Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Helga Stevens (N-VA) - 8 tot 14 maart
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Helga Stevens (N-VA) - 8 tot 14 maart "Deze dove dame neemt het binnen de politiek vooral op voor mensen met een handicap. Als directrice van de Europese vereniging voor Doven en Slechthorenden weet ze zeker hoe het eraan toegaat in de praktijk. Hoe ze nu staat tegenover een kartel, wat

 
 
Discussietools
Oud 13 maart 2004, 11:05   #21
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bruno*
Batasuna heeft hoe dan ook nooit een actie van de ETA afgekeurd.
Heeft de Parti Popular ooit afstand genomen van het Spaanse staatsnationalisme dat onderdrukkend werkt? Heeft diezelfde partij ooit afstand genomen van het gedachtegoed van Franco?

Antwoord op beide vragen: neen.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 13 maart 2004, 13:53   #22
Groot Bakkes
Minister
 
Groot Bakkes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 november 2003
Locatie: Vlaanderen, Antwerpen
Berichten: 3.315
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bruno*
Als die vrouw moorden pleegt, dan zal ik die man nooit te vriend houden.
Vriendschap is blijkbaar niet veel waard in de ogen van Bruno.
Groot Bakkes is offline  
Oud 13 maart 2004, 20:52   #23
Jasper
Provinciaal Gedeputeerde
 
Jasper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Locatie: Kempen
Berichten: 889
Standaard

Zopas is in een extra-nieuwsuitzending op de VRT bekendgemaakt dat er 5 personen zijn aangehouden: 3 van Marokkaanse nationaliteit en 2 hindoes van Spaanse nationaliteit.

De bewering dat de aanslagen het werk zijn van de ETA worden meer en meer ontkracht.

De poster die hier schreef: N-VA sympathiseert met het terrorisme in Spanje, lanceert tendentieuse berichten, een forum onwaardig. Ik hoop dat de gepaste maatregelen niet uitblijven.
Jasper is offline  
Oud 13 maart 2004, 21:59   #24
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bruno*
Ze hebben nog nooit een aanslag van de ETA afgekeurd. Waarom denk je dat ze in Spanje verboden zijn?
geen persoonlijke beledigingen
johanvdw


, BATASUNA heeft de aanslagen afgekeurd en uitdrukkelijk gesteld dat de ETA er niks mee te maken heeft.
Guderian is offline  
Oud 13 maart 2004, 22:37   #25
Helga Stevens
Vreemdeling
 
Helga Stevens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Gent (St Amandsberg)
Berichten: 70
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
Mevrouw Stevens,

Wanneer zou blijken dat het moslim terroristen zouden geweest zijn, welke houding gaat u dan aannemen tegen het steeds groter wordend gevaar uit deze hoek.
Vergeet immers niet dat het enkel nog een vraag van tijd is dat de Europese instellingen in Brussel ook een doelwit gaan vormen.

Vergeet ook niet dat ons land een broeinest van moslim terroristen blijkt te zijn.
Ik verwijs in dit verband naar onderzoeksgegevens van de BVD, naar Trabelsie, naar de moordenaars van de Afghaanse militieleider, naar de Marrokaan met Belgisch paspoort die in de cel zit in Nederland op verdenking van medewerking aan Al-Queda, naar Aboe Jahjah en zijn militie en nog naar veel andere signalen.

Hoe gaat u ons beschermen tegen deze groeiende dreiging. Door u enkel in te zetten voor een onafhankelijk Vlaanderen. Of door ook krachtdadig het vreemdelingenprobleem te durven aanpakken?
Wat wil u doen met criminele vreemdelingen en vreemdelingen die laten blijken zich totaal niet te willen integreren in onze samenleving.

Graag uw standpunten.
De Vlaamse onafhankelijkheid is nooit een doel op zich geweest voor de N-VA, maar slechts om zo te komen tot een beter bestuur en meer democratie. Dát dient het algemeen Vlaams belang. Ook de bestrijding van de onveiligheid en de integratie van nieuwkomers dient het Vlaams belang.

Mensen die misdrijven begaan, moeten vervolgd en gestraft worden. Hierbij speelt hun nationaliteit geen rol. Immers, iedereen is gelijk voor de wet.

Er moet een onderscheid gemaakt worden tussen moslimterroristen en mensen met een moslimachtergrond die zich niet wensen te integreren in onze Westerse samenleving. Die laatste categorie is niet crimineel bezig en kan dus niet over dezelfde kam geschoren worden als moslimterroristen. Tot nader orde leven we in een vrij land en kan iedereen doen en laten wat hij wil, binnen bepaalde grenzen. Vrijheid is een belangrijk goed en mogen we niet opofferen aan onze angst voor de "vreemdelingen".

Wat betreft Aboe Jahjah, hoewel ik geen fan van hem ben, ben ik de eerste om zijn vrijheid van meningsuiting te verdedigen. Want de dag dat we niet meer vrij onze mening mogen uiten, leven we in een dictatuur. Inderdaad, de democratie is broos en we moeten erover waken dat de democratie niet ten onder gaat. Daarom zijn er wetten en regels en het is aan de politie en justitie om die wetten en regels te doen naleven.

Echter, zoals iedereen weet, loopt er heel veel mank in de Belgische justitie en ook bij de politie. Dat is niet de schuld van de vreemdelingen, maar van onze eigen regeringen van de afgelopen decennia.

Het is dringend tijd dat de Belgische politie en justitie uit het slop komen en echt performant worden.

Het probleem van het islamfundamentalisme en de dreiging van moslimterreur kunnen niet meer enkel in een Belgisch kader worden aangepakt omdat het om grensoverschrijdende fenomenen gaat. Alle Europese landen hebben ermee te maken en vandaar is er nood aan een sterke Europese samenwerking op het vlak van justitie en opsporing. Europol moet meer bevoegdheden hebben en misschien een soort Europese FBI worden. Alle inlichtingendiensten moeten samenwerken (dat doen ze misschien al) en de politieke wereld mag niet langer de kop in het zand steken. Staten moeten durven inzien dat ze het niet meer alleen af kunnen. Het kan niet dat opsporing stopt bij de landsgrenzen. Vandaar dat ik vind dat Europol een soort Europese FBI moet worden, onder controle van het Europees Parlement en de Europese Commissie.

Hoe reeël de dreiging ook is geworden voor ons Europeanen, we moeten ervoor opletten om niet de grote groep moslim burgers die in ons land woont te doen boeten voor de moorddadige acties van een kleine groep moslimfundamentalisten en -terroristen. De meeste islamitische mensen in België zijn brave mensen die niets hebben