Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 mei 2020, 08:55   #1
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard Saoedi-Arabië niet (meer) geïnteresseerd in Palestijnse zaak; Israël is IN

De Palestijnse 'kwestie' raakt stilaan uit de belangstelling. De interesse neem af terwijl vele naties hun donaties terugschroeven. En dat wordt er met de corona virus pandemie niet beter op.

De Saoedische schrijver Abdulhamed al-Ghobain gaf op 10 mei een interview met BBC Arabic TV waarin hij stelt dat het Saoedische publiek niet langer geïnteresseerd is in de Palestijnse zaak of Arabische belangen.

De Saoedische schrijver stelt dat de Palestijnen binnen de publieke opinie effectief hebben ‘verloren’ en niets hebben bijgedragen. Hij voegde eraan toe dat hun acties in het algemeen “worden beheerst door hun gevoel: waarmee de Saoedische regering en haar volk het kennelijk niet eens zijn.”‘

Ghobain zei verder:

Ik heb het over de publieke opinie. Er is een stortvloed [van meningen] tegen de Palestijnse zaak. Het is niet langer alleen publieke steun voor normalisatie en het opbouwen van banden met Israël. [Ons] publiek heeft zich in het algemeen tegen de Palestijnen gekeerd. Helaas hebben de Palestijnen verloren. De Palestijnen hebben niets bijgedragen. We kunnen zeggen dat het emotionele mensen zijn wiens gedrag wordt bepaald door hun gevoelens.

Ghobain vervolgde met uit te leggen dat het in het ‘strategische belang’ en ‘economische belang’ van Saoedi-Arabië is om met Israël het kanaal open te houden en de dialoog naar normalisatie voort te zetten en ‘echte betrekkingen met Israël te onderhouden’. “Israël is een vergevorderd land en we kunnen ervan profiteren. [Toen] Turkije betrekkingen met Israël aanging, boekte het grote vooruitgang“, zei hij.

Ghobain legde echter uit dat de Saoedische publieke opinie niet alleen niet geïnteresseerd is in de Palestijnse zaak, maar met de Arabische Liga ‘in het algemeen’, dat het toevoegen van deze houding gunstig is om ‘hun belangen te behartigen’ om banden met Israël aan te gaan.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)

Laatst gewijzigd door thePiano : 18 mei 2020 om 08:56.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2020, 09:12   #2
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Dus we kunnen meer annexatie van Palestijnse gebieden verwachten door Israël? Macht maakt recht?
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2020, 10:37   #3
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.365
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Dus we kunnen meer annexatie van Palestijnse gebieden verwachten door Israël? Macht maakt recht?
Dat hebt u goed begrepen.
Tot Israel te veel grabbeld en een sterkere macht tegen krijgt.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2020, 12:11   #4
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Dus we kunnen meer annexatie van Palestijnse gebieden verwachten door Israël? Macht maakt recht?
Niet te snel.

Trouwens die 'Palestijnse gebieden' waar jij naar verwijst bestaan nog maar sinds 1967.

Daarvoor (1948-1967) waren de gebieden op de Westelijke Jordaanoever bezet en geannexeerd door Jordanië en de Gazastrook was bezet (niet geannexeerd) door Egypte.

En daarvoor was het Groot-Brittannië dat in 1917 jouw Palestijnse gebieden hadden veroverd die vier eeuwen lang bezet werden door het Ottomaanse Rijk (lees: Turkije).

Kortom: ik moet je misschien teleurstellen maar 'Palestijnen' hebben nooit soeverein gebied gehad. Ook al beweren ze van wel maar ze kunnen niks bewijzen.

In feite is het Israël dat de Palestijnen tot nog toe de meest soevereine gebieden hebben geschonken (Oslo 1994).
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)

Laatst gewijzigd door thePiano : 18 mei 2020 om 12:12.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2020, 12:16   #5
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Dus we kunnen meer annexatie van Palestijnse gebieden verwachten door Israël? Macht maakt recht?
Wat bedoel je met 'meer' ? Het plan van de Trump administratie zal finaal de blauwdruk van de annexatie zijn. Dus : de jordaan vallei, de brede gordel met de nederzettingen en dus in totaal ongeveer 30% van de westbank.
De nieuw op te richten staat Palestina zal dus een territorium hebben dat bestaat uit 70% van de westbank + Gaza.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2020, 12:17   #6
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat hebt u goed begrepen.
Tot Israel te veel grabbeld en een sterkere macht tegen krijgt.
Klopt. Maar Netanyahu is een behendig koorddanser.

In elk geval moet het snel gaan met die annexatie. Want mocht Trump niet verkozen worden in november aanstaande, zal het lastig worden want zoals gewoonlijk is de rest van de wereldbol tégen.

