Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 augustus 2018, 02:30   #41
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
1.Een Erdogan is beter dan een bananenrepubliek, zo redeneren velen.

2.Waar is Nederland nu goed in met de export? Met de maakindustrie? Bollen kaas?

Nederland is.vooral goed in logistiek en handel en kennis. Maar maakindustrie?
.....

2. Nederland heeft TU Delft en Wageningen; 2 internationale wereld-topuniversiteiten die nauw aansluiten bij het bedrijfsleven. Niet zomaar een kaas en bollenlandjes dus.

Nederlanders corrigeren elkaar zoals geen ander volk dat kan en doet; hetgeen in het buitenland vaak als ziekelijke bemoeizucht wordt gezien en ligt waarschijnlijk ten oorsprong omdat men al vanaf de middeleeuwen samen moet werken met afwateringen dijken etc.

In Nederland kan je het met kennis ver schoppen; de norm van >80% is dat macht boven kennis staat; globaal. Laatste getal schudt overigens ik uit mijn mouw. Ik moet bij regelmaat buigen en slikken voor idioten; niet omdat ze kennis hebben; maar macht. In Nederland had ik daar ook last van maar een fractie van wat ik hier tegenkom.

Na Amerika is Nederland de grootste landbouwexporteur. Hoe kan dat ? zijn het tovenaars ? Neen het betekent dat verschillend actoren 200% samen kunnen werken Universiteit, kweker, tuinders, infrastructuur, meer.


In Nederland werkt men van hoog tot laag samen, zoals het bij een ontwikkeld land betaamt; ipv om vooral tegen elkaar te werken, het elkaar zo moeilijk mogelijk te maken; vertel mij wat ik woon in een bananenrepubliek (in spe); dat ooit het rijkste land van Latijns Amerika was (na Venezuela). Een hele zak geld mee heeft gekregen na de onafhankelijkheid per hoofd van de bevolking, hetgeen in grootte bij geen enkel ander koloniaal land is gebeurd. Nederland stond toedertijd aan de rand van de afgrond (eind 70) maar bleef Suriname trouw dokken. En toch is het boeltje kapot gegaan; rara hoe komt dat ? Omdat Nederland dacht (jaren 70) wat wij kunnen; kan Suriname ook; niet dus !




Eindhoven kent een wederopbloei na de val van Philips. Veel start ups. Dus geen Japan dat niet vernieuwd en bij de oude vertrouwde producten blijft hangen.

Inderdaad Schiphol en Rotterdam; is geen maak maar logistiek; wederom nauw samenwerken met verschillende actoren; kunnen Nederlanders als geen ander; en problemen oppakken, iets mee te doen, ipv none (Frans) !.

Dat vind ik het fijne van Nederland; steeds als ik dit land bezoek. Hoe vaak wordt ik niet geholpen (bij een balie) met; het mag eigenlijk niet; maar ik doe het toch; ik help u (lekker toch). Probeer zoiets in Frankrijk; daar krijg je een none te horen; Amerikanen hebben weer hun methodes meen ik (..)

Als in Suriname een cruciaal persoon wegvalt; ligt die afdeling van maanden tot misschien wel altijd stil; in Nederland is er altijd wel een collega die in kan vallen voor een zieke werknemer, of het heft in handen neemt als zijn/haar collega er een rommel van maakt.

Wat mij ook zo intrigeert aan Nederlanders is hoe naïef ze zijn. Logisch ook; als iedereen werkt zoals die behoort te werken; ipv je tijd steken in verdacht-makerijen van collega's, zakenpartners, managers, saboteren, niet tot te laat uitbetalen, etc; dan kom je veel verder.

1. Terugkomend:Erdogan is een klootzak (volgens velen) die de erfenis van Ataturk de prullebak in sneltemp de prullebak in doet en het land jarenlang opzadelt door zombies op cruciale posten te zetten. Dat is nog erger dan schuld in buitenlandse deviezen, dunkt me.

