Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 juli 2019, 19:58   #61
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De schoof zal blij zijn, jaarlijks op keuring. Hij kan dan ook jaarlijks zijne prostaat laten testen ook.
Als dat een vrouwelijke arts is, valt dat nog best mee.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2019, 20:00   #62
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als dat een vrouwelijke arts is, valt dat nog best mee.
Too much info.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 18:49   #63
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.441
Standaard

Weer zo 1 gezien vandaag. Een vouwfiets met van die mini wielen dan nog. Twee opeenvolgende verkeerslichten, met elk een rij wachtende auto's en een gat gelaten aan de kruisende straat. Ik aan eerste. Net voor licht op groen sprong, wordt ik al stilstaande rechts voorbijgezoefd in de enge ruimte tussen troittoir en rij auto's. Voor mij rechts, dus tussen de 2 lichten, een bushalte met een bus geparkeerd en instappende/uitstappende passagiers die het fietspad (dat zo een bocht maakt voor de parkeerruimte van de bus) oversteken naar het voetpad. De vouwfietsrijder heeft klaarblijkelijk geen zin om te wachten en zoeft tussen de rij reeds doorrijdende (groen) maar aanschuivende voor licht 2, auto's om er enkele links in te halen en dan weer rechts naar het fietspad terug te keren.
En toen het verste licht op groen sprong, en er enkele auto's rechtsaf pinkten, ging ie weer naar links de autobaan op om rechtdoor te rijden.

Dat is precies wat ik hekelde: dat "shoppen" tussen fietspad en autobaan in combinatie met die beperkte overgangsplaatsen. Ie reed (althans gedurende die tijd) niet snel (25 of zo) maar versnelt veel rapper dan gewone fietser. Het is rotgevaarlijk, had ik bij de eerste lichten rechtsaf gewild toen het eerste licht op groen sprong ie had op mij gebotst.
Niet elektrische fietsers kunnen zoiets gewoon niet - ze versnellen niet rap genoeg om zo heen en weer te kunnen schieten tussen auto en fiets wegdeel.
Elektrische fietsen horen gewoon niet op het fietspad. En geen enkele forens gaat onder de 25 per uur rijden met de elektrische fiets.

Het grote probleem is dat in tegenstelling tot een bromfiets, je ze niet hoort en ook enkel van dicht (zelfs dat is soms al minder duidelijk) herkenbaar zijn als dusdanig. Je kunt zo nauwelijks anticiperen op hun aanwezigheid. Bvb als ik een bromfiets achter mij heb, hoor ik hem aankomen, en ga ik zoveel mogelijk rechts rijden om ruimte te geven aan de snellere gebruiker - ik ga vaak ook opzij voor auto's als ik in de weg zit door de ruimteinperking van de rommel van de RotCommies.

Andere optie is een luide zoemer die heel de tijd gaat, maar dat is botweg belachelijk en mensenklooierij.
Moest het van mij afhangen ik schaf heel die apartheidspolitiek af dan zijn er veel meer plaatsen om te switchen van baandwarspositie, een beetje zoals dat "ritsen is hoffelijk" van de RotCommies, en zijn er geen opeenhopingen / drommen / files op die enkele overgelaten doorgangen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 17 juli 2019 om 18:50.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 19:31   #64
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Ik kom weinig gevaarlijke fietsers tegen maar wel veel gevaarlijke infrastructuur voor fietsers. Bv. Zodat je tussen geparkeerde auto's en van achter komende auto's dient te manoeuvreren als fietser. oversteekplaatsen kunnen veel fietsvriendelijker en vooral gescheiden van gemotoriseerd vervoer. Ik zie een overheid graag daarin investeren in plaats van één of ander repressief beleid te beginnen voeren.

