Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 juni 2019, 15:33   #181
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.764
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Dat zijn dan ook geen franstaligen...
Ja, dat was mijn punt.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2019, 18:48   #182
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.052
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Intussen is de helft van de inwoners van Mont de l'Enclus Vlaams en is er in de naburige streek ook sprake van een massale Vlaamse instroom.
In heel de streek is dat zo : Frasnes, Dergneau, Flobecq, Amougies, Mont de l'Enclus, ook in Ellezelles is bijna de volledige influx vlaams.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2019, 19:03   #183
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.052
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Intussen is de helft van de inwoners van Mont de l'Enclus Vlaams en is er in de naburige streek ook sprake van een massale Vlaamse instroom.
In heel de streek is dat zo : Frasnes, Dergneau, Flobecq, Amougies, Mont de l'Enclus, ook in Ellezelles is bijna de volledige influx vlaams.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2019, 20:57   #184
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht

Nogmaals, weet iemand welke partijen pro en vooral welke anti bouwstop zijn ?
Voor de verkiezingen heb ik zeer vluchtig de programma's daarop diagonaal doorploegd maar zonder veel gevolg.
Och dat interessert weinig mensen. Veel geleuter over taal. Maar waar het echt op aan komt, wat de burger tienduizenden euro kan kosten daar praat men niet over. Domme Vlamingen die zich zo laten bedotten door politici.

PS er is één politica, hier uit de streek, die zich tenminste de verdediging van het eigendomsrecht van de burger aantrekt in verband met bouwstop, mobiscore....: Lydia Peeters.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2019, 11:15   #185
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Och dat interessert weinig mensen. Veel geleuter over taal. Maar waar het echt op aan komt, wat de burger tienduizenden euro kan kosten daar praat men niet over. Domme Vlamingen die zich zo laten bedotten door politici.

PS er is één politica, hier uit de streek, die zich tenminste de verdediging van het eigendomsrecht van de burger aantrekt in verband met bouwstop, mobiscore....: Lydia Peeters.
Tot uw huis eens onder water loopt omdat men teveel laat bouwen in open ruimte.

Op dit punt moeten de technocraten het halen van de democraten, want eigendomsrecht staat hier in de weg van het algemeen belang.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2019, 11:24   #186
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.599
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Tot uw huis eens onder water loopt omdat men teveel laat bouwen in open ruimte.

Op dit punt moeten de technocraten het halen van de democraten, want eigendomsrecht staat hier in de weg van het algemeen belang.
Ah bon, de "bouwheer" heeft hier geen verantwoordelijkheid, misschien?
Typische sossen*mentaliteit: fout ligt bij een ander: nibijmij!














* of ander idioten.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2019, 12:07   #187
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard Geen plaats in eigen wijk: de wijk naar Wallonië.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Och dat interesseert weinig mensen. Veel geleuter over taal. Maar waar het echt op aan komt, wat de burger tienduizenden euro kan kosten daar praat men niet over. Domme Vlamingen die zich zo laten bedotten door politici.
Veel geleuter over centen. Dat interesseert mij niet. Maar waar het echt op aankomt is de identifikatie met mijn roots, i.c. de moedertaal. Platvloerse materialisten die zich laten leiden door de eigen geldbeugel.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
PS er is één politica, hier uit de streek, die zich tenminste de verdediging van het eigendomsrecht van de burger aantrekt in verband met bouwstop, mobiscore....: Lydia Peeters.
Ik dacht het al, dat de liberalen in deze mijn objektieve bondgenoten zijn.

Ik hoef maar aan mijn frustratie te denken, telkens ik hier de Balk van Beel voorbij wandel:

Oorspronkelijk waren 5 verdiepingen gepland. Uiteindelijk werd in de gemeenteraad, met een meerderheid van SP en CD&V, beslist dat het er maar vier werden. De liberalen zaten in de oppositie.
Waarom telt die echter geen acht verdiepingen ? Hoeveel Nederlandstaligen konden hier niet terecht, namen de wijk naar het goedkopere Wallonië en zijn daar nu Waaltjes aan het maken...?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Tot uw huis eens onder water loopt omdat men teveel laat bouwen in open ruimte.
En bovendien is men daar slordig omgesprongen met de beschikbare open ruimte. In de hoogte was er nochtans plaats genoeg.

Of hoe een Vlaamsnationale politiek hand in hand zou kunnen gaan met een groene en een liberale. En een sociale, want meer wooneenheden zou ook kunnen resulteren in maar sociale woningen.