En als het dan Joe Biden wordt gaat geen enkele Israëlische politieker het nog aandurven met het risico dat het zijn enige bondgenoot (de VS) tegen zich zou krijgen. Hoewel Biden onlangs verklaarde dat hij de VS ambassade in Jeruzalem niet terug zal verhuizen naar Tel Aviv. Da's toch een lichtpuntje.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2020, 12:18   #7
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.861
Standaard

Dat de Saoedische schatkist door de ingestorte olieprijs leegloopt zal nog veel meer meespelen. Plus de kosten die ze moeten maken om in Jemen en op andere plaatsen met Iran te wedijveren.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2020, 12:19   #8
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wat bedoel je met 'meer' ? Het plan van de Trump administratie zal finaal de blauwdruk van de annexatie zijn. Dus : de jordaan vallei, de brede gordel met de nederzettingen en dus in totaal ongeveer 30% van de westbank.
De nieuw op te richten staat Palestina zal dus een territorium hebben dat bestaat uit 70% van de westbank + Gaza.
Ja dat klopt. In feite worden de 'Palestijnse gebieden' een heel stuk groter dan voordien. Ik noem het zelfs een Palestijnse annexatie van Israëlische/Joodse gebieden, en een groot verlies voor Israël.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2020, 12:22   #9
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Dat de Saoedische schatkist door de ingestorte olieprijs leegloopt zal nog veel meer meespelen. Plus de kosten die ze moeten maken om in Jemen en op andere plaatsen met Iran te wedijveren.
Dat verlies is al lang ingecalculeerd. Voor Saoedi-Arabië (én voor Israël en de wereld) is het van cruciaal belang om sjiitisch Iran geen kans te geven op het verwerven van een atoombom en dan is Israël de ideale bondgenoot van de soennitische Saoedi's.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2020, 12:33   #10
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.749
Standaard

Citaat:
De Palestijnen hebben niets bijgedragen.
Wat een nonsense ! De slachtoffers moeten altijd weer van alles ongeacht de situatie . Ze zijn bezig te overleven en Saudi Arabië zal hen een worst wezen, en mij ook. Het is een extremistische dictatuur. Aan hun mening hecht ik net zo veel waarde als de stof op de vloer hier.

Door de manier van handelen heeft Israel haar geclaimde rechten al lang verspeeld.
Dit topic is een schoolvoorbeeld van pro Israelische propaganda dat keurig voldoet aan :

- spreek niet over de humanitaire situatie in de Palestijnse gebieden.

- misbruik de geschiedenis om het Palestijns bestaansrecht te ontkennen.

- spreek niet over universele mensenrechten.

- stel de Palestijnen voor als mislukkelingen.

- claim dat de Palestijnen op onbegrijpelijke wijze handelen.

- Laat internationaal recht buiten beschouwing.

- spreek nooit over de Israelische negatieve bijdrage aan dit conflict.

- spreek over hoe geweldig Israel in alle denkbare opzichten is.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2020, 12:47   #11
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Wat een nonsense ! De slachtoffers moeten altijd weer van alles ongeacht de situatie . Ze zijn bezig te overleven en Saudi Arabië zal hen een worst wezen, en mij ook. Het is een extremistische dictatuur. Aan hun mening hecht ik net zo veel waarde als de stof op de vloer hier.

Door de manier van handelen heeft Israel haar geclaimde rechten al lang verspeeld.
Dit topic is een schoolvoorbeeld van pro Israelische propaganda dat keurig voldoet aan :

- spreek niet over de humanitaire situatie in de Palestijnse gebieden.

- misbruik de geschiedenis om het Palestijns bestaansrecht te ontkennen.

- spreek niet over universele mensenrechten.

- stel de Palestijnen voor als mislukkelingen.

- claim dat de Palestijnen op onbegrijpelijke wijze handelen.

- Laat internationaal recht buiten beschouwing.

- spreek nooit over de Israelische negatieve bijdrage aan dit conflict.

- spreek over hoe geweldig Israel in alle denkbare opzichten is.
Ik kan elk punt perfect weerleggen, maar ik heb al gemerkt in vorige replieken dat je dan niet meer reageert. Je zit blijkbaar niet op een antwoord te wachten en herhaalt de reguliere leugens die de Palestijnse mediamachine voor je heeft klaargestoomd.

Wat jij hier schrijft lees ik dagelijks in de Palestijnse pers. Nee bedankt, ik doe niet mee als je niet antwoord. Dat neemt tijd van me en ik heb zoal werk genoeg.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2020, 13:53   #12
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Ja dat klopt. In feite worden de 'Palestijnse gebieden' een heel stuk groter dan voordien. Ik noem het zelfs een Palestijnse annexatie van Israëlische/Joodse gebieden, en een groot verlies voor Israël.
Jij bent ook niet bang van enige overdrijving moet ik zeggen
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2020, 16:09   #13
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Jij bent ook niet bang van enige overdrijving moet ik zeggen
Niks overdrijving. Gewoon historisch Joods recht.

Met de Verklaring van Balfour van 1917 werden Judea & Samaria mee aangeprezen als woongebied voor de joden, inclusief het grondgebied wat nu Jordanië is. Die toezegging werd gewettigd tijdens de San Remo Conferentie van april 1920.