Je bent minimaal 10 jaar verder eer je van die mensen af bent; desastreus voor een land, hetgeen zelfs kan leiden tot een permanente recessie..

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 14 augustus 2018 om 02:46.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2018, 04:04   #42
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Doet me eraan denken dat de Pakistaanse munt de afgelopen jaren ook zware schommelingen heeft gekend... Oorzaken? God knows... zou het aan de euro zelf hebben kunnen liggen? Dat kwam zo niet in het nieuws.

Komt wel goed daar in Turkije.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 14 augustus 2018 om 04:10.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2018, 04:12   #43
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Precies theater op wereldniveau en wij zijn het publiek.
Ik had graag een andere voorstelling gezien
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2018, 06:16   #44
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard

De koppigheid van de Turkse president Erdogan en de aanvaring met de VS

Misschien moeten de Turken wel een héél andere koers gaan varen en Erdogan de deur wijzen?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2018, 09:42   #45
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.997
Standaard

Eens te meer het bewijs dat Erdogan een gevaarlijke gek is. Hij gaat The Donald, Netanyahuhu en Kimmeke achterna:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/08...aldus-erdogan/

Citaat:
"Turkije klaar voor oorlog" en kan ook alternatieve bondgenoten vinden, zegt Erdogan, maar is dat zo?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2018, 09:47   #46
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Het bloeden is even gestopt, door de banken te stutten met geld, maar het onderliggende probleem blijft: de Turkse economie is oververhit en zou in feite in recessie moeten om dat te corrigeren.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2018, 10:21   #47
XenApp
Parlementslid
 
XenApp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2016
Berichten: 1.741
Standaard

Winnaars in dit verhaal, de Turken met een uitkering in €
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2018, 11:00   #48
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.523
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
... Na een paar dagen rust is de munt trouwens gisterenavond weer verder gaan dalen. Iemand een idee of er een directe aanleiding was? Een speech van Erdogan ofzo?
Er zijn vele factoren die een rol spelen. Zo ook dat Turkije is begonnen russische wapens te kopen. Dat is verraad jegens de NAVO. De val van de Lira is mogelijk georkestreerd door Washington en treft ook Rusland.

https://www.trouw.nl/home/navo-lid-t...ens-~aa11ab04/

https://sputniknews.com/world/201805...buy-russia-us/
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2018, 11:04   #49
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Er zijn vele factoren die een rol spelen. Zo ook dat Turkije is begonnen russische wapens te kopen. Dat is verraad jegens de NAVO. De val van de Lira is mogelijk georkestreerd door Washington en treft ook Rusland.

https://www.trouw.nl/home/navo-lid-t...ens-~aa11ab04/

https://sputniknews.com/world/201805...buy-russia-us/
Het steunen van een poging tot staatsgreep tegen een bondgenoot. Dat is het grotere verraad. Daarna wist Turkije dat de NATO wapens niet te vertrouwen waren. Een NATO basis speelde een cruciale rol in de poging tot staatsgreep.

Laatst gewijzigd door Bach : 14 augustus 2018 om 11:05.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2018, 11:12   #50
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Het steunen van een poging tot staatsgreep tegen een bondgenoot. Dat is het grotere verraad. Daarna wist Turkije dat de NATO wapens niet te vertrouwen waren. Een NATO basis speelde een cruciale rol in de poging tot staatsgreep.
Bron?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2018, 11:18   #51
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Bron?
Vraag eens rond in Turkije. Daar loopt men niet te doen alsof de neus bloedt en beseft men dat de 'bondgenoten' liever een gelukte staatsgreep hadden gezien.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2018, 11:29   #52
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Ze hebben geen dollars maar ze hebben ALLAH zegde Erdogan. Is dat zoveel waard als God zal het u lonen??
Erdogan zegt dat ze Allah hebben. Klinkt een beetje zoals "we hebben een nieuw hondje". Benieuwd wat moslims vinden van zo'n praat.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2018, 11:30   #53
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik ga feest vieren, de dag dat Turkije de deur van de NAVO achter zich toeslaat.

