Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 augustus 2018, 09:52   #41
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Gelukkig maar.
Ik mag er niet aan denken dat de dieren nog leven.


--
Erdogan gooit olie op het vuur: Turkije breidt militaire operatie in buurlanden uit

Citaat:
Turkije zal zich niet overgeven aan de Verenigde Staten, zo verklaarde de Turkse president Recep Tayyip Erdogan zaterdag op het congres van zijn conservatieve partij AKP. Door het conflict tussen de VS en Turkije dook de Turkse lira omlaag. Op het partijcongres stelde Erdogan ook dat Turkije de militaire operatie in buurlanden Irak en Syrië wil uitbreiden, wat in Washington ook niet in goede aarde zal vallen.
Zoals u ziet is het een gevaarlijk persoontje die de EU bij zijn daden zal betrekken en verder de ondergang in zal duwen.

Opletten geblazen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 19 augustus 2018 om 10:15.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2018, 10:27   #42
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.435
Standaard

Kijk maar eens wie er al meehuilt met de wolven in het bos.

Bundesregierung wirbt für Reisen in die Türkei

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2018, 13:26   #43
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.688
Standaard

In de Zeno staan interviews met Turks-Belgen van allerlei gezindten. Toch wat interessante zaken:

https://www.demorgen.be/buitenland/t...tten-b1280b4c/

- de meesten steunen (alhoewel ze eigenlijk tegen Erdogan zijn) Erdogan vs Trump. Zij vinden dat Trump zich met zijn eigen zaken moeten bemoeien en niet eenzijdig eisen stellen.

In ruil voor de vrijlating van de Amerikaanse dominee vragen zij de vrijlating van de bankier Hakan Atilla. Faire deal zou ik zeggen.

- De Turken zouden ook geloven dat zij in 2023 welvarend gaan worden omdat zij dan verlost zouden zijn van historische schulden tengevolge van WO1. Zij verdenken het Westen ervan dat zij de economische ontwikkeling in 2023 willen boycotten.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 19 augustus 2018 om 13:39.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2018, 14:13   #44
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.249
Standaard

De Turken hebben getracht om de Armeniërs uit te roeien en hun grondgebied te annexeren, nu gaan ze hetzelfde proberen te doen met de Koerden. Ik denk echter niet dat ze die er zolder zware stukken onder gaan krijgen, die Peshmerga zijn geen doetjes. Ik vraag me af hoe het feitelijk gekomen is dat die Koerden, die nu verspreid over verschillende landen leven, geen eigen land hebben.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2018, 14:17   #45
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Kijk maar eens wie er al meehuilt met de wolven in het bos.

Bundesregierung wirbt für Reisen in die Türkei

De druk om de miljoenen gelukszoekers die voor de Turkse grens staan te wachten is blijkbaar groot. Ik denk dat hij Mutti hier bij de keel mee heeft.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2018, 14:23   #46
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Turkije heeft ook nog wat stokken achter de deur om de chantage van de VS tegen te gaan. Het zou een enorme klap zijn voor de VS als Turkije uit de NATO zou stappen bv. Of aansluiting bij de BRICS zou zoeken. En in feite is dat de gepaste straf voor de coupplegers op de achtergrond. Ook de maffia stijl van Trump verdient dit soort van antwoord.
Ze zijn er al gedeeltelijk uit vermits Erdogan wapens koopt in Rusland, en een (schijn)aanval gedaan heeft op de Amerikaanse basis zodat deze vertrokken is . Zijn toenadering tot Rusland wordt altijd duidelijker.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2018, 15:01   #47
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
De druk om de miljoenen gelukszoekers die voor de Turkse grens staan te wachten is blijkbaar groot. Ik denk dat hij Mutti hier bij de keel mee heeft.
Ik denk het ook dat hij ze bij de keel heeft maar ze blijkt het nog steeds niet te begrijpen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2018, 15:37   #48
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.435
Standaard

Andrea Langstrumpf will den Sultan retten

In Duitsland zijn ze het helemaal kwijt denk ik.
Schakelen ze 'Pippi Langkous' al in.


Met alle respect voor de actrice die de rol van Pippi Langkous op zich genomen heeft. (Dat was uiteraard een andere dan die Duitse gestoorden)
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 19 augustus 2018 om 15:38.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2018, 15:48   #49
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Ze zijn er al gedeeltelijk uit vermits Erdogan wapens koopt in Rusland, en een (schijn)aanval gedaan heeft op de Amerikaanse basis zodat deze vertrokken is . Zijn toenadering tot Rusland wordt altijd duidelijker.
Voor Europa is het geen probleem als Turkije vertrekt uit de NAVO.
De NAVO grens bij Griekenland is wel net zo veilig en NAVO landen gaan toch geen oorlogen meer voeren in het MO.
We laten dit graag over aan Rusland en Turkije.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2018, 16:03   #50
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.032
Standaard

Sommige forumleden zijn goed in het oorlogsstoken. Vanuit hun comfortabele en veilige zetel wensen zij buitenlandse leiders dood en hopen op bloedige staatsgrepen elders. Zo hebben o.a. Irak, Libië en Syrië zich al vol kunnen schranzen met onze smakelijke missies voor democratie en vrijheid in de wereld. En nu willen ze dat Turkije ook aanschuift aan de feesttafel van de Free World.