Laatst gewijzigd door Bach : 17 juli 2019 om 19:34.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 20:32   #65
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als dat een vrouwelijke arts is, valt dat nog best mee.
Heeft Maggie nog een praktijk ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 21:06   #66
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik kom weinig gevaarlijke fietsers tegen maar wel veel gevaarlijke infrastructuur voor fietsers. Bv. Zodat je tussen geparkeerde auto's en van achter komende auto's dient te manoeuvreren als fietser. oversteekplaatsen kunnen veel fietsvriendelijker en vooral gescheiden van gemotoriseerd vervoer. Ik zie een overheid graag daarin investeren in plaats van één of ander repressief beleid te beginnen voeren.
geparkeerde wagens langs de weg is horror.

Een openzwaaiende deur is een zwaar accident als ge niet oplet.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2019, 23:40   #67
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.441
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik kom weinig gevaarlijke fietsers tegen maar wel veel gevaarlijke infrastructuur voor fietsers. Bv. Zodat je tussen geparkeerde auto's en van achter komende auto's dient te manoeuvreren als fietser. oversteekplaatsen kunnen veel fietsvriendelijker en vooral gescheiden van gemotoriseerd vervoer. Ik zie een overheid graag daarin investeren in plaats van één of ander repressief beleid te beginnen voeren.
Nou, het is net omgekeerd, de overheid "investeerde" in al die bazar die in de weg staat aan die oversteekplaatsen.
Ik heb de bazar de laatste 30 jaar zien opduiken overal. Vroeger was het simpel, een fietspad aan beide kanten voor elke richting. Geen scheiding met auto's, maar er was meestal wel ruimte genoeg om geen haar recht te hebben bij een kamion.
Het was dus een kwestie van rechts rijden. Zat er een tragere fietser voor je? Wel, je keek om om te zien of er een voertuig aankwam en zonee ging je links, haalde je in, en terug rechts. De voertuigen aan je kant reden ook in dezelfde richting.
Maar toen kwam de overheid. Er moesten gescheiden fietspaden komen, en ze maakten die doorgaans aan de linkerkant, en schoten de asfalt/beton eruit voor een scheiding van paaltjes struiken en andere rommel. Sindsdien komen fietsers uit de andere richting, en scheren aan gecombineerde snelheid rakelings langs je heen. Inhalen is hachelijk geworden, en vaak botweg onmogelijk tenzij de fietsers voor je afstappen en langs de kant gaan staan.
Ik moet nu meer oversteken, soms zelfs 3 keer waar vroeger geen enkele keer als je bestemming rechts was. In het begin stonden er voor fietsers geen voorranggeven borden aan die oversteekplaatsen. Dat was ook niet nodig, de meeste chauffeurs vertraagden om je de tijd te geven, of stopten zelfs als ze je zagen kijken. Maar geleidelijk aan, als dieven in de nacht, verschenen die voorranggeven bordjes voor de fietsers maar de meeste chauffeurs geven toch teken dat ze je eerst laten oversteken, maar daar er niet op te rekenen valt (je MOET nu immers voorrang geven), kan je het risico niet nemen.
En dat leidt tot geaarzel, hetwelk nog de gevaarlijkste situatie is van allemaal, de 1 blijft teken doen dat je kan, de ander rijdt door, en een achterligger die de situatie niet ziet kan inhalen om je omver te rijden net als je de gestopte bent gepasseerd.
En daarbovenop dan nog een tweede klooierij - de oversteekplaatsen zijn voorbij waar afgeslagen moet worden. Je moet dus eerst voorbijrijden, sommige chauffeurs denken dan dat je niet moet afslaan, zijn dan verrast en gaan op de rem staan, merken dan dat ze voorrang hebben, geven weer gas, enzovoort.
En als je dan overgestoken bent, moet je linksaf om terug te keren, en wéér voorrang geven, met eenzelfde situaties, vooraleer eindelijk af te hebben geslaan. En al die maneuvres dus tussen paaltjes betonblokken al hotsende over plateaus en gestamp over de rioleringsgeul wegens de onmogelijkheid om er schuin en dus minder steil te passeren.
Na wat debacles besloot ik om gewoon op de autobaan te blijven ipv die fietspaden op te gaan om af te slaan. Ik kijk om, steek mijn hand uit zoals vroeger, en sla direct af. Als er auto's afkomen uit beide richtingen laat ik hen wel door door toch fietspad op te gaan, maar alleen maar zolang als nodig. Desnoods stop ik om toch maar niet te moeten voorbijrijden en door die rommel sukkelen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2019, 00:03   #68
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Ik weet niet waar u woont en ik kan me niet alle situaties die u schets goed voor de geest halen, maar uw relaas geeft de indruk van een complete verkeerschaos.

