Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 mei 2018, 16:49   #21
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ah ja, de NY Times is een onafhankelijke bron in deze.
Ja, dat is het.
Je kan dezelfde info overigens vinden op sites van HRW, OSCE en zelfs de VN dacht ik.

Maar dat zijn ook allemaal geen onafhankelijke bronnen, zeker?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2018, 23:21   #22
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Vandaag is de brug van het Russische vasteland naar de Krim door president Poetin geopend. De werken zijn pas 3 jaar geleden begonnen en nu reeds afgewerkt.

Als je dat vergelijkt met Oosterweel of Lange Wapper of wat dan ook, Wat een gigantisch verschil. In Rusland kunnen tenminste grote projecten in korte termijn gerealiseerd worden, hier kunnen ze het nog niet in 20 jaar !
Hoor ik u een overheid bejubelen die centralistisch werkt en zich niet te veel gelegen laat aan de democratische besluitvorming?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2018, 07:23   #23
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Het is weer zo typerend dat een neonazi als MaxvanDietschland de Anschluss van de Krim door Rusland steunt, maar de moraalridder uithangt wanneer Israël een nederzetting bouwt.
Een groot verschil wat betreft de wil van de bevolking die daar woont. In de Krim wordt er ook niemand van zijn grond verdreven.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2018, 07:25   #24
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Er deugde niets, maar dan ook werkelijk niets, aan het referendum.
Toch wil het westen dit referendum niet overdoen, onder VN toezicht zelfs niet, want ze weten dat het pro Russisch kamp op meer dan 80 procent steun kan rekenen in de Krim.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2018, 08:33   #25
Hephaistos
Burger
 
Hephaistos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 augustus 2015
Berichten: 183
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Toch wil het westen dit referendum niet overdoen, onder VN toezicht zelfs niet, want ze weten dat het pro Russisch kamp op meer dan 80 procent steun kan rekenen in de Krim.
__________________
Bij nader inzien is het mij duidelijk gemaakt dat ik me steeds laat vangen om meer en meer privé-informatie weg te geven op dit forum. Mijn diploma's, mijn relaties, mijn woonplek, …

Veel haal ik er zelf ook niet terug uit.

Doei.
Hephaistos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2018, 12:13   #26
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hephaistos Bekijk bericht
Verder dan insinuaties geraakt men niet want zelfs door de VS gesteunde opinieonderzoeken tonen aan dat de bevolking van de Krim grotendeels achter aansluiting bij Rusland staat, wat niet hoeft te verwonderen gezien de ethnische samenstelling van die bevolking.

Laatst gewijzigd door Bach : 21 mei 2018 om 12:16.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2018, 12:29   #27
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Een groot verschil wat betreft de wil van de bevolking die daar woont. In de Krim wordt er ook niemand van zijn grond verdreven.
Probeer eens iets te leren over het huidig klimaat tegenover de Tataren, die op de Krim historische minderheid die liever onder de Oekraïens bestuur leeft dan onder Russisch.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2018, 12:30   #28
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Toch wil het westen dit referendum niet overdoen, onder VN toezicht zelfs niet, want ze weten dat het pro Russisch kamp op meer dan 80 procent steun kan rekenen in de Krim.
Hoogstwaarschijnlijk is er inderdaad een pro-Russische meerderheid, maar dat doet niets af van het bijzonder twijfelachtig karakter van het gehouden "referendum". Om dan nog te zwijgen over het schimmentheater dat Moskou toen heeft gevoerd.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2018, 20:39   #29
djoebidoebidoe
Gouverneur
 
Geregistreerd: 30 augustus 2014
Locatie: Binnnen-mongolië
Berichten: 1.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hoogstwaarschijnlijk is er inderdaad een pro-Russische meerderheid, maar dat doet niets af van het bijzonder twijfelachtig karakter van het gehouden "referendum". Om dan nog te zwijgen over het schimmentheater dat Moskou toen heeft gevoerd.
hoogstwaarschijnlijk, u zegt het zelf. De rest is maar praat voor de vaak.
djoebidoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2018, 20:40   #30
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Vandaag is de brug van het Russische vasteland naar de Krim door president Poetin geopend. De werken zijn pas 3 jaar geleden begonnen en nu reeds afgewerkt.

Als je dat vergelijkt met Oosterweel of Lange Wapper of wat dan ook, Wat een gigantisch verschil. In Rusland kunnen tenminste grote projecten in korte termijn gerealiseerd worden, hier kunnen ze het nog niet in 20 jaar !
Vertel dat tegen de burgemeester van Apen
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2018, 22:30   #31
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hoor ik u een overheid bejubelen die centralistisch werkt en zich niet te veel gelegen laat aan de democratische besluitvorming?
Vladimir Poetin toont het voorbeeld van goed en efficiënt bestuur. Als je ziet wat Rusland allemaal realiseert met slechts heel beperkte financiële middelen, ik zie het niet veel leiders na doen. Zeker hier in Vlaanderen kan men wat betreft grote infrastructuurwerken nog veel leren van Vladimir Poetin.

