Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 januari 2024, 23:44   #3901
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Bezig in Middeleeuwse medemensen. Hoewel het thema en de visie (de middeleeuwen waren niet achterlijk, vuil, ... en vertoonden evengoed evolutie en vooruitgang) me al langer boeien leest het boek stroef na het lezen van de Vlaanderens waanzinnigste eeuw.



Deze is ook wel goe,
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2024, 13:22   #3902
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.759
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
liggen ze ook dwars ?

(en ge zult maar begrafenis ondernemer zijn en die kist in dat gat moeten krijgen. )
Waarschijnlijk was het gat bedoeld voor de overblijfselen van Reimond Tollenaere. Die zijn lichaam was voor de helft weggeschoten door vriendelijk Spaans vuur (de Division Azul). Is het toevallig geen berkenkruis op de kaft? Neen, toch niet zo te zien.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 januari 2024 om 13:23.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2024, 23:51   #3903
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.034
Standaard



Het tijdperk der revoluties. Marx, Wagner en Nietzsche.

Veel zwaar te verteren kost. Maar over het algemeen verder in het Duitse idealisme. Wel een "must read" als afgedwaalde Europeaan ofzo...

Dat drijfhout...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2024, 23:53   #3904
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.034
Standaard

Van het padje af... Dan kan ik je dit boek wel eens aanbevelen.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2024, 14:13   #3905
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.883
Standaard

Alkibiades door I,Pfeijffer, historicus
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2024, 19:46   #3906
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.556
Standaard

Serge Desouter - Militante immigratie in Europa



Desouter is een missionaris die middenin 'de islam' (de sahel) heeft gestaan/gewerkt en religie en de moslims een warm hart toedraagt maar weinig goeds ziet in de islam. Dit boek is nog tien keer zo ontluisterend als Van Rooy's Waarover men niet spreekt want Desouter baseert zich niet enkel op krantenknipsels en literatuur maar op alles wat hij heeft gezien en meegemaakt.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2024, 20:12   #3907
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.938
Standaard

__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2024, 08:17   #3908
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.556
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht

Spannend ?
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2024, 15:59   #3909
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.556
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Alkibiades door I,Pfeijffer, historicus
Ik had van de eerste keer dat ik die man bezig zag een hoorde een afkeer van hem en nu weet ik waarom.

Ik lees amper nog fictie. Onze fictieschrijvers zijn grotendeels pompeuze debielen. Ze kunnen wel schrijven maar zijn inhoudelijk complete nullen.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 31 januari 2024 om 16:07.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2024, 20:07   #3910
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.938
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Spannend ?
Eigenlijk wel
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2024, 13:25   #3911
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik had van de eerste keer dat ik die man bezig zag een hoorde een afkeer van hem en nu weet ik waarom.

Ik lees amper nog fictie. Onze fictieschrijvers zijn grotendeels pompeuze debielen. Ze kunnen wel schrijven maar zijn inhoudelijk complete nullen.
Ik zag hem een paar jaar geleden in Zomergasten passeren. Zijn inzichten kwam me inderdaad nogal banaal over. Nu gebeurt het wel eens dat schrijvers in hun romans meer nuance aan de dag leggen dan in hun essays en pamfletten, dus wie weet geef ik Alkibiades nog een kans.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2024, 09:05   #3912
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.556
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Serge Desouter - Militante immigratie in Europa

Desouter is een missionaris die middenin 'de islam' (de sahel) heeft gestaan/gewerkt en religie en de moslims een warm hart toedraagt maar weinig goeds ziet in de islam. Dit boek is nog tien keer zo ontluisterend als Van Rooy's Waarover men niet spreekt want Desouter baseert zich niet enkel op krantenknipsels en literatuur maar op alles wat hij heeft gezien en meegemaakt.
Net als het vorige boek dat ik van Desouter leest het boek niet echt aangenaam. Het lijkt wel een bewustzijnsstroom, van de hak op de tak. Zit nog maar in de helft maar heb me een beetje mispakt. Het gaat toch veelal om krantenfeiten (die zijn ervaringen ondersteunen). Wel een boek dus als dat Van Rooy. Om fysiek onwel van te worden dus, die opeenstapeling van argumenten en feiten die een ander beeld geven van de islam dan wat de kwaliteits- en overheidsmedia ons proberen te doen slikken.



