Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 april 2008, 12:56   #61
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

Citaat:
De Amerikaanse centrale bank zal in de toekomst meer controle krijgen over de financiële sector in de VS. Dat is de essentie van het hervormingsplan van de Amerikaanse regering als antwoord op de kredietcrisis.

Het plan is voorgesteld door de Amerikaanse minister van Financiën Henry Paulson . Het gaat om de grootste hervorming van de financiële sector sinds de jaren 30.

Paulson wil dat het plan pas in werking treedt als de huidige problemen op de financiële markt ten einde zijn.

Volgens het plan zou de Fed, de Amerikaanse centrale bank, meer controlemogelijkheden krijgen om de financiële markt te reguleren. "De regering heeft de verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat de financiële sector efficiënt werkt", zegt Paulson.

Ook voor de sector van de hypotheken zou de Fed meer regulerende bevoegdheden krijgen.

De huidige financiële crisis in de VS begon toen bleek dat veel huiseigenaars niet meer in staat bleken om de hypotheek op hun huizen af te lossen.
De Federal reserve, een bank in handen van de privé machtshebbers op deze aardkloot, heeft nog maar eens een stap gezet in de, voor hun, goeie richting.

Stap voor stap wordt de economie, de leefwereld, onze vrijheid, meer en meer gecontroleerd. Alsof de huidige crisis een verrassing was, alles gepland en gestuurd beste lezer!

Tot op een punt dat we geen muntsstukken meer zullen hebben, geen baar geld meer zullen dragen, ... en vervolgens wordt de kraan dicht gedraaid, ...

Maar 't is voor ons goed!!
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 12:57   #62
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Neen, gij weet dat niet. Of ge zijt in ieder geval niet slim genoeg om te weten wat het betekent.
Adrian op zijn best ...
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 13:00   #63
the_special_one
Provinciaal Statenlid
 
the_special_one's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 december 2007
Locatie: Dwingeland overheid
Berichten: 766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Tuurlijk kan men geld laten bijdrukken. Maar dan heeft het in no time geen waarde meer. Ik denk dat dat ieders kleine teen ook wel weet.
Het zou ècht tof zijn Adriantje als je je medeforummers minder onderschat!
Dat gebeurt inderdaad als er enorme hoeveelheden worden bijgedrukt (zoals bv. in zimbabwe). Maar dat is gewoon een extrapolatie van wat er gebeurt als kleinere hoeveelheden (enfin, relatief kleinere) worden bijgedrukt (wat wij dus hebben). Dus die no time geen waarde meer kan je best vervangen door na lange tijd (wat niet minder schadelijk is, enkel geleidelijker)
__________________
Ooit vroeg iemand me: "vertel me, wat is nu sociaal zijn?"
Ik antwoordde hem: "liberaal zijn"
the_special_one is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 13:01   #64
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
De Amerikaanse centrale bank zal in de toekomst meer controle krijgen over de financiële sector in de VS. Dat is de essentie van het hervormingsplan van de Amerikaanse regering als antwoord op de kredietcrisis.
Dat zal wel, een rat in de val maakt …

Citaat:
Oppervlakkig bezien is de onhoudbaarheid van de groei in de economie van de wereld niet opvallen. Ondanks problemen en periodieke crises en door schokken veroorzaakte interrupties houdt de een groeiprognose van 4,3 procent voor de komende karen gepubliceerd.

