Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 12 juni 2015, 15:05   #21
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.866
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Moeder van Franse jihadist wil schadevergoeding
http://www.demorgen.be/buitenland/mo...eding-a2353227
Krijg nou wat !!!! Omdat de regering ....
niet genoeg deed om te voorkomen dat haar zoon werd tegengehouden !!

Maar ....

Dat is dan weer goed nieuws , maar .... welke organisatie ??
De staat deed niet genoeg om te voorkomen dat hij werd tegengehouden? Neenee, ze deed niet genoeg om hem tegen te houden, bedoelt ze.
dalibor is nu online  
Oud 12 juni 2015, 16:02   #22
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.361
Standaard

110.000 euro, denk dat IS (of een andere salafi-jihadische groepering) daar geen nee tegen zou zeggen .
Nietzsche is offline  
Oud 12 juni 2015, 16:54   #23
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
In Nederland zijn er ook al een paar geweest die de Nederlandse staat verantwoordelijk stellen voor het vertrek en radicalisering van hun kinderen.

Opmerkelijk toch, dat totale gebrek aan inzicht in eigen verantwoordelijkheid.

Dat komt ervan om overal en altijd te veronderstellen dat alles Allah's wil is. Behalve als ze de witte kaffer een kloot kunnen aftrekken natuurlijk.

(en ja, het leuke is ook dat nonkel Ali in Nederland woont, tante Fauzyah in Duitsland, nonkel Mo in Brussel, nonkel Driss in Spanje en tante Meryem in Italië..... Allah levert veel inspiratie.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven...dankbaren.html



zie ook:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2...ihadi_s__.html
Circe, Bryan Dancona lijkt me niet meteen de naam van een allochtoon.
Ik ben er dan ook vrij zeker van dat deze moeder het niet op Allahs wil zal gestoken hebben...
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 12 juni 2015 om 17:12.
Nierika is offline  
Oud 12 juni 2015, 16:59   #24
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
De staat deed niet genoeg om te voorkomen dat hij werd tegengehouden? Neenee, ze deed niet genoeg om hem tegen te houden, bedoelt ze.
Het ging om een bekeerling Dalibor.
We weten niet in hoeverre zij al eerder aan de alarmbel had getrokken.
Ik heb ook ooit eens de politie gebeld om te vragen tussen beide te komen in een geschil tussen twee buren, waarvan er één crapuul de luxe betrof, en waarbij hij dreigde fysiek geweld te gebruiken tegen de ander.
Antwoord van de andere kant van de lijn:

"Meneer, zolang hij niet effectief tot die daad overgaat, kunnen wij daarvoor niemand laten langskomen..."
(Hij dreigde met een kettingzaag een afsluiting en enkele bomen om te leggen).

De politie, je vriend, jaja...

Ik zeg overigens niet dat die moeder gelijk heeft, maar het kan wel zijn dat ze een punt heeft.
Dat kunnen we uit dit artikel niet genoeg opmaken, een artikel dat afgaande op de resem reacties die de moeder als schuldige moslima voorstellen, door vrijwel niemand werd gelezen...
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 12 juni 2015 om 17:01.
Nierika is offline  
Oud 12 juni 2015, 17:11   #25
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Vanuit islam-standpunt is het toch duidelijk:
de Westerse wereld moet betalen.

Aan de ene islamist moet het Westen betalen omdat ze hun zoon belet hebben om naar ginder te reizen,
en aan de andere islamist moet het Westen betalen omdat ze hun zoon niet tegen gehouden hebben om naar ginder te reizen.

En wie daar niet mee akkoord is, is duidelijk een racist. En tegelijk een fascist. Waarschijnlijk ook een kapitalist, èn een bazenpoeper.

.
Wat een onzin Schoof. Het gaat om een autochtone bekeerling. Over welke islamist van een ouder heb je het dan?
Ik weet het evenmin als jij, maar misschien gaat het wel om een alleenstaande moeder wiens zoon, waar ze twee keer in past, zich is gaan bekeren onder invloed van salafisten die streetdawa's deden aan schoolpoorten.
Misschien heeft ze dat bij de politie aangeklaagd, toen ze hem zag radicaliseren.
Misschien vroeg ze om hulp, toen ze merkte dat hij plannen koesterde op jihad te vertrekken.
Misschien reageerde de politie dat ze niks konden doen zolang hij niet weg was.
Misschien hebben de salafisten intussen aan de schoolpoort een nieuw slachtoffer gevonden en is diens moeder intussen ook al naar de politie gestapt, net als bepaalde leraars.
Dat laatste zeg ik doelbewust omdat ik er één ken die de politie er attent op maakte dat er aan zijn school dergelijke smeerlappen rondhangen, waarna de politie meldde dat ze eens extra gingen patrouilleren...

