Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 januari 2018, 08:24   #1
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard Gewezen schooldirecteur die N-VA'ers met nazi's vergeleek wil eerherstel

Citaat:
De voormalige schooldirecteur uit Ronse die in 2015 N-VA’ers vergeleek met nazi’s in een scheldmail naar Vlaams minister Liesbeth Homans, dient nu zelf een klacht in. De man werd in oktober al vrijgesproken, maar eist nu een schadevergoeding van de N-VA’ers die hem voor de rechtbank daagden.

Eddy Desmet stuurde in september 2015 een beledigende e-mail naar Vlaams minister Liesbeth Homans (N-VA). De schooldirecteur stelde daarin onder andere dat Vlaams nationalisten “afgietsels van oorlogsmisdadigers zijn”, vergeleek N-VA’ers met nazi’s en schreef dat N-VA-voorzitter Bart De Wever volgens zijn leerlingen “alleen nog een Hitler-snorretje te kort heeft”.

“Het is aan de onderzoeksrechter om uit te maken of ze ook de nationale N-VA toevoegt aan het onderzoek”, zegt de advocaat van de man, HANS VAN DE CAUTER.

“Volgens de huisarts van mijn cliënt heeft hij erg veel psychische en fysieke schade geleden”, zegt de advocaat, die erop wijst dat Desmet aan kanker lijdt.
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...t-in~addd2e87/

Moraal van het verhaal: Vergelijk politici die je haat met nazi's, en als dat onprettige gevolgen heeft eis je eerherstel.
Wel oppassen want kankeren op politici die je niet kan luchten kan ernstige gezondheidsproblemen tot gevolg hebben.

Zou de advocaat van de ongelukkige schooldirecteur uit Ronse de voorzitter van de Bubbeltjesclub kunnen zijn?
Hopelijk voor Hans maalt het gerecht een beetje sneller dan we dat van Vrouwe Justitia gewend zijn anders loopt hij de kans dat hij naar zijn centen mag fluiten omdat zijn kankercliënt vroegtijdig de pijp uitging.

Wordt vervolgd....
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2018, 08:41   #2
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...t-in~addd2e87/

Moraal van het verhaal: Vergelijk politici die je haat met nazi's, en als dat onprettige gevolgen heeft eis je eerherstel.
Wel oppassen want kankeren op politici die je niet kan luchten kan ernstige gezondheidsproblemen tot gevolg hebben.

Zou de advocaat van de ongelukkige schooldirecteur uit Ronse de voorzitter van de Bubbeltjesclub kunnen zijn?
Hopelijk voor Hans maalt het gerecht een beetje sneller dan we dat van Vrouwe Justitia gewend zijn anders loopt hij de kans dat hij naar zijn centen mag fluiten omdat zijn kankercliënt vroegtijdig de pijp uitging.

Wordt vervolgd....
Hopelijk worden ze veroordeeld.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2018, 08:42   #3
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...t-in~addd2e87/

Moraal van het verhaal: Vergelijk politici die je haat met nazi's, en als dat onprettige gevolgen heeft eis je eerherstel.
Wel oppassen want kankeren op politici die je niet kan luchten kan ernstige gezondheidsproblemen tot gevolg hebben.

Zou de advocaat van de ongelukkige schooldirecteur uit Ronse de voorzitter van de Bubbeltjesclub kunnen zijn?
Hopelijk voor Hans maalt het gerecht een beetje sneller dan we dat van Vrouwe Justitia gewend zijn anders loopt hij de kans dat hij naar zijn centen mag fluiten omdat zijn kankercliënt vroegtijdig de pijp uitging.