Kritisch bezien wordt het echter duidelijk dat de huidige groeipatronen – geconcentreerd in de Verenigde Staten, China en een paar Aziatische economieën – niet in stand te houden zijn. Ze verstoren het evenwicht in de internationale economie in ernstige mate. Zo eenvoudig mogelijk gezegd, de VS consumeren te veel en exporteren te weinig. China en de andere Aziatische landen daarentegen consumeren te weinig en exporteren teveel. Het gevolg is dat de VS een tekort op de handelsbalans hebben. De waarde van de geïmporteerde goederen is veel groter dan de waarde van de goederen die zij exporteren. Voor China en de andere Aziatische landen geldt juist het omgekeerde, zij hebben een groeiend overschot op hun handelsbalans, omdat de waarde van hun export de waarde van hun import overtreft. Het huidig tekort op de Amerikaanse handelsbalans bedraagt 760 miljoen dollar, wat overeenkomt met meer dan 6 procent van het BNP. Tegelijkertijd zijn de geaccumuleerde reserves van de Aziatische centrale banken snel gestegen van 509 miljard dollar in 1996 tot 2.300 miljard dollar eind 2004. Dit komt voornamelijk door de groei van de Chinese reserves in dollars (van 213 miljard dollar begin 2002 tot 704 miljard dollar eind juli 2005).

Amerikaanse dollars zijn nu nog een gewaardeerde muntsoort. Meer dan tweederde deel van de mondiale geldreserve wordt aangehouden in dollars. Daarom kunnen oplopende schulden van de Verenigde Staten worden gefinancierd door meer dollars uit te lenen. Centrale banken met grote reserves aan buitenlandse valuta, zoals China, Japan en andere Aziatische landen, worden in feite gegijzeld door de Amerikaanse fiscale politiek. Zij beseffen dat een weigering om hun dollarreserve verder te laten groeien – om van een vermindering daarvan maar te zwijgen - de dollarkoers onder zware druk zou zetten, waardoor zij enorme verliezen op hun reserves zou lijden. Daar komt nog bij dat een dollar met geringere koopkracht hun export naar de VS zou afremmen, hetgeen tot werkloosheid zou leiden en het gevaar van een recessie kan uitlokken. Dat zijn allesbehalve welkome vooruitzichten. Echter, hoe lang blijft de wereld nog bereid de Amerikaanse overbestedingen te financieren ? Het financiële evenwicht raakt steeds verder verstoord en het is slechts een kwestie van tijd voordat het punt is bereikt waarop er een correctie MOET plaatsvinden.

De centrale bankiers beseffen heel goed dat er maar één alternatief is voor een plotselinge en pijnlijke correctie, namelijk een radicale overstap naar een andere reservemunt. Als dat gebeurt, zouden de Amerikanen hun tekorten in dollars niet meer kunnen financieren, waardoor de Amerikaanse economie met een schok zou worden geconfronteerd die vergelijkbaar is met die welke recentelijk tot de ineenstorting van de Argentijnse economie heeft geleid. Dit zou wereldwijde repercussies hebben.

In de Economic Outlook 2005 van het IMF wordt erop gewezen dat het niet langer de vraag is of de wereldeconomie zich zal aanpassen, alleen hoe deze aanpassing zich zal voltrekken. Als er met de nodige maatregelen voor een geleidelijke aanpassing wordt getalmd, zal dat tot een abrupte correctie leiden. Zoiets zou deel uitmaken van het omslagpunt voor de volledige wereldeconomie, of deze omslag misschien zelfs uitlokken
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 13:02   #65
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Neen, gij weet dat niet. Of ge zijt in ieder geval niet slim genoeg om te weten wat het betekent.
->
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever terzake 15/09/2011
Dat is een valse redenering het is niet omdat je het gaat afmeten aan de wensen van een extremist dat je een goed akkoord hebt...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 13:04   #66
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Adrian op zijn best ...
Gun, je moet je dat niet teveel aantrekken, onze partijleiding heeft hem op pad gestuurd om te kijken of onze stellingen inzake discriminatie in de praktijk ook werkbaar zijn. Adrian weet dat zelf niet dat hij het proefkonijn is. Wij, op de partijleiding, lachen er ons elke dag een breuk mee. Het is nen brave, zo’n volgelingen hebben we nodig.

Je moet dat een beetje voeden ...