De Turkse Koerden wensen geen eigen staat. HDP heeft bij de laatste verkiezingen 11% gehaald. En dit met steun van de CHP. De meerderheid van de Koerden hebben voor Erdogan gekozen.

Ik herhaal voor de zoveelste keer: ik ben geen fan van Erdogan maar hij staat waar hij staat door democratische processen. Als Erdogan weg moet in Turkije dan moet het op democratische wijze en niet volgens de Westerse wensdromen vol geweld.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2018, 16:15   #51
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Sommige forumleden zijn goed in het oorlogsstoken. Vanuit hun comfortabele en veilige zetel wensen zij buitenlandse leiders dood en hopen op bloedige staatsgrepen elders. Zo hebben o.a. Irak, Libië en Syrië zich al vol kunnen schranzen met onze smakelijke missies voor democratie en vrijheid in de wereld. En nu willen ze dat Turkije ook aanschuift aan de feesttafel van de Free World.

De Turkse Koerden wensen geen eigen staat. HDP heeft bij de laatste verkiezingen 11% gehaald. En dit met steun van de CHP. De meerderheid van de Koerden hebben voor Erdogan gekozen.

Ik herhaal voor de zoveelste keer: ik ben geen fan van Erdogan maar hij staat waar hij staat door democratische processen. Als Erdogan weg moet in Turkije dan moet het op democratische wijze en niet volgens de Westerse wensdromen vol geweld.
Voor mij mag Turkije doen wat ze wilt.

Alleen moet ze niet denken dat door het oppakken van journalisten, het sluiten van onafhankelijke media, en het installeren van een de facto dictator die zijn familie minister maakt, dat ze een plek aan de Europese tafel krijgen/verdienen.

Het land drijft verder en verder af van de seculiere westerse maatschappij die het ooit wilde zijn. Jammer, vooral voor de Turken die daar wel nood aan hadden. En zo zijn er ook, en veel.

Maar Turkije mag zijn wat ze wenst te zijn. Alleen niet in de EU.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2018, 16:17   #52
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Sommige forumleden zijn goed in het oorlogsstoken. Vanuit hun comfortabele en veilige zetel wensen zij buitenlandse leiders dood en hopen op bloedige staatsgrepen elders. Zo hebben o.a. Irak, Libië en Syrië zich al vol kunnen schranzen met onze smakelijke missies voor democratie en vrijheid in de wereld. En nu willen ze dat Turkije ook aanschuift aan de feesttafel van de Free World.

De Turkse Koerden wensen geen eigen staat. HDP heeft bij de laatste verkiezingen 11% gehaald. En dit met steun van de CHP. De meerderheid van de Koerden hebben voor Erdogan gekozen.

Ik herhaal voor de zoveelste keer: ik ben geen fan van Erdogan maar hij staat waar hij staat door democratische processen. Als Erdogan weg moet in Turkije dan moet het op democratische wijze en niet volgens de Westerse wensdromen vol geweld.
Erdogan is gekozen door de Turken voor Turkije en niet voor Europa of iets anders.
Andere staten hebben dit inderdaad te respecteren .
Dat betekent niet dat Turkije een NAVO lid moet blijven.
Naar mijn mening horen landen alleen bij de NAVO thuis , als ze dezelfde waarden en normen hebben m.b.t de rechtstaat.
In die zin is de NAVO een typisch bondgenootschap van het Westen en de Westerse democratieën.
Als andere staten een militair bondgenootschap willen sluiten, dan moeten ze dat doen ,zoals bijv de Arabische Liga of Rusland met Centraal Azië.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2018, 17:29   #53
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.258
Standaard

.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg

Laatst gewijzigd door djimi : 19 augustus 2018 om 17:30.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2018, 17:30   #54
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.258
Standaard

.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg

Laatst gewijzigd door djimi : 19 augustus 2018 om 17:30.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2018, 17:30   #55
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.258
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Sommige forumleden zijn goed in het oorlogsstoken. Vanuit hun comfortabele en veilige zetel wensen zij buitenlandse leiders dood en hopen op bloedige staatsgrepen elders...

Ik herhaal het graag nog even:


Erdogan is van hetzelfde kaliber als pakweg een Mussolini; een destructieve megalomaan.


De recente alliantie met de Grijze Wolven kan gelden als 'teken aan de wand'.


Dus ja: hoe minder tijd hij nog krijgt om Turkije (en wijde omgeving) verder om zeep te helpen, hoe beter.


U vindt toch niet dat 'de Turken' niet beter verdienen dan samen met hun nieuwe Sultan ten onder te gaan?
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2018, 19:19   #56
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Sommige forumleden zijn goed in het oorlogsstoken. Vanuit hun comfortabele en veilige zetel wensen zij buitenlandse leiders dood en hopen op bloedige staatsgrepen elders. Zo hebben o.a. Irak, Libië en Syrië zich al vol kunnen schranzen met onze smakelijke missies voor democratie en vrijheid in de wereld. En nu willen ze dat Turkije ook aanschuift aan de feesttafel van de Free World.

