Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Voelt u zich nog thuis in dit land?
Ja, ik ben oude Belg en ik voel me nog perfect thuis in dit land, ik woon op het platteland. 8 17,78%
Ik ben oude Belg en voel me nog perfect thuis in dit land, ik woon in de stad. 14 31,11%
Ik ben oude belg en voel me hier niet meer thuis, ik woon op het patteland. 5 11,11%
Ik ben oude Belg en voel me hier niet meer thuis, ik woon in de stad. 14 31,11%
Ik ben van niet-Belgische afkomst, ik voel me hier thuis. Ik woon in de stad. 2 4,44%
Ik ben van niet-Belgische herkomst, ik voel me hier thuis. Ik woon op het platteland. 1 2,22%
Ik ben van niet-Belgische afkomst, ik voel me hier niet thuis, ik woon in de stad. 1 2,22%
Ik Ik ben van niet-Belgische herkomst, ik voel me hier niet thuis, ik woon op het platteland. 0 0%
Aantal stemmers: 45. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 augustus 2012, 14:42   #181
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
De vraag is heel simpel.

Voelt u zich (als oude Belg of Vlaming) nog thuis in dit land?

Waarom vraag ik dit?

Steeds meer hoor ik van mensen de weerklank, overal binnen Europa, dat men zijn eigen oude buurt van vroeger niet meer erkend en men niet meer weet in welk land men is.
Vandaar mijn vraag.

Ik heb een indeling gemaakt naargelang stad of platteland, omdat steden meer aan verandering onderhevig zijn dan het platteland.

Aansluitend vraag ik me af of de nieuwe Belgen (of nieuwe Europeanen) zich hier dan wel thuisvoelen, in hun gastland.


De enquête is anoniem.
Ik zoek vergeefs de optie "ik ben Vlaming en heb me nooit thuisgevoeld tussen de ouden Belgen".
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2012, 14:44   #182
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Ik zoek vergeefs de optie "ik ben Vlaming en heb me nooit thuisgevoeld tussen de ouden Belgen".
'Vlaming/Zuid-Nederlander' is nog iets beter geweest zelfs
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2012, 14:49   #183
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

ik mis de optie : ik ben Brabander en voel me niet thuis tussen al die ingeweken Vlamingen met hun rare he-klanken en accenten in mijn stad
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2012, 14:55   #184
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
ik mis de optie : ik ben Brabander en voel me niet thuis tussen al die ingeweken Vlamingen met hun rare he-klanken en accenten in mijn stad
de naam 'Zuid-Nederland' past ook beter voor Vlaanderen omdat er in Vlaanderen niet alleen Vlamingen wonen en om de historische band met Nederland te benadrukken.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2012, 15:01   #185
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
ik mis de optie : ik ben Brabander en voel me niet thuis tussen al die ingeweken Vlamingen met hun rare he-klanken en accenten in mijn stad
Dag De Brabander
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2012, 15:09   #186
OilOnFire
Gouverneur
 
Geregistreerd: 27 mei 2011
Berichten: 1.265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Jij bent geen racist, gewoon een hele erge drama-queen.
Ik ben ook geen racist, maar jij bent wel een Aap (wetenschappelijke benaming) van het Sapiens type; - zoals wij allen t.a.

Ik moet het wel helemaal niet hebben van die Allahaanbidders die ons het leven hier verzieken en besmeuren!!!

