Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 januari 2020, 11:39   #261
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.421
Standaard

Trouwens tijdens de Belgische Revolutie waren het in het grensdorp Essen Walen (mss eerder Fransen) die de Belgische revolutionairen uitmaakten, terwijl de lokale bevolking erbij stond en ernaar keek.

Laatst gewijzigd door Weyland : 24 januari 2020 om 11:40.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2020, 12:03   #262
blub
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 18 december 2013
Berichten: 614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Kwestie van vergelijkingspunt.
Tegenover Albanie is Wallonie heel rijk. Tegenover Vlaanderen is Wallonie nogal arm.
Moest er momenteel geen Vlaams geld zijn dan zou Wallonië armer zijn dan Albanië.
blub is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2020, 12:09   #263
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Vraag eens aan Tavek, Pajoske, Het Oosten, of zij Vlamingen zijn....
Ik kan u daar snel een antwoord op geven.

Als de naam Vlaming slaat op Belg, wonend in het Vlaamse gewest, met voorouders tot overgrootouders wonend in wat nu het Vlaamse gewest heet, ben ik Vlaming.

Bekijk je de naam Vlaming volkskundig dan ben ik dat niet. Mijn betovergrootouders en oudouders komen gedeeltelijk uit gebieden die toen deel uitmaakten van Duitse keizerrijk (Noord-Rijn westfalen), Land van Loon (prinsbisdom Luik) verenigde Nederlandse provincies.... en Welke nu in het Vlaamse gewest liggen.
Een ander gedeelte kwam uit gebieden die nu Nederlands grondgebied (NED-Limburg) zijn.
Maar taalkundig, volkskundig (huwelijken), cultureel en historisch (bestuurlijk) hadden zij niks te maken met de rest van wat nu Vlaanderen is. Uitzondering gemaakt voor diegenen die onder hertogdom Limburg (behorende tot Luxemburg) hoorden, die na een expansieoorlog door Brabant onderworpen werden.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2020, 12:14   #264
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
U maakt er een karikatuur van. Het is blijkbaar bon ton om pro-Belgie, pro-Limburg en pro-Waals te zijn en dan hartstochtelijk anti-Amerikaans. Kijk, per maand bouw ik 10 uren vakantie op en 8 uren persoonlijk verlof. Na 1 jaar heb ik dus recht op 3 weken betaald verlof. Lijkt me genoeg om naar Belgie te reizen.
Is dat niet wat overdreven ?
Hij zegt toch niets dat je kunt interpreteren als hartstochtelijk anti-Amerikaans ?

Vanuit europees standpunt is het normaal dat wij argwanend kijken naar de sociale rechten/bescherming die de gewone werknemer in de VS heeft : wij leven in een verzorgingsstaat. Maar is het niet zo dat de verschillen in de VS veel groter zijn tussen een werknemer in een kleine kmo versus iemand die in een groot bedrijf werkt ? Terwijl de basis van de SZ bij ons voor iedereen gelijk is ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2020, 12:31   #265
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Het leven is toch o zo simpel, hé?
Poepsimpel zelfs.

-smijt een boutade op tafel, liefst zo sloganesk mogelijk
-formuleer dan wat algemeenheden + historische aannames direct te projecteren over 200 jaar
-leg de burden of proof bij de anderen en vraag dat die de aanname mogen ontkrachten
-en gebruik blogjes die refereren naar de bewering van één prof alsof het om aanvaarde feiten gaat.
-zet dit in een cirkel, en herhaal het bij elke nieuwe discussie
-doe net alsof de studie van professor Decoster en Sas niet bestaat, en blijf voortlullen over 16 miljard per jaar cadeau van Vlaanderen aan Wallonië
https://willemsas.files.wordpress.co...coster_sas.pdf
-herhaal dit scenario tot in het oneindige

__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2020, 12:37   #266
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Walen haten geen Vlamingen, de meesten toch niet. Maar houden van Vlaanderen of Vlaanderen of de Nederlandse cultuur begrijpen zit er meestal evenmin in. Voorts vinden de meesten onze taal oninteressant of zelfs 'lelijk'.

Verder heeft de gemiddelde Vlaming meer contacten en vriendschappen en zelfs familie in Nederland, dan in Wallonië. Sterker, Nederland is - voor mij althans - minder buitenland dan Wallonië.

