Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 februari 2012, 22:57   #1
Moor
Gouverneur
 
Geregistreerd: 21 juli 2010
Berichten: 1.411
Standaard Ik haat zwartwerk echt waar

Ik vind dat men zwart werk "keihard" moet aanpakken

Door zwart werk is de belasting zwaar gestegen, veel mensen in mijn omgeving zeggen dat eerlijk, dat ze zwart werken, ze stoefen daar zelfs mee,

door zulke mensen vrees ik dat Belgie de richting opgaat van Griekenland

Wanneer gaat de belgische staat nu eens eindelijk deze mensen eens keihard aanpakken, en al die achterpoortjes afsluiten

http://www.nieuwsblad.be/article/det...20213_00122294


http://www.gva.be/nieuws/geldzaken/f...at-kosten.aspx


http://www.vlaanderen.be/servlet/Sat...nfolijn%2FView


http://www.standaard.be/artikel/deta...ieuwsoverzicht


Als elke Belg in het wit werkt dan zouden de belastingen zwaar verminderen gewoon, ik begrijp niet dat sommige mensen in het zwart werken,want zwart werken is ook een soort "misdrijf" want je steelt van de schatkist met andere woorden je steelt van je medeburger en dit kan gewoonweg niet


Zwart werken kan eigenlijk ook gerekend worden tot een "misdaad", hoe kunnen nu zulke mensen slapen, zij bedriegen zichzelf en zij bedriegen de staat en de medeburger, ik pleit voor een heksenjacht,
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2012, 22:59   #2
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Mss dit eens lezen:

http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20120213_115
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2012, 23:03   #3
Moor
Gouverneur
 
Geregistreerd: 21 juli 2010
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ja sow dan nog, het is niet omdat ik niet akkoord ben met de staat dat ik dan moet gaan stelen

zwart werk en drugs hangen samen

Ik ken persoonlijk tientallen mensen die een huis kopen voor 100.000 euro's en gewoonweg 20.000 euro's onder de tafel betaken

Als ik een wagen koop dan wordt ik keer op keer voorgesteld mits verlaging van de aankoopprijs van de wagen dan krijg ik een voorstel om een gedeelte zoals 2000 euro's onder de tafel te kopen

Dus je koopt een wagen van 10.000 euro's en daarvan betaal je 2000 euro's onder de tafel en de rest boven de tafel zodat die verkoper BTW kan betalen
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2012, 23:05   #4
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

op de brandstapel dermee!
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2012, 23:07   #5
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Ik vind dat men zwart werk "keihard" moet aanpakken

Door zwart werk is de belasting zwaar gestegen, veel mensen in mijn omgeving zeggen dat eerlijk, dat ze zwart werken, ze stoefen daar zelfs mee,

door zulke mensen vrees ik dat Belgie de richting opgaat van Griekenland

Wanneer gaat de belgische staat nu eens eindelijk deze mensen eens keihard aanpakken, en al die achterpoortjes afsluiten

http://www.nieuwsblad.be/article/det...20213_00122294


http://www.gva.be/nieuws/geldzaken/f...at-kosten.aspx


http://www.vlaanderen.be/servlet/Sat...nfolijn%2FView


http://www.standaard.be/artikel/deta...ieuwsoverzicht


Als elke Belg in het wit werkt dan zouden de belastingen zwaar verminderen gewoon, ik begrijp niet dat sommige mensen in het zwart werken,want zwart werken is ook een soort "misdrijf" want je steelt van de schatkist met andere woorden je steelt van je medeburger en dit kan gewoonweg niet


Zwart werken kan eigenlijk ook gerekend worden tot een "misdaad", hoe kunnen nu zulke mensen slapen, zij bedriegen zichzelf en zij bedriegen de staat en de medeburger, ik pleit voor een heksenjacht,
Ik zie zwart werken niet als een misdaad. Ik vind zoals de overheid simpelweg afpakken van de ene om te geven aan de andere wél een misdaad.