Laatst gewijzigd door MIS : 1 april 2008 om 13:05.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 13:10   #67
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Dat gebeurt inderdaad als er enorme hoeveelheden worden bijgedrukt (zoals bv. in zimbabwe). Maar dat is gewoon een extrapolatie van wat er gebeurt als kleinere hoeveelheden (enfin, relatief kleinere) worden bijgedrukt (wat wij dus hebben). Dus die no time geen waarde meer kan je best vervangen door na lange tijd (wat niet minder schadelijk is, enkel geleidelijker)
Hoe gaan jullie deze ratrace dan stoppen. Beetje zielig om zien, mensen lijken hun eigen staart te willen pakken op die manier, waar stopt absurditeit voor jullie ?
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 13:12   #68
the_special_one
Provinciaal Statenlid
 
the_special_one's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 december 2007
Locatie: Dwingeland overheid
Berichten: 766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Hoe gaan jullie deze ratrace dan stoppen. Beetje zielig om zien, mensen lijken hun eigen staart te willen pakken op die manier, waar stopt absurditeit voor jullie ?
Goud
__________________
Ooit vroeg iemand me: "vertel me, wat is nu sociaal zijn?"
Ik antwoordde hem: "liberaal zijn"
the_special_one is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 13:14   #69
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Goud
Vind je dat zelf geen stap terug ? Kunnen we echt niet creatiever zijn ?
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 13:16   #70
the_special_one
Provinciaal Statenlid
 
the_special_one's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 december 2007
Locatie: Dwingeland overheid
Berichten: 766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Vind je dat zelf geen stap terug ? Kunnen we echt niet creatiever zijn ?
Doe anders gerust zelf wat voorstellen over hoe we geldcreatie beter kunnen stoppen dan met goud.
En een stap terug als die stap voorwaarts in de foute richting gebeurde is geen stap terug denk ik.
__________________
Ooit vroeg iemand me: "vertel me, wat is nu sociaal zijn?"
Ik antwoordde hem: "liberaal zijn"
the_special_one is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 13:23   #71
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Doe anders gerust zelf wat voorstellen over hoe we geldcreatie beter kunnen stoppen dan met goud.
Heb je me m’n antwoord gezien op je vraag eerder ? Nu, wat betreft goudstandaard lijk je te streven naar stabiliteit en op zich geen probleem mee. M’n stelling hierbij is dat je dient te streven naar een drastische vereenvoudiging en/of standaardisatie. Dit is in elk bedrijf efficiënt zolang het niet verstikkend begint te werken. Hiervoor heb je mijn inziens transformationeel leiderschap nodig. Jouw mening ?
Citaat:
En een stap terug als die stap voorwaarts in de foute richting gebeurde is geen stap terug denk ik.
De doelstelling inzake stabilisatie kan ik bijtreden. Althans, ik ga er vanuit dat dat toch de doelstelling is, is dat zo ?

Laatst gewijzigd door MIS : 1 april 2008 om 13:24.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 16:24   #72
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Vind je dat zelf geen stap terug ? Kunnen we echt niet creatiever zijn ?
Het is een goed idee een stap terug te zetten indien je op de rand van een afgrond staat.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 16:26   #73
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Het is een goed idee een stap terug te zetten indien je op de rand van een afgrond staat
Volledig mee eens, eerder iets van ‘back to basics’ om te zien waar we nu de afslag gemist hebben ?
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 21:48   #74
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Tot daar de relatie en het verhaal over de import van 20 miljoen slaven om een cashprobleempje op te lossen.
Dus kosten en opbrengsten zeggen je niets?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 22:38   #75
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Adrian op zijn best ...
Och, sommige mensen moet je wakker schudden, vooraleer ze gaan nadenken.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 22:39   #76
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Hoe gaan jullie deze ratrace dan stoppen. Beetje zielig om zien, mensen lijken hun eigen staart te willen pakken op die manier, waar stopt absurditeit voor jullie ?
Percalion heeft het al geprobeerd uit te leggen. Heftruck heeft het al geprobeerd uit te leggen. Ik heb het al geprobeerd uit te leggen.

Ik denk dat het je al genoeg is uitgelegd.