Het hoeft geen wonder te heten dat een federale regering enkel mogelijk is mits een onderdanige opstelling van het Noorden. Men onderschat het feit dat het VB om het communautaire zijn recente groeispurt heeft te danken. Op traditio's kan je immers niet rekenen.

Slippendragersmentaliteit uit blinde Belgische vaderlandsliefde reikt maar zo ver.
Omwille van de malgoverno, de sabotage van Kris Peeters, de maandenlange tweet-campagnes van Theo Lawijt die continu promotie maakte voor de core business van het Vlaams Blok : invasieverhalen inbegrepen. De klap op de vuurpijl was de vlucht van N-VA door Theo zijn fratsen omwille van een convenant over migratie.

Het Blok heeft de dikke cadeau van Francken dankbaar in ontvangst genomen.

Met communautaire zaken heeft dat geen kloten van de Schoof te maken gehad.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2020, 12:41   #267
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Toch bedankt om mij te propageren als nva-woordvoerder. Ik was vereerd.
Wij Vlaams-nationalisten moeten elkaar steunen hee Schoof.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2020, 12:45   #268
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.239
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus Bekijk bericht
Niemand zegt dat we terug moeten naar 1850. Wel wil waarschijnlijk iedereen dat de levenskwaliteit van de burgers verbetert. Theoretisch zou dit mogelijk moeten zijn want de toegevoegde waarde in de gemeenschap is verhoogd. Ik betwijfel of verdere splitsingen een meer rechtvaardige verdeling zouden mogelijk maken. De huidige toestand is niet goed. Verdeling op grond van religie , huidskleur of zoals tegenwoordig op basis van taal is geen goede basis. Te veel middelen gaan naar elkaar tegenwerkende organisaties. Dus ja het zou goed zijn opnieuw sommige zaken te federaliseren. Zeker normen die betrekking hebben op inademingslucht, voedsel en verplaatsingen.
Uw basisveronderstelling is al compleet verkeerd. De PS heeft er geen enkel belang bij dat de levenskwaliteit van de Waalse burger erop vooruitgaat. Groen/ecolo wil daarenboven de levenskwaliteit naar beneden halen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2020, 12:47   #269
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Poepsimpel zelfs.

-smijt een boutade op tafel, liefst zo sloganesk mogelijk
-formuleer dan wat algemeenheden + historische aannames direct te projecteren over 200 jaar
-leg de burden of proof bij de anderen en vraag dat die de aanname mogen ontkrachten
-en gebruik blogjes die refereren naar de bewering van één prof alsof het om aanvaarde feiten gaat.
-zet dit in een cirkel, en herhaal het bij elke nieuwe discussie
-doe net alsof de studie van professor Decoster en Sas niet bestaat, en blijf voortlullen over 16 miljard per jaar cadeau van Vlaanderen aan Wallonië
https://willemsas.files.wordpress.co...coster_sas.pdf
-herhaal dit scenario tot in het oneindige

Wat zijt gij toch stout! Zo de mythe verpesten!
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2020, 12:50   #270
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Tja man. Ik kom uit een streek noordelijk van Antwerpen. Je komt niet ver met een afkeer van Nederland daar. Verder zie ik overal Belgische nummerplaten in Nederland, althans in het Zuiden. Verder zijn er meer huwelijken tussen Vlamingen en Nederlanders dan tussen Vlamingen en Walen.

En de recente groeispurt van het VB is mijn giswerk. Ik leg een correlerend verband met de stroefloping van België sinds Leterme en de gestage groei van de V-partijen. Ik kan ongelijk hebben natuurlijk.

Ik geloof nooit dat Vlaanderen xenofoob is. Te veel mensen met niet-Europese roots die zich met ons land identificeren.
Beweert iemand dat ?

Het Vlaams Blok is geen synoniem voor Vlaanderen hee...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2020, 12:50   #271
blub
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 18 december 2013
Berichten: 614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Wat zijt gij toch stout! Zo de mythe verpesten!
Citaat:
herhaal dit scenario tot in het oneindige
Je bent deze strategie aan het toepassen zeker?
blub is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2020, 12:57   #272
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Wat zijt gij toch stout! Zo de mythe verpesten!
Geen paniek !

Het zal geen week duren voor de usual suspects dit verhaal terug zullen serveren, met de bijbehorende dramatiek.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2020, 12:59   #273
blub
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 18 december 2013
Berichten: 614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Geen paniek !