Nu soit, dat gezegd zijnde: gelooft u nu een seconde dat als iedereen alle belastingen correct betaalde, de belastingen zouden zakken?

Als ik naar de realiteit kijk dan stel ik vast dat overheden quasi altijd meer uitgeven dan ze ontvangen ongeacht of die ontvangsten hoog of laag zijn. Volgens mij zouden extra belastinginkomsten onmiddelijk omgezet worden in nieuwe uitgaven eerder dan dat er andere belastingen naar beneden zouden gaan.

Dat de overheid eerst eens begint met het geld dat ze nu int op een acceptabele manier uit te geven, vooraleer ze om meer komt vragen.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 13 februari 2012 om 23:14.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2012, 23:12   #6
Moor
Gouverneur
 
Geregistreerd: 21 juli 2010
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Ik zie zwart werken niet als een misdaad. Ik vind zoals de overheid simpelweg afpakken van de ene om te geven aan de andere wél een misdaad.

Nu soit, dat gezegd zijnde: gelooft u nu een seconde dat als iedereen alle belastingen correct betaalde, de belastingen zouden zakken?

Als ik naar de realiteit kijk dan stel ik vast dat overheden quasi altijd meer uitgeven dan ze ontvangen ongeacht of die ontvangsten hoog of laag zijn. Volgens mij zouden extra belastinginkomsten onmiddelijk omgezet worden in nieuwe uitgaven eerder dan dat er andere belastingen naar beneden zouden gaan.
De staat loopt gemiddeld 20 Miljard Euro's mis dat zijn natuurlijk gigantische bedragen en ik weet zeker dat de staat met dat geld toch een gedeelte daarvan terug zal laten vloeien naar de burger het is gewoon een kwestie van integriteit en ethisch denken een persoon die zuiver op de graat is zal nooit of te nooit in het zwart werken of zwrate dinges doen, een persoon die een zuiver geweten heeft zal het niet over z'n hart brengen om in het zwart te gaan werken of om te frauderen of wat dan ook

want door de fraude in Griekenland en Portugal zijn deze landen zwaar diep gevallen
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2012, 23:28   #7
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
De staat loopt gemiddeld 20 Miljard Euro's mis dat zijn natuurlijk gigantische bedragen en ik weet zeker dat de staat met dat geld toch een gedeelte daarvan terug zal laten vloeien naar de burger het is gewoon een kwestie van integriteit en ethisch denken een persoon die zuiver op de graat is zal nooit of te nooit in het zwart werken of zwrate dinges doen, een persoon die een zuiver geweten heeft zal het niet over z'n hart brengen om in het zwart te gaan werken of om te frauderen of wat dan ook

want door de fraude in Griekenland en Portugal zijn deze landen zwaar diep gevallen
Ik heb het moeilijk om de zin overheid en integriteit met elkaar gecombineerd te zien. Alleszins verschil ik radicaal met u van mening over de 'integriteit' van onze beleidsvoerders en ben ik er simpelweg zeker van dat het extra geld zal uitgegeven worden aan de groep waar de politici op dat moment het meest belang bij hebben.

Integere mensen doen geen bailouts van de financiële sector of andere landen met het geld van een ander. Integere mensen hadden al lang een asielbeleid ingevioerd dat in de eerste plaats kijkt naar het belang van de autochtone bevolking. Integere mensen zouden een zo klein mogelijke overheid willen omdat ze zich ervoor schamen geld af te nemen van de mensen en ze hen het liefst zoveel mogelijk zelf willen laten uitgeven zoals zij willen. Integere mensen gaan geen schulden af te betalen door een ander.

En Griekenland en Portugal zijn niet door zwartwerk zo diep gevallen hoor.

