Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 maart 2012, 15:02   #1
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard Nieuw, luchtkastelen als beursgenoteerde bedrijven

Vroeger moest een bedrijf toch echt wel omzet , vermogen en iets tastbaar hebben voor het ook maar een schein van kans maakte om op de beurs te komen . zoals fabrieken met hun treinen en productie en tewerkstelling en de verhandeling van tastbare producten . kortom een activa die daadwerkelijk aanwezig was in een tastbare vorm .

Vandaag gaan bedrijven naar de beurs die behoudens een krachtige PC en wat vernuftige sensatiemakerij , en klanten als honderduizenden mensen die elkaar vrienden noemen maar elkaar nog nooit ontmoet hebben .

en dat moet dan de toekomst bieden . dus word de beurs meer en meer een quick geldgewin van een paar vlugerts die effe snel in en uit stappen en vluch wat poen pakkken .

De vraag is ? ga jij daar als brave huisvader uw centjes voor op het spel zetten , of ze in een bank parkeren die daar in belegt ?

Ik ben niet verwonderd dat de beurs niet marcheert , ik betrouw het voor geen haar in ieder geval .

en als die krankzinningheid het middel bij uitstel is dan ishet met onze wereld erg gesteld . denkt U niet ?
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2012, 16:19   #2
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Vandaag gaan bedrijven naar de beurs die behoudens een krachtige PC en wat vernuftige sensatiemakerij , en klanten als honderduizenden mensen die elkaar vrienden noemen maar elkaar nog nooit ontmoet hebben .
Ik weet niet hoe oud gij zijt, maar dat was de "nieuwe economie" eind de jaren 90, he. Het volstond toen 3 pagina's in HTML op een server te kladden, en er stonden dertig venture kapitalists aan uw deur om met de miljoenen te gooien. We weten wat daar toen van gekomen is he. Krakboem in 2000.

Maar dingen zoals facebook hebben wel een echte omzet he, via de reclame. Het is een beetje zoals een gratis krant met advertenties, dat is ook een zakenmodel dat kan blijven werken.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2012, 09:29   #3
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Vroeger moest een bedrijf toch echt wel omzet , vermogen en iets tastbaar hebben voor het ook maar een schein van kans maakte om op de beurs te komen . zoals fabrieken met hun treinen en productie en tewerkstelling en de verhandeling van tastbare producten . kortom een activa die daadwerkelijk aanwezig was in een tastbare vorm .

Vandaag gaan bedrijven naar de beurs die behoudens een krachtige PC en wat vernuftige sensatiemakerij , en klanten als honderduizenden mensen die elkaar vrienden noemen maar elkaar nog nooit ontmoet hebben .

en dat moet dan de toekomst bieden . dus word de beurs meer en meer een quick geldgewin van een paar vlugerts die effe snel in en uit stappen en vluch wat poen pakkken .

De vraag is ? ga jij daar als brave huisvader uw centjes voor op het spel zetten , of ze in een bank parkeren die daar in belegt ?

Ik ben niet verwonderd dat de beurs niet marcheert , ik betrouw het voor geen haar in ieder geval .

en als die krankzinningheid het middel bij uitstel is dan ishet met onze wereld erg gesteld . denkt U niet ?
Als politiek ons vraagt om een mentaliteitswijziging, dan vraagt men je beleefd je aan te passen aan die krankzinnigheid. Dat is nu eenmaal democratie.

Laatst gewijzigd door MIS : 11 maart 2012 om 09:52.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2012, 23:10   #4
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Als politiek ons vraagt om een mentaliteitswijziging, dan vraagt men je beleefd je aan te passen aan die krankzinnigheid. Dat is nu eenmaal democratie.
En zoals ik me momentee voel zou het verdomt goed doen om daar eens een streep onder te trekken en afstand te nemen .

jaartje herbronnen of wat energie op doen , of gewoon de strijd stoppen en sober , rustig en gelukkig leven .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be