Wat betreft de Krim was het een goede zaak dat Rusland door een beperkte militaire interventie het referendum in Krim mogelijk had gemaakt. Anders hadden we wellicht bruut geweld en arrestaties gezien vanuit Kiev. Een soortgelijke situatie zoals in Catalonië maar met oorlog en bloedvergieten...
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2018, 22:31   #32
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Vertel dat tegen de burgemeester van Apen
En zeker tegen de NVA minister van immobiliteit Ben Weyts...
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2018, 22:36   #33
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Probeer eens iets te leren over het huidig klimaat tegenover de Tataren, die op de Krim historische minderheid die liever onder de Oekraïens bestuur leeft dan onder Russisch.
Er zullen altijd minderheden zijn die tegen zijn.

Ik hoor het Spaanse regime niet anders dan zeveren over de Catalaanse minderheid die bij Spanje wil blijven, moet Catalonië daarom bij Spanje blijven ?

Is het democratisch dat een minderheid zijn wil aan de meerderheid oplegt ?
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 11:38   #34
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Een groot verschil wat betreft de wil van de bevolking die daar woont. In de Krim wordt er ook niemand van zijn grond verdreven.
De Krimtartaren, de autochtone bevolking, wil absoluut niet bij Rusland horen is bovendien gedeporteerd door Stalin. Ga je inlezen.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 11:39   #35
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Toch wil het westen dit referendum niet overdoen, onder VN toezicht zelfs niet, want ze weten dat het pro Russisch kamp op meer dan 80 procent steun kan rekenen in de Krim.
Rusland is geen democratie, dus onder Russisch bestuur een referendum houden slaat nergens op.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 12:01   #36
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djoebidoebidoe Bekijk bericht
hoogstwaarschijnlijk, u zegt het zelf. De rest is maar praat voor de vaak.
Niet echt. Je kan je afvragen waarom de russen het nodig vonden een compleet ongeldig referendum te organiseren als ze toch waarschijnlijk het beoogde resulaat hadden gekregen bij een min of meer geldig referendum.

Ik zie maar 2 mogelijkheden :

* fundamentele twijfel bij de russen. Je hebt nu eenmaal geen controle over de diepste gedachten van mensen en de uiting ervan in het stemhokje.

* Business as usual : verkiezingen zijn er om gefaked en vervalst te worden, dat is sinds jaar en dag zo bij elke verkieizing in rusland, dus dit referendum volgde gewoon de standaard modus operandi.

Maar wat zeggen bovenstaande dingen dan over Rusland : dat het totaal geen democratie is natuurlijk en geen intentie heeft om er ooit een te worden.

Caveat emptor.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2018, 02:13   #37
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

De verwijzing naar de Tartaren op de Krim is een zwaktebod in de discussie te vergelijken met het lot van de indianen in de VS of zovele andere veroveringen in het verleden. De verdrijving van de Palestijnen is moeilijker te vergelijken aangezien dit om een actueel en voortdurend onrecht gaat.

Tartaren zijn trouwens evenmin Oekraïners als Russen. Het is een nonargunent in de huidige situatie in de Krim. Een oorlog werd vermeden en hopelijk blijft dat zo. Uiteraard dienen de rechten van minderheden beschermd. Geen reden om aan te nemen dat die nu minder beschermd zijn dan onder Oekraïns bestuur.

Oekraïne dat zou pogen de Krim etnisch te zuiveren zou tot veel meer conflict leiden. De Nato die zou proberen Sebastopol over te nemen eveneens. Die processen zouden gaande zijn zonder ingrijpen van Rusland.

Over het referendum. Indien men de uitslag van het referendum betwijfelt dient men ook bereid te zijn tot een nieuw referendum onder VN toezicht. Uiteraard bestaat er geen wil daartoe in Washington of Brussel. De kritiek klink alzo hol en lijkt op propaganda.

Laatst gewijzigd door Bach : 23 mei 2018 om 02:27.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2018, 02:29   #38
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Ik geloof ook niet dat Oekraïne of de CIA erin zal slagen een Tartaren opstand te organiseren. Hoogstens een geïsoleerd feit dat gebruikt kan worden in de media.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2018, 11:18   #39
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik geloof ook niet dat Oekraïne of de CIA erin zal slagen een Tartaren opstand te organiseren. Hoogstens een geïsoleerd feit dat gebruikt kan worden in de media.
Een klein detail en een fout die nogal veel wordt gemaakt. Het is niet Tartaren maar Tataren.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2018, 13:07   #40
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik geloof ook niet dat Oekraïne of de CIA erin zal slagen een Tartaren opstand te organiseren. Hoogstens een geïsoleerd feit dat gebruikt kan worden in de media.
Of een opstand van de dolfijnen of het pluimvee op Crimea, dat zal ook niet lukken.

Op welke wolk van drugs en/of idiotie moet je zweven om bovenstaande geciteerde tekst te schrijven, Bach, op een toon die lijkt alsof het voor jou een reele mogelijkheid lijkt in dit universum.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be