Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 juni 2019, 20:45   #101
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik vind het altijd vreemd dat gepensioneerde ambtenaren die een grotesk hoog pensioen krijgen voor een grotesk korte carrière en die dat 'normaal' vinden gaan zitten kappen op belgische burgers uit de privé die ziek worden, werkloos worden en daardoor een (karige) uitkering krijgen.

Het vergt zowat de sociale bijdragen van 2 arbeiders, om het riante pensioen van bompa's uit het departement onderwijs te betalen.

En die laatsten verwaardigen het zich dan nog van te kakken op de mensen die hun win-for-life betalen...

Ziekte en werkloosheidsverzekering moet schijnbaar door een artificiële bril bekeken worden, waarbij men ad hoc begrippen gaat uitvinden zoals 'transfers' tussen regio's daar waar het een nationaal systeem betreft.

Hoe kan er nu gesproken worden van 'transfers' in een nationaal systeem ? Of de rechthebbende in Limburg woont of in Henegouwen speelt niet de minste rol.
Dank je wel voor die pissige en vitrioolzure reactie die eigenlijk hier op neerkomt dat wie in dit Mickey Mouse land geniet van een ambtenarenpensioen eigenlijk zijn/haar bek moet houden en geen woord kritiek mag uitoefenen op een misbruik dat door een steeds groter deel van de Vlaamse bevolking als een regelrecht schandaal wordt ervaren. Het is goed dat je zowel Limburg als Henegouwen vermeldt. Beide gebieden hebben in het verleden zeer zware economische klappen te verwerken gekregen. Maar kijk, Limburg heeft zich serieus ingespannen en heeft, jawel, met steun van de rest van Vlaanderen en van het Federale niveau voor een flink stuk uit de miserie weten te trekken. O.K., het kan altijd nog beter. Dat er dan ook via de SZ ook transfers naar Limburg gaan botst in de rest van Vl. op veel minder wrevel om de eenvoudige reden dat ze daar elke dag bewijzen dat ze daar weten van aanpakken.

In Wallonië is het een heel andere koek. Mijn kritiek betreft niet de Waal als individu. Wel hun politieke leiders, en meer bepaald de eeuwige PS, die aldaar een uitkeringsbeleid hebben uitgebouwd dat volstrekt disproportioneel is met de economische performantie in de horizontale as Doornik - Luik. Hoe lang gaan ze ons nog pogen te sussen met het afgezaagde verhaal van hun teloorgegane kolenmijnen en staalnijverheid. Hun miserie is serieus begonnen begin van de jaren zestig (remember de verbeten staking tegen de Eenheidswet Kerstmis/Nieuwjaar 1961-62) Dit is dus ruim een halve eeuw dat Vlaanderen exorbitant hoge transfers moet ophoesten voor een gebied waar een politieke partij, DE PS, al even lang de plak zwaait en hier
zelfs nog een vevolg wil aan breien na 2024 door het financieringsakkoord met les flamins te heronderhandelen en te verlengen...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ah, gij waart ambtenaar.

Waar haalt gij de pretentie om mij de les te lezen over mijn streven om een maximale output te krijgen met een minale effort ?

Want begot, gij hebt dat zelf tot kunst verheven.

Waar haalt ge trouwens ook de pretentie om mensen de les te lezen over transfers of bijdragen ?

Gij hebt netto nooit wat bijgedragen, vooral getrokken.
Tavekje, lees even aandachtig:
- veertien jaar les in het secundair onderwijs;
- achttien jaar les in het hoger onderwijs;
- Vanaf 1995 vier jaar op de administratie van het Vlaams Onderwijsministerie op een nieuw opgerichte dienst. De Vlaamse hogescholen werden gefusioneerd en de grotere eenheden werden wettelijk verplicht een volledige bedrijfsboekhouding te houden in overeenstemming met de boekhoudwetgeving. Ik werd hoofdzakelijk belast met de analyse van de jaarrekeningen en de beoordeling van hun jaarlijkse budgetten. Daardoor ben ik feitelijk twee jaar later met pensioen vertrokken (leeftijd 62) dan hetgeen in die tijd normaal was voor docenten hoger onderwijs (60 jaar).

Jouw mening "Gij hebt netto nooit wat bijgedragen, vooral getrokken." is in het licht van het bovenstgaande wel potsierlijk. Maar kom...
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2019, 14:09   #102
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

En ineens werd het doodstil in deze draad...
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2019, 23:07   #103
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.100
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
En ineens werd het doodstil in deze draad...
Een confederatie is geen mogelijkheid meer.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2019, 23:09   #104
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
En ineens werd het doodstil in deze draad...
Wat ?

Je spint een soortgelijk verhaal als Schoof.

"Moeten" stoppen.

"Veel bijgedragen".

Quod non.