Het zal geen week duren voor de usual suspects dit verhaal terug zullen serveren, met de bijbehorende dramatiek.
Wel leuke strategie. Anderen van iets beschuldigen om het achteraf zelf toe te passen
blub is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2020, 13:06   #274
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.239
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Geen paniek !

Het zal geen week duren voor de usual suspects dit verhaal terug zullen serveren, met de bijbehorende dramatiek.
U denkt van stellingen te ontkrachten door op de man te spelen in plaats van met argumenten te komen. Eigenlijk maakt dit gewoon duidelijk dat je inhoudelijk niets te vertellen hebt. Dank daarvoor.

Lees dit maar eens.

https://faro.be/erfgoeddag/nieuws/le...in-de-19e-eeuw

De Walen lieten de Vlamingen gewoon creperen. Zwijg mij dus maar van interpersoonlijke solidariteit.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 24 januari 2020 om 13:08.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2020, 13:10   #275
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
U maakt er een karikatuur van. Het is blijkbaar bon ton om pro-Belgie, pro-Limburg en pro-Waals te zijn en dan hartstochtelijk anti-Amerikaans. Kijk, per maand bouw ik 10 uren vakantie op en 8 uren persoonlijk verlof. Na 1 jaar heb ik dus recht op 3 weken betaald verlof. Lijkt me genoeg om naar Belgie te reizen.
Ik schrijf alleen wat ik hoor van kennissen.

De vraag is ook of die 10 uren vakantie en 8 uren verlof wettelijk geregeld zijn voor elke werkgever en voor gans het grondgebied van de VS.

Laatst gewijzigd door pajoske : 24 januari 2020 om 13:10.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2020, 13:39   #276
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Het Blok heeft de dikke cadeau van Francken dankbaar in ontvangst genomen.

Met communautaire zaken heeft dat geen kloten van de Schoof te maken gehad.
DAT zal het zijn. Deze keer heeft de N-VA geen stemmen afgesnoept van het BLOK maar het BLOK van de N-VA.

Daarom behaalden de twee separatistische partijen samen slechts 43% van de stemmen. Met communautaire zaken heeft dat geen kloten van Magnette te maken.
Er was toch meteen een werkbare federale dinges op de been? Niet dan?
En de N-VA? Die kreeg toch wat ze wilde: confederalisme in de diepvriezer en vreten aan dezelfde trog als de unitaristen van grand bouche Bouchez en zijn even verwaande truttenbel van VLD?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2020, 13:44   #277
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
U denkt van stellingen te ontkrachten door op de man te spelen in plaats van met argumenten te komen. Eigenlijk maakt dit gewoon duidelijk dat je inhoudelijk niets te vertellen hebt. Dank daarvoor.

Lees dit maar eens.

https://faro.be/erfgoeddag/nieuws/le...in-de-19e-eeuw

De Walen lieten de Vlamingen gewoon creperen. Zwijg mij dus maar van interpersoonlijke solidariteit.
Dat was 15 jaar nadat die onnozele Vlamen de Ollanders hadden buiten gesjot. Ze hadden maar meteen Frans moeten leren, dan hadden ze als meid en knecht kunnen gaan werken in Wallonië.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2020, 14:17   #278
blub
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 18 december 2013
Berichten: 614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat was 15 jaar nadat die onnozele Vlamen de Ollanders hadden buiten gesjot. Ze hadden maar meteen Frans moeten leren, dan hadden ze als meid en knecht kunnen gaan werken in Wallonië.
Wel dat was toch zo? Die noemen ze nu Walen.
blub is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2020, 14:22   #279
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blub Bekijk bericht
Je bent deze strategie aan het toepassen zeker?
uiteraard.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2020, 14:42   #280
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
U denkt van stellingen te ontkrachten door op de man te spelen in plaats van met argumenten te komen. Eigenlijk maakt dit gewoon duidelijk dat je inhoudelijk niets te vertellen hebt. Dank daarvoor.

Lees dit maar eens.

https://faro.be/erfgoeddag/nieuws/le...in-de-19e-eeuw

De Walen lieten de Vlamingen gewoon creperen. Zwijg mij dus maar van interpersoonlijke solidariteit.
Welke "Walen"? Wat hadden zij toen te zeggen? Welke maatregelen hadden zij kunnen nemen?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be