Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 januari 2003, 23:42   #1
chr.wouters
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Berichten: 784
Standaard

Sinds 1999 worden vele bruggen, muren, tot treinstellen toe in het Antwerpse gesierd met dikwijls heel geëlaboreerde spuitbus schilderijen.
Een aantal auteurs zijn duidelijk te herkennen, elk met hun eigen thematiek: Boi, Animal Farm, DT,Rase...
Elke nacht zijn die (ar)tiesten actief en elk verblijf op de Antwerpse ring is weer een verrassing: wat hebben ze nu weer uitgespookt! Vaak zijn het schitterende composities met een politieke of moraliserende boodschap, ver verwijderd van artistiek vuilnis in het museum of dooie kevers in het koninklijk paleis.
Zou het geen goed idee zijn om daar een inventaris van aan te leggen alvorens alles met een laag grijze verf wordt bedekt?
Zit daar een ideologie en/of een organisatie achter?
Is dit vandalisme of regelrechte kunst?
chr.wouters is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2003, 02:42   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

het hangt er echt vanaf vind ik.
Er zijn echte artiesten aan het werk die pareltjes van techniek en inspiratie achter laten.
Maar er zijn ook idiote kleuters met grootheidswaanzin, die niet meer doen dan een spuitbus ledigen op het duurst mogelijke oppervlak.

Ikzelf ben dan ook gematigd als het op grafity aankomt.

Een huisgevel is taboe, kwestie, daar raak je direct mensen mee.
Een monument idem dito, daar zit meestal een historiek aan die niet versierd hoeft te worden(aan het Smak, zuilen zijn geen slagersuitstalraam, rotte hesp en een lege mosselpot zijn geen kunst omdat zogenaamde kunstkenners dat uit volle borst verkondigen).
Verkeersborden en andere soortgelijke zaken hebben een openbaar nut,en moeten duidelijk blijven.Dus eveneens geen beschilderbaar oppervlak.

Maar een brug,viaduct of ander stom grijs oppervlak, dat meestal ten koste van de omwoners, en ten voordele van de geldbuidel van aannemers en hun politieke vriendjes werd neegepoot mag van mij gerust een gigantisch doek worden voor de echte kunstenaars onder de spuitbusgebruikers.
Een punt van discusie. fabriekshallen enzo.Hier geld een zekere verstandhouding.Als de eigenaars van deze gebouwen een beetje modernistisch zijn dan is een stuk grafity meer een uithangbord dan vandalisme.Ook een goedkope manier van reclame maken als er duidelijk afspraken gemaakt kunnen worden tussen de betrokken partijen.

Halfbakken monstrositeiten of vervaagde werken mogen overschilderd en herdaan worden, en echte pareltjes mogen zelfs vereeuwigd worden, bij voorkeur digitaal.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2003, 23:20   #3
chr.wouters
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Berichten: 784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Halfbakken monstrositeiten of vervaagde werken mogen overschilderd en herdaan worden, en echte pareltjes mogen zelfs vereeuwigd worden, bij voorkeur digitaal.
Welja. Ik heb steeds een fototoestel in mijn wagen liggen en ik probeer de parels te registreren. Ik denk ook dat er een maatschappijvisie achter zit.
chr.wouters is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2003, 02:34   #4
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Je moet het "eng tunneltje" eens proberen, in Leuven onder de ring aan het Sportkot... Best pareltjes bij hoor.
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be