Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

 
 
Discussietools
Oud 19 juli 2014, 16:40   #41
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Mensen als Jan Becaus zijn politiek een nulliteit. Dat men zo mensen coöpteert bij de NVA, daar staat mijn verstand van stil.
Minder snel ijsjes eten, dat voorkomt brain freeze.

Becaus zal een uitstekende stemmentrekker worden.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline  
Oud 19 juli 2014, 17:08   #42
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Minder snel ijsjes eten, dat voorkomt brain freeze.

Becaus zal een uitstekende stemmentrekker worden.
Wie op mensen zoals Becaus stemt, is wel erg dom.
Het Oosten is offline  
Oud 19 juli 2014, 17:24   #43
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Jan Becaus? Die kwam doodleuk vertellen op TV toen men hem vroeg wat zijn doel was in de senaat: "ik hoop de senaat te kunnen opdoeken. "


Maar mensen toch, hier heeft men dus iemand die zich in de senaat laat verkiezen of coöpteren om ze tot de grond af te breken. En ondertussen maar poen scheppen als senator nietwaar nieuwbakken NVA-er Becaus? En wij maar betalen. Wij maar dokken! Ze kunnen me wat al dat soort profiteurs.



Profiteur NVA-er Jan Becaus.
Jij noch ik zijn juristen, veronderstel ik.

Maar ik weet toch dat er maar één plaats is waar je de senaat legaal kunt afschaffen, en dat is in kamer en senaat, via een grondwetswijziging.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 19 juli 2014, 17:29   #44
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Jij noch ik zijn juristen, veronderstel ik.

Maar ik weet toch dat er maar één plaats is waar je de senaat legaal kunt afschaffen, en dat is in kamer en senaat, via een grondwetswijziging.

.
Ja maar deze Kamer is geen constituante. En dit in principe voor 5 jaar.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 juli 2014 om 17:43.
Het Oosten is offline  
Oud 19 juli 2014, 17:40   #45
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Mensen als Jan Becaus zijn politiek een nulliteit. Dat men zo mensen coöpteert bij de NVA, daar staat mijn verstand van stil.

En dan kwam Becaus in de plaats van Huub Broers, ook nog zo'n notoire kazakdraaier. Zo iemand die zijn principes verkoopt voor een bord linzensoep. Hij had er nachten niet van geslapen, zei ie. Voor mijn part mogen dat gerust een paar maanden zijn. Hij zal het geweten hebben die frakkendraaier Huub Broers: overloperij wordt uiteindelijk afgestraft. En terecht!
Laat je verstand niet te lang stil staan. Je veroudert daar te snel van, en het is niet goed voor de seks.

Verder moet jij wel blij zijn dat wij zo'n vermoede nulliteiten binnen halen in onze partij.
Jij gelukkig, ik gelukkig .. wat motten we nog meer ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 19 juli 2014, 17:43   #46
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ja maar deze kamer is geen constituante. En dit in principe voor 5 jaar.
Dat is voor ons onvoldoende reden om de belgicisten zo'n plezier te doen dat wij voor heel die tijd zouden verzaken om in die hoge vergaderingen onze meningen te uiten.
En gelet op het aantal mensen dat wij er mochten afvaardigen van de kiezer, gaat die mening luid geuit worden.

Raar ding hé, democratische verkiezingen.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 19 juli 2014, 17:50   #47
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.867
Standaard

Ik zie niet waar de opwinding over die mens op gesteund is. Kan keurig een tekst aflezen. Dat is het zowat.
dalibor is nu online  
Oud 19 juli 2014, 18:06   #48
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Wie op mensen zoals Becaus stemt, is wel erg dom.
Geldt dat niet eveneens voor kiezers die een bolletje kleuren naast een lijstduwer die de lijst louter steunt, ook al is het een zwaargewicht?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline  
Oud 19 juli 2014, 18:41   #49
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is voor ons onvoldoende reden om de belgicisten zo'n plezier te doen dat wij voor heel die tijd zouden verzaken om in die hoge vergaderingen onze meningen te uiten.
En gelet op het aantal mensen dat wij er mochten afvaardigen van de kiezer, gaat die mening luid geuit worden.

