Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 oktober 2014, 11:12   #41
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Inderdaad !!


Ik weet niet wat het record is , 1 man bij verschillende vrouwen !!
Zelfs bij één vrouw zijn er die, bij wijze van spreken, een volledige voetbalploeg + reserveploeg op de wereld zetten, en er dan nog fier op zijn. Maar voor alles en nog wat moeten terugvallen op andere mensen of alle mogelijke instanties.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2014, 11:14   #42
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
yep ik begin mezelf ook serieus af te vragen of het wel een goed idee is van zelf een kind te nemen .. als ik dat allemaal hoor over oa. dat knippen enzo tijdens de bevalling, houd ik mijn hart vast
Dat is niet nodig. Als het nodig is scheurt het wel. Dat geneest even goed of beter als ik me niet vergis. En daarbij als je echt je tijd neemt hoeft dat niet te scheuren. Bevallen is niets onnatuurlijks. Maar ik begrijp dat het afschrikt wat men er allemaal van gemaakt heeft met de dreiging tot keizersnede, de ziekenhuisomgeving, de quasi horizontale houding, de middelen om de bevalling te bespoedigen en dergelijke. De bevalling van mijn eerste kind was zo'n ziekenhuistoestand waarbij je als moeder de controle verliest over het gebeuren, wat onvermijdbaar is eens men je middelen begint toe te dienen. Het tweede kind was gewoon zalig, thuis met een vroedvrouw. Bij het derde begon het al routine te worden. Ik ben de vroedvrouw beneden moeten gaan halen die daar een eitje zat te eten op haar gemak. Zo van "Zeg het is er bijna hoor" en een paar minuten later was ie er.
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 31 oktober 2014 om 11:14.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2014, 11:18   #43
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Mensen die geen kinderen hebben worden vaak verweten egoïstisch te zijn. Maar is dat wel zo?

In het licht van de ruimere realiteit lijkt het omgekeerde eerder waar te zijn en is het vervullen van de persoonlijke kinderwens, zonder rekening te houden met de impact daarvan, misschien wel de ultieme vorm van egoïsme.

http://www.theguardian.com/environme...tt-ten-billion
Vraag u ook eens af. "Wat als iedereen zo zou doen als ik?"
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 31 oktober 2014 om 11:21.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2014, 11:22   #44
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem De Vlaemingh Bekijk bericht
Toen ik in het stadhuis, mijn zoon ging aangeven, stond een dame (Afrikaanse origine) voor me.
Ze sprak amper Nederlands; en was reeds aan haar vijfde kind toe.
De vraag of zij werkte, werd negatief beantwoord.
Wel wist zij heel goed, wat er diende te gebeuren met het document in functie van kinderbijslag.
Als u zelf geen kinderen wil moet die vrouw dus voor twee werken. Ne schone zijt gij.
__________________

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2014, 11:26   #45
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Mensen die geen kinderen hebben worden vaak verweten egoïstisch te zijn. Maar is dat wel zo?

In het licht van de ruimere realiteit lijkt het omgekeerde eerder waar te zijn en is het vervullen van de persoonlijke kinderwens, zonder rekening te houden met de impact daarvan, misschien wel de ultieme vorm van egoïsme.

