Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 november 2018, 09:27   #5421
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Een resultaat zoals verwacht was.
yup, de pollsters zijn de echt winnaars

Ik heb de live blog en realtime forecast van Nate Silver een beetje gevolgd. Hij zat er redelijk goed op:

https://fivethirtyeight.com/live-blo...ults-coverage/
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains

Laatst gewijzigd door Voltian : 7 november 2018 om 09:28.
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 09:28   #5422
^_^
Gouverneur
 
Geregistreerd: 4 juni 2014
Berichten: 1.490
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
"it would leave the bad parts behind"

Wat is dat Democratisch plan?
Dat plan IS Obamacare.
^_^ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 09:30   #5423
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.092
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
een blauw golfje in plaats van een blauwe Tsunami...
Amerika is al zo lang verdeeld in democraten en republikeinen en dat zal niet zomaar veranderen.
Dan weer golft het naar de ene kant en dan weer naar de andere kant en soms is het to close tot call.
Trump heet dit wel spectaculair gemaakt door zijn manier van doen en de tegenstelling heeft hij ook scherper gemaakt.
Maar een volk dat al zo lang zo is geweest verander je niet in 10 jaar tijd.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 09:32   #5424
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.714
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Wat baat het om sterk te staan in demografisch grote staten zoals Californie als Californie evenveel afgevaardigden mag sturen naar de Senaat als pakweg Idaho?
omdat de vertegenwoordiging van flyover states even belangrijk is als die van de Oost- of Westkust
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 09:33   #5425
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Tot nader order mogen Europeanen niet stemmen in de VS.
No representation without taxation.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 09:39   #5426
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.714
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Tulsi for president
Tulsi ziet er nog niet zo slecht uit, beetje iemand zoals Trump die haar eigen gedacht zal proberen door te drukken. Of Trump kan verslaan worden in 2020 is zeer de vraag en of de Democraten zo iemand durven opstellen is een ander, best wachten tot 2024.

https://www.theguardian.com/us-news/...x-for-the-left

.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 09:43   #5427
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
No representation without taxation.
Ge kunt discussieren over het principe dat elke staat 2 senatoren krijgt. Dat is nu in't nadeel van de demcraten (omdat die sterker zijn in staten met een grotere bevolking).

Ik vind dat principe helemaal niet zo slecht. Ik neem aan dat de benadeelde partij dat altijd zal inroepen als "onfair", maar uiteindelijk is het evengoed een democratisch principe dan een "perfecte" propotionaliteit met bevolking.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 09:49   #5428
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
No representation without taxation.
in twee richtingen hé
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 09:56   #5429
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.714
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ^_^ Bekijk bericht
Dat plan IS Obamacare.
Wat is Obamacare? Voor mij is het erg onduidelijk, onderstaande zijn uitspraken van Trump, in wat verschilt dit met wat de Democraten willen?

"Why can't Medicare simply cover everybody?"
- First, we should ensure that Americans with pre-existing conditions have access to coverage, and that we have a stable transition for Americans currently enrolled in the healthcare exchanges.
- We should help Americans purchase their own coverage, through the use of tax credits and expanded Health Savings Accounts--but it must be the plan they want, not the plan forced on them by the Government.
- We should give our great State Governors the resources and flexibility they need with Medicaid to make sure no one is left out.
- We should implement legal reforms that protect patients and doctors from unnecessary costs that drive up the price of insurance.
- Finally, the time has come to give Americans the freedom to purchase health insurance across State lines--creating a truly competitive national marketplace.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 09:57   #5430
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Trump ZIJN economische resultaten ?? Volgens mij draait de economie overal in de wereld nu niet slecht
Ik las onlangs dat men Trump al heel de tijd probeert uit te leggen wat stijgende rente met zich meebrengt. Een grote econoom lijkt het me niet te zijn. Wel een eerste klasse clown en dat is in feite misschien nog eerder wat de massa wil.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20181107_03921478
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 09:57   #5431
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
een blauw golfje in plaats van een blauwe Tsunami...
Inderdaad. Die "blauwe golf" leek me eigenlijk ook opgeklopt als je gewoon naar de polls keek. Ook niet vergeten: "the map was against the Dem's", in de senaat toch zeker.

Van zodra Fivethirtyeight met z'n projecties begon, was al min of meer duidelijk dat de kans klein was de senaat zou "flippen".


Soit, ik begrijp de triomfalistische houding bij Trump wel niet zo goed; hij is het Huis toch kwijt?

Dit zegt het wel goed vind ik:

"
The narrative of this election seems to be that it lends itself to any — and no — narrative. I wrote earlier that there were several narrative possibilities for a House-Senate split. Not all narratives, after all, have to be strictly ideological. Sometimes results are driven by empirical regularities: The president’s party tends to lose seats — as it did in the House — and the map was bad for Democrats, as it proved to be. It’s true that usually an election is good for one party or another, but what a party victory means about public attitudes and policy is often up for grabs. All major election narratives simplify reality and rely on elites and media reports to zero in on the story they’d like to tell.
"
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 10:03   #5432
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.509
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Logisch dat het voor Europa belangrijk is ,want de boycot van Iran kost ons veel geld.
De meeste maatregelen va Trump kosten ons veel geld.
Jawel, maar om dan te staan juichen alsof je stemrecht zou hebben. Doet me denken aan mensen die nog steeds met vlaggetjes staan te zwaaien als een koning passeert waar ze uieindelijk ook niet op kunnen stemmen. Dat zijn door media gecreëerde effecten in deze tijd.

Indien Trump geen stappen zou nemen naar een regime change in Iran zou hij ge impeached worden. Hij weet goed wie hij te vriend dient te houden. Dat Europa daar niet mee gebaat is, zowel wat betreft vluchtelingen als economisch, kan de VS geen reet schelen. Waarom zouden ze ook? De Europeanen hebben geen stemrecht in de VS. Wakker worden.

Voor de rest doet Trump dat goed in deze verkiezingen voor zover ze een referendum zijn over zijn persoon. De democraten tonen eigenlijk geen alternatief buiten Trump zelf aanvallen. Zo gaan ze niet winnen.

Laatst gewijzigd door Bach : 7 november 2018 om 10:05.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 11:08   #5433
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Inderdaad. Die "blauwe golf" leek me eigenlijk ook opgeklopt als je gewoon naar de polls keek. Ook niet vergeten: "the map was against the Dem's", in de senaat toch zeker.

Van zodra Fivethirtyeight met z'n projecties begon, was al min of meer duidelijk dat de kans klein was de senaat zou "flippen".


Soit, ik begrijp de triomfalistische houding bij Trump wel niet zo goed; hij is het Huis toch kwijt?

Dit zegt het wel goed vind ik:

"
The narrative of this election seems to be that it lends itself to any — and no — narrative. I wrote earlier that there were several narrative possibilities for a House-Senate split. Not all narratives, after all, have to be strictly ideological. Sometimes results are driven by empirical regularities: The president’s party tends to lose seats — as it did in the House — and the map was bad for Democrats, as it proved to be. It’s true that usually an election is good for one party or another, but what a party victory means about public attitudes and policy is often up for grabs. All major election narratives simplify reality and rely on elites and media reports to zero in on the story they’d like to tell.
"
zelfs bij De Morgen hebben ze intussen door dat Trump versterkt uit deze midterms komt hoor...

https://www.demorgen.be/buitenland/t...erkt-b93d6d4c/

Citaat:
"Trumps positie is zeker niet verzwakt, maar eerder versterkt”...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 11:09   #5434
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Inderdaad. Die "blauwe golf" leek me eigenlijk ook opgeklopt als je gewoon naar de polls keek. Ook niet vergeten: "the map was against the Dem's", in de senaat toch zeker.

Van zodra Fivethirtyeight met z'n projecties begon, was al min of meer duidelijk dat de kans klein was de senaat zou "flippen".


Soit, ik begrijp de triomfalistische houding bij Trump wel niet zo goed; hij is het Huis toch kwijt?

Dit zegt het wel goed vind ik:

"
The narrative of this election seems to be that it lends itself to any — and no — narrative. I wrote earlier that there were several narrative possibilities for a House-Senate split. Not all narratives, after all, have to be strictly ideological. Sometimes results are driven by empirical regularities: The president’s party tends to lose seats — as it did in the House — and the map was bad for Democrats, as it proved to be. It’s true that usually an election is good for one party or another, but what a party victory means about public attitudes and policy is often up for grabs. All major election narratives simplify reality and rely on elites and media reports to zero in on the story they’d like to tell.
"
Dit zijn de slechts mogelijke resultaten voor Amerika in haar geheel.

En ik ga u uitleggen waarom:



Met 42 % van de stemmen voor senaat winnen de GOP'ers 2 zetels, met 56 % van de stemmen verliezen de democraten er twee.

Het systeem van "winner takes all", staten en disctricts is bijzonder nefast voor de grote democratische bevolkingsgroepen die vooral leven in de steden.

Je krijgt in de VS hierdoor een "minority rule" de facto en de democratie zal daardoor verder uitgehold worden. Je kan wel stellen dat dit allemaal wettelijk verloopt, maar er is een D +8 popular vote voordeel. De laatste GOP presidenten (Bush en Trump) zijn allemaal verkozen met minder stemmen dan de democraten.

Dit zal onherroepelijk tot een clash leiden en het land bijzonder instabiel maken. Ik hoop dat door het feit dat de democraten bijzonder veel gouverneurschappen hebben opgepikt, ze wel aan redistricting kunnen gaan doen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 11:11   #5435
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Inderdaad. Die "blauwe golf" leek me eigenlijk ook opgeklopt als je gewoon naar de polls keek. Ook niet vergeten: "the map was against the Dem's", in de senaat toch zeker.

Van zodra Fivethirtyeight met z'n projecties begon, was al min of meer duidelijk dat de kans klein was de senaat zou "flippen".


Soit, ik begrijp de triomfalistische houding bij Trump wel niet zo goed; hij is het Huis toch kwijt?

Dit zegt het wel goed vind ik:

"
The narrative of this election seems to be that it lends itself to any — and no — narrative. I wrote earlier that there were several narrative possibilities for a House-Senate split. Not all narratives, after all, have to be strictly ideological. Sometimes results are driven by empirical regularities: The president’s party tends to lose seats — as it did in the House — and the map was bad for Democrats, as it proved to be. It’s true that usually an election is good for one party or another, but what a party victory means about public attitudes and policy is often up for grabs. All major election narratives simplify reality and rely on elites and media reports to zero in on the story they’d like to tell.
"
Dat wel, maar de republikeinen die tegen Trump waren zijn afgestraft en de pro Trump mannen zijn beloond. Hiermee staat hij dus sterker binnen zijn eigen partij en het is ook een serieuze opsteker naar de volgende presidentsverkiezingen toe.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 11:12   #5436
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
zelfs bij De Morgen hebben ze intussen door dat Trump versterkt uit deze midterms komt hoor...

https://www.demorgen.be/buitenland/t...erkt-b93d6d4c/
Ja en nee.

Ze hebben de senaat gehouden en versterkt, wat verwacht was.

De democraten hebben een bijzonder groot probleem, en dat is dat hun electoraat territoriaal geconcentreerd is en daardoor zowieso op minder zetels kan rekenen.

Als je straks een presidentsverkiezing krijgt, en trump wint die met kiesmannen, maar verliest de popular vote met pakweg 8 % (wat nu het geval is), heb je een probleem. Een groot probleem.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 11:13   #5437
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dit zijn de slechts mogelijke resultaten voor Amerika in haar geheel.

En ik ga u uitleggen waarom:



Met 42 % van de stemmen voor senaat winnen de GOP'ers 2 zetels, met 56 % van de stemmen verliezen de democraten er twee.

Het systeem van "winner takes all", staten en disctricts is bijzonder nefast voor de grote democratische bevolkingsgroepen die vooral leven in de steden.

Je krijgt in de VS hierdoor een "minority rule" de facto en de democratie zal daardoor verder uitgehold worden. Je kan wel stellen dat dit allemaal wettelijk verloopt, maar er is een D +8 popular vote voordeel. De laatste GOP presidenten (Bush en Trump) zijn allemaal verkozen met minder stemmen dan de democraten.

Dit zal onherroepelijk tot een clash leiden en het land bijzonder instabiel maken. Ik hoop dat door het feit dat de democraten bijzonder veel gouverneurschappen hebben opgepikt, ze wel aan redistricting kunnen gaan doen.

Ik denk dat we best eerst intern bekijken hoe het werk ipv commentaar te leveren op de manier waarop de Amerikanen hun verkiezingen inrichten. Hoeveel stemmen heb je nu weer nodig in Wallonie om een zetel te halen in het parlement en hoeveel in Vlaanderen?
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 11:14   #5438
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik denk dat we best eerst intern bekijken hoe het werk ipv commentaar te leveren op de manier waarop de Amerikanen hun verkiezingen inrichten. Hoeveel stemmen heb je nu weer nodig in Wallonie om een zetel te halen in het parlement en hoeveel in Vlaanderen?
Ik wilde dat net posten.

Ik ben pro federale kieskring. U ook ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 11:14   #5439
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ja en nee.

Ze hebben de senaat gehouden en versterkt, wat verwacht was.

De democraten hebben een bijzonder groot probleem, en dat is dat hun electoraat territoriaal geconcentreerd is en daardoor zowieso op minder zetels kan rekenen.

Als je straks een presidentsverkiezing krijgt, en trump wint die met kiesmannen, maar verliest de popular vote met pakweg 8 % (wat nu het geval is), heb je een probleem. Een groot probleem.
een media probleem, geen politiek probleem.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 11:15   #5440
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik wilde dat net posten.

Ik ben pro federale kieskring. U ook ?
ja, ik ook.

1 man 1 stem en geen speciale meerderheden meer en taalgrendels.

leg jij het even uit in Walbanië?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be