Ondertussen Dood spoor van Marc Descheemaeker gelezen. Heb er wel een foutje uitgehaald. NMBS rijdt nog steeds met een pak rollend materieel rond zonder (alle niveaus van) ETCS in tegenstelling tot wat in het boek beweerd wordt (Type27, MR66, sommige stuurrijtuigen). Ondanks wat de vakbonden en linkse partijen ons willen doen geloven is De Scheemaeker geen voorstander van privatisering of besparingen op vervoersbudgetten, noch van de mobile change (hij is voorstander om van 75% autovervoer naar 50% autovervoer te gaan). De Scheemaeker is voor de regionalisering van de vervoersplannen (niet persé voor de regionalisering van de spoormaatschappij maar ook niet tegen, enkel voor als die er niet in slaagt de vervoersplannen te regionaliseren). Hij is ook geen voorstander van meer laat en vroeg (zo goed als leeg) openbaar vervoer en wil meer inzetten op een betere dienstverlening in de spits en op meer veiligheid om het blazoen van het openbaar vervoer op te poetsen.

Wat ik niet wist is dat de positieve reizigersaantallen bij De Lijn de eerste twee decennia van de 21e eeuw eigenlijk keihard vervalst waren. Alle abonnementen (waaronder vele ongebruikte seniorenabo's) werden als veel te veel dagelijkse reizigers geteld; een werkabo als vier reizigers per dag in de stedelijke omgeving bvb. - 's middags allemaal naar huis om te gaan eten ). En Alexander DeCroo heeft ongelooflijk veel Belgische invloed in Europa en elders verkwanseld door op strategische plaatsen jarenlang benoemingen tegen te houden. Hopelijk verdwijnen den dweil, brilsmurf Michel en den corrupte Tand voorgoed uit de politiek. Wat die zeikers ons land hebben aangedaan is onvoorstelbaar.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2024, 10:45   #3913
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.556
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Christopher Clark: Revolutionary Spring
Fighting for a New World 1848-1849

Ben me er door aan het worstelen. Clarks visie is zoals steeds verfrissend maar zijn boeken zijn verder redelijk saai. Ik had niet door dat het boek reeds vertaald was doordat je hier de Engelse titel plaatste want in het Nederlands zou het vermoedelijk toch een ietsje vlotter lezen. Alhoewel, zo'n opeenstapeling van namen, data en feitjes ...
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2024, 07:00   #3914
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.556
Standaard

Robert Kaplan - The loom of time



Een kijk op het (nabije en midden) oosten vanuit een vogelperspectief - weinig detail, veel inzicht - en (weeral) een mea culpa voor zijn aandeel in de Irakoorlog. Overal democratie willen brengen - zeker in de westerse vorm - is een hopeloze zaak. Zeer leesbaar en interessant. Waar Kissinger nog tegen een eengemaakt (Euraziatisch) wereldcontinent was hoopt Kaplan gewoon dat China niet - zo innig als de VS en West-Europa ooit - met het hartland zal verbonden raken.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 7 maart 2024 om 07:06.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2024, 22:06   #3915
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.926
Standaard

Gekocht.
We zijn hier als kleine taalgemeenschap toch gesjeesd.
Engelstalig: 14€
Franstalig: 12€
Nederlands: 45€

Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2024, 23:04   #3916
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.577
Standaard

In bezit maar nog niet gelezen...



Ik kan mij alvast goed voorstellen dat reporter Robin R. aardig wat miserie gezien heeft.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 24 maart 2024 om 23:06.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2024, 06:19   #3917
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.556
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
In bezit maar nog niet gelezen...



Ik kan mij alvast goed voorstellen dat reporter Robin R. aardig wat miserie gezien heeft.

Of doet alsof
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be