Wat moet ik hier verder op zeggen ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 07:44   #105
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Daar zeg je zoiets....De Wever kan het confederalisme op zijn buik schrijven want de Franstalige partijen zijn ertegen. Jij vindt dat om te lachen?

Domme mensen stellen domme vragen. Als de Franstaligen geen confederalisme willen, zullen ze nog minder een onafhankelijk Vlaanderen willen, zeker? Je weet wel, datzelfde Vlaanderen dat hen miljarden per jaar toestopt, en waarop Franstalig België nooit anders dan gespuwd heeft?
Olivier Maingain, de FDF-strateeg, ziet dat duidelijk anders, stellende:
Liever een onafhankelijk Vlaanderen dat Brussel - dan sowieso - losgelaten heeft, dan een konfederalisme waarin België een lege doos is, maar waarin Vlaanderen nog wel mee Brussel bestuurt.
Knap inzicht van die man. Maar ik wil dus precies het tegendeel.
De keuze is of men onafhankelijkheid wil OM de onafhankelijkheid, koste wat kost. Of wil men in het Belgische vat van kultureel kommunicerende vaten de Nederlandstaligheid laten terrein heroveren op de Francité, hetgeen alleen kan te Brussel waar de beide kulturen op een strijdplaats staan.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 10:31   #106
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.100
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Olivier Maingain, de FDF-strateeg, ziet dat duidelijk anders, stellende:
Liever een onafhankelijk Vlaanderen dat Brussel - dan sowieso - losgelaten heeft, dan een konfederalisme waarin België een lege doos is, maar waarin Vlaanderen nog wel mee Brussel bestuurt.
Knap inzicht van die man. Maar ik wil dus precies het tegendeel.
De keuze is of men onafhankelijkheid wil OM de onafhankelijkheid, koste wat kost. Of wil men in het Belgische vat van kultureel kommunicerende vaten de Nederlandstaligheid laten terrein heroveren op de Francité, hetgeen alleen kan te Brussel waar de beide kulturen op een strijdplaats staan.
De komende maanden hebben de politici vakantie.
Het zal wel in het najaar worden, voordat weer gesproken gaat worden over een regeringsvorming en een eventuele confederatie.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 10:51   #107
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Wat ?

Je spint een soortgelijk verhaal als Schoof.
Moet ik nu gaan geloven dat je er mij van verdenkt een verhaal in elkaar geflanst te hebben? Ik zie niet waarom ik dat zou doen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
"Moeten" stoppen.
Waar in mijn posting heb ik zoiets geschreven?
Begrijpend lezen is duidelijk jouw sterkste kant niet. Als je mijn tekst nog eens zou willen lezen zal het misschien bij jou beginnen doordringen dat ik helemaal niet heb "moeten" stoppen, integendeel ik heb nog twee jaar langer gewerkt dan ik aanvankelijk had voorzien. Om de eenvoudige reden dat het toen een nieuwe dienst was waar ik het niet zo maar kon afbollen zonder de zaak in de problemen te brengen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
"Veel bijgedragen".
Quod non.
Wat moet ik hier verder op zeggen ?
Ik heb nergens over mijzelf geschreven dat ik "veel bijgedragen" heb. Of dat effectief zo geweest is heb ik aan het oordeel van mijn directe oversten gelaten.
Waar haal uitgerekend jij dan het lef om daar parmantig en betweterig met "quod non" op te reageren? Jouw vooringenomenheid speelt je parten.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2019, 23:32   #108
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.100
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Olivier Maingain, de FDF-strateeg, ziet dat duidelijk anders, stellende:
Liever een onafhankelijk Vlaanderen dat Brussel - dan sowieso - losgelaten heeft, dan een konfederalisme waarin België een lege doos is, maar waarin Vlaanderen nog wel mee Brussel bestuurt.
Knap inzicht van die man. Maar ik wil dus precies het tegendeel.
De keuze is of men onafhankelijkheid wil OM de onafhankelijkheid, koste wat kost. Of wil men in het Belgische vat van kultureel kommunicerende vaten de Nederlandstaligheid laten terrein heroveren op de Francité, hetgeen alleen kan te Brussel waar de beide kulturen op een strijdplaats staan.
Brussel heroveren is een utopie.
Het is een kwestie van kiezen of delen.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2019, 01:02   #109
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Brussel heroveren is een utopie.
Het is een kwestie van kiezen of delen.
Het kiezen is aan de Brusselaars. Ze kunnen naar believen opteren voor een Waalse sociale zekerheid, pensioen en onderwijs of voor een Vlaamse gelijkaardige dienstverlening. De keus is totaal vrij en kan mits een wachttijd ook herzien worden. Vrijheid, blijheid dus!
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2019, 08:11   #110
Aenigma
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 21 maart 2013
Berichten: 363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik ben ook een Limburger, maar ik ben geen aanhanger van het gewelddadig separatisme van 1830 en de splitsing van Limburg.
voor 1794 was nederlands limburg en belgisch ook niet samen hoor
grootste deel van huidig belgisch limburg was het graafschap loon van 1366-1794,

