Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 oktober 2014, 11:17   #1
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard De dynamiek van minderheden

Minoritaire, emancipatorische bewegingen kennen een heel eigen dynamiek. Ze neigen ertoe hun maatschappijkritische vermogen exclusief, dwangmatig en zonder enige spaarzaamheid te bundelen om het machtsgebruik van de meerderheid ter discussie te stellen. Omdat alle pijlen gericht worden tegen de gemeenschappelijke vijand, blijft er voor een kritische zelfbeschouwing geen tijd of energie meer over. Alle neuzen worden in dezelfde richting gezet; interne verdeeldheid wordt krachtdadig onderdrukt. Er is niets zo verstikkend en geestverdovend als deel uitmaken van een minderheid die zich tot slachtoffer heeft gepromoveerd. De wereld is immers zwart/wit in haar ogen: het attribuut van het slachtoffer is de aureool; de machthebber tooit zich met het zwaard.

De voorbeelden en illustraties zijn eindeloos. De voorbije weken zagen we hoe leden van de Vlaamse Beweging schijnbaar achteloos de collaboratie met een ongezien gevoel voor nuance bejegenden. Ofschoon deze beweging zich nog steeds hoofdzakelijk ter rechterzijde van het politieke spectrum beweegt en zich doorgaans niet erg interesseert voor verschonende achtergronden en motieven van misdadigers, is er voor zondaars uit de eigen kring altijd nog wel ergens een zoetvijl te vinden. Jan Jambon leek de collaboratie minder erg te vinden dan de schade die ze had toegebracht aan de Vlaamse zaak. Het speet Theo Francken dat hij mensen gekwetst had met zijn uitspraken, maar van die uitspraken zelf nam hij geen afstand. De rangen werden gesloten. Kritiek kwam bijna uitsluitend van buiten de eigen beweging.

Een gelijkaardige versmachting van intern debat zien we in de holebi-beweging. Daar presteerde spring-in-‘t-veld Sven Pichal het in een opiniestuk in De Standaard om homoseksuele critici van gay prides de mond te snoeren door hun kritiek uit te leggen als een gebrek aan zelfaanvaarding en een vorm van intolerantie. De gedachtekronkel die achter deze visie schuilt kan Pichal wellicht zelf niet helemaal reconstrueren. Ik vermoed dat zij erop neerkomt dat gay prides een integraal onderdeel vormen van het homoseksuele wezen. Pichal verwart dus een biologisch gegeven met een subcultureel verschijnsel, als was deelname aan een gay pride de ultieme manifestatie van iemands homoseksualiteit. Of zoiets. En zo zet Pichal een jarenlange traditie verder van kritiekloos doorgaan op het ingeslagen pad, want ‘we mogen ons niet van vijand vergissen’.

Staan wij ook even stil bij de alomgeplaagde moslimbeweging. Ook hier heeft een slachtoffercultus elke kritische zin voor de eigen tekortkomingen bij voorbaat de nek omgewrongen. Over de nog steeds betreurenswaardige positie van de vrouw in islamitische gezinnen; over de caroussel van de huwelijksmigratie; over de onhoudbare definities van mannelijkheid en vrouwelijkheid in een egalitaire samenleving als de onze; over de beroerde impact van de schotelantennecultuur op de slaagkansen van jongeren in de Belgische maatschappij – er worden niet te veel woorden aan vuilgemaakt. De slachtoffers van discriminatie zijn immers, omdat zij slachtoffers zijn, per definitie boven elke kritiek verheven.

Wat ons verdeelt, verzwakt ons, is de leuze in elk van deze bewegingen. Ik weiger daaraan te geloven. Elke minderheid en elke emancipatiebeweging heeft te winnen bij een kritische zelfanalyse, juist omdat ze daarmee haar “vijanden” van munitie berooft en het intellectuele debat naar een hoger en minder emotioneel geladen niveau tilt. Het masker van de zuiverheid en de onschuld is ongeloofwaardig; evenzeer is de illusie van eenparigheid een zwaktebod. Er is geen enkele reden voor Vlaams-nationalisten, homoseksuelen of moslims om intern de rangen te sluiten.

