Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Roel Deseyn (CD&V) - 12 tot 18 februari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Roel Deseyn (CD&V) - 12 tot 18 februari Deze jonge CD&V'er zit al sinds 2002 in het parlement. Hij werkt er oa rond mobiliteit en zorg. Ook de West-Vlaamse belangen krijgen zijn aandacht in het parlement.

 
 
Discussietools
Oud 10 februari 2007, 02:29   #1
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard Benelux-Verdrag

Geachte heer Deseyn,

U heeft al een oranje-mobiliteitsplan...Wat dacht u van een confederatie van de Verenigde lage landen?

In 2010 moet het Benelux-verdrag worden vernieuwd. Vindt u ook, zoals velen, dat deze drie landen gezamenlijk sterker staan in een steeds groter wordend Europa? Zou verdergaande bestuurlijke samenwerking niet wenselijk zijn? Eventueel resulterend in een ''Verenigde Nederlanden''?
Hertog van Gelre is offline  
Oud 12 februari 2007, 15:40   #2
Roel Deseyn
 
 
Roel Deseyn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2007
Berichten: 48
Standaard

Ik heb de kwestie vorige week nog aangekaart op een programmawerkgroep. Ik ben voor meer samenwerking om zo binnen de Europese besluitvorming te kunnen wegen en belangrijke regionale dossiers te bepleiten. Feit is wel dat dergelijk overleg nauw samenhangt met de politieke constellaties binnen die landen.
Roel Deseyn is offline  
Oud 12 februari 2007, 15:43   #3
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roel Deseyn Bekijk bericht
Ik heb de kwestie vorige week nog aangekaart op een programmawerkgroep. Ik ben voor meer samenwerking om zo binnen de Europese besluitvorming te kunnen wegen en belangrijke regionale dossiers te bepleiten. Feit is wel dat dergelijk overleg nauw samenhangt met de politieke constellaties binnen die landen.
Dank voor uw antwoord.

Wilt u ook zover gaan dat er een soort confederatie zou kunnen gaan bestaan tussen de Benelux-landen?

En wat bedoelt u met politieke constellaties? Dat het alleen kan met Christen-democraten?
Of bedoelt u de communautaire verhoudingen binnen België?
Hertog van Gelre is offline  
Oud 13 februari 2007, 17:16   #4
Roel Deseyn
 
 
Roel Deseyn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2007
Berichten: 48
Standaard

het kan uiteraard ook zonder christen-democraten, maar onder geestesgenoten (wie het dan ook weze) verloopt de politieke discussie gemakkelijker.
Over het communautaire: ik hoor dat de Walen zich minder comfortabel voelen in het BeNeLux-verhaal, precies omwille van het numeriek overwicht van het Nederlands.
Roel Deseyn is offline  
Oud 13 februari 2007, 18:59   #5
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roel Deseyn Bekijk bericht
het kan uiteraard ook zonder christen-democraten, maar onder geestesgenoten (wie het dan ook weze) verloopt de politieke discussie gemakkelijker.
Over het communautaire: ik hoor dat de Walen zich minder comfortabel voelen in het BeNeLux-verhaal, precies omwille van het numeriek overwicht van het Nederlands.
Geachte heer Deseyn,

Als ik u goed begrijp dan zou, als u een overwinning behaalt bij verkiezingen, er grote stappen in die richting kunnen worden gezet aangezien u in Nederland twee Christen-democratische partijen aantreft: CDA en ChristenUnie! Dat is goed nieuws. Tenminste, ik neem aan dat u zich er hard voor zult maken.

Woor wat betreft de Walen: Ik weet dat de Walen in de omgeving van Maastricht juist zeer graag goede samenwerkingsverbanden zien met Nederland i.v.m. gemeenschappelijke belangen.
Als men de Walen goede garanties geeft voor wat betreft het frans (b.v. zoals het fries een aparte status heeft binnen Nederland) dan zou het toch geen probleem moeten opleveren? Het nederlands heeft nu al een numeriek overwicht op het frans.

Ik zie uw antwoord graag tegemoet,
Hertog
Hertog van Gelre is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be