Toch kan ik me moeilijk voorstellen dat als algemene regel het vroeger veiliger was voor fietsers. Vroeger was de auto koning. Daarvoor moest alles wijken. Nu probeert men tenminste het veiliger en aangenamer te maken voor fietsers en dat lijkt me de correcte weg voorwaarts gegeven het nakende einde van het fossiele tijdperk (en dat begint dringend te worden). Dat de infrastructuur nog onvoldoende is heb ik vandaag nog meegemaakt op de fiets. Vlaanderen is gewoon in het algemeen gevaarlijk voor fietsers. Ik denk/hoop echter dat we de komende decennia nog veel verbeteringen zullen zien aan de infrastructuur voor fietsers. Daarvoor zal de auto wat moeten wijken denk ik.

Misschien zijn betere ingenieurs nodig en minder focus op een of ander toestel dat weer moet geïnstalleerd worden zodat een of ander bedrijf daar weer wat aan verdient. Oplossingen kunnen soms veel simpeler. België is inderdaad een choatisch land qua verkeer. Qua verkeersborden bijvoorbeeld. Een ongelofelijke massa heeft men er geplaatst. Maken die de de zaak veiliger? Ik betwijfel dat. Het zijn er zoveel dat de zaak te gecompliceerd wordt. Een betere infrastructuur die minder borden nodig maakt lijkt me veel veiliger. Wat mag en niet, wat kan en niet, moet evidenter zijn.

Vandaag weer gehoord. Nieuwe verkeersborden om te tonen dat fietsers op bepaalde plaatsen toch rechtsaf mogen rijden bij rood licht. Te gemakkelijk grijpt men naar dat soort van aankoop oplossingen, type milieubox, denk ik. Hopelijk staat veiligheid ook echt voorop.

Laatst gewijzigd door Bach : 18 juli 2019 om 00:13.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2019, 04:54   #69
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik weet niet waar u woont en ik kan me niet alle situaties die u schets goed voor de geest halen, maar uw relaas geeft de indruk van een complete verkeerschaos.

Toch kan ik me moeilijk voorstellen dat als algemene regel het vroeger veiliger was voor fietsers. Vroeger was de auto koning. Daarvoor moest alles wijken. Nu probeert men tenminste het veiliger en aangenamer te maken voor fietsers en dat lijkt me de correcte weg voorwaarts gegeven het nakende einde van het fossiele tijdperk (en dat begint dringend te worden). Dat de infrastructuur nog onvoldoende is heb ik vandaag nog meegemaakt op de fiets. Vlaanderen is gewoon in het algemeen gevaarlijk voor fietsers. Ik denk/hoop echter dat we de komende decennia nog veel verbeteringen zullen zien aan de infrastructuur voor fietsers. Daarvoor zal de auto wat moeten wijken denk ik.

Misschien zijn betere ingenieurs nodig en minder focus op een of ander toestel dat weer moet geïnstalleerd worden zodat een of ander bedrijf daar weer wat aan verdient. Oplossingen kunnen soms veel simpeler. België is inderdaad een choatisch land qua verkeer. Qua verkeersborden bijvoorbeeld. Een ongelofelijke massa heeft men er geplaatst. Maken die de de zaak veiliger? Ik betwijfel dat. Het zijn er zoveel dat de zaak te gecompliceerd wordt. Een betere infrastructuur die minder borden nodig maakt lijkt me veel veiliger. Wat mag en niet, wat kan en niet, moet evidenter zijn.