en graafschap limburg van toen ligt volledig in de provincie luik
Aenigma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2019, 12:12   #111
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.100
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aenigma Bekijk bericht
voor 1794 was nederlands limburg en belgisch ook niet samen hoor
grootste deel van huidig belgisch limburg was het graafschap loon van 1366-1794,

en graafschap limburg van toen ligt volledig in de provincie luik
Staatsgrenzen zijn al vaker veranderd en daarom kan het nu ook weer.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2019, 12:19   #112
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Olivier Maingain, de FDF-strateeg, ziet dat duidelijk anders, stellende:
Liever een onafhankelijk Vlaanderen dat Brussel - dan sowieso - losgelaten heeft, dan een konfederalisme waarin België een lege doos is, maar waarin Vlaanderen nog wel mee Brussel bestuurt.
Knap inzicht van die man. Maar ik wil dus precies het tegendeel.
De keuze is of men onafhankelijkheid wil OM de onafhankelijkheid, koste wat kost. Of wil men in het Belgische vat van kultureel kommunicerende vaten de Nederlandstaligheid laten terrein heroveren op de Francité, hetgeen alleen kan te Brussel waar de beide kulturen op een strijdplaats staan.
dat is dus het grote probleem van heel wat rechtse Vlaams-nationalisten. Ze zien een onafhankelijk Vlaanderen als doel, niet als middel. De gewone Vlaming kan hun totaal niet schelen, zolang België maar kapot is.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2019, 15:07   #113
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.974
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ah, gij waart ambtenaar.

Waar haalt gij de pretentie om mij de les te lezen over mijn streven om een maximale output te krijgen met een minale effort ?

Want begot, gij hebt dat zelf tot kunst verheven.

Waar haalt ge trouwens ook de pretentie om mensen de les te lezen over transfers of bijdragen ?

Gij hebt netto nooit wat bijgedragen, vooral getrokken.
En moderne ambtenaren streven daar niet naar of zo? Kom anders eens een dagje meedraaien bij ons op facility management.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2019, 16:17   #114
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.789
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Hooguit nog een paar jaren, en dan is het :

"Hier laat ik je los, Waal
Van hieraf moet je gaan
Met vallen en opstaan
Van hieraf moet je gaan"
(Vrij naar Wim De Craene)
2

Goed gevonden .
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2019, 23:01   #115
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.100
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dat is dus het grote probleem van heel wat rechtse Vlaams-nationalisten. Ze zien een onafhankelijk Vlaanderen als doel, niet als middel. De gewone Vlaming kan hun totaal niet schelen, zolang België maar kapot is.
U bedoelt dat Belgie het beste is ,dat de gewone Vlaming is overkomen?
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2019, 23:21   #116
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
De Rode Duivels en het Koningshuis.

Al de rest doen we zelf.
Rode duivels? De helft zijn straks zwarte duivels in rode broekjes en hemdjes.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2019, 23:25   #117
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Financiele zaken.

Zoals een ordentelijke transfer organiseren van 16 miljard per jaar van de Vlaams nationalisten naar de Francofonen.
idd, zoveel te sneller gaan we eindelijk verlost zijn van dat België.

Na elk begin volgt er een einde, dus ook aan België, ooit begonnen in 1830 als buffer. Rede van bestaan al lang niet meer aan de orde.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2019, 23:28   #118
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Geen enkele Franstalige partij wil een confederatie dus kan Weverke zijn droom op zijn buik schrijven.
Waarom hij niet voor een onafhankelijk Vlaanderen wil gaan is mij echt een raadsel.
Heb je het er al met hem over gehad? Mijn steun krijg je alvast.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2019, 23:29   #119
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Geen enkele Franstalige partij wil een confederatie dus kan Weverke zijn droom op zijn buik schrijven.
Waarom hij niet voor een onafhankelijk Vlaanderen wil gaan is mij echt een raadsel.
Dan moeten die Franstalige partijen hun Belgische droom maar op hun buik schrijven.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2019, 23:40   #120
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Walen werken ook, alleen hebben ze het daar door het verdwijnen van hun industrie wat moeilijker.

We zien dat overal ter wereld. Ook in de VS zijn de gebieden met steenkool en zware industrie nu economische kerkhoven.
Vooral na dat ze de Vlamingen en hun kinderen niet langer als slaafjes konden in hun industrie inschakelen. Voor het overige bestond Vlaanderen voornamelijk uit landbouw activiteiten en ook die werden in dit apenland zwaarder belast dan de Waalse industrie.

De Vlamingen die nu nog steeds zo pro België zijn zijn er die geen kaas hebben gegeten van geschiedenis. Ze zouden anders wel anders piepen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be