Wordt vervolgd....
hopelijk overwint de man zijn kanker
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2018, 08:45   #4
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.253
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Hopelijk worden ze veroordeeld.
voor wat?
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2018, 08:50   #5
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Hopelijk worden ze veroordeeld.
Dat had ik/niemand van jou verwacht.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 4 januari 2018 om 08:52.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2018, 08:51   #6
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
voor wat?
Voor laster en eerroof.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2018, 09:30   #7
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Hopelijk voor de voormalige schooldirecteur uit Ronse volstaat de schadevergoeding die hij zal krijgen voor het geleden leed om meester Hans Van de Cauter te betalen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2018, 09:44   #8
Tóraí
Lokaal Raadslid
 
Tóraí's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Locatie: Radenrepubliek Libertaristan
Berichten: 355
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Hopelijk voor de voormalige schooldirecteur uit Ronse volstaat de schadevergoeding die hij zal krijgen voor het geleden leed om meester Hans Van de Cauter te betalen.
Als het dezelfde Hans Van de Cauter is die de B.U.B. stichtte, is het hopelijk pro bono.
__________________
Ik verwerp mijn vroegere denkbeelden.
Tóraí is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2018, 09:56   #9
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Weet er iemand hoe het is afgelopen met de klacht van Hans Van de Cauter tegen Ruben Cottenjé de Dauphin van Brugge? Cottenjé beschuldigde de voorzitter voor het leven van de BUB ervan dat hij geld van de partijrekening op zijn eigen rekening had geplaatst. Volgens Hans was dat gelogen. De reden dat hij Cottenjé de laan uitstuurde was wegens verschillende ernstige redenen, zoals schendingen van de statuten, gebrekkige kennis van het programma, en gebrekkige kennis van het Nederlands en vooral van het Frans.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2018, 10:00   #10
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.232
Standaard

Als ik het goed begrijp

A verwijt B

A eist excuses van B?
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2018, 10:03   #11
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Pro bono: werk door professionelen dat vrijwillig en onbetaald wordt uitgevoerd ten dienste van de maatschappij.

Goed gezien. Als Hans zijn slag thuis haalt kan iedereen die daar behoefte aan heeft N-VA-ers voor nazi's uitschelden, en daarna een schadevergoeding van de N-VA eisen wegens laster en eerroof. Geef toe dat daarmee een geweldige dienst aan de maatschappij wordt geleverd.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2018, 10:05   #12
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Pro bono: werk door professionelen dat vrijwillig en onbetaald wordt uitgevoerd ten dienste van de maatschappij.

Goed gezien. Als Hans zijn slag thuis haalt kan iedereen die daar behoefte aan heeft N-VA-ers voor nazi's uitschelden, en daarna een schadevergoeding van de N-VA eisen wegens laster en eerroof. Geef toe dat daarmee een geweldige dienst aan de maatschappij wordt geleverd.

Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2018, 10:07   #13
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Ronse, de meest zielige en laaghartige gemeente in Vlaanderen. Schenk die gemeente snel weg aan Wallonië.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2018, 10:50   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.266
Standaard

Dat is toch onbegrijpelijk !!

Iemand meent dat hij beledigd is. Hij legt de zaak voor aan een rechter. Die beslist dat er geen belediging is,of toch niet zwaar genoeg voor een strafrechtbank.
De vermeende beledigde gaat niet in beroep. Alhoewel dat altijd een recht is. Maar goed, hij legt zich neer bij de beslissing van de rechtbank.

En de man die iemand anders uitmaakte voor nazi, gaat dan (nogmaals) in de aanval ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2018, 10:50   #15
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...t-in~addd2e87/

Moraal van het verhaal: Vergelijk politici die je haat met nazi's, en als dat onprettige gevolgen heeft eis je eerherstel.
Wel oppassen want kankeren op politici die je niet kan luchten kan ernstige gezondheidsproblemen tot gevolg hebben.

Zou de advocaat van de ongelukkige schooldirecteur uit Ronse de voorzitter van de Bubbeltjesclub kunnen zijn?
Hopelijk voor Hans maalt het gerecht een beetje sneller dan we dat van Vrouwe Justitia gewend zijn anders loopt hij de kans dat hij naar zijn centen mag fluiten omdat zijn kankercliënt vroegtijdig de pijp uitging.

Wordt vervolgd....
De man maakte gebruik van zijn grondwettelijk recht op vrije meningsuiting en werd daarop ten onrechte aangeklaagd door de NVA.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2018, 10:57   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.266
Standaard

En wat heeft die zever met zijn kanker nu te maken met deze zaak ?