Vandaag weer gehoord. Nieuwe verkeersborden om te tonen dat fietsers op bepaalde plaatsen toch rechtsaf mogen rijden bij rood licht. Te gemakkelijk grijpt men naar dat soort van aankoop oplossingen, type milieubox, denk ik. Hopelijk staat veiligheid ook echt voorop.
Met als gevolg dat die fietsende idioten denken dat ze alles mogen en overal voorrang hebben.
Vroeger wist een fietser zijn plaats, nu denken ze heer van de weg te zijn.
PS. Ik fiets dagelijks, ik word soms mottig van die andere fietsers, bedankt automobilisten voor jullie geduld met die idioten op 2 wielen.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2019, 07:01   #70
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Met als gevolg dat die fietsende idioten denken dat ze alles mogen en overal voorrang hebben.
Vroeger wist een fietser zijn plaats, nu denken ze heer van de weg te zijn.
PS. Ik fiets dagelijks, ik word soms mottig van die andere fietsers, bedankt automobilisten voor jullie geduld met die idioten op 2 wielen.
ach, dat is gewoon evolutie.

de auto verdrong paard en kar in t verkeer, nu is het de fiets die de auto verdringt in het verkeer.

dat geeft even wat wrevel tijdens de omslag, maar nadien kent ieder zijn plaats terug.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2019, 07:17   #71
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.441
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik weet niet waar u woont en ik kan me niet alle situaties die u schets goed voor de geest halen, maar uw relaas geeft de indruk van een complete verkeerschaos.
Het hele wegennet is een chaos geworden. Het is het "normale" van de dag van vandaag. De situatie die ik schetste is een binnenrijden van een stad vanuit een interstedenweg (zogenaamde steenweg) tot aan de binnenring van de stad. Ooit stond er 1 set lichten. De Commies plaatsten er 1 bij. En daarna nog 1. Voor zijstraten waar nauwelijks verkeer uitkomt.
Het gevolg is dat het binnenrijdend verkeer tot 3 keer moet stoppen en zo, als een deels verstopte slang, schoksgewijs "pulseert" tot aan de 1ste lichten, met een Commie-privé parkeerplaats-bushalte ertussen en een uitrij van een supermarkt.
Elke weggebruiker wordt gekloot.
De chauffeurs die de supermarkt uit willen staan aan te schuiven overheen voetgangers en fietsers baandelen, de buspassagiers staan op het fietspad aan te schuiven en voetgangers en fietsers lopen/rijden van de hele andere kant lopen dwars doorheen de stromen verkeer omdat ze (terecht) geen zin hebben om 100 meter parallel te moeten gaan naar aangeduide oversteekplaatsen om er te riskeren nog te moeten wachten ook en dan de 100 meter terug.