http://www.theguardian.com/environme...tt-ten-billion
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Vraag u ook eens af. "Wat als iedereen zo zou doen als ik?"
Als iedereen er zo over denkt, dan is het hongerprobleem in de wereld op een generatie tijd opgelost.
Ook het energieprobleem.
Het milieuprobleem.
Het mobiliteitsprobleem.
Eigenlijk alle grote wereldproblemen die mutatis mutandis voortvloeien uit overbevolking....
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2014, 11:27   #46
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Als u zelf geen kinderen wil moet die vrouw dus voor twee werken. Ne schone zijt gij.
Ieder moet leren opdraaien voor zijn eigen pleziertjes.
Als je persé kinderen wil, draai er dan aub zelf voor op, in plaats van de kost af te schuiven op de gemeenschap en de werkende burger.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2014, 11:28   #47
babel
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 28 juli 2014
Berichten: 723
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Als iedereen er zo over denkt, dan is het hongerprobleem in de wereld op een generatie tijd opgelost.
Ook het energieprobleem.
Het milieuprobleem.
Het mobiliteitsprobleem.
Eigenlijk alle grote wereldproblemen die mutatis mutandis voortvloeien uit overbevolking....
De vergrijzing niet, natuurlijk.
babel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2014, 11:28   #48
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Zelfs bij één vrouw zijn er die, bij wijze van spreken, een volledige voetbalploeg + reserveploeg op de wereld zetten, en er dan nog fier op zijn. Maar voor alles en nog wat moeten terugvallen op andere mensen of alle mogelijke instanties.
En dat meestal dan nog voor een ploegske van provinciaal of café-sport-niveau...
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2014, 11:30   #49
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door babel Bekijk bericht
De vergrijzing niet, natuurlijk.
Die wordt daardoor betaalbaar.
O.a. door het vrijkomen van goedkope woningen.
Zo kunnen de toekomstige grijsaards voor hun eigen oude dag sparen i.p.v. de eerste helft van hun leven de muil open te houden van de immothekers en allerhande overheden die zowizo hun klauwen slaan in elke centiem die van eigenaar wisselt.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2014, 11:33   #50
babel
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 28 juli 2014
Berichten: 723
Standaard

Het zwaartepunt van de bevolkingspyramide zou toch sowieso naar boven verschuiven. Ik zei het eerder schertsend, maar een implosie van de bevolkingsaangroei is desastreus voor een maatschappij. Niet alleen op financieel vlak, maar ook gewoon organisatorisch. Hoeveel verzorgenden zouden er moeten bijkomen en vooral wie zou dat dan doen?
babel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2014, 11:39   #51
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door babel Bekijk bericht
Het zwaartepunt van de bevolkingspyramide zou toch sowieso naar boven verschuiven. Ik zei het eerder schertsend, maar een implosie van de bevolkingsaangroei is desastreus voor een maatschappij. Niet alleen op financieel vlak, maar ook gewoon organisatorisch. Hoeveel verzorgenden zouden er moeten bijkomen en vooral wie zou dat dan doen?
Een explosie zoals ze nu bezig is, is bewezen desastreus.
Een tijdelijke topzware piramide kan opgelost worden.
De dienstensector kan er maar wel bij varen (werkgelegenheid!)
En ook de palliatieve klinieken.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2014, 13:13   #52
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
En dat meestal dan nog voor een ploegske van provinciaal of café-sport-niveau...
Marginaliteit is inderdaad een constante die nagenoeg overal terugkeert bij die hele grote gezinnen.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2014, 17:43   #53
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ieder moet leren opdraaien voor zijn eigen pleziertjes.
Als je persé kinderen wil, draai er dan aub zelf voor op, in plaats van de kost af te schuiven op de gemeenschap en de werkende burger.
Die gemeenschap zou wel een kort leven beschoren zijn moesten er geen mensen zijn die de taak op zich nemen kinderen groot te brengen. en diezelfde kinderlozen zie je dan soms klagen over migratie. Maar zelf verantwoordelijkheid nemen voor dat zogezegd geliefde volk dat moet gevrijwaard worden van 'verbruining'...dat is teveel gevraagd.
__________________

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2014, 18:41   #54
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Die gemeenschap zou wel een kort leven beschoren zijn moesten er geen mensen zijn die de taak op zich nemen kinderen groot te brengen. en diezelfde kinderlozen zie je dan soms klagen over migratie. Maar zelf verantwoordelijkheid nemen voor dat zogezegd geliefde volk dat moet gevrijwaard worden van 'verbruining'...dat is teveel gevraagd.
Ik begrijp het wel maar vind het toch wat vergezocht.Ik denk dat mensen die bewust kinderloos zijn gebleven daar in de meeste gevallen langer en dieper hebben over nagedacht dan mensen die wel kinderen nemen.En je weet als je over iets te diep en te lang gaat nadenken volgt al snel het afstel.
Nu of dat mensen die kinderen nemen dat vnml doen om een dienst te bewijzen aan de gemeenschap zou ik sterk betwijfelen....Meestal ziet men gewoon graag kindjes...of de vrienden hebben kindjes..of men wil niet graag alleen oud worden.Een stok om later op te steunen ...Of het is nu of nooit meer ....Of we willen een erfgenaam enz...de redenen om kinderen te nemen zijn meestal niet erg diepgaand en hebben meestal eerder vandoen met eigenbelang dan met algemeen belang.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 31 oktober 2014 om 18:44.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2014, 19:02   #55
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Als kinderen 'nemen' (verschrikkelijke term vind ik) geen bewuste keuze is, is het een foute keuze.

