Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 mei 2021, 19:11   #81
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Men kon dat ook zeggen van die negertjes op die plantages he, waar maakten die zich druk om ? Ze kregen eten, en ze hadden werk
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2021, 08:06   #82
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
In tegendeel. Voor zij die er dachten voordeel aan te hebben, ttz, de gepensioneerden, want voor hen, en ENKEL voor hen, is al dat gemaatregel gedaan he, die vonden ook dat zij die er enkel maar nadeel van hadden, daar toch wel mee konden leven zekers he, en een beetje moediger moesten zijn, de sissies, want tenslotte was HUN voordeeltje toch veel belangrijker dan die paar klein dingskes waar die anderen zich druk over maakten.

Slavendrijvers vonden ook dat die negerkes toch wel veel van hun oren maakten, kijk, ze moesten werken en kregen van de zweep, maar ze kregen eten en "huisvesting" wat ze in hun brousse niet hadden he, waar klagen die dus over ? De plantage moest toch winst opbrengen voor de slavendrijver he, wat is dat nu voor gezever ? Dat die negerkes enkel maar nadelen hadden van die slavendrijverij, was bijzaak, niewaar. Wat telde was dat de plantage winst opleverde.

Wel, hier is dat ook zo: het gemaatregel moest ervoor zorgen dat gepensioneerden min of meer normaal konden blijven doorleven, hun boodschapkes doen, op den tram gaan zitten en zo, zonder teveel ambras, en ja, dat de jeugd en de rest van de maatschappij dan maar gans hun leven moest overhoop gooien hiervoor, waar klagen die over, die snotjongeren, he, ze leven toch nog en ze krijgen toch nog eten en drinken, he ? Dat die maatschappij hun leven overhoop gegooid werd was bijzaak, niewaar ? Wat telde was dat die gepensioneerden zo goed als normaal hun gangetje konden blijven gaan, niewaar ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2021, 20:52   #83
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.441
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat men dit niet inziet is het beste bewijs dat de gemiddelde mens op deze aardkloot gewoon dom is. Dat gegeven is voor mij een serieuze wake up call geweest. Ik weet ook wel dat de IQ scores volgens een normaal verdeling verlopen, maar ik had altijd het idee dat de meeste mensen binnen aanvaardbare scores vielen. Wat deze corona crisis duidelijk heeft gemaakt is dat dit niet het geval is. De meesten hebben zelfs niet de capaciteiten om 2 minuten na te denken en dat is iets wat types zoals Marc Van Ranst wel al wisten.
Als iedereen van alles de basis zou moeten kennen, zal niemand van het specifieke genoeg weten, een beetje als alleen leven op een eiland - je moet alles zelf doen waardoor je geen kans hebt om in iets beter te worden, en je welvaartspeil daardoor flut blijft. IQ is dan een onbetekenende factor.
In een samenleving ben je daardoor genoopt op anderen te rekenen voor andere specifieke functies.
En dat wordt uitgebuit door figuren die zich profileren als "expert" in zulk een functie, waarbij de expertise niet alleen vals kan zijn, maar zelfs irrelevant, door een lelijke agenda.

Dat is ook wat ik hekelde met dit onderwerp. Ik wil de vrijheid om ZELF te beslissen hoe ik omga met de aanwezigheid van een virus, incluis of ik al dan niet gebruik maak van andermans expertise en zoja wie. Dat de overheid, met kop en schouders de rottigste organisatie in de samenleving, te dom, te idioot en vooral, te lui, zich via dwang en onder dreiging van gebruik van geweld zichzelf aan me opdringt en me wil dicteren wat te doen inzake deze virusaanwezigheid, is een erg gevaarlijk precedent.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2021, 21:07   #84
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
In tegendeel. Voor zij die er dachten voordeel aan te hebben, ttz, de gepensioneerden, want voor hen, en ENKEL voor hen, is al dat gemaatregel gedaan he, die vonden ook dat zij die er enkel maar nadeel van hadden, daar toch wel mee konden leven zekers he, en een beetje moediger moesten zijn, de sissies, want tenslotte was HUN voordeeltje toch veel belangrijker dan die paar klein dingskes waar die anderen zich druk over maakten.

Slavendrijvers vonden ook dat die negerkes toch wel veel van hun oren maakten, kijk, ze moesten werken en kregen van de zweep, maar ze kregen eten en "huisvesting" wat ze in hun brousse niet hadden he, waar klagen die dus over ? De plantage moest toch winst opbrengen voor de slavendrijver he, wat is dat nu voor gezever ? Dat die negerkes enkel maar nadelen hadden van die slavendrijverij, was bijzaak, niewaar. Wat telde was dat de plantage winst opleverde.

Wel, hier is dat ook zo: het gemaatregel moest ervoor zorgen dat gepensioneerden min of meer normaal konden blijven doorleven, hun boodschapkes doen, op den tram gaan zitten en zo, zonder teveel ambras, en ja, dat de jeugd en de rest van de maatschappij dan maar gans hun leven moest overhoop gooien hiervoor, waar klagen die over, die snotjongeren, he, ze leven toch nog en ze krijgen toch nog eten en drinken, he ? Dat die maatschappij hun leven overhoop gegooid werd was bijzaak, niewaar ? Wat telde was dat die gepensioneerden zo goed als normaal hun gangetje konden blijven gaan, niewaar ?
Dat kunt ge van alles zeggen he, er loopt altijd wel iemand rond die het erger heeft.

De kindertjes in Syrië moeten niet zo zeuren want die van Ethiopië hebben NOG minder eten.

Een sommige Noord-Koreanen in strafkamp A omdat ze gegeeuwd hebben op een vergadering zijn blij dat ze niet in strafkamp B zitten want daar zijn de situaties veel erbarmelijker.

Alles is relatief.

Hoedanook, de huidige maatschappij hier vergelijken met negerslaven vind ik nogal appelen/citroenen.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.

Laatst gewijzigd door IJsboer : 13 mei 2021 om 21:08.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2021, 21:25   #85
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.873
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Ik zei net dat het politieke enkel een sluitstuk kan zijn, ik geloof niet in 'verlichte despotie' die los zou staan van een omvattende aristocratische dynamiek. Wat verder de mimetische theorie zelf betreft, verwijs ik, om weer tientallen bladzijden te vermijden die daar in vroegere tijden al aan gewijd zijn, naar de werken van Girard zelf (bij voorkeur zijn vroege werk, want in zijn latere werk, met dat over Shakespeare als gelukkige uitzondering, begint hij zijn inzichten te vermengen met zijn katholicisme wat een contradictorische kakofonie oplevert - helaas is het net die kakofonie die in bepaalde milieus vooral 'gerecipieerd' werd).
Ik heb hem in mijn laatste ballingschap gelezen. Uw Girard. Uiteraard zeer ten dele.

Mijnen buur heeft ne schonen auto, dan wil ik er ook ene. Daar heeft de dappere schrijver zijn literair leven aan gewijd. Of begrijp ik het concept “mimetiek” verkeerd?

Hoe je van daaruit in kamp 3 geraakt mag je me nu eens uitleggen.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be