We weten het niet, maar ik weet wel dat ik er met mijn verhaaltje dichter zal opzitten dan jij, die van de autochtone moeder van een bekeerling een op geld beluste islamiste maakt...
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 12 juni 2015 om 17:12.
Nierika is offline  
Oud 12 juni 2015, 17:29   #26
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Wat een onzin Schoof. Het gaat om een autochtone bekeerling. Over welke islamist van een ouder heb je het dan?
Ik weet het evenmin als jij, maar misschien gaat het wel om een alleenstaande moeder wiens zoon, waar ze twee keer in past, zich is gaan bekeren onder invloed van salafisten die streetdawa's deden aan schoolpoorten.
Misschien heeft ze dat bij de politie aangeklaagd, toen ze hem zag radicaliseren.
Misschien vroeg ze om hulp, toen ze merkte dat hij plannen koesterde op jihad te vertrekken.
Misschien reageerde de politie dat ze niks konden doen zolang hij niet weg was.
Misschien hebben de salafisten intussen aan de schoolpoort een nieuw slachtoffer gevonden en is diens moeder intussen ook al naar de politie gestapt, net als bepaalde leraars.
Dat laatste zeg ik doelbewust omdat ik er één ken die de politie er attent op maakte dat er aan zijn school dergelijke smeerlappen rondhangen, waarna de politie meldde dat ze eens extra gingen patrouilleren...

We weten het niet, maar ik weet wel dat ik er met mijn verhaaltje dichter zal opzitten dan jij, die van de autochtone moeder van een bekeerling een op geld beluste islamiste maakt...
Bs'd

Sowieso, een blanke die zich laat bekeren. Belachelijker dan dat wordt het niet. Dan ben je sowieso verloren voor de maatschappij.
Drukazz is offline  
Oud 12 juni 2015, 17:44   #27
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
BS:

Sowieso, een blanke die zich laat bekeren. Belachelijker dan dat wordt het niet. Dan ben je sowieso verloren voor de maatschappij.
Hoezo? Is dat niet waar alle mensen van dromen, getuige de enorme hoeveelheid actiefilms die erover gaan: dat we op een dag in contact komen met iemand die ons een doel in het leven biedt, een kans die we kunnen grijpen en waardoor we een held kunnen worden?

Ik geef toe, ik sta nog niet in de rij. Maar zo vergezocht is het nu ook weer niet...
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline  
Oud 12 juni 2015, 17:51   #28
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Hoezo? Is dat niet waar alle mensen van dromen, getuige de enorme hoeveelheid actiefilms die erover gaan: dat we op een dag in contact komen met iemand die ons een doel in het leven biedt, een kans die we kunnen grijpen en waardoor we een held kunnen worden?

Ik geef toe, ik sta nog niet in de rij. Maar zo vergezocht is het nu ook weer niet...
Bs'd

Er zijn genoeg doelen in het leven, ook zonder zich te bekeren tot de religie die zich kenmerkt door de hoogste graad van analfabetisme en die de meeste onderontwikkelde en achtergestelde landen telt. Daarmee wordt je geen held, maar maak je je eerder onsterfelijk belachelijk.
Drukazz is offline  
Oud 12 juni 2015, 18:11   #29
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Bs'd

Sowieso, een blanke die zich laat bekeren. Belachelijker dan dat wordt het niet. Dan ben je sowieso verloren voor de maatschappij.
Dat is het punt niet!
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 12 juni 2015, 18:40   #30
Conscience
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Locatie: Istanbul & Flanders
Berichten: 2.966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Dat is het punt niet!
Spot on!
Conscience is offline  
Oud 12 juni 2015, 19:01   #31
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
We weten het niet, maar ik weet wel dat ik er met mijn verhaaltje dichter zal opzitten dan jij, die van de autochtone moeder van een bekeerling een op geld beluste islamiste maakt...
bon die Franse dan niet, maar die twee Nederlandse Marokkanen dan toch wel.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 12 juni 2015, 22:31   #32
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Er mag geen enkel slecht woord worden gezegd over de islam en er mag zeker geen verband worden gelegd tussen de islam en jihadisten. .
Ook in het parlement overgiet men je met pek en veren als je kwaad spreekt over hun barbaars instructieboekje.
daiwa is offline  
Oud 13 juni 2015, 07:01   #33
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.867
Standaard

