboertje op het veld had geen tijd om zich vragen te stellen bij de politiek van Rome. Het waren intellectuelen die de kritische geschriften van en over Luther, Erasmus, etc... konden lezen. Het is ook niet toevallig dat Luther zijn Thesenanslag in het Latijn schreef (niet voor het gewone volk bedoeld). De eerste universiteit van Gent was ook een calvinistische universiteit.
Maar dit wilt niet zeggen dat ieen keuterboertje geen intellectueel potentieel in zich had. Het heeft gewoon niet tot ontwikkeling kunnen komen door omstandigheden.
En dit was in het algemeen zo, tot zo'n 75 jaar geleden.

Maar toch kwamen die keuterboertjes te weten wat er allemaal gaande was, door predikers, die het de boertjes en simpele werkmensen illegitiem in gewone mensentaal wist over te brengen.

Die deden dan met de informatie wat ze wilden.

De enen waren verkocht en emigreerden, de anderen bleven. En er is géén intelligentiequotient verantwoordelijk voor hun gemaakte keuze's.

Men schreef in die tijd algemeen in het Latijn.

Heb je nog nooit gehoord van de KU van Leuven?? die is véél ouder!!!
Ga heen vanuit de Gentse: lees: Erps-Kwerpse kerktoren!
__________________
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!!
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2008, 12:52   #19
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
MaGNiFiCaT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2007
Locatie: overal en nergens
Berichten: 13.555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Geldt dit dan ook voor de Belgische vooroordelen jegens Hollanders? Want ik heb het idee dat Belgen toch wel een stuk verder gaan dan wat onschuldige moppen. Van Brempt heeft zelfs op televisie toespelingen gemaakt op de gierige aard van den Hollander. Het is echt ondenkbaar dat Nederlandse politici zich zo over Belgen uitlaten hoor. Zo ervaar ik zelf die constante verwijten van arrogantie aan het adres van de Nederlanders ook als superioriteitsgevoelens.
Van Brenmt is fout. en je weet: tegenwoordig stellen de Belgische politici niet veel meer voor, dus je moet er niet meer van schrikken.



Citaat:
[
Over arrogantie gesproken. De bijdrage van de emigranten uit de zuidelijke nederlanden wordt vaak overdreven. En zij was vooral financieel van aard. Alle groten uit die tijd waren toch echt Noord-Nederlanders hoor. Rembrandt, Spinoza, Huygens, Vermeer, De Groot, etc. Die hadden geen druppeltje 'Vlaams' bloed in hun aderen.

Er waren ook scheikundigen, aardrijkskundigen, ed. Niet allen handelaars en kunstenaars. Spinoza lijkt me eerder van Italiaanse origine.
__________________
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!!
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2008, 12:54   #20
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
MaGNiFiCaT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2007
Locatie: overal en nergens
Berichten: 13.555
Standaard

Ik vind gewoon post 4 van Jaani degoutant!
__________________
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!!
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be