Een parabel:

Jan, Piet en Moor richten samen een club op. Ze besluiten elk 10% van hun inkomen in de clubkas te storten. Jan en Moor verdienen allebei 1000 eur en storten trouw maandelijks 100 eur in de kas. Piet verdient in realiteit 2000 eur maar houdt dat verborgen en betaalt maandelijks ook maar 100 eur.

Jarenlang beheert Moor de kas. Hij geeft maandelijks 500 eur uit en krijgt maar 300 eur binnen. Moor compenseert het verschil door steevast geld te gaan bijlenen. Na verloop van tijd heeft hij zelfs al al hun kinderen mee verantwoordelijk gemaakt om de schulden af te betalen.

Dan op een niet zo zonnige dag wil de bank Moor geen geld meer geven want de schuld is nu al zo hoog dat ze niet geloven dat Moor (en Jan en Piet en hun kinderen en kleinkinderen (die nog geboren moeten worden maar waarvan Moor al heeft verklaard dat ze garant staan om de clubschulden af te betalen)) ooit in staat gaan zijn de schuld terug te betalen.

Moor ontdekt dan dat Piet eigenlijk 2000 eur verdiende. En nu geeft Moor Piet de schuld van alle miserie? Ik zie de logica hier niet echt in; In mijn ogen is niet Piet maar wel de spilzucht en het slecht kasbeheer van Moor de verantwoordelijke voor de shit waarin onze vrienden zich ondertussen bevinden En if anything is het een zéér slecht idee om Moor nog verder de kas te laten beheren

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 13 februari 2012 om 23:30.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2012, 23:28   #8
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
op de brandstapel dermee!
Nee, véél wreder: naar de kassa van de ontvangkantoren.

Laatst gewijzigd door filosoof : 13 februari 2012 om 23:39.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2012, 23:28   #9
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Ja sow dan nog, het is niet omdat ik niet akkoord ben met de staat dat ik dan moet gaan stelen

zwart werk en drugs hangen samen

Ik ken persoonlijk tientallen mensen die een huis kopen voor 100.000 euro's en gewoonweg 20.000 euro's onder de tafel betaken

Als ik een wagen koop dan wordt ik keer op keer voorgesteld mits verlaging van de aankoopprijs van de wagen dan krijg ik een voorstel om een gedeelte zoals 2000 euro's onder de tafel te kopen

Dus je koopt een wagen van 10.000 euro's en daarvan betaal je 2000 euro's onder de tafel en de rest boven de tafel zodat die verkoper BTW kan betalen
Moor, heb je zelf al eens berekent hoeveel je afdraagt aan de staat ?

Premies en sociale lasten op je loon, door je werkgever betaald.
Btw op elk produkt dat je van je nettoloon koopt of voor elke dienstenuitgave, gaande van 6 tot 21 %, waar dan ook nog eens de belastingen in verrekent zijn, die de leverancier moet betalen.
Btw, taksen en accijnzen op elke tankbeurt.
Belastingen op vakantiegeld, 13-de maand, roerend en onroerend goed, autotaks, milieutaks, enz, en dan mis ik nog wel wat rekeningen.

Ik denk dat je ongeveer 7 maanden per jaar voor de staat werkt en nog komen ze daar niet mee toe.

Dan moet je niet verbaasd zijn dat mensen hun 2-de job of hun overuren niet aangeven, éh.

Ik pleit eerder voor een vlaktaks rond de 20-25 % voor elk bedrijf en werknemer.
Die laatsten hebben dan meer adem- en werkruimte en de staat zal dan zelfs meer ontvangen dan nu het geval is.
Dan kan men zwartwerk of fraude zwaar aanpakken, maar dan ook voor élke fraudeur en geen etterende oplossingen �* la Baulieu, zoals afgelopen week te lezen viel.