Het zijn zulke verhalen die je doen overwegen of het niet opportuun zou zijn dat voor een mannelijke baby geen "kindergeld" betaald worden totdat de kleine 18 jaar geworden is en schijnbaar opgevoed is tot een eerbare burger.Dan kunnen de ouders eventueel in één keer alles ontvangen als "dank van de natie".

Jongetjes,door de aard van het beestje, riskeren bij niet-opvoeding terug te vallen tot hun natuurlijke status : KRIJGER.Onze "moderne samenleving" is slechts een vernislaagje,eenvoudig af te schrapen, en je moet opletten welk "moreel denkkader" "de kleine" dan al overgenomen heeft.

De school KAN dat niet doen.Het curriculum staat al vol genoeg met andere zaken om dan ook nog eens de "opvoeding" te doen.

Die moeder van die 16-jarige heeft GEFAALD en moet dat niet op iemand anders dan zichzelf en haar eigen familie steken.

Laatst gewijzigd door kelt : 13 juni 2015 om 07:14.
kelt is offline  
Oud 13 juni 2015, 07:47   #34
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
1)Wat een onzin Schoof. Het gaat om een autochtone bekeerling. 2)Over welke islamist van een ouder heb je het dan?
3) Ik weet het evenmin als jij, maar misschien gaat het wel om een alleenstaande moeder wiens zoon, waar ze twee keer in past,
4) zich is gaan bekeren onder invloed van salafisten die streetdawa's deden aan schoolpoorten.
5) Misschien heeft ze dat bij de politie aangeklaagd, toen ze hem zag radicaliseren.
6) Misschien vroeg ze om hulp, toen ze merkte dat hij plannen koesterde op jihad te vertrekken.
Misschien reageerde de politie dat ze niks konden doen zolang hij niet weg was.
7) Misschien hebben de salafisten intussen aan de schoolpoort een nieuw slachtoffer gevonden en is diens moeder intussen ook al naar de politie gestapt, net als bepaalde leraars.
Dat laatste zeg ik doelbewust omdat ik er één ken die de politie er attent op maakte dat er aan zijn school dergelijke smeerlappen rondhangen, waarna de politie meldde dat ze eens extra gingen patrouilleren...

8) We weten het niet, maar ik weet wel dat ik er met mijn verhaaltje dichter zal opzitten dan jij, die van de autochtone moeder van een bekeerling een op geld beluste islamiste maakt...
1) Die vraag kunnen we inderdaad niet beantwoorden.
2) had de alleenstaande moeder een relatie met een Moslim of niet? ook die vraag kunnen we niet beantwoorden.
3) De vraag zal onbeantwoord blijven voor het ogenblik.
4) Dat is die jongen zijn volste recht, er is hier immers godsdienstvrijheid en niemand mag of kan hem verbieden zich tot de Islam te bekeren.
5) Zij mag gaan klagen en zagen zoveel zij wil bij eender welke overheidsinstelling, die hebben zich te houden aan de vrijheid van godsdienst en de vrijheid van meningsuiting.
6) Iedereen mag zoveel plannen maken als hij wil om ergens heen te reizen, de overheden kunnen enkel afraden om die reis te maken, maar iedereen is nog steeds vrij om daar zelf over te beslissen. Volgens de door Europa aanvaarde rechten van de mens, mag niemand verboden worden zich vrij te verplaatsen naar een door hem gekozen plaats.
7) Meer kan en mag de politie niet doen, het is justitie die de nodige maatregelen moet goedkeuren en opdragen aan de politie.
8) Over de moeder weten we inderdaad niet veel, maar 1 ding weten we wel over die moeder, zij stelt de overheid verantwoordelijk voor het feit dat haar zoon gebruikt maakte van zijn rechten, rechten waarvoor in WW I en WW II enkel miljoenen mannen en vrouwen hun leven hebben gegeven.
Jantje is offline  
Oud 13 juni 2015, 08:58   #35
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Bs'd