Het gevolg van de Commie Klooierij is dat er veel mensen zonder verkeersmatige reden moeten wachten, dat er 3 keer gestopt moet worden ipv de vroegere ene keer, met telkens dat optrekken en remmen, en er bij stilstanden "in de weg" (bushalte en supermarkt) veel links/rechts gelaveerd wordt door auto's, fietsers en voetgangers.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Toch kan ik me moeilijk voorstellen dat als algemene regel het vroeger veiliger was voor fietsers. Vroeger was de auto koning. Daarvoor moest alles wijken.
Dat is gewoon niet waar. Vroeger gaven de weggebruikers elkaar de ruimte en de tijd omdat ze zelf erdoor weinig of geen tijd verloren, nu dat kunnen ze niet meer want zijn gehinderd / geblokkeerd / ontbreken zelf de ruimte om uit te wijken. De Commies hebben een hierarchie geforceerd met aan de top de traagste, met als gevolg enorme drukte op ene plaatsen en lege banen op andere. De hierarchie wordt klaarblijkelijk door veel van die traagste ook als vervelend wordt ervaren - ik zie vaak dat voetgangers de knoppen/lichten niet gebruiken omdat ze de auto's niet een hele lichtencyclus willen ophouden voor hun ene oversteek. Ze kijken links / rechts, chauffeurs zien dat en vertragen of stoppen, ze steken over en chauffeurs kunnen direct weer door.
En omgekeerd, de voetgangers staan nu voor een rood licht dus zijn verboden over te steken / zijn verplicht op de knop te drukken, zelfs als er geen verkeer is.
Typerend gevolg is dat ze dan op de knop drukken maar beslissen niet zinloos te moeten wachten en direct oversteken. De voetganger is dan overgestoken, en de lichten springen dan (opnieuw zinloos) op rood voor de nieuwe aankomende stroom auto's.
Dat laatste is ook zoiets. Vroeger was er een gestage stroom auto's met redelijk wat tussenruimten waardoor een dwarser de gelegenheid had ertussen te glippen zonder te hinderen.
Nu is het een file, niks, een file, niks en zo verder, door die verkeerslichten. Dus het vooruitzicht een lange tijd moeten wachten eens de file er is. De verleiding is dan groot tot ervoor geglip, dus alweer die plotse, abrupte zijwaartse bewegingen. Dat is ook zo bij die hindernissen die de banen versmallen. Als er een fietser voor je rijdt hang je er een halve km achter te treuzelen terwijl beide vroeger gewoon parallel en onafhankelijk van elkaar konden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Nu probeert men tenminste het veiliger en aangenamer te maken voor fietsers
Dat, is toch een klinkklare onwaarheid?
Het is het tegendeel. Over drempels moeten hotsen, overal paaltjes en plateaus en struiken die je zicht belemmeren, almaar moeten oversteken (en intussen ook telkens voorrang moeten geven) zonder reisreden, stromen auto's achter je die niet kunnen passeren, auto's (post, bestelwagens, vrachtwagentjes) die in je weg staan omdat ze door de Commie hindernissen geen andere plaats meer hebben. Lichten die maar 10 sec groen zijn (zoals Gent, Coupure Links, kruising Nieuwe Wandeling>Contributiestraat. Ik heb er al fietsers luidop "komaan zeg" horen zeggen en bij rood oversteken, nadat ze 2 minuten hebben gewacht en door een paar aanzettende fietsers voor hen er niet tijdig raken om rood voor te zijn.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Dat de infrastructuur nog onvoldoende is heb ik vandaag nog meegemaakt op de fiets. Vlaanderen is gewoon in het algemeen gevaarlijk voor fietsers. Ik denk/hoop echter dat we de komende decennia nog veel verbeteringen zullen zien aan de infrastructuur voor fietsers. Daarvoor zal de auto wat moeten wijken denk ik.
De infrastructuur is TEVEEL geworden, haha
Werd de Berlijnse Muur en de prikkeldraad ook "infrastructuur" genoemd?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Misschien zijn betere ingenieurs nodig en minder focus op een of ander toestel dat weer moet geïnstalleerd worden zodat een of ander bedrijf daar weer wat aan verdient. Oplossingen kunnen soms veel simpeler. België is inderdaad een choatisch land qua verkeer. Qua verkeersborden bijvoorbeeld. Een ongelofelijke massa heeft men er geplaatst. Maken die de de zaak veiliger? Ik betwijfel dat. Het zijn er zoveel dat de zaak te gecompliceerd wordt. Een betere infrastructuur die minder borden nodig maakt lijkt me veel veiliger. Wat mag en niet, wat kan en niet, moet evidenter zijn.
Ik vind dat we de Commies moeten buitensjotten en hun hindernissen recycleren tot grind voor opritten en dergelijke.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Vandaag weer gehoord. Nieuwe verkeersborden om te tonen dat fietsers op bepaalde plaatsen toch rechtsaf mogen rijden bij rood licht. Te gemakkelijk grijpt men naar dat soort van aankoop oplossingen, type milieubox, denk ik. Hopelijk staat veiligheid ook echt voorop.
Dat is toch niet nieuw? De Commies zijn genoopt, want die fietsers staan er overduidelijk te zien gewoon voor niks te wachten, de Commies zo op drukke plaatsen botweg belachelijk makende, en zo trokken ze hun staart (deels) in.
Net zoals die voorrang van rechts wijziging, die ze intussen ook terugbrengen naar hoe het vroeger was. Omdat de baan er vol putten is gestampt en overal brokstukken liggen en het ook te overduidelijk is dat de voorrang van rechts als officieuze snelheidsbelemmering Commie Klooierij is.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2019, 07:57   #72
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ach, dat is gewoon evolutie.

