Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 15 januari 2015, 20:24   #21
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Dit is duidelijk.

Bijlage 96873
Dikke vette 2.
patrickve is offline  
Oud 15 januari 2015, 20:35   #22
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.545
Standaard

Moslims noemen christenen, joden en hindoes ongelovigen omdat zij niet in HUN god geloven. Met welk recht mogen zij dat dan zeggen? Is dat ook geen belediging? Christenen geloven toch ook in God. Moslims schreeuwen om respect, maar zij zijn degenen die voor niemand respect hebben.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)
Lukkas is offline  
Oud 15 januari 2015, 21:07   #23
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Landen waar de pedofeet de eerste viool speelt.
Wel, u vergeet een bepaald land hierin te betrekken. Jawel, ook Rusland komt in het lijstje voor. Wat dacht u van het volgende? U loopt toch nogal hoog op met Rusland, nietwaar?!

Citaat:
Russia

Alexei Pushkov, head of the state’s Foreign Affairs Committee, known for his anti-Western stance, used the attack on Charlie Hebdo to absolve Russia over the ongoing crisis in its relations with the West, according to The Moscow Times. "The tragedy in Paris shows that Russia does not threaten Europe and its security," Pushkov tweeted in Russian last week, according to The Moscow Times, adding that "agents of terror" were in fact genuine threats to European security. Pushkov later tweeted in French that both Russia and France were fighting the same sources of terrorism and that their common battle was "another reason to cooperate and not be in conflict."

Two demonstrators were arrested in Manezhnaya Square in Moscow on Saturday for holding "Je suis Charlie" signs, according to OVD-Info, an independent human rights watcher focusing on protest activity in Russia. The demonstrators have since been released. No other protests have been reported so far.
http://www.ibtimes.com/charlie-hebdo...s-free-1783656
Jan van den Berghe is offline  
Oud 15 januari 2015, 21:10   #24
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Je bedoelt 'gekwetst zijn'. Van 'beledigd zijn' gaat een bepaalde houding uit die in strijd is met vergevingsgezindheid die een goed christen zou moeten kenmerken.
Welke houding zou dan wel "in strijd zijn met de vergevingsgezindheid die een goed christen zou moeten kenmerken"?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 15 januari 2015, 21:13   #25
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.508
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Moslims noemen christenen, joden en hindoes ongelovigen omdat zij niet in HUN god geloven. Met welk recht mogen zij dat dan zeggen? Is dat ook geen belediging? Christenen geloven toch ook in God. Moslims schreeuwen om respect, maar zij zijn degenen die voor niemand respect hebben.
Natuurlijk, u heeft helemaal gelijk, u mag zich gekwetst voelen en terug willen slaan, ook om uw God te plezieren. Hij zal trots op u zijn en een plaats voor u bereiden in de hemel.
Piero is offline  
Oud 16 januari 2015, 06:19   #26
Niks
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 10 oktober 2006
Berichten: 86
Standaard

En wat doen we met Westerlingen die beledigd/gekrenkt worden wanneer ze nog eens beelden zien van moslimterreur? Onthoofdingen, massagraven in Syrie, groepsverkrachtingen, stenigen, gestraft worden voor het uiten van een mening,.. Niemand denkt aan de arme Westerling die graag gelooft in vrijheid!
Niks is offline  
Oud 16 januari 2015, 06:54   #27
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Geen grotere leugen dan dat. Beledigd kunnen worden, wijst er juist op dat je de zaak waarin je beledigend wordt, je ter harte gaat. De paus heeft het vandaag heel terecht verwoord.
En die idiotie duiden is nu net de bedoeling van de belediging !

Als iets "je ter harte gaat" dan ben je immers ver heen, en alle relativeringsvermogen kwijt.

Het duiden van dat gebrek aan relativeringsvermogen is nu net de bedoeling van de spot. Het ontbreken aan relativeringsvermogen is de eerste stap naar fundamentalisme, waar alle menselijke waarden moeten wijken voor een gedachtengoed dat je ter harte gaat. In verregaande gevallen ga je daarvoor moorden en verminken.
Laat dat nu net het probleem zijn met een doctrine als de Islam (of het nazisme).