Er zijn genoeg doelen in het leven, ook zonder zich te bekeren tot de religie die zich kenmerkt door de hoogste graad van analfabetisme en die de meeste onderontwikkelde en achtergestelde landen telt. Daarmee wordt je geen held, maar maak je je eerder onsterfelijk belachelijk.
Het gaat niet eens om de religie, het gaat om de strijd in bijvoorbeeld Syrië. Een villijne dictator, een volk in opstand, een hechte band of brothers die het voortouw neemt. Een bikkelharde strijd met guns, lots of guns. En daarna een eigen land om op te bouwen tot een utopie, de vrouwen die zwijmelen aan de voeten van de overwinnaars, het geld van de dictator dat vrij besteed kan worden.

Tuurlijk, het is een oorlog, en nog een bijzonder nare ook. Je wordt al onthoofd als je na je tour of duty weer het land uit probeert te komen. Het is echt geen situatie waar je in wil zitten. Maar het is wel een situatie die zich vrij makkelijk laat verkopen, zeker in vergelijking met situaties die in werkelijkheid ongeveer net zo slecht zijn, als zeg meermaals verkracht worden en daarna in een oude waterput vol prikkeldraad gegooid worden waarna je lekker mag verhongeren. Ongeveer de helft van alle verhalen die mensen elkaar ooit verteld hebben begint op deze manier. Het spreekt ons aan.

Ja, het is relatief bijzonder dat iemand zich daarvoor bekeert, de stap is kleiner als je al moslim bent omdat er zo'n groot moslim stempel op de strijd gedrukt zit. Maar de basale aantrekkingskracht blijft hetzelfde, die heeft weinig met de glorie van God te maken.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline  
Oud 13 juni 2015, 15:06   #36
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Ach, onze regering beschouwt 'extreemrechts' nog steeds als het grote gevaar en blijft zich daar op focussen. Er mag geen enkel slecht woord worden gezegd over de islam en er mag zeker geen verband worden gelegd tussen de islam en jihadisten. In vergelijking met jihadisten (onderschat hun aantal niet) zijn VB-ers knuffelbaby's.
Inderdaad, maar daar willen de linksen niets van weten.
Sukkelaar is offline  
Oud 14 juni 2015, 11:08   #37
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.866
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Het ging om een bekeerling Dalibor.
We weten niet in hoeverre zij al eerder aan de alarmbel had getrokken.
Ik heb ook ooit eens de politie gebeld om te vragen tussen beide te komen in een geschil tussen twee buren, waarvan er één crapuul de luxe betrof, en waarbij hij dreigde fysiek geweld te gebruiken tegen de ander.
Antwoord van de andere kant van de lijn:

"Meneer, zolang hij niet effectief tot die daad overgaat, kunnen wij daarvoor niemand laten langskomen..."
(Hij dreigde met een kettingzaag een afsluiting en enkele bomen om te leggen).

De politie, je vriend, jaja...

Ik zeg overigens niet dat die moeder gelijk heeft, maar het kan wel zijn dat ze een punt heeft.
Dat kunnen we uit dit artikel niet genoeg opmaken, een artikel dat afgaande op de resem reacties die de moeder als schuldige moslima voorstellen, door vrijwel niemand werd gelezen...
Dat weet ik. Cookie monster raakte verstrikt in dubbele negaties en schreef het tegendeel van wat hij wellicht wilde zeggen.
dalibor is nu online  
Oud 14 juni 2015, 12:27   #38
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
1) Die vraag kunnen we inderdaad niet beantwoorden.
2) had de alleenstaande moeder een relatie met een Moslim of niet? ook die vraag kunnen we niet beantwoorden.
3) De vraag zal onbeantwoord blijven voor het ogenblik.
4) Dat is die jongen zijn volste recht, er is hier immers godsdienstvrijheid en niemand mag of kan hem verbieden zich tot de Islam te bekeren.
5) Zij mag gaan klagen en zagen zoveel zij wil bij eender welke overheidsinstelling, die hebben zich te houden aan de vrijheid van godsdienst en de vrijheid van meningsuiting.
6) Iedereen mag zoveel plannen maken als hij wil om ergens heen te reizen, de overheden kunnen enkel afraden om die reis te maken, maar iedereen is nog steeds vrij om daar zelf over te beslissen. Volgens de door Europa aanvaarde rechten van de mens, mag niemand verboden worden zich vrij te verplaatsen naar een door hem gekozen plaats.
7) Meer kan en mag de politie niet doen, het is justitie die de nodige maatregelen moet goedkeuren en opdragen aan de politie.
8) Over de moeder weten we inderdaad niet veel, maar 1 ding weten we wel over die moeder, zij stelt de overheid verantwoordelijk voor het feit dat haar zoon gebruikt maakte van zijn rechten, rechten waarvoor in WW I en WW II enkel miljoenen mannen en vrouwen hun leven hebben gegeven.
Het gaat om een minderjarige.
Waarmee alles, maar dan ook alles wat je hierboven poneert, op losse schroeven staat.
Herinner je je de vaudeville nog van die minderjarige die een Tibetaans klooster in wou?

