Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 september 2007, 22:30   #1
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard Milieuvisie van LDD krijgt steun ...

LDD moeit zich in het klimaatdebat, of willen ze gewoon groen! een sneer geven?
Citaat:
17/09/2007 0:00:00


Wie afgelopen zaterdag op Canvas, in Terzake, de reportage 'The Great Global Warming Swindle' (RDF 2007) heeft gezien, weet nu dat het milieuprogramma van Lijst Dedecker ook door veel wetenschappers wordt ondersteund. The Great Global Warming Swindle is een bijzonder overtuigende documentaire. Na de uitzending op Channel4 kwam er een stortvloed van reacties, voor én tegen. Maar ze bewijst dat de argumenten waarmee de groenen hun rampscenario's stofferen over de opwarming van de aarde wetenschappelijk helemaal niet zo onderbouwd zijn als ze laten uitschijnen, zegt Paul Schietekat.

Lijst Dedecker is altijd tegen de klimaathysterie geweest en verketterde de CO2-hetze van in het begin. Paul Schietekat, die voor LDD het milieuprogramma ontwikkelde, is bijzonder in de wolken met de reportage van Terzake. "De wetenschap tracht al lang de aandacht te vestigen op het feit dat CO2 niet de oorzaak is van de klimaatswijzigingen. Weinig mensen hebben onze standpunten toen geloofd, maar in de reportage worden de wetenschappelijke argumenten gegeven voor de stelling", zegt Schietekat.

Diverse factoren zoals het smelten van de poolkappen en bijzondere weersfenomenen zijn in de geschiedenis een wederkerend fenomeen. De impact van de solaire cyclus en de zonnevlekken hebben een primaire impact op weersveranderingen. Voor Lijst Dedecker zijn de gevolgen van de uitstoot op de gezondheid een absolute prioriteit die los staat van andere vermeende effecten van CO2.

Schietekat: "De politiek wil mensen angst aanjagen om economische verschuivingen te kunnen verantwoorden. In de reportage wordt verwezen naar argumenten zoals de werkgelegenheid om toelagen in de milieusector te verantwoorden, maar die steunen op misleidende informatie. De overheid moet wél maatregelen nemen om de volksgezondheid te vrijwaren. Zo is de uitstoot van kankerverwekkende stoffen wel een probleem dat milieuvisie van LDD bepaalt."

Voor LDD is technische vooruitgang een absolute noodzaak, zolang die in de juiste context wordt geplaatst en toegankelijk is voor iedereen. Maar alle CO2 maatregelen en normen die worden opgelegd, én de bijhorende belastingen, zijn louter een verschoning om de gewone mensen te doen betalen voor het overheidsapparaat en de energiebedrijven. De politieke machthebbers straffen de mensen opnieuw af voor de fouten die zij zelf hebben gemaakt. De overmatige subsidiëring in de energiesector en de nutteloze steun voor misleidende milieuprojecten is voor Lijst Dedecker onaanvaardbaar en moet gecounterd worden.

Meer informatie op http://www.milieuprogramma.be/ (milieuwebsite van Lijst Dedecker)
Contactpersoon : Paul Schietekat (+32 475 710 796) [email protected]
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 07:42   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.263
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Groen! een sneer geven is niet moeilijk. Dat setje doemdenkers die de andere zetelende politici een reden geven om nog meer taxen te heffen is volgens mijn opinie een stel benevelde idealisten die een holbewoner in schaamte zouden laten uitbarsten in huilen.

Maar het stukje website dat ik gelezen heb is met moeite een deel van de echte alternatieven. Gelukkig is het deeltje dat LDD tentoonspreid, wel realistisch en bruikbaar. Maar vergeten ze meer dan de helft. Moedwil, of gewoon een beperkte kennis binnen hun ledenbestand.
Jantje op zichzelf zou al een paar extra alternatieven kunnen aanreiken.
En ik, ik hou me effe afzijdig. ik ben benieuwd hoe LDD de eerste uurs partisanen verder helpt.
En neen, ik ben daar geen van.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 12:11   #3
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard



LDD ... degenen die u eraan herinneren dat gezond verstand niet altijd de beste keuze is...
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 12:22   #4
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.936
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht


LDD ... degenen die u eraan herinneren dat gezond verstand niet altijd de beste keuze is...
Dank te bevestigen wat ik allang over de groenen wist: dat (gezond) verstand aan hen niet besteed is.
Verder sluit ik mij (kort samengevat) aan bij het milieustandpunt van LDD.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 13:52   #5
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Dank te bevestigen wat ik allang over de groenen wist: dat (gezond) verstand aan hen niet besteed is.
Verder sluit ik mij (kort samengevat) aan bij het milieustandpunt van LDD.
Wetenschap heeft ons doen ontdekken dat onze intuïtie niet altijd juist zit.
Met ons gezond verstand hadden we het dus niet altijd bij het rechte eind.
Beleid moet voor mij gebaseerd zijn op wetenschap, en niet op uw of mijn buikgevoel.

Google de directeur van de documantaire die uw partij aanprijst eens op ...
Het is Martin Durkin.
__________________
Bedankt!

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 1 oktober 2007 om 13:53.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 13:53   #6
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

En welk geniaal wetenschappelijk talent zit er binnen LDD ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 13:57   #7
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
baseballpolitieker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 10.530
Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Damned, 100% mijn standpunt, dat is een dikke plus voor binnen twee jaar!
__________________
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 14:05   #8
maarte
Minister-President
 
maarte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Groen! een sneer geven is niet moeilijk. Dat setje doemdenkers die de andere zetelende politici een reden geven om nog meer taxen te heffen is volgens mijn opinie een stel benevelde idealisten die een holbewoner in schaamte zouden laten uitbarsten in huilen.

Maar het stukje website dat ik gelezen heb is met moeite een deel van de echte alternatieven. Gelukkig is het deeltje dat LDD tentoonspreid, wel realistisch en bruikbaar. Maar vergeten ze meer dan de helft. Moedwil, of gewoon een beperkte kennis binnen hun ledenbestand.
Jantje op zichzelf zou al een paar extra alternatieven kunnen aanreiken.
En ik, ik hou me effe afzijdig. ik ben benieuwd hoe LDD de eerste uurs partisanen verder helpt.
En neen, ik ben daar geen van.
Op welke vergeten alternatieven doelt u?
__________________
La causa nostra:Mani pulite
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 14:24   #9
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En welk geniaal wetenschappelijk talent zit er binnen LDD ?
Allé nu, Jean Marie en Gella natuurlijk hé.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 14:26   #10
maarte
Minister-President
 
maarte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Allé nu, Jean Marie en Gella natuurlijk hé.
Gella welke Gella?
__________________
La causa nostra:Mani pulite
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 14:38   #11
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Gezond verstand is meestel beperkt tot de eigen leefwereld. Hou mensen met zogenaamd "gezond verstand" zo ver mogelijk weg van de politiek aub, want enige nuance en relativering is hun onbekend.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 14:43   #12
maarte
Minister-President
 
maarte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Gezond verstand is meestel beperkt tot de eigen leefwereld. Hou mensen met zogenaamd "gezond verstand" zo ver mogelijk weg van de politiek aub, want enige nuance en relativering is hun onbekend.
En dat alles natuurlijk onder het motto van verdraagzaamheid, tolerantie en zelfs solidariteit.
__________________
La causa nostra:Mani pulite
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 14:51   #13
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
En dat alles natuurlijk onder het motto van verdraagzaamheid, tolerantie en zelfs solidariteit.
Een standpunt formuleren over iets in de zin dat het jou het beste uitkomt is natuurlijk iets wat vaak tot "gezond verstand" wordt gerekend, nietwaar ?

Als ik jou zeg dat waarschijnlijk de enigste oplossing voor het klimaatprobleem (of vervuiling in het algemeen) een afbouw van onze economische activiteit is, dan behoort dit niet meer tot het gezond verstand.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 14:56   #14
maarte
Minister-President
 
maarte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Een standpunt formuleren over iets in de zin dat het jou het beste uitkomt is natuurlijk iets wat vaak tot "gezond verstand" wordt gerekend, nietwaar ?

Als ik jou zeg dat waarschijnlijk de enigste oplossing voor het klimaatprobleem (of vervuiling in het algemeen) een afbouw van onze economische activiteit is, dan behoort dit niet meer tot het gezond verstand.
Als dat jouw standpunt is dan mag je dat van mij best verdedigen, laat mij dan ook toe daar aan te wijfelen. Iedereen mag van mij zijn politieke mening verkondigen ook al lijkt ze ietwat vreemd of idioot.
__________________
La causa nostra:Mani pulite
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 15:20   #15
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.936
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Wetenschap heeft ons doen ontdekken dat onze intuïtie niet altijd juist zit.
Met ons gezond verstand hadden we het dus niet altijd bij het rechte eind.
Beleid moet voor mij gebaseerd zijn op wetenschap, en niet op uw of mijn buikgevoel.

Google de directeur van de documantaire die uw partij aanprijst eens op ...
Het is Martin Durkin.
Dus ik moet zomaar aanvaarden dat de staat zich met mijn leven moeit en in mijn zakken zit?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 17:21   #16
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Als dat jouw standpunt is dan mag je dat van mij best verdedigen, laat mij dan ook toe daar aan te wijfelen. Iedereen mag van mij zijn politieke mening verkondigen ook al lijkt ze ietwat vreemd of idioot.
Dat is waar en zelfs een beginsel van onze rechtsstaat. Maar gezond verstand als leidraad nemen voor een politiek beleid kan zeer kwalijke gevolgen hebben. Neem me niet kwalijk dat ik dan zelfs beelden krijg over figuren als Hitler. Zijn gezond verstand vertelde hem ook dat hij tot een überras hoorde ...
Niet-wetenschappelijke conclusies trekken kan gevaarlijke gevolgen hebben.

Een vriend van mij is trouwens een hevige fan van LDD. Dat is dan ook een eeuwig punt van discussie voor ons. Hij is zo ooit naar een partijcongres geweest en vertelde me over de geweldige voordelen van de vlaktaks die JDD aldaar had opgesomd. Enige verifactie van dat fenomeen op internet leerde me al gauw dat JDD bij zijn gegevensverzameling een beetje specifiek te werk was gegaan en het één en ander vergat in rekening te nemen en te nuanceren, waardoor alles in een heel ander licht kwam te staan dan hij daar en public had verkondigd...

Ik kan het niet helpen, maar van die gezond verstand goeroe's weken bij mij vaak een gevoel van boosheid los. Ik denk dat dat is omdat ze inspelen op de naiïviteit en goedgelovigheid op de medemens. Het ergste van alles is nog dat JDD zelf ook in de heilzaamheid gelooft en geen slechte bedoelingen heeft. Maar het kan verkeerd uitpakken. (En ik kan, behalve kwantummechanica maar dat heeft niet zo veel uitstaans met de meeste mensen hun dagdagelijkse bezigheden, maar niet op een voorbeeld komen. )

Mijn mening hierover is allicht wat extreem maar ik moet zeggen dat het feit dat iemand als JDD in een mum van tijd zoveel aanhangers krijgt mij droef stemt over mijn medemens.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 17:26   #17
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Dus ik moet zomaar aanvaarden dat de staat zich met mijn leven moeit en in mijn zakken zit?
Tja, ik wou dat ik je een staat kon gaan aanraden om gaan te wonen maar dat kan ik niet direct. Toch geen staat met dezelfde welvaart als de norm.
Als je rechten krijgt, heb je ook plichten. Dat is bijna per definitie inherent aan een samen-leving.

Hiermee wil ik niet gezegd hebben dat ik blij ben met het feit dat:
- de huidige reputatie van Groen! vooral is dat ze op zowat alles taksen zullen heffen
- sommige politici het exploiteren om hun begroting wat meer in evenwicht te brengen. Terwijl de maatregelen niet eens zoden aan de dijk brengen. (Het is natuurlijk evident dat je invloed op het klimaat met een maatregel beperk tot een piepklein land redelijk gering is als de grote reuzen niet meewillen. )

Maar hierom het kind met het badwater weggooien lijkt mij een foute reactie die we ons in de toekomst heel erg zouden kunnen berouwen.
(Hoewel ik ondertussen niet meer geloof in een massamobilisatie. Zoals iemand hier reeds zei: onze hele leefstijl zou dan 180 graden moeten keren en er hebben teveel mensen belang bij dat het niet gebeurt. Plus, we vinden onze leefstijl niet zo onaangenaam, af te leiden uit ons makke-lammetjes-gehalte.)
__________________
Bedankt!

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 1 oktober 2007 om 17:28.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be