Dictaturen, totalitaire regimes en totalitair gedachtengoed heeft nu precies nodig dat iedereen het gedachtengoed in kwestie "ter harte neemt" en dat is nu net de reden waarom zij humor schuwen. Het is onze westerse basiswaarde.

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 januari 2015 om 06:58.
patrickve is offline  
Oud 16 januari 2015, 07:46   #28
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wel als we even de problematiek rond een paar beledigende "kunst"werken bekijken, dan zien we dat er vanuit christelijke hoek weldegelijk werd gereageerd.

Enkele voorbeelden?

In Frankrijk zeulde men rond met een werk dat de naam "Piss Christ" droeg. Het was een doelbewuste provocatie van de kunstenaar. Welnu, meerdere Franse bisschoppen zijn in de pen gekropen om hun afkeuring duidelijk aan de buitenwereld mee te geven.

Het beruchte toneel van Castellucci zorgde in Frankrijk en Italië voor heel wat ophef. Christenen hebben geprotesteerd. Ook hier werd door een kunstenaar een heel bewuste aanval gelanceerd tegen de kernfiguur van het christendom.

En ik kan gerust nog wat voorbeelden aanhalen.

Alleen zijn die kunstenaar er allemaal gerust in. In tegenstelling tot de islam hebben ze geen lichamelijk gevaar te vrezen.
Mmmh, dat laatste zou ik niet durven zeggen.
Maar inderdaad, de effectieve fysische aanvallen op kunstenaars zijn er (nog) niet gekomen, al vielen er gewonden bij de aanslagen tegen The Last Temptation of Christ in Parijs (ik dacht zelfs een dode) en is al de rest de revue gepasseerd, inclusief rechtszaken en veroordelingen.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 16 januari 2015, 09:59   #29
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Zij hebben het recht onze God niet af te beelden. Dat is het enige recht dat ze hebben.
Die nuance krijgen we maar niet aan hun verstand.

Ik heb er geen enkel probleem mee dat ze in heel dar al islam geen cartoons van Charlie Hebdo publiceren. Ik heb er zelfs geen probleem mee dat ze geen kranten publiceren.
Ze mogen ginds doen we ze willen.

Maar ik vind dat we HIER dan ook mogen doen wat we willen.

En dan krijgen we hier het probleem van de infiltratie natuurlijk. Wel de moslims in dar al harb zijn nooit verplicht om voorbij een kiosk of krantenwinkel te lopen, laat staan om een krant te kopen.

Maar IK eis het recht op dat hier wel te kunnen.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 16 januari 2015, 10:12   #30
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Beledigd kunnen worden is een teken van een labiel zelfbeeld en gebrek aan zelfrelativering.


Waar slaat dat nu weer op?
Nietzsche is offline  
Oud 16 januari 2015, 10:39   #31
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Welja, dat zijn ze toch ook?! Charlie Hebdo wil immers spotten, wil beledigen, wil provoceren... Dat is nu eenmaal het uithangsbord van het blad.
Ja ja, het wezen van de monotheïstische godsdiensten:
ge zult in de pas lopen of ge speelt uwe kop kwijt.
('t kan ook zijn dat we je oud-oud-oud-tante nog op de brandstapel gezet hebben ... we zouden hetzelfde moeten doen met ongelovige voorstanders van abortus ...)

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 16 januari 2015, 10:50   #32
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Geen grotere leugen dan dat. Beledigd kunnen worden, wijst er juist op dat je de zaak waarin je beledigend wordt, je ter harte gaat. De paus heeft het vandaag heel terecht verwoord.
Ik stel vast dat je religieuze verblindheid je hindert in het begrijpen van onze hedendaagse Westerse verlichte cultuur.

De diverse rechten die zorgen dat je iemand tot op een zekere hoogte kan beledigen (zeker als het gaat om niet-individuele verwijten ... bla bla ...) zijn tot stand gekomen omdat een eventueel verbod, en bijgaand afdwingbaar maken van dat verbod, erger is dan de kwaal die je wilt bestrijden.

Het geneesmiddel (het verbieden van beledigen in al zijn nuances, bijvoorbeeld een godsdienst in het algemeen, een politieke partij ...) is erger dan de kwaal (het individuele gevoel dat je beledigd werd).