Zo makkelijk gaat dat dus, dat verplaatsingsrecht van je.

Als ze willen houden ze hem tegen, maar dan moeten ze op de hoogte zijn.
Of die moeder die informatie heeft doorgegeven kunnen we uit het artikel echter niet afleiden...

En dus probeer ik ook jou nog maar eens duidelijk te maken dat het kort door de bocht is om die moeder als een profiterende allochtone salafiste te omschrijven, en speciaal voor jou, dat het ook goedkoop is om er op te alluderen dat ze wel eens met een allochtone moslim zou kunnen samenhokken.

Ze bestaan hoor, die keurige seculiere, autochtone gezinnetjes waaruit plots een bekeerling opduikt.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 14 juni 2015, 12:27   #39
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
1) Die vraag kunnen we inderdaad niet beantwoorden.
2) had de alleenstaande moeder een relatie met een Moslim of niet? ook die vraag kunnen we niet beantwoorden.
3) De vraag zal onbeantwoord blijven voor het ogenblik.
4) Dat is die jongen zijn volste recht, er is hier immers godsdienstvrijheid en niemand mag of kan hem verbieden zich tot de Islam te bekeren.
5) Zij mag gaan klagen en zagen zoveel zij wil bij eender welke overheidsinstelling, die hebben zich te houden aan de vrijheid van godsdienst en de vrijheid van meningsuiting.
6) Iedereen mag zoveel plannen maken als hij wil om ergens heen te reizen, de overheden kunnen enkel afraden om die reis te maken, maar iedereen is nog steeds vrij om daar zelf over te beslissen. Volgens de door Europa aanvaarde rechten van de mens, mag niemand verboden worden zich vrij te verplaatsen naar een door hem gekozen plaats.
7) Meer kan en mag de politie niet doen, het is justitie die de nodige maatregelen moet goedkeuren en opdragen aan de politie.
8) Over de moeder weten we inderdaad niet veel, maar 1 ding weten we wel over die moeder, zij stelt de overheid verantwoordelijk voor het feit dat haar zoon gebruikt maakte van zijn rechten, rechten waarvoor in WW I en WW II enkel miljoenen mannen en vrouwen hun leven hebben gegeven.
Het gaat om een minderjarige.
Waarmee alles, maar dan ook alles wat je hierboven poneert, op losse schroeven staat.
Herinner je je de vaudeville nog van die minderjarige die een Tibetaans klooster in wou?

Zo makkelijk gaat dat dus, dat verplaatsingsrecht van je.

Als ze willen houden ze hem tegen, maar dan moeten ze op de hoogte zijn.
Of die moeder die informatie heeft doorgegeven kunnen we uit het artikel echter niet afleiden...

En dus probeer ik ook jou nog maar eens duidelijk te maken dat het kort door de bocht is om die moeder als een profiterende allochtone salafiste te omschrijven, en speciaal voor jou, dat het ook goedkoop is om er op te alluderen dat ze wel eens met een allochtone moslim zou kunnen samenhokken.

Ze bestaan hoor, die keurige seculiere, autochtone gezinnetjes waaruit plots een bekeerling opduikt.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 14 juni 2015, 12:56   #40
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Dat weet ik. Cookie monster raakte verstrikt in dubbele negaties en schreef het tegendeel van wat hij wellicht wilde zeggen.
Die dubbele negaties toch hé. Ver van wegblijven als je geen taalvirtuoos bent.
Ik zie ze zelfs opduiken in krantencolumns=>professionelen.
eno2 is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be