Kinderen worden, hopelijk, ooit volwassen. En dan heb je de volwassenen die, voor een belangrijk gedeelte, zijn zoals je ze opgevoed of niet opgevoed hebt.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2014, 19:07   #56
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Mensen die geen kinderen hebben worden vaak verweten egoïstisch te zijn. Maar is dat wel zo?
Ja, net zoals een kinderwens ook gewoon egoïsme is


niets mis mee trouwens
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2014, 19:22   #57
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Als kinderen 'nemen' (verschrikkelijke term vind ik) geen bewuste keuze is, is het een foute keuze.

Kinderen worden, hopelijk, ooit volwassen. En dan heb je de volwassenen die, voor een belangrijk gedeelte, zijn zoals je ze opgevoed of niet opgevoed hebt.
Als ik aan mensen vraag de reden waarom ze kinderloos wensen te blijven krijg ik meestal een uitgebreide uitleg..... Aan mensen vragen waarom ze een kind hebben genomen .....zal je nooit veel uitleg krijgen want niemand die het aandurft om de vraag te stellen
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2014, 20:01   #58
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Een slimme meid krijgt haar kind op tijd.


Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2014, 22:11   #59
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
yep ik begin mezelf ook serieus af te vragen of het wel een goed idee is van zelf een kind te nemen .. als ik dat allemaal hoor over oa. dat knippen enzo tijdens de bevalling, houd ik mijn hart vast
Elke vrouw heeft wel een latente kinderwens. Maar zonder (liefhebbende) man en/of familie lijkt me dat moeilijker in de praktijk om te zetten. Niet enkel omwille van de praktische bezwaren, een kind helemaal in je eentje opvoeden is niet niets, maar vooral door een gebrek aan psychologische ondersteuning. Zorg dus maar eerst voor dat er een bembem man-vrouw gezinnetje komt, de bevalling moet uw laatste zorg zijn...
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2014, 22:38   #60
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Elke vrouw heeft wel een latente kinderwens. Maar zonder (liefhebbende) man en/of familie lijkt me dat moeilijker in de praktijk om te zetten. Niet enkel omwille van de praktische bezwaren, een kind helemaal in je eentje opvoeden is niet niets, maar vooral door een gebrek aan psychologische ondersteuning. Zorg dus maar eerst voor dat er een bembem man-vrouw gezinnetje komt, de bevalling moet uw laatste zorg zijn...
bah ik weet nog zo niet, de bevalling en de 9 maanden zwangerschap op zich zijn voor mij echt wel het belangrijkste euvel .. plus dat ik er in het algemeen echt wel op vooruit zou gaan - dat ik geen man/klassiek gezinnetje zou hebben, weegt me eerlijk gezegd niet zwaar, ik zou dan sowieso 1070€ per maand als gezinshoofd via het Ocmw krijgen + dan nog eens zo'n 150€ aan kindergeld, reken maar eens uit: dat doet al zo'n 1220€ in de maand, vergeleken met mijn schamele 850€ nu (waarvan mijn schuldbemiddelaarster nog eens zo'n 30€ per maand van afpitst), is dat echt wel een 'goed loon'

plus dat ik dan voor later, hopelijk een lief en aanhankelijk kind krijg dat voor mij zal zorgen als ik oud en versleten ben ....

Laatst gewijzigd door bembem : 31 oktober 2014 om 22:40.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be