En hetgeen de paus zei, namelijk
1) het recht in eigen handen nemen
2) met gebruik van geweld

behoort zeker en vast niet tot mijn cultuur, die er van uitgaat dat voorbeeld-figuren hun tong tien keer omdraaien vooraleer geweld en straatjustitie te verheerlijken.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 16 januari 2015, 11:10   #33
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht


Waar slaat dat nu weer op?
De nagel op de kop. Zie maar sommige reacties, en het jouwe...
DewareJakob is offline  
Oud 16 januari 2015, 11:17   #34
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Welke houding zou dan wel "in strijd zijn met de vergevingsgezindheid die een goed christen zou moeten kenmerken"?
Dit antwoord bijvoorbeeld:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Geen grotere leugen dan dat. Beledigd kunnen worden, wijst er juist op dat je de zaak waarin je beledigend wordt, je ter harte gaat. De paus heeft het vandaag heel terecht verwoord.
Citaat:
Ik vind het eigenlijk niet kunnen dat je mijn mening een leugen vindt.
En het negeren van dit zinnetje bijvoorbeeld.
DewareJakob is offline  
Oud 16 januari 2015, 11:53   #35
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Geen grotere leugen dan dat. Beledigd kunnen worden, wijst er juist op dat je de zaak waarin je beledigend wordt, je ter harte gaat. De paus heeft het vandaag heel terecht verwoord.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=212814
DewareJakob is offline  
Oud 16 januari 2015, 12:23   #36
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Moslims noemen christenen, joden en hindoes ongelovigen omdat zij niet in HUN god geloven. Met welk recht mogen zij dat dan zeggen? Is dat ook geen belediging? Christenen geloven toch ook in God. Moslims schreeuwen om respect, maar zij zijn degenen die voor niemand respect hebben.
Dat komt omdat de moslims uit de optiek vertrekken dat zij, en enkel en alleen zij, de waarheid in pacht hebben, en dit geheel en volledig. De anderen hebben ongelijk, en moeten dus onderworpen worden, aangezien moslims niet enkel altijd en eeuwig in alles volledig en geheel gelijk hebben, maar van hun profeet ook nog de opdracht gekregen hebben de hele wereld Dar al-Islam te maken. Bijgevolg hebben ze het recht respect te eisen, maar niet te geven. Heel totalitair, en vooral uiterst explosief en gevaarlijk, inderdaad.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline  
Oud 16 januari 2015, 12:23   #37
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Er bestaat nu eenmaal geen wereldwijd recht om niet beledigd te worden.

Als men in Saoudi een vrouw op straat onthoofd ben ik beledigd als vrouw, als vrouwen geen auto mogen rijden in Saoudi ben ik beledigd, als ze zich moeten inpakken ben ik beledigd. Wil dat dan zeggen dat ik elke Saoudiër die ik tegenkom een kopje kleiner zou mogen maken omdat ik beledigd ben?

Wie is de paus om aan MIJ (niet katholiek) te gaan opleggen dat ik hem niet mag beledigen omwille van zijn religie? Net zoals elke volgeling van mohammed vindt dat ik ZIJN halfgod niet mag beledigen door er een tekeningetje van te maken, wereldwijd.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 16 januari 2015, 12:31   #38
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Tsjah, dat is die moeftie zijn mening dus, en hij is vrij die te uiten.
Of we daar gevolg aan moeten geven, is een totaal andere vraag.
Het Verzet is offline  
Oud 16 januari 2015, 13:36   #39
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Tsjah, dat is die moeftie zijn mening dus, en hij is vrij die te uiten.
Of we daar gevolg aan moeten geven, is een totaal andere vraag.
Het probleem is natuurlijk dat die moefti zijn mannetjes stuurt om ervoor te zorgen dat wij ons aan zijn mening gaan onderwerpen, en dat de paus enkel met hellevuur kan dreigen. En ik ga als atheist toch niet naar de hel duh....
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 16 januari 2015, 16:34   #40
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
uiteraard zijn ze beledigend, dat was net de bedoeling.
En die beledigingen komen dan nog wel van uiterst linkse knapen : moet toch kunnen voor hun aanhangers.
Sukkelaar is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be