Ik wens niemand kanker toe, ik wens niemand enige ziekte toe, daar niet van.
Maar als je dan ziek bent, is dat geen excuus om anderen te verwijten dat ze nazi's zouden zijn, en dat hun kinderen niet welkom zijn op de school waar de beledigende partij werkt. Als directeur dan nog wel.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2018, 10:59   #17
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.752
Standaard

Ik stel me hier toch een vraag bij, los van de inhoud van de mail verstuurd naar het kabinet van Liesbeth Homans en al de commotie hieromtrent.

Ik vraag me af hoe je jezelf kan verzekeren dat een mail verstuurd naar een kabinet vertrouwelijk blijft. Als ik dergelijks zou doen, wat soms de beste manier is om geïnformeerd te zijn over (nakende) wetgeving, zou ik de vertrouwelijk enorm op prijs stellen. Zowel de vertrouwelijkheid van mijn identiteit als de inhoud van mijn mail. Ik zou zelfs niet vertrouwen dat mijn mail wordt gelezen door algoritmes, laat staan dat mijn mail wordt "geanonimiseerd" voor statistische of andere doeleinden. Bovendien zou ik controle willen houden aan welke personen en instanties mijn mail wordt doorgestuurd en in welke gegevensbestanden en gegevensverwerking deze terecht komt.

Vroeger had je financieel-economische media die betrouwbaar waren, tegenwoordig stijgen deze niet boven het niveau van de boekjes uit. Er wordt veel in de wijdverspreide media aan aankondigingspolitiek gedaan. Hierdoor krijg je veel onbeantwoordbare vragen als je geen wetteksten ( voorstellen, ontwerpen of gepubliceerd in staatsblad) hebt.

Hoe zit het bijvoorbeeld met de herziene Vlaamse huurwet en de federale effectentaks ?
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 4 januari 2018 om 11:06.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2018, 11:03   #18
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Maar als je dan ziek bent, is dat geen excuus om anderen te verwijten dat ze nazi's zouden zijn, en dat hun kinderen niet welkom zijn op de school waar de beledigende partij werkt.
Absoluut niet. Maar is dit verwijt wel gemaakt ? Een verwijt is enkel een verwijt als het publiek wordt gemaakt.

Hoe ver kan dit publiek maken gaan ? Kan elk telefonisch contact, mail of schrijven met overheden, politici of hun kabinetten publiek worden gemaakt omdat de burger hen voor nazi's uitmaakt ?
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 4 januari 2018 om 11:03.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2018, 11:05   #19
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De man maakte gebruik van zijn grondwettelijk recht op vrije meningsuiting en werd daarop ten onrechte aangeklaagd door de NVA.
Ik heb net over deze zaak iets gelezen in HLN. Ik ben niet op de hoogte van alle details van deze zaak. Voor zover ik het begreep wou de betrokken persoon helemaal zich niet beroepen op zijn grondwettelijk recht tot vrije meningsuiting. Het gaat om een email naar het kabinet van Liesbeth Homans die hij zelf niet publiek maakte. De schade die hij heeft ondervonden is gefaciliteerd door het publiek maken van deze mail.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2018, 11:14   #20
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De man maakte gebruik van zijn grondwettelijk recht op vrije meningsuiting en werd daarop ten onrechte aangeklaagd door de NVA.
De man maakt gebruikt van het vierkant draaien van la Belgique...
Je moet daar niets meer of niets minder achter zoeken...

Vlamingen beledigen, in verhoogde trap; de NVa beledigen is niet strafbaar in la Belgique; la Belgique doet het voortdurend zelf en kan daarvoor volop steunen op de hulp van haar Vlaamse collabo's met hun gepriviligieerde, gesubsidieerde, 'Vlaamse' media.

Hoe wil je dat een volk zich verdedigt tegen zo veel racisme als zijn eigen zogezegde vertegenwoordigers; nog meer zij die zichzelf hebben opgeroepen tot dat niveau (en dus alles behalve ooit verkozen werden); er hun hoogste goed van maken om juist dat volk zelf af te kraken; want veel te veel individuen van dat volk durft zelfstandig na te denken en hun kop boven het maaiveld uit te steken... (je zou ten andere voor minder als je alle indoctrinatie die uit de pen druipt van de zichzelf uitgeroepen vertegenwoordigers van de Vlamingen voor waardevol zou moeten nemen)...
Zelfs een kind zou beginnen te stijgeren bij zoveel kwade opzet...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be