We zijn al lang bezig per jaar 10.000 woningen te weinig te bouwen.
https://www.google.com/search?as_q=t...pe=&as_rights=
Zelfs in Nederland, bij ons is het beslist even erg.
https://www.apache.be/gastbijdragen/...e-wachttijden/
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 27 juni 2019 om 12:31.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2019, 16:56   #188
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Tot uw huis eens onder water loopt omdat men teveel laat bouwen in open ruimte.

Op dit punt moeten de technocraten het halen van de democraten, want eigendomsrecht staat hier in de weg van het algemeen belang.
Zeer juist. Betonstop, zo vlug mogelijk ! Het is bovendien een schande wat men de boeren en de natuur aandoet. Vooral het jaaarenlang geknoei van corrupte politici a la Schauwvlieghe hebben de boel verkwanseld en verneukt. Dit met de hulp van de NVA en OVLD. Heel de natuur gaat er stilltejes aan in Vlaanderen. Het wordt hoogtijd dat dit soort politici op non actief wordt gezet. Zo vlug mogelijk. Nu gaan ze weer een oude knar als Kamervoorzitter aanstellen die in hetzelfde bedje ziek is als mensen zoals Schauwvlieghe. En het zal dus weer van hetzelfde geknoei zijn als voorheen op dit vlak.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 juni 2019 om 17:02.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2019, 19:14   #189
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Zeer juist. Betonstop, zo vlug mogelijk !
De betonblokken moeten om te beginnen anders geplaatst worden. Vertikaal ipv horizontaal. Wie was dat gisteren weer in "de Afspraak", die zei dat de klassieke verkavelingen met vrije bebouwingen ekologisch beschouwd ronduit krimineel zijn ?
Citaat:
Het is bovendien een schande wat men de boeren en de natuur aandoet. Vooral het jaaarenlang geknoei van corrupte politici a la Schauwvlieghe hebben de boel verkwanseld en verneukt.
Joke is toch nu net een "mannetje" van de Boerenbond....
Citaat:
Heel de natuur gaat er stilltejes aan in Vlaanderen.
Vlaanderen lijkt mij eerder een agrarische staat. Gisteren reed ik nog met de trein van Leuven naar Neerwonden(*).
Niets dan eindeloze groene vlakten en velden, afgezien van de buurt rond Tienen....
En dat valt me telkens op, eender waar ik doorrijd, en dat zowel met de auto als met de trein.

(*) Een tipfout die echt té schoon was om te verbeteren: https://nl.wikipedia.org/wiki/Slag_bij_Neerwinden_(1693)
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 27 juni 2019 om 19:22.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2019, 21:27   #190
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
De betonblokken moeten om te beginnen anders geplaatst worden. Vertikaal ipv horizontaal. Wie was dat gisteren weer in "de Afspraak", die zei dat de klassieke verkavelingen met vrije bebouwingen ekologisch beschouwd ronduit krimineel zijn ?
Joke is toch nu net een "mannetje" van de Boerenbond....

Vlaanderen lijkt mij eerder een agrarische staat. Gisteren reed ik nog met de trein van Leuven naar Neerwonden(*).
Niets dan eindeloze groene vlakten en velden, afgezien van de buurt rond Tienen....
En dat valt me telkens op, eender waar ik doorrijd, en dat zowel met de auto als met de trein.

(*) Een tipfout die echt té schoon was om te verbeteren: https://nl.wikipedia.org/wiki/Slag_bij_Neerwinden_(1693)
Dat mag wel zijn. Maar 'what's in a name'? Zeer veel landbouwgrond verdwenen onder Schauwvlieghe. En zeer veel bos gekapt onder Schauwvlieghe en Bourgeois. Schauwvliege (en Bourgeois), dat is oude politiek. Ik hoop dat dit mens nooit meer terugkomt als minister. Volledig onbetrouwbaar inzake natuurbehoud.

Volgens de oppositiepartij Groen werd er onder de regering-Bourgeois dagelijks een volledig voetbalveld aan bos gekapt in Vlaanderen. In totaal ging er 1.187 hectare bos tegen de grond.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 juni 2019 om 21:31.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2019, 21:10   #191
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Tot uw huis eens onder water loopt omdat men teveel laat bouwen in open ruimte.

Op dit punt moeten de technocraten het halen van de democraten, want eigendomsrecht staat hier in de weg van het algemeen belang.
Ach wat. Mijne grond is 45 are groot. Slechts 1,5 are is effectief bebouwd en ondoordringbaar voor hemelwater. Volgens de overheid bezit ik 0,0m² open ruimte.