Trouwens, mochten de politiekers zelf recht in hun schoenen staan, dan zouden ze geen problemen hebben met een publiek eigendoms- en rekeningregister.
Kareltje & co daarentegen...
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2012, 23:31   #10
Moor
Gouverneur
 
Geregistreerd: 21 juli 2010
Berichten: 1.411
Standaard

Ik vind dat er gewoon meer controleurs moeten komen, en meer controle, systematische controle, enzo en iedereen proberen te pakken da's al
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2012, 23:31   #11
Moor
Gouverneur
 
Geregistreerd: 21 juli 2010
Berichten: 1.411
Standaard

De staat is veel te laks bezig,
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2012, 23:32   #12
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Moor, werk jij ?
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2012, 23:33   #13
Moor
Gouverneur
 
Geregistreerd: 21 juli 2010
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Moor, heb je zelf al eens berekent hoeveel je afdraagt aan de staat ?

Premies en sociale lasten op je loon, door je werkgever betaald.
Btw op elk produkt dat je van je nettoloon koopt of voor elke dienstenuitgave, gaande van 6 tot 21 %, waar dan ook nog eens de belastingen in verrekent zijn, die de leverancier moet betalen.
Btw, taksen en accijnzen op elke tankbeurt.
Belastingen op vakantiegeld, 13-de maand, roerend en onroerend goed, autotaks, milieutaks, enz, en dan mis ik nog wel wat rekeningen.

Ik denk dat je ongeveer 7 maanden per jaar voor de staat werkt en nog komen ze daar niet mee toe.

Dan moet je niet verbaasd zijn dat mensen hun 2-de job of hun overuren niet aangeven, éh.

Ik pleit eerder voor een vlaktaks rond de 20-25 % voor elk bedrijf en werknemer.
Die laatsten hebben dan meer adem- en werkruimte en de staat zal dan zelfs meer ontvangen dan nu het geval is.
Dan kan men zwartwerk of fraude zwaar aanpakken, maar dan ook voor élke fraudeur en geen etterende oplossingen �* la Baulieu, zoals afgelopen week te lezen viel.

Trouwens, mochten de politiekers zelf recht in hun schoenen staan, dan zouden ze geen problemen hebben met een publiek eigendoms- en rekeningregister.
Kareltje & co daarentegen...
Je hebt gelijk, ik geef eerlijk toe dat de belastingdruk ook hoog is, maar dat is een ander verhaal, de belastingdruk moet ook omlaag, maar het is frappant dat iedereen zonder schroom nog der voor opkomt dat 'm zwart werkt dat is het raarste van al
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2012, 23:34   #14
Moor
Gouverneur
 
Geregistreerd: 21 juli 2010
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Moor, werk jij ?
Ja ik werk ???
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2012, 23:35   #15
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
De staat loopt gemiddeld 20 Miljard Euro's mis dat zijn natuurlijk gigantische bedragen en ik weet zeker dat de staat met dat geld toch een gedeelte daarvan terug zal laten vloeien naar de burger het is gewoon een kwestie van integriteit en ethisch denken een persoon die zuiver op de graat is zal nooit of te nooit in het zwart werken of zwrate dinges doen, een persoon die een zuiver geweten heeft zal het niet over z'n hart brengen om in het zwart te gaan werken of om te frauderen of wat dan ook

want door de fraude in Griekenland en Portugal zijn deze landen zwaar diep gevallen
idd:

http://economie.lefigaro.fr/_conjonc...ce-suisse.html

http://www.handelsblatt.com/politik/...n/5137060.html

http://www.express.be/business/nl/ec...gen/157661.htm

http://forum.politics.be/showpost.ph...6&postcount=53
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2012, 23:37   #16
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Je hebt gelijk, ik geef eerlijk toe dat de belastingdruk ook hoog is, maar dat is een ander verhaal, de belastingdruk moet ook omlaag, maar het is frappant dat iedereen zonder schroom nog der voor opkomt dat 'm zwart werkt dat is het raarste van al
Het ene is net het gevolg van het andere.
Wie bepaalt de belastingdruk en waarom is die zo hoog ?
RrOOttt heeft dat mooi omschreven.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 13 februari 2012 om 23:38.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2012, 23:38   #17
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Je hebt gelijk, ik geef eerlijk toe dat de belastingdruk ook hoog is, maar dat is een ander verhaal, de belastingdruk moet ook omlaag, maar het is frappant dat iedereen zonder schroom nog der voor opkomt dat 'm zwart werkt dat is het raarste van al
Hetgeen de ontduikers onterecht op zak steken moet de staat wel bij jou (en bij mij) halen.
Hoe groter de 'zwarte' economie, hoe zwaarder de "witte" economie belast moet worden om dat te compenseren.
Zeg maar de loontrekkenden waarvan de werkgever een kopie van de loonafrekening naar de fiscus stuurt.

Laatst gewijzigd door filosoof : 13 februari 2012 om 23:43.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2012, 23:40   #18
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Ik vind dat er gewoon meer controleurs moeten komen, en meer controle, systematische controle, enzo en iedereen proberen te pakken da's al
Twee opmerkingen:

1) We zijn volgens mij het punt al lang voorbij waarop zoiets nog rendeert.

Kijk naar de grote financiële processen. Het overgrote deel verjaard of wordt met een minnelijke schikking geregeld. I.e; die controles kosten handenvol geld en leveren navenant heel weinig op.

Ipv over meer controles te spreken lijkt het me veel aangewezener om de wetgeving enorm te vereenvoudigen, waardoor je met een fractie van de huidige controleurs zou toekomen.

2) Besef dat al die controleurs op het einde van de rit ook moeten eten en leven. En waarvan moeten die allemaal betaald worden? We hebben al te weinig mensen in de privé-sector tov al de anderen en u wil nog wat meer mensen uit de privé-sector gaan halen om er overheidscontroleurs van te maken?

Onze economie zou beter af zijn zonder parkeersmurfen dan met om het zo te zeggen.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2012, 23:45   #19
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
De staat is veel te laks bezig,
al jaren.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2012, 23:45   #20
Moor
Gouverneur
 
Geregistreerd: 21 juli 2010
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Twee opmerkingen:

1) We zijn volgens mij het punt al lang voorbij waarop zoiets nog rendeert.

Kijk naar de grote financiële processen. Het overgrote deel verjaard of wordt met een minnelijke schikking geregeld. I.e; die controles kosten handenvol geld en leveren navenant heel weinig op.

Ipv over meer controles te spreken lijkt het me veel aangewezener om de wetgeving enorm te vereenvoudigen, waardoor je met een fractie van de huidige controleurs zou toekomen.

2) Besef dat al die controleurs op het einde van de rit ook moeten eten en leven. En waarvan moeten die allemaal betaald worden? We hebben al te weinig mensen in de privé-sector tov al de anderen en u wil nog wat meer mensen uit de privé-sector gaan halen om er overheidscontroleurs van te maken?

Onze economie zou beter af zijn zonder parkeersmurfen dan met om het zo te zeggen.
Ik ben niet akkoord met je, als er meer controleurs zijn dan werkt dit ook preventief


Stel dat die dure controleurs wegvallen dan heb je meer fraude en wordt de Belgische economie nog verder uitgeperst

Ik denk dat er nog zeer veel geld te rapen voor de Belgische staat

Ik heb trouwens een bewondering voor Nederland waar zulke toestanden niet waar zouden zijn, de burger wordt daar overgecontroleerd, zwart werk bestaat daar ook maar veel minder, een persoon die fraudeert mag niet met rust gelaten worden,

Mensen die anti-belasting zijn moeten ook beseffen dat ze niet in een derde wereld land wonen maar in een land waar je je mening mag uiten, waar de wegen hersteld worden, een land waar je rechten beschermd worden dit is de prijs van democratie , en democratie KOST GELD


In Derdewereldlanden waar democratie miniem is daar betaal je niet zoveel belastingen,
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be