Goud is hét antwoord - enfin, zilver of iets dergelijks mag ook - op geldcreatie. In ieder geval een vaste standaard - geen lucht.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 22:40   #77
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
->
Ik zie niet in waarom ik ook maar een greintje respect zou tonen voor iemand die zo duidelijk opschept over haar eigen intellect en daar miserig in faalt?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 22:52   #78
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Ik zie niet in waarom ik ook maar een greintje respect zou tonen voor iemand die zo duidelijk opschept over haar eigen intellect en daar miserig in faalt?
Achterlijke dwaas dat je bent, ik doe m’n scherm open en nog ben je hier als een klein kind dat nog niet geleerd heeft wat het is om sociaal te zijn te lullen. Denk je nu echt dat we je geheime agenda niet doorhebben. Je begrijpt volgens mij je eigen woorden niet eens maar men heeft je gehersenspoeld zonder dat je er zelf bewust van bent. Je bent gewoon een zwakkeling, beste Adrian. Laat je nakijken, er is beslist nog wel een plaatsje vrij voor je. Dergelijke specimen is een aanfluiting voor dat wat we leven willen doen. Hoepel toch op, respectloos wezen dat je bent !!!!!

Laatst gewijzigd door MIS : 1 april 2008 om 22:52.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 22:56   #79
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Achterlijke dwaas dat je bent, ik doe m’n scherm open en nog ben je hier als een klein kind dat nog niet geleerd heeft wat het is om sociaal te zijn te lullen. Denk je nu echt dat we je geheime agenda niet doorhebben. Je begrijpt volgens mij je eigen woorden niet eens maar men heeft je gehersenspoeld zonder dat je er zelf bewust van bent. Je bent gewoon een zwakkeling, beste Adrian. Laat je nakijken, er is beslist nog wel een plaatsje vrij voor je. Dergelijke specimen is een aanfluiting voor dat wat we leven willen doen. Hoepel toch op, respectloos wezen dat je bent !!!!!
Hihi, 't wordt kwaad.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 23:04   #80
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Percalion heeft het al geprobeerd uit te leggen. Heftruck heeft het al geprobeerd uit te leggen. Ik heb het al geprobeerd uit te leggen.
Maar man toch, je hebt wat gewauweld in de kantlijn, meer ook niet. Inhoudelijk heb je op een serieuze vraag nog nooit kunnen antwoorden omdat je ego in de weg zit, volledig verstard en termen spuwend waarvan je niet de oorsprong kent. Je lineaire denkpatroon laat niet toe enige relatie te leggen tussen wit en zwart en hierdoor ben je beperkt in je inlevingsvermogen. Dat we dat in de 21ste eeuw nog moeten meemaken tart alle verbeelding. Je moet er echt fier op zijn, beste Adrian … proficiat m’n jongen.
Citaat:
Ik denk dat het je al genoeg is uitgelegd.
Veel woorden ja … inhoudsloos papegaaienwerk, navelstaren noemen we dat. Man toch, wat een facade, zelden gezien.
Citaat:
Goud is hét antwoord - enfin, zilver of iets dergelijks mag ook - op geldcreatie. In ieder geval een vaste standaard - geen lucht.
Hilarisch natuurlijk, met Pasen chocolade en met Kerstmis marsepein, als het maar geld op brengt. Nogmaals, je gaat binnenkort in een dollarcent veranderen, kom dan niet klagen hé … Waar ben je in Godsnaam toch mee bezig Adrian. Weet je dat zelf nog ? Gezien je conflicterende praat zit je duidelijk met een innerlijk conflict maar omdat je je toch ergens moet thuis voelen loop je maar anderen achterna, het denken heb je blijkbaar volledig uitgeschakeld. Wat een amusement. Maar natuurlijk, nu je iedereen op het forum al het label ‘achterlijk’ hebt toegedicht kan je geen kant meer uit. Voortdoen zoals je bezig bent, we lachen er ons een breuk mee … het Adrianisme, het kwam bij het leven als een mobieltje bij een bus Dreft …
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be