Maar er is geen ontkomen aan: de vriend-en-vijand-dynamiek doet haar werk en het zijn slechts enkelingen die zichzelf niet wensen te degraderen tot haar speelbal. Misschien schuilt daar wel de échte emancipatie in: niet de strijd tegen een of andere fysieke vijand, maar de strijd tegen de dynamiek die ontstaat wanneer men de wereld simplistisch in ‘vrienden’ en ‘vijanden’ verdeelt. Die strijd kan niet zonder zelfkritiek en meer begrip voor het standpunt van de tegenstander.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2014, 23:18   #2
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Sinds wanneer zijn vlaams-nationalisten of vlaamsgezinden een minderheid?
Ik kan niet spreken over holebi's maar over moslims kan ik het volgende zeggen:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Staan wij ook even stil bij de alomgeplaagde moslimbeweging. Ook hier heeft een slachtoffercultus elke kritische zin voor de eigen tekortkomingen bij voorbaat de nek omgewrongen. Over de nog steeds betreurenswaardige positie van de vrouw in islamitische gezinnen; over de caroussel van de huwelijksmigratie; over de onhoudbare definities van mannelijkheid en vrouwelijkheid in een egalitaire samenleving als de onze; over de beroerde impact van de schotelantennecultuur op de slaagkansen van jongeren in de Belgische maatschappij – er worden niet te veel woorden aan vuilgemaakt. De slachtoffers van discriminatie zijn immers, omdat zij slachtoffers zijn, per definitie boven elke kritiek verheven.
Er moet een maatstaf of standaard zijn om zelfkritiek mogelijk te maken en eigen tekortkomingen (ook in het karakter) te corrigeren.
Voor moslims is die standaard de Koran en niet de visie of eisen van seculieren. De positie van de vrouw wordt daarin duidelijk uitgelegd. Een man is het gezinshoofd, en zelfs voogd over de vrouw(en) onder zijn hoede. Ik zie niet in op welke manier dat onhoudbaar zou zijn? Mannen en vrouwen zijn gelijkwaardig maar niet gelijk. Is een penis hetzelfde als een vagina? Nee, net daarom hebben beide geslachten soms verschillende plichten en rechten.
Heb je trouwens cijfers over jongeren die niet slagen in de Belgische maatschappij? Volgens mij gaat het om een marginaal aantal fanatiekelingen of pubers die totaal geen islamitische levensstijl leiden.
Maar ik ben het met u eens dat interne kritiek op zaken die fout lijken te lopen er zeker moet zijn. Alleen is kritiek van een buitenstaander als u dat niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Wat ons verdeelt, verzwakt ons, is de leuze in elk van deze bewegingen. Ik weiger daaraan te geloven. Elke minderheid en elke emancipatiebeweging heeft te winnen bij een kritische zelfanalyse, juist omdat ze daarmee haar “vijanden” van munitie berooft en het intellectuele debat naar een hoger en minder emotioneel geladen niveau tilt. Het masker van de zuiverheid en de onschuld is ongeloofwaardig; evenzeer is de illusie van eenparigheid een zwaktebod. Er is geen enkele reden voor Vlaams-nationalisten, homoseksuelen of moslims om intern de rangen te sluiten.
Dan ben jij niet goed wijs.
Moslims hebben wel een reden, of liever gebod, om intern de rangen te sluiten. Ik citeer even:

[3:118]
O gij die gelooft, neemt buiten uw volk geen ander tot intieme vrienden; zij zullen niet in gebreke blijven u te benadelen. Zij houden van leedvermaak. Nijd laten zij blijken en wat hun innerlijk verbergt is nog erger. Wij hebben u onze geboden duidelijk gemaakt, indien je ze wilt begrijpen.


< check >

[3:119]
Ziet, je hebt hen lief, maar zij hebben u niet lief. En je gelooft in het gehele Boek; wanneer zij u ontmoeten zeggen zij: "Wij geloven." maar wanneer zij alleen zijn, bijten zij op hun vingertoppen van razernij over u. Zeg: "Sterft in uw razernij." Waarlijk, God weet goed wat in de harter is.