Mijn huis zal niet zo rap onderlopen. Mensen die in een 'watergat' wonen bv in de oude loop van de maas, hebben een groter risico op onderlopende huizen. Dat de overheid daar heeft laten bouwen is haar schuld, niet van de mensen die daar wonen, die meestal geen weet hadden van die feiten.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2019, 21:13   #192
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Veel geleuter over centen. Dat interesseert mij niet. Maar waar het echt op aankomt is de identifikatie met mijn roots, i.c. de moedertaal. Platvloerse materialisten die zich laten leiden door de eigen geldbeugel.
Van mijn (Limburgse) moedertaal zal ik niet veel boterhammen eten.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2019, 23:37   #193
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Van mijn (Limburgse) moedertaal zal ik niet veel boterhammen eten.
Edoch mijn zoon, er staat geschreven: “De mens leeft niet van brood alleen".
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2019, 07:59   #194
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Edoch mijn zoon, er staat geschreven: “De mens leeft niet van brood alleen".
Maar zonder brood gaat ge rap dood.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2019, 08:16   #195
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ach wat. Mijne grond is 45 are groot. Slechts 1,5 are is effectief bebouwd en ondoordringbaar voor hemelwater. Volgens de overheid bezit ik 0,0m² open ruimte.

Mijn huis zal niet zo rap onderlopen. Mensen die in een 'watergat' wonen bv in de oude loop van de maas, hebben een groter risico op onderlopende huizen. Dat de overheid daar heeft laten bouwen is haar schuld, niet van de mensen die daar wonen, die meestal geen weet hadden van die feiten.
dus ge koopt bouwgrond aan de helft van de normale prijs, gaat in de oude loop van een rivier wonen en ge denkt dat ge daar veilig zit, en dan is het ook nog de schuld van iemand anders als het onder loopt?

manmanman ooit van eigen verantwoordelijkheid gehoord? consequenties dragen van je eigen acties???
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2019, 09:44   #196
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.764
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dus ge koopt bouwgrond aan de helft van de normale prijs, gaat in de oude loop van een rivier wonen en ge denkt dat ge daar veilig zit, en dan is het ook nog de schuld van iemand anders als het onder loopt?

manmanman ooit van eigen verantwoordelijkheid gehoord? consequenties dragen van je eigen acties???
Eigen verantwoordelijkheid is tegenwoordig een vies begrip. Verantwoordelijkheid afschuiven wordt toegejuicht.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2019, 07:47   #197
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Eigen verantwoordelijkheid is tegenwoordig een vies begrip. Verantwoordelijkheid afschuiven wordt toegejuicht.
Doelen door anderen het werk te laten doen = management.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2019, 09:34   #198
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Doelen door anderen het werk te laten doen = management.
De fransen zouden dat diplomatie noemen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2019, 22:35   #199
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Zeer juist. Betonstop, zo vlug mogelijk ! Het is bovendien een schande wat men de boeren en de natuur aandoet. Vooral het jaaarenlang geknoei van corrupte politici a la Schauwvlieghe hebben de boel verkwanseld en verneukt. Dit met de hulp van de NVA en OVLD. Heel de natuur gaat er stilltejes aan in Vlaanderen. Het wordt hoogtijd dat dit soort politici op non actief wordt gezet. Zo vlug mogelijk. Nu gaan ze weer een oude knar als Kamervoorzitter aanstellen die in hetzelfde bedje ziek is als mensen zoals Schauwvlieghe. En het zal dus weer van hetzelfde geknoei zijn als voorheen op dit vlak.
De rommel hebben we te danken aan de tijd dat er nog geen sprake was van enige federalisering. Na WO I begon men in Nederland al aan een samenhangende stedenbouw. Hier hebben we het belang ervan pas de laatste tien jaar beginnen inzien.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2019, 13:44   #200
DebianFox
Minister
 
DebianFox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 oktober 2005
Locatie: Zuidelijke Nederlanden
Berichten: 3.389
Standaard

Als we puur voor het personaliteitsbeginsel zouden opteren, dan zou de taalgrens opnieuw wijzigen.

Persoonlijk denk ik dat Vlaanderen dan in de rand rond Brussel zou verliezen, maar elders zou winnen.

Zeker in de streek onder Ronse en Leuven. Ik denk vooral aan Orroir, Rozenaken, Mont de l'Enclus, Escanaffles, Bevekom, Nethen ...

We weten dan ook wat de "pasmunt" moet zijn, mocht de uitbreiding van Brussel ooit nog eens op tafel komen.
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be