De Britten besloten een jaar later om nog eens van gedachten te veranderen en schonken het land ten oosten van de Jordaan rivier aan een Saoedisch koninklijk huis, waarna het ding in 1921 werd omgeturnd in Trans-Jordanië, het latere Hasjemietische Koninkrijk Jordanië, dat tegelijk een protectoraat van G-B werd.

In 1948 verjoeg Jordanië alle Joden uit dat gebied nadat het Judea & Samaria en de 3000 jaar oude hoofdstad Jeruzalem had bezet om het even later te annexeren tot Israël het in 1967 zal teruggrijpen.

Judea & Samaria vormen het hartland van Israël. Het centrum van de Joodse staat. Vandaar dat ik absoluut tegenstander ben van een onafhankelijke Palestijnse staat in dat gebied.

Laat de Palestijnen die soeverein willen zijn, maar verkassen naar Jordanië, dat is nu al het officieuze Palestina (hoewel dat gebied oorspronkelijk eveneens was toegezegd aan de Joden).

Dat is geen fictie, maar historisch feit.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)

Laatst gewijzigd door thePiano : 18 mei 2020 om 16:11.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2020, 16:38   #14
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Niks overdrijving. Gewoon historisch Joods recht.

Met de Verklaring van Balfour van 1917 werden Judea & Samaria mee aangeprezen als woongebied voor de joden, inclusief het grondgebied wat nu Jordanië is. Die toezegging werd gewettigd tijdens de San Remo Conferentie van april 1920.

De Britten besloten een jaar later om nog eens van gedachten te veranderen en schonken het land ten oosten van de Jordaan rivier aan een Saoedisch koninklijk huis, waarna het ding in 1921 werd omgeturnd in Trans-Jordanië, het latere Hasjemietische Koninkrijk Jordanië, dat tegelijk een protectoraat van G-B werd.

In 1948 verjoeg Jordanië alle Joden uit dat gebied nadat het Judea & Samaria en de 3000 jaar oude hoofdstad Jeruzalem had bezet om het even later te annexeren tot Israël het in 1967 zal teruggrijpen.

Judea & Samaria vormen het hartland van Israël. Het centrum van de Joodse staat. Vandaar dat ik absoluut tegenstander ben van een onafhankelijke Palestijnse staat in dat gebied.

Laat de Palestijnen die soeverein willen zijn, maar verkassen naar Jordanië, dat is nu al het officieuze Palestina (hoewel dat gebied oorspronkelijk eveneens was toegezegd aan de Joden).

Dat is geen fictie, maar historisch feit.

Waarom zou men (Trans-)Jordanië in hemelsnaam toewijzen aan de Joden?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2020, 16:52   #15
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Waarom zou men (Trans-)Jordanië in hemelsnaam toewijzen aan de Joden?
Dat staat er niet. Er staat wel Judea & Samaria annexeren bij Israël.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2020, 17:05   #16
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Dat staat er niet. Er staat wel Judea & Samaria annexeren bij Israël.
Laat de Palestijnen die soeverein willen zijn, maar verkassen naar Jordanië, dat is nu al het officieuze Palestina (hoewel dat gebied oorspronkelijk eveneens was toegezegd aan de Joden).
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2020, 17:11   #17
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Laat de Palestijnen die soeverein willen zijn, maar verkassen naar Jordanië, dat is nu al het officieuze Palestina (hoewel dat gebied oorspronkelijk eveneens was toegezegd aan de Joden).
Ja dat klopt. Maar je bentdit stuk vergeten:

Met de Verklaring van Balfour van 1917 werden Judea & Samaria mee aangeprezen als woongebied voor de joden, inclusief het grondgebied wat nu Jordanië is. Die toezegging werd gewettigd tijdens de San Remo Conferentie van april 1920.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2020, 17:11   #18
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
De Palestijnse 'kwestie' raakt stilaan uit de belangstelling.
Het kon erger, er kon evenveel belangstelling zijn voor Palestina als de Westelijke Sahara.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2020, 17:17   #19
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Het kon erger, er kon evenveel belangstelling zijn voor Palestina als de Westelijke Sahara.
.... of de bezetting door Rusland van de Krim en de oostelijke provincie Donbass van de OekraIne, of de bezetting door Rusland van twee provincies in Georgië (Abchazië en Zuid-Ossetië) of de bezetting door Turkije van Cyprus enz... de lijst is lang maar iedereen kijkt enkel en alléén naar de Palestijnen.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2020, 17:21   #20
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
.... of de bezetting door Rusland van de Krim en de oostelijke provincie Donbass van de OekraIne, of de bezetting door Rusland van twee provincies in Georgië (Abchazië en Zuid-Ossetië) of de bezetting door Turkije van Cyprus enz... de lijst is lang maar iedereen kijkt enkel en alléén naar de Palestijnen.
Het verschil met uw voorbeelden is wel dat de plaatselijke bevolking in kwestie daar niet veel problemen maakt van de Russische bezetting.

Dat is wat betreft de Westelijke Sahara wel een ander verhaal. Nog een goed voorbeeld is Tibet.

Verder deel ik uw standpunt dat er onevenredig veel aandacht uitgaat naar de Palestijnen.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 18 mei 2020 om 17:21.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be