de auto verdrong paard en kar in t verkeer, nu is het de fiets die de auto verdringt in het verkeer.

dat geeft even wat wrevel tijdens de omslag, maar nadien kent ieder zijn plaats terug.
Veel succes met de fiets in de snel oprukkende mini ijstijd, die er zit aan te komen (10 a 20 jaar vanaf nu).
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2019, 08:14   #73
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Veel succes met de fiets in de snel oprukkende mini ijstijd, die er zit aan te komen (10 a 20 jaar vanaf nu).





zo wordt het hier ook.

auto teruggedrongen tot marginaliteit, net zoals de fiets dat 100 jaar geweest is.

Laatst gewijzigd door Anna List : 18 juli 2019 om 08:15.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2019, 08:47   #74
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht





zo wordt het hier ook.

auto teruggedrongen tot marginaliteit, net zoals de fiets dat 100 jaar geweest is.
Gezellig, als het regent en die komen binnen bij u stinken die allemaal naar natten hond.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2019, 08:52   #75
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Met als gevolg dat die fietsende idioten denken dat ze alles mogen en overal voorrang hebben.
Vroeger wist een fietser zijn plaats, nu denken ze heer van de weg te zijn.
PS. Ik fiets dagelijks, ik word soms mottig van die andere fietsers, bedankt automobilisten voor jullie geduld met die idioten op 2 wielen.
Leer er maar mee leven.

Er zal nog veel meer gefietst worden. Maar ik merk inderdaad ook het zuur van vooral oude mannen in zware wagens, die kunnen tegen niks dan hun ook maar een beetje hindert.

Denk maar zo: zij hebben die wagen nodig omdat ze te versleten zijn voor nog wat fysieke beweging.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2019, 08:53   #76
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Veel succes met de fiets in de snel oprukkende mini ijstijd, die er zit aan te komen (10 a 20 jaar vanaf nu).
lol

weed gesmoord deze ochtend ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2019, 08:54   #77
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Gezellig, als het regent en die komen binnen bij u stinken die allemaal naar natten hond.
Neen, die gaan allemaal douchen op kosten van de baas en dus op kosten van de autorijdende collega.

Leuk he
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2019, 08:57   #78
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Gezellig, als het regent en die komen binnen bij u stinken die allemaal naar natten hond.
de gemiddelde regenbui in BE duurt minder dan 7 minuten.

met buienradar en flexibele werkuren kan ik 200 werkdagen halen en daarbij maximum 10*jaar niet te vermijden regenbui onderweg hebben ... daar heb ik dan goede (ademende) regenkledij voor.

echt, da's niet overdreven.


en de gemiddeld 4 sneeuwdagen per jaar, werk ik thuis (omdat het spoor op die dagen ook een janboel is)
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2019, 09:13   #79
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.441
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
zo wordt het hier ook.

auto teruggedrongen tot marginaliteit, net zoals de fiets dat 100 jaar geweest is.
Hoe u op basis van die foto's tot die bewering komt, is me duister.
Als je nog verder inzoomt (moet ik het eens doen en hier plaatsen?) tot die voetgangers links, en 1 fietser in beeld laat, kun je hetzelfde claimen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2019, 09:14   #80
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.441
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Neen, die gaan allemaal douchen op kosten van de baas en dus op kosten van de autorijdende collega.

Leuk he
Banee, ze worden door de baas ter compensatie gewoon wat meer opgejaagd. Owngoal.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be