Volledige breuk met het westen. En een goede economische crisis die ze "onschadelijk" maakt. Want oorlog voeren kost geld....
Maar dan krijgen we weer duizenden Turken die zich hier en elders komen nestelen! Eerst moet de huidige migratiepest worden aangepakt zoniet...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2018, 11:31   #54
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Doet me eraan denken dat de Pakistaanse munt de afgelopen jaren ook zware schommelingen heeft gekend... Oorzaken? God knows... zou het aan de euro zelf hebben kunnen liggen? Dat kwam zo niet in het nieuws.

Komt wel goed daar in Turkije.
Ahja, Erdogan bezit Allah, beweert hij. Hij waant zich allicht hoger.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2018, 11:32   #55
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.523
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Het steunen van een poging tot staatsgreep tegen een bondgenoot. Dat is het grotere verraad. Daarna wist Turkije dat de NATO wapens niet te vertrouwen waren. Een NATO basis speelde een cruciale rol in de poging tot staatsgreep.
Dat kan zo zijn, maar dat had dan een reden. En wel dat Erdogan niet bereid was de NAVO-poltiek voor het Midden-Oosten te volgen. Te grote ambities.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2018, 11:35   #56
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Hij gaat de import van Iphones verbieden.

ja, dat gaat de Amerikanen pijn doen!
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2018, 11:37   #57
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Vraag eens rond in Turkije. Daar loopt men niet te doen alsof de neus bloedt en beseft men dat de 'bondgenoten' liever een gelukte staatsgreep hadden gezien.
Het blijft toch vreemd dat die 'staatsgreep' zo eindeloos klungelig werd aangepakt, men er niet eens in slaagde om Erdogan gevangen te zetten en de lijsten met duizenden personen die betrokken waren al klaar lagen de dag nadien.
Als je kijkt wie uiteindelijk alle voordeel had bij deze 'staatsgreep' kom je uit bij 1 man : Erdogan.

Je mag dus 2 keer raden wie er echt achter zat.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2016/07...ten-1-2715941/

Laatst gewijzigd door parcifal : 14 augustus 2018 om 11:39.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2018, 11:40   #58
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.038
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
2. Nederland heeft TU Delft en Wageningen; 2 internationale wereld-topuniversiteiten die nauw aansluiten bij het bedrijfsleven. Niet zomaar een kaas en bollenlandjes dus.

Nederlanders corrigeren elkaar zoals geen ander volk dat kan en doet; hetgeen in het buitenland vaak als ziekelijke bemoeizucht wordt gezien en ligt waarschijnlijk ten oorsprong omdat men al vanaf de middeleeuwen samen moet werken met afwateringen dijken etc.

In Nederland kan je het met kennis ver schoppen; de norm van >80% is dat macht boven kennis staat; globaal. Laatste getal schudt overigens ik uit mijn mouw. Ik moet bij regelmaat buigen en slikken voor idioten; niet omdat ze kennis hebben; maar macht. In Nederland had ik daar ook last van maar een fractie van wat ik hier tegenkom.

Na Amerika is Nederland de grootste landbouwexporteur. Hoe kan dat ? zijn het tovenaars ? Neen het betekent dat verschillend actoren 200% samen kunnen werken Universiteit, kweker, tuinders, infrastructuur, meer.


In Nederland werkt men van hoog tot laag samen, zoals het bij een ontwikkeld land betaamt; ipv om vooral tegen elkaar te werken, het elkaar zo moeilijk mogelijk te maken; vertel mij wat ik woon in een bananenrepubliek (in spe); dat ooit het rijkste land van Latijns Amerika was (na Venezuela). Een hele zak geld mee heeft gekregen na de onafhankelijkheid per hoofd van de bevolking, hetgeen in grootte bij geen enkel ander koloniaal land is gebeurd. Nederland stond toedertijd aan de rand van de afgrond (eind 70) maar bleef Suriname trouw dokken. En toch is het boeltje kapot gegaan; rara hoe komt dat ? Omdat Nederland dacht (jaren 70) wat wij kunnen; kan Suriname ook; niet dus !