Daardoor ben ik ook een grote 'fan' geworden van 'Karel Martel', 'Geert Wilders', 'Marine Le Pen' en bestaat er voor mij alhier slechts een betere Politieke partij, dewelke al decennia mijn voorkeur geniet.
OilOnFire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2012, 16:11   #187
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Dag De Brabander
lol droog
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2012, 19:26   #188
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Niemand haalt uw (trol)niveau hier Raf ...niemand...
Valse bescheidenheid
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2012, 19:28   #189
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
de naam 'Zuid-Nederland' past ook beter voor Vlaanderen omdat er in Vlaanderen niet alleen Vlamingen wonen en om de historische band met Nederland te benadrukken.
Yep
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2012, 14:17   #190
Espadas
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 augustus 2012
Locatie: Me(l)kka
Berichten: 191
Standaard

Een nationaliteit bepaalt je personaliteit, denken of mening niet. Een nationaliteit is iets op papier en functioneel voor ons in hokken te plaatsen. Als Belg worden wij in het België-hok geplaatst. Meer niet. Dat men zich Vlaming wilt voelen: je kan dat niet voelen. Dat is geen gevoel. Je voelt je blij, verdrietig etc. dat zijn gevoelens die we echt meemaken en die we echt voelen, maar iemand die zich Vlaming 'voelt' bestaat niet omdat dat geen gevoel is.

Dat men zich druk maakt over hun identiteit als Vlaming is simplistisch. In dit land zijn we allemaal Belg, tot België niet meer bestaat en een ander land word.

Een identiteitscrisis zouden ze het noemen. Een identiteit is iets dat zegt wie je bent, je gegevens. Op je identieit staat dat je een Belg bent. Als je je als Vlaming wilt zien, go ahead, het maakt je niets wijzer, anders, beter of wat dan ook. Uiteindelijk is dat een bijzaak, iets op papier, enkel functioneel voor ons in hokken te plaatsen.

Niets 'Vlaming voelen' of zichzelf als Vlaming zien. We zijn nu eenmaal als nationaliteit Belg, like it or not. En Vlaming kan je enkel zijn als Vlaanderen een land is.

Dat je zegt dat je jezelf niet Belg voelt noch jezelf als Belg ziet, maar als Vlaming, komt overeen met een peuter die zichzelf als Superman voelt en ziet.

Eigennoeming van woorden die bijzaak zijn.
Espadas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2012, 14:51   #191
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.896
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Espadas Bekijk bericht
Een nationaliteit bepaalt je personaliteit, denken of mening niet. Een nationaliteit is iets op papier en functioneel voor ons in hokken te plaatsen. Als Belg worden wij in het België-hok geplaatst. Meer niet. Dat men zich Vlaming wilt voelen: je kan dat niet voelen. Dat is geen gevoel. Je voelt je blij, verdrietig etc. dat zijn gevoelens die we echt meemaken en die we echt voelen, maar iemand die zich Vlaming 'voelt' bestaat niet omdat dat geen gevoel is.

Dat men zich druk maakt over hun identiteit als Vlaming is simplistisch. In dit land zijn we allemaal Belg, tot België niet meer bestaat en een ander land word.

Een identiteitscrisis zouden ze het noemen. Een identiteit is iets dat zegt wie je bent, je gegevens. Op je identieit staat dat je een Belg bent. Als je je als Vlaming wilt zien, go ahead, het maakt je niets wijzer, anders, beter of wat dan ook. Uiteindelijk is dat een bijzaak, iets op papier, enkel functioneel voor ons in hokken te plaatsen.

Niets 'Vlaming voelen' of zichzelf als Vlaming zien. We zijn nu eenmaal als nationaliteit Belg, like it or not. En Vlaming kan je enkel zijn als Vlaanderen een land is.

Dat je zegt dat je jezelf niet Belg voelt noch jezelf als Belg ziet, maar als Vlaming, komt overeen met een peuter die zichzelf als Superman voelt en ziet.

Eigennoeming van woorden die bijzaak zijn.
We zijn allemaal Belgen, van Koning Albert tot Filip Dewinter.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2012, 07:25   #192
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Espadas Bekijk bericht
Een nationaliteit bepaalt je personaliteit, denken of mening niet. Een nationaliteit is iets op papier en functioneel voor ons in hokken te plaatsen. Als Belg worden wij in het België-hok geplaatst. Meer niet. Dat men zich Vlaming wilt voelen: je kan dat niet voelen. Dat is geen gevoel. Je voelt je blij, verdrietig etc. dat zijn gevoelens die we echt meemaken en die we echt voelen, maar iemand die zich Vlaming 'voelt' bestaat niet omdat dat geen gevoel is.