Raar ding hé, democratische verkiezingen.

.
Vooral de variabele interpretatie van de termen 'democratische verkiezingen' komt bij sommige Vlaams-nationalisten vindingrijk over. Het wisselt nogal eens.

Waarschijnlijk komt dit omdat het al een tijdje zo warm is of is de betekenis afhankelijk van uit welke hoek de (politieke) wind waait voor de Blauwvoeters.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 juli 2014 om 18:43.
Het Oosten is offline  
Oud 19 juli 2014, 18:50   #50
Jakko
Minister-President
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Berichten: 5.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Vooral de variabele interpretatie van de termen 'democratische verkiezingen' komt bij sommige Vlaams-nationalisten vindingrijk over. Het wisselt nogal eens.

Waarschijnlijk komt dit omdat het al een tijdje zo warm is of is de betekenis afhankelijk van uit welke hoek de (politieke) wind waait voor de Blauwvoeters.
Wat een diepgang. Laat me raden. Je hebt je waarschijnlijk teruggetrokken in de koele patattenkelder?
Jakko is offline  
Oud 19 juli 2014, 19:42   #51
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Vooral de variabele interpretatie van de termen 'democratische verkiezingen' komt bij sommige Vlaams-nationalisten vindingrijk over. Het wisselt nogal eens.

Waarschijnlijk komt dit omdat het al een tijdje zo warm is of is de betekenis afhankelijk van uit welke hoek de (politieke) wind waait voor de Blauwvoeters.
Ken jij twee democratische landen waar de kieswetgeving dezelfde is ?
En onveranderlijk zou zijn wegens "dit is het nu, voor eens en voor altijd perfect" ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 19 juli 2014, 20:53   #52
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
... maar hij was al jaren de Vlaams-nationalistische gedachte genegen.

http://nieuws.vtm.be/binnenland/1003...-cdv-vroeg-mij

.
U geeft hier dus toe dat N_VA zwaar heeft gevist om Becaus over de streep te krijgen ?

Wellicht had de man zij bedenkingen en hebben ze hem daarom een goed postje in het vooruitzicht gesteld ?
Henri1 is offline  
Oud 19 juli 2014, 21:21   #53
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U geeft hier dus toe dat N_VA zwaar heeft gevist om Becaus over de streep te krijgen ?
Hoezo? BDW had blijkbaar al gedurende lange tijd regelmatig contact met Becaus.

Citaat:
Wellicht had de man zij bedenkingen en hebben ze hem daarom een goed postje in het vooruitzicht gesteld ?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline  
Oud 19 juli 2014, 21:31   #54
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U geeft hier dus toe dat N_VA zwaar heeft gevist om Becaus over de streep te krijgen ?

Wellicht had de man zij bedenkingen en hebben ze hem daarom een goed postje in het vooruitzicht gesteld ?
Ik zou niet weten hoe ik daar toe aanleiding heb kunnen geven.

Anderzijds: het is wel leuk dat u mij bovennatuurlijke gaven toe dicht.
Vele dames hebben mij al toevertrouwd "Schoof, tu baises comme un dieux ...", maar dit nu ...

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 19 juli 2014, 21:38   #55
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik zou niet weten hoe ik daar toe aanleiding heb kunnen geven.

Anderzijds: het is wel leuk dat u mij bovennatuurlijke gaven toe dicht.
Vele dames hebben mij al toevertrouwd "Schoof, tu baises comme un dieux ...", maar dit nu ...

.
Tu baises comme un dieux.
Toevallig hebben een paar dames mij ook al iets dergelijks toevertrouwd maar 't was wel in 't enkelvoud...


Laatst gewijzigd door Boduo : 19 juli 2014 om 21:38.
Boduo is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be