Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 november 2014, 10:33   #21
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carmagnole Bekijk bericht
Er is maar een racisme, en dat is een onderdeel van de rechtse/religieuze ideologie.
Daarmee zeg je niet wat racisme is volgens jou, mijn beste.

Ik begrijp vermoed ik hiermee dat je wil stellen dat racisme vaak gebruikt wordt om iets anders te benoemen, zoals daar zijn:
discriminatie
onverdraagzaamheid
seksisme
.....

En dat is juist.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 2 november 2014 om 10:35.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2014, 11:25   #22
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat mag zo zijn, maar ik ben heel wat keren gediscrimineerd, omdat ik een vrouw was, omdat ik niet tot een bepaalde levensovertuiging behoorde, tot een bepaalde groep. Die discriminatie werd steeds goedgepraat, nooit ernstig genomen maar mocht het omgekeerde gebeurd zijn ( ik was echt niet de enige vrouw die dit overkwam) dan was er onmiddellijk klacht ingediend.

Met andere woorden, wanneer er discriminatie is, wordt er voor sommigen uitzonderingen gemaakt, het is "cultureel gebonden" krijg je dan te horen of" ja maar zijn of haar geloofsovertuiging schrijft dat voor" en" je moet dat respecteren want ..." maar wanneer daders slachtoffers zouden zijn, dan schiet de wereld wakker!

Het beleid is dus inconsequent , en juist dit houdt gelijkheid tegen.
Disciminatie op zich wordt dan ook zelden aangeklaagd. Elke mens moet discrimineren in het leven: je kan het onmogelijk eens zijn met iedereen en alles.
Wil men voor een fysiek zware job geen vrouw of als receptioniste geen hoofddoekdraagster ? Dan is dat geen racisme.
Racisme is het systematisch uitsluiten van andere mensen in de publieke ruimte louter op basis van hun ras. (Niemand dwingt u er goede vrienden mee te worden of andere persoonlijke relaties mee aan te gaan).
En dat racisme is m.i. verkeerd.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2014, 12:43   #23
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Disciminatie op zich wordt dan ook zelden aangeklaagd. Elke mens moet discrimineren in het leven: je kan het onmogelijk eens zijn met iedereen en alles.
Wil men voor een fysiek zware job geen vrouw of als receptioniste geen hoofddoekdraagster ? Dan is dat geen racisme.
Racisme is het systematisch uitsluiten van andere mensen in de publieke ruimte louter op basis van hun ras. (Niemand dwingt u er goede vrienden mee te worden of andere persoonlijke relaties mee aan te gaan).
En dat racisme is m.i. verkeerd.
Oef , u heeft me juist vrijgepleit van racisme .
Ik discrimineer alleen maar mensen die zichzelf buitenspel zetten door te geloven in achterlijke rolpatronen en achterhaalde "wetenschappelijke" inzichten .
Ook daar discrimineer ik niet . Degenen die duidelijke uiterlijke tekens dragen van hun geloof in het Adam en Eva verhaal , het schepping-sprookje , de superioriteit van hun mede-gelovigen vind ik allemaal even dom .
Dus gedraag ik me ook zo , ze mogen dom zijn zoveel ze willen .
Hoe gedraag je je tegenover domme mensen ? Geef je ze geld om dom te blijven ? Neem je domme mensen in dienst ? Kan je vriend zijn van een "domme".
Mijn antwoord op deze vragen is; JA, als ze bijleren , en , NEE, als ze volharden in de domheid .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2014, 14:18   #24
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Disciminatie op zich wordt dan ook zelden aangeklaagd. Elke mens moet discrimineren in het leven: je kan het onmogelijk eens zijn met iedereen en alles.
Wil men voor een fysiek zware job geen vrouw of als receptioniste geen hoofddoekdraagster ? Dan is dat geen racisme.
Racisme is het systematisch uitsluiten van andere mensen in de publieke ruimte louter op basis van hun ras. (Niemand dwingt u er goede vrienden mee te worden of andere persoonlijke relaties mee aan te gaan).
En dat racisme is m.i. verkeerd.
Nee, je hoeft in het leven niet te discrimineren, en de meest geschikte persoon kiezen voor een functie heeft daar totaal niets mee te maken.
Mijn antwoord ging over discriminatie en niet over rascisme, u hoeft me het verschil niet bij te brengen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2014, 03:55   #25
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.705
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik vind communisme de zwaarste vorm van racisme en een misdaad tegen de mensheid. Hitler was een groot misdadiger, maar de grootste misdadigers uit de geschiedenis waren allemaal overtuigde communisten: Stalin, Mao, Pol Pot, Mengistu...
Vriendjes van PVDA ?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be