De Turkse Koerden wensen geen eigen staat. HDP heeft bij de laatste verkiezingen 11% gehaald. En dit met steun van de CHP. De meerderheid van de Koerden hebben voor Erdogan gekozen.

Ik herhaal voor de zoveelste keer: ik ben geen fan van Erdogan maar hij staat waar hij staat door democratische processen. Als Erdogan weg moet in Turkije dan moet het op democratische wijze en niet volgens de Westerse wensdromen vol geweld.
Als bepaalde groepen Turken hem zelf weg willen is dat hun probleem.

Ik ben ook geen fan van Erdogan maar als hij in zijn land alles wil op 'rolletjes' laat lopen is dat geen probleem.

Maar moet hij continue dreigende taal kraaien en andere Europese landen mee betrekken in zijn spelletjes?

Wat hij in Turkije doet of laat dat is zijn zaak daar hebben wij trouwens niets over te vertellen maar hou het ginder.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 19 augustus 2018 om 19:21.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2018, 19:23   #57
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik herhaal het graag nog even:


Erdogan is van hetzelfde kaliber als pakweg een Mussolini; een destructieve megalomaan.


De recente alliantie met de Grijze Wolven kan gelden als 'teken aan de wand'.


Dus ja: hoe minder tijd hij nog krijgt om Turkije (en wijde omgeving) verder om zeep te helpen, hoe beter.


U vindt toch niet dat 'de Turken' niet beter verdienen dan samen met hun nieuwe Sultan ten onder te gaan?
Had éne zekere Adolf dat ook niet, een ernstige vorm van megalomanie? (grootheidswaanzin)
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2018, 19:39   #58
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.032
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik herhaal het graag nog even:


Erdogan is van hetzelfde kaliber als pakweg een Mussolini; een destructieve megalomaan.


De recente alliantie met de Grijze Wolven kan gelden als 'teken aan de wand'.


Dus ja: hoe minder tijd hij nog krijgt om Turkije (en wijde omgeving) verder om zeep te helpen, hoe beter.


U vindt toch niet dat 'de Turken' niet beter verdienen dan samen met hun nieuwe Sultan ten onder te gaan?
Het is niet Erdogan die het om zeep helpt. Dat zijn wijzelf in onze almachtige arrogantie. Irak en Libië zijn 'goed' verlopen. Syrië is serieus tegengevallen en we hebben onze kak terug ingetrokken. De betrouwbaarheid van het Westen is 0,0%. Turkije blijft als buurland van Syrië achter met onze brokken en doet wat zij het beste achten. De analyse van Robert Fisk die ik eerder in deze draad plaatste, schetst de situatie perfect.
Voor de rest spreken gij en uw geestesgenoten inzake deze materie nogal vanuit een buikgevoel. Buikgevoel is levensgevaarlijk en alleen toepasbaar bij het kakken.

Laatst gewijzigd door Ke Nan : 19 augustus 2018 om 19:40.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2018, 19:56   #59
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.913
Standaard

Het westen viseert Erdogan vooral omdat hij goede relaties heeft met Rusland. Moest hij zich fervent tegen Moskou keren dan was hij hun beste vriend.

We keren eens terug naar de beginjaren van de oorlog in Syrië, daar stonden Rusland en Turkije tegenover elkaar. Rusland steunde Assad en Turkije steunde de rebellen (al dan niet jihadistisch), maar Turkije bleef met Rusland een redelijk goede verstandhouding behouden. Te goed voor sommige pro amerikaanse krachten binnen Turkije en dus werd een Russisch toestel neergehaald. Ik denk dan ook dat de opdracht gegeven is geweest door dezelfde krachten binnen het leger dat later de poging tot staatsgreep heeft uitgevoerd. Krachten die connecties hadden met de Gulen beweging en het Obama-Hillary regime in Washington. Ik denk niet dat Erdogan zelf opdracht heeft gegeven om dat toestel neer te halen. Doel was om een conflict, misschien wel oorlog uit te lokken tussen Turkije en Rusland. Bijna was het ook gelukt, maar uiteindelijk na vele maanden is de relatie tussen Ankara en Moskou hersteld geworden. En dan enkele weken daarna is dan die poging tot staatsgreep gebeurd. Maar het Obama regime heeft hier weer in het zand gebeten, want zij hebben de steun voor Erdogan bij de Turkse bevolking onderschat. Ondertussen is de relatie tussen Moskou en Ankara alleen maar sterker geworden en vormt Erdogan een serieuze strategische bedreiging voor de VS.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 19 augustus 2018 om 19:57.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2018, 20:44   #60
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.258
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Had éne zekere Adolf dat ook niet, een ernstige vorm van megalomanie? (grootheidswaanzin)
Ja, die was van hetzelfde persoonlijkheidstype.

Als het u mocht interesseren:

Elias Canetti schreef over zo'n soort mensen een heel interessant boek: "Masse und Macht".

Dat boek is ook in het Nederlands vertaald, mocht u het Duits niet voldoende machtig zijn.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be