Dat men zich druk maakt over hun identiteit als Vlaming is simplistisch. In dit land zijn we allemaal Belg, tot België niet meer bestaat en een ander land word.

Een identiteitscrisis zouden ze het noemen. Een identiteit is iets dat zegt wie je bent, je gegevens. Op je identieit staat dat je een Belg bent. Als je je als Vlaming wilt zien, go ahead, het maakt je niets wijzer, anders, beter of wat dan ook. Uiteindelijk is dat een bijzaak, iets op papier, enkel functioneel voor ons in hokken te plaatsen.

Niets 'Vlaming voelen' of zichzelf als Vlaming zien. We zijn nu eenmaal als nationaliteit Belg, like it or not. En Vlaming kan je enkel zijn als Vlaanderen een land is.

Dat je zegt dat je jezelf niet Belg voelt noch jezelf als Belg ziet, maar als Vlaming, komt overeen met een peuter die zichzelf als Superman voelt en ziet.

Eigennoeming van woorden die bijzaak zijn.
'k zou toch eerst wat lessen Aardrijkskunde en maatschappijleer volgen.
Je betoog begint niet slecht doch eindigt in de luchtledigheid.
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''

Laatst gewijzigd door the_dude : 28 augustus 2012 om 07:37.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2012, 12:56   #193
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Espadas Bekijk bericht
Een nationaliteit bepaalt je personaliteit, denken of mening niet. Een nationaliteit is iets op papier en functioneel voor ons in hokken te plaatsen. Als Belg worden wij in het België-hok geplaatst. Meer niet. Dat men zich Vlaming wilt voelen: je kan dat niet voelen. Dat is geen gevoel. Je voelt je blij, verdrietig etc. dat zijn gevoelens die we echt meemaken en die we echt voelen, maar iemand die zich Vlaming 'voelt' bestaat niet omdat dat geen gevoel is.

Dat men zich druk maakt over hun identiteit als Vlaming is simplistisch. In dit land zijn we allemaal Belg, tot België niet meer bestaat en een ander land word.

Een identiteitscrisis zouden ze het noemen. Een identiteit is iets dat zegt wie je bent, je gegevens. Op je identieit staat dat je een Belg bent. Als je je als Vlaming wilt zien, go ahead, het maakt je niets wijzer, anders, beter of wat dan ook. Uiteindelijk is dat een bijzaak, iets op papier, enkel functioneel voor ons in hokken te plaatsen.

Niets 'Vlaming voelen' of zichzelf als Vlaming zien. We zijn nu eenmaal als nationaliteit Belg, like it or not. En Vlaming kan je enkel zijn als Vlaanderen een land is.

Dat je zegt dat je jezelf niet Belg voelt noch jezelf als Belg ziet, maar als Vlaming, komt overeen met een peuter die zichzelf als Superman voelt en ziet.

Eigennoeming van woorden die bijzaak zijn.
Je praat als een pastoor of een immam. Vanuit zijn geloof volgt de waarheid en zou ik me maar moeten plooien.

Wel, beste vriend, zelfs al heb ik in het buitenland rechten die gepuurd worden uit mijn b. nationaliteit, toch ben ik geen b. want ik voel me zo niet.
Ik ben, in afwachting van de onafhankelijkheid van Vlaanderen in Europa, nu reeds van nationaliteit Vlaming in Europa.
Toch stel ik me daar geen sprookjesachtige toestanden, zoals jouw Superman, bij voor. Ik wil simpelweg een grondige reorganisatie van mijn politieke overheid. En het feit dat ik dat wil, en zoiets mag willen, volgt uit mijn politieke vrijheden.

Blaas dus rustig verder in jouw preken.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be