Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 november 2014, 10:09   #21
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
RVA is belastingsgeld. waarom moeten werkenden betalen om mensen die de moeite niet doen om een extra job te vinden te betalen? Waarom dan nog full time werken? ik ga part time job zoeken en eis dan dat ik full time mag werken, de werkgever weigert en ik krijg extra uitkering?
Op die manier kan men een voltijdse baan gebruiken om 2 mensen halftijds tewerk te stellen. Nu is er één job en éne werkloze... Als dat dan beter is, waarom dan besparen?
__________________
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2014, 12:10   #22
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Als uw baas full time weigert moeten ze de rest uitbetalen via uitkering.
Ik heb het hier zien gebeuren.
Of er af gaat weet ik niet, maar waarom een werker niet informeren achter zijn rechten? Voor hen achterhouden en bij andere buiten smijten????
Iet dat u geld kan opbrengen, daar zijn ze zwijgzaam over.
En mij tien jaar lang loon afhouden om dan door de sociale zekerheid geweigerd worden dak in mijn auto of erger kon slapen...
Nogmaals, wat u zegt is onjuist!
Het gaat over mensen die in het verleden fulltime gewerkt hebben, werkloos zijn en noodgedwongen parttime accepteren omdat ze geen fulltime vonden. Dat heeft "werken met behoud van rechten", dat bestaat al erg lang, is niets nieuws,en heeft niets te maken met" als uw baas fulltime weigert"
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2014, 09:57   #23
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Ah oei .
Of ge full time gewerkt moet hebben weet ik eerlijk gezegd niet. Want die persoon had wel altijd full time gewerkt daarvoor. Maar die krijgt nu de overschot bij van de rva, en die zei dat ze da sowieso moeten doen bij mensen die part time werken.
Als ze niet aan het minimumloon komen tenminste.
En is dat hier dan niet wettelijk vastgesteld? Dat iedereen recht heeft op een basisinkomen? 700 a 900 euro is het part time loon en dat kan je toch geen basisinkomen noemen?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be