Eindhoven kent een wederopbloei na de val van Philips. Veel start ups. Dus geen Japan dat niet vernieuwd en bij de oude vertrouwde producten blijft hangen.

Inderdaad Schiphol en Rotterdam; is geen maak maar logistiek; wederom nauw samenwerken met verschillende actoren; kunnen Nederlanders als geen ander; en problemen oppakken, iets mee te doen, ipv none (Frans) !.

Dat vind ik het fijne van Nederland; steeds als ik dit land bezoek. Hoe vaak wordt ik niet geholpen (bij een balie) met; het mag eigenlijk niet; maar ik doe het toch; ik help u (lekker toch). Probeer zoiets in Frankrijk; daar krijg je een none te horen; Amerikanen hebben weer hun methodes meen ik (..)

Als in Suriname een cruciaal persoon wegvalt; ligt die afdeling van maanden tot misschien wel altijd stil; in Nederland is er altijd wel een collega die in kan vallen voor een zieke werknemer, of het heft in handen neemt als zijn/haar collega er een rommel van maakt.

Wat mij ook zo intrigeert aan Nederlanders is hoe naïef ze zijn. Logisch ook; als iedereen werkt zoals die behoort te werken; ipv je tijd steken in verdacht-makerijen van collega's, zakenpartners, managers, saboteren, niet tot te laat uitbetalen, etc; dan kom je veel verder.

1. Terugkomend:Erdogan is een klootzak (volgens velen) die de erfenis van Ataturk de prullebak in sneltemp de prullebak in doet en het land jarenlang opzadelt door zombies op cruciale posten te zetten. Dat is nog erger dan schuld in buitenlandse deviezen, dunkt me.

Je bent minimaal 10 jaar verder eer je van die mensen af bent; desastreus voor een land, hetgeen zelfs kan leiden tot een permanente recessie..
Interessant. Maar extreme bemoeizucht kan al snel leiden tot revoluties. Jullie zullen zachte revoluties hebben gekend, niets zoals de Franse revolutie. 1 extreme revolutie en klaar.

Revoluties in de zin van afbraak van allerlei structuren. Eerder een progressief volk, maar ook niet te revolutionair. In de zin van gewelddadig.

Altijd de eerste willen zijn, dat zijn Nederlanders ja.

Erdogan is zich wat aan het bemoeien en als de boel daar totaal in elkaar stort zal die dat ook wel goed vinden. De Turken zullen wel wat verzinnen zoiets als de Duitsers hebben verzonnen met Hitler.

Dat zijn te extreme revoluties, zeker?
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2018, 11:48   #59
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard

Conflict tussen VS en Turkije escaleert verder: Erdogan wil Amerikaanse elektronica boycotten

Citaat:
De Turkse leider Recep Tayyip Erdogan heeft laten weten dat zijn land Amerikaanse elektronische goederen zal boycotten. Het is een volgende stap in het escalerende conflict tussen beide landen.
Zou dat wel een verstandige zet zijn?

Opletten met die man (Erdogan) want die wil oorlog!

Ok, nu is 'The Donald' misschien niet van de knapste maar in dit geval wint hij het wel.

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2018, 13:01   #60
regor
Partijlid
 
Geregistreerd: 27 oktober 2015
Berichten: 233
Standaard

Als er iemand is, die de wereld aan het verzieken is, is het wel Trump.
Die man zoekt ruzie met de voornaamste landen in de wereld en heeft zopas enorme investeringen gedaan ten behoeve van het leger. Reuze problemen in eigen land, armoede en een staatschuld van 20000 miljard dollar, zijn geen belemmering.
Erdowan daartegen is maar klein bier, een brullende muis. Trump wil oorlog.
Hopelijk kunnen ze die vent aan de kant zetten voor het te laat is.
regor is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be