< check >

[3:120]
Als u iets goeds overkomt verdriet het hen en als u iets kwaads overkomt verheugen zij zich er over. Maar, indien je geduldig blijft en God vreest, zullen hun plannen u in het geheel niet schaden; voorzeker, God weet hetgeen zij doen.


< check >

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Maar er is geen ontkomen aan: de vriend-en-vijand-dynamiek doet haar werk en het zijn slechts enkelingen die zichzelf niet wensen te degraderen tot haar speelbal. Misschien schuilt daar wel de échte emancipatie in: niet de strijd tegen een of andere fysieke vijand, maar de strijd tegen de dynamiek die ontstaat wanneer men de wereld simplistisch in ‘vrienden’ en ‘vijanden’ verdeelt. Die strijd kan niet zonder zelfkritiek en meer begrip voor het standpunt van de tegenstander.
Dat is een heel vermoeiende levenshouding. De "kritiek" van andere ideologen is eindeloos en durft wel eens wijzigen al naargelang de richting van de wind. Sta me toe om naar iedereen te luisteren maar selectief te zijn in mijn begrip en zeker de evt correctie op mijn eigen gedrag, overtuiging of leven.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2014, 08:00   #3
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

De vijand van mijn vijand ...
Als er groepkes koppen van mensen gaan afsnijden dat miljoenen mensenlevens in handen hebben, maar ermee spelen...
Dan zal dat nog niet het ergste zijn zeker? Soms redt ge miljoenen met ene te killen.
En soms kloot ge miljoenen met ene te killen.
Ik hoop voor onze leiders dat hier het eerste is opgegaan... Bij het 2e zal de vergelding zich als schimmel naartoe alle kanten verspreiden. En is dat een wapen waar alle politici machtloos tegen staan: wraak!
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2014, 11:32   #4
Allesstroomt
Gouverneur
 
Allesstroomt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2014
Berichten: 1.121
Standaard

Den duisteren duikboot heeft gelijk.
__________________
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek

"De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats.
Allesstroomt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2014, 12:25   #5
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Voor moslims is die standaard de Koran
Bottomline. These van DDD bevestigd en tevens de kern van het probleem bloot gelegd.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2014, 12:39   #6
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.081
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Sinds wanneer zijn vlaams-nationalisten of vlaamsgezinden een minderheid?
Ik kan niet spreken over holebi's maar over moslims kan ik het volgende zeggen:


Er moet een maatstaf of standaard zijn om zelfkritiek mogelijk te maken en eigen tekortkomingen (ook in het karakter) te corrigeren.
Voor moslims is die standaard de Koran en niet de visie of eisen van seculieren.
Trap het dan af naar een staat waar de koran de basis vormt van de wetgeving. In België is dit niet het geval, daar is de wetgeving gebaseerd op een seculiere visie. Daar heb jij je te houden aan de wetgeving van dat land. Bevalt die wetgeving je niet, ga dan weg. Niemand zal je verhinderen.

Citaat:
De positie van de vrouw wordt daarin duidelijk uitgelegd. Een man is het gezinshoofd, en zelfs voogd over de vrouw(en) onder zijn hoede. Ik zie niet in op welke manier dat onhoudbaar zou zijn? Mannen en vrouwen zijn gelijkwaardig maar niet gelijk. Is een penis hetzelfde als een vagina? Nee, net daarom hebben beide geslachten soms verschillende plichten en rechten
.

Beangstigende visie en een persoon uit de 21ste eeuw niet waard.
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2014, 13:40   #7
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Is een penis hetzelfde als een vagina? Nee, net daarom hebben beide geslachten soms verschillende plichten en rechten.
Is een kleine penis gelijkwaardig aan een grote penis?
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2014, 15:59   #8
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Voor moslims is die standaard de Koran en niet de visie of eisen van seculieren. De positie van de vrouw wordt daarin duidelijk uitgelegd. Een man is het gezinshoofd, en zelfs voogd over de vrouw(en) onder zijn hoede. Ik zie niet in op welke manier dat onhoudbaar zou zijn? Mannen en vrouwen zijn gelijkwaardig maar niet gelijk. Is een penis hetzelfde als een vagina? Nee, net daarom hebben beide geslachten soms verschillende plichten en rechten.
Ziekelijk, middeleeuws en debiel, en een perfecte illustratie waarom er met steeds dezelfde allochtone bevolkingsgroep samenlevingsproblemen zijn.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2014, 17:06   #9
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.506
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Ziekelijk, middeleeuws en debiel, en een perfecte illustratie waarom er met steeds dezelfde allochtone bevolkingsgroep samenlevingsproblemen zijn.
Bovendien, als de moslims zich enkel naar hun Koran willen richten, en dus de wetten van het land waarin ze leven links willen laten liggen, vraag ik me serieus af wat ze in het seculiere Westen te zoeken hebben. Dan zijn ze toch veel beter af in hun heimweelanden?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2014, 00:26   #10
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Er moet een maatstaf of standaard zijn om zelfkritiek mogelijk te maken en eigen tekortkomingen (ook in het karakter) te corrigeren.
Voor moslims is die standaard de Koran en niet de visie of eisen van seculieren. De positie van de vrouw wordt daarin duidelijk uitgelegd. Een man is het gezinshoofd, en zelfs voogd over de vrouw(en) onder zijn hoede. Ik zie niet in op welke manier dat onhoudbaar zou zijn? Mannen en vrouwen zijn gelijkwaardig maar niet gelijk. Is een penis hetzelfde als een vagina? Nee, net daarom hebben beide geslachten soms verschillende plichten en rechten.
Uiterlijk zijn mannen & vrouwen inderdaad niet gelijk !!
En ook vrouwen hebben inderdaad ook plichten , maar ook rechten ,
en die mogen NOOIT ondergeschikt zijn aan de man !!
Een vrouw kan ook een gezin leiden !!
Een vrouw mag geen bezit zijn , onder geen enkele voorwaarde !!
Wie een vrouw niet respekteert , is haar niet waard !!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Heb je trouwens cijfers over jongeren die niet slagen in de Belgische maatschappij? Volgens mij gaat het om een marginaal aantal fanatiekelingen of pubers die totaal geen islamitische levensstijl leiden.
Kun je dit effe verduidelijken , aub ??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Maar ik ben het met u eens dat interne kritiek op zaken die fout lijken te lopen er zeker moet zijn.
Zonder kritiek intern of extern zal men nooit evenwichtig kunnen bestaan !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2014, 21:55   #11
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Is een kleine penis gelijkwaardig aan een grote penis?
Een penis is een penis.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2014, 22:02   #12
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Uiterlijk zijn mannen & vrouwen inderdaad niet gelijk !!
En ook vrouwen hebben inderdaad ook plichten , maar ook rechten ,
en die mogen NOOIT ondergeschikt zijn aan de man !!
Een vrouw kan ook een gezin leiden !!
Een vrouw mag geen bezit zijn , onder geen enkele voorwaarde !!
Wie een vrouw niet respekteert , is haar niet waard !!
Uiteraard. Dat zul je me niet horen tegenspreken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Kun je dit effe verduidelijken , aub ??
Gewoon lezen wat er staat.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Zonder kritiek intern of extern zal men nooit evenwichtig kunnen bestaan !!
Uiteraard. Moslims worden trouwens aangemoedigd om andere volkeren (culturen en rassen) te leren kennen in de koran. Maar alle kritiek zal wederom worden getoetst aan dezelfde koran en hadith om te zien of het van toepassing kan zijn op hen.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2014, 22:04   #13
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Een penis is een penis.
Jij begint over verschillen van geslachtsdelen. Ik neem je gedachte gewoon een stapje verder.

Tussen standen, klassen en rassen zit de verdeling eveneens gewoon in het hoofd.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2014, 22:14   #14
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Jij begint over verschillen van geslachtsdelen. Ik neem je gedachte gewoon een stapje verder.

Tussen standen, klassen en rassen zit de verdeling eveneens gewoon in het hoofd.
Lombas, dat is uw mening en van mij mag je die hebben.

Voor mij zijn de fysieke (en psychologische) verschillen tussen man en vrouw reëel, ongeacht stand, klasse of ras.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2014, 12:53   #15
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Sinds wanneer zijn vlaams-nationalisten of vlaamsgezinden een minderheid?
Ik kan niet spreken over holebi's maar over moslims kan ik het volgende zeggen:


Er moet een maatstaf of standaard zijn om zelfkritiek mogelijk te maken en eigen tekortkomingen (ook in het karakter) te corrigeren.
Voor moslims is die standaard de Koran en niet de visie of eisen van seculieren. De positie van de vrouw wordt daarin duidelijk uitgelegd. Een man is het gezinshoofd, en zelfs voogd over de vrouw(en) onder zijn hoede. Ik zie niet in op welke manier dat onhoudbaar zou zijn? Mannen en vrouwen zijn gelijkwaardig maar niet gelijk. Is een penis hetzelfde als een vagina? Nee, net daarom hebben beide geslachten soms verschillende plichten en rechten.
Heb je trouwens cijfers over jongeren die niet slagen in de Belgische maatschappij? Volgens mij gaat het om een marginaal aantal fanatiekelingen of pubers die totaal geen islamitische levensstijl leiden.
Maar ik ben het met u eens dat interne kritiek op zaken die fout lijken te lopen er zeker moet zijn. Alleen is kritiek van een buitenstaander als u dat niet.


Dan ben jij niet goed wijs.
Moslims hebben wel een reden, of liever gebod, om intern de rangen te sluiten. Ik citeer even:

[3:118]
O gij die gelooft, neemt buiten uw volk geen ander tot intieme vrienden; zij zullen niet in gebreke blijven u te benadelen. Zij houden van leedvermaak. Nijd laten zij blijken en wat hun innerlijk verbergt is nog erger. Wij hebben u onze geboden duidelijk gemaakt, indien je ze wilt begrijpen.


< check >

[3:119]
Ziet, je hebt hen lief, maar zij hebben u niet lief. En je gelooft in het gehele Boek; wanneer zij u ontmoeten zeggen zij: "Wij geloven." maar wanneer zij alleen zijn, bijten zij op hun vingertoppen van razernij over u. Zeg: "Sterft in uw razernij." Waarlijk, God weet goed wat in de harter is.


< check >

[3:120]
Als u iets goeds overkomt verdriet het hen en als u iets kwaads overkomt verheugen zij zich er over. Maar, indien je geduldig blijft en God vreest, zullen hun plannen u in het geheel niet schaden; voorzeker, God weet hetgeen zij doen.


< check >


Dat is een heel vermoeiende levenshouding. De "kritiek" van andere ideologen is eindeloos en durft wel eens wijzigen al naargelang de richting van de wind. Sta me toe om naar iedereen te luisteren maar selectief te zijn in mijn begrip en zeker de evt correctie op mijn eigen gedrag, overtuiging of leven.
Mevrouw, ik doe dit zelden maar u adviseer ik te verhuizen naar een land waar islam bepaald hoe je leeft en hoe je niet leeft.
Omdat u , en dat is nu echt duidelijk, gewoon onze wetgeving niet respecteert, mannen zijn geen voogden over vrouwen, bovendien bepleit u actieve discriminatie tegenover anders gelovigen.
Voor moslims zoals u is er geen ruimte in deze samenleving, u bent een religieus fanaticus richting salafisme, voor veel andere moslims is die plaats er wel, gelukkig denkt niet iedere gelovige zoals u.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2014, 12:58   #16
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Lombas, dat is uw mening en van mij mag je die hebben.

Voor mij zijn de fysieke (en psychologische) verschillen tussen man en vrouw reëel, ongeacht stand, klasse of ras.
Wat helemaal geen reden is om te verklaren dat mannen kostwinners moeten zijn, voogd over vrouwen, wat betekent dat vrouwen gehoorzaamheid verschuldigd zijn aan eerst vader en broers en vervolgens hun man.
Wanneer u zo wilt leven moet u echt verhuizen naar een land waar Islam het uitgangspunt is,dat is hier niet en zal nooit gebeuren, u wilt onze wetgeving niet respecteren, dan lijkt me het beter dat u andere oorden opzoekt?
Fysieke verschillen zijn geen handicaps, evenmin zouden " psychologische verschillen " dit zijn, niemand wil een samenleving gebaseerd op ronduit achterlijke opvattingen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2014, 13:02   #17
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Uiteraard. Dat zul je me niet horen tegenspreken.


Gewoon lezen wat er staat.


Uiteraard. Moslims worden trouwens aangemoedigd om andere volkeren (culturen en rassen) te leren kennen in de koran. Maar alle kritiek zal wederom worden getoetst aan dezelfde koran en hadith om te zien of het van toepassing kan zijn op hen.
Amai, in de eerste leugen ben u duidelijk niet gestikt, je kunt niet verkondigen dat mannen voogden over vrouwen zijn en tegelijkertijd gelijke rechten erkennen, ik weet dat uw koran liegen niet verbiedt wanneer dit het geloof ten goede komt maar hier op dit forum hoop ik dat u enige morele eerlijkheid opbrengt, dat zou discussies ten goede komen.

Ja, u moet uitnodigen tot islam, uw plicht als gelovige. En bij sommigen zal dit lukken, ook wij kennen sociaal zwakke mensen, vatbaar voor sektarische onzin zoals u verkondigt.
Maar bij een meerderheid bakt uw haring echt niet hoor...zet mij maa
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2014, 13:02   #18
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Uiteraard. Dat zul je me niet horen tegenspreken.


Gewoon lezen wat er staat.


Uiteraard. Moslims worden trouwens aangemoedigd om andere volkeren (culturen en rassen) te leren kennen in de koran. Maar alle kritiek zal wederom worden getoetst aan dezelfde koran en hadith om te zien of het van toepassing kan zijn op hen.
Amai, in de eerste leugen ben u duidelijk niet gestikt, je kunt niet verkondigen dat mannen voogden over vrouwen zijn en tegelijkertijd gelijke rechten erkennen, ik weet dat uw koran liegen niet verbiedt wanneer dit het geloof ten goede komt maar hier op dit forum hoop ik dat u enige morele eerlijkheid opbrengt, dat zou discussies ten goede komen.

Ja, u moet uitnodigen tot islam, uw plicht als gelovige. En bij sommigen zal dit lukken, ook wij kennen sociaal zwakke mensen, vatbaar voor sektarische onzin zoals u verkondigt.
Maar bij een meerderheid bakt uw haring echt niet hoor...zet mij maar bij " ongelovigen" want uw onzin is hooguit amusant!

Laatst gewijzigd door alice : 1 november 2014 om 13:03.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2014, 13:04   #19
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Ziekelijk, middeleeuws en debiel, en een perfecte illustratie waarom er met steeds dezelfde allochtone bevolkingsgroep samenlevingsproblemen zijn.
Helaas....reclame voor moslims is die mevrouw nu niet echt te noemen....
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2014, 13:13   #20
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Amai, in de eerste leugen ben u duidelijk niet gestikt, je kunt niet verkondigen dat mannen voogden over vrouwen zijn en tegelijkertijd gelijke rechten erkennen, ik weet dat uw koran liegen niet verbiedt wanneer dit het geloof ten goede komt maar hier op dit forum hoop ik dat u enige morele eerlijkheid opbrengt, dat zou discussies ten goede komen.

Ja, u moet uitnodigen tot islam, uw plicht als gelovige. En bij sommigen zal dit lukken, ook wij kennen sociaal zwakke mensen, vatbaar voor sektarische onzin zoals u verkondigt.
Maar bij een meerderheid bakt uw haring echt niet hoor...zet mij maa
.... Zet mij maa.... ????
Trouwens wat is er zwak aan God prijzen? Stel ik bekeer mij, denkte dat die van mij dan een hoofddoek zou dragen of een lange rok zou aandoen??? Ik zou wel willen, maar moeten nooit. Het moet van harte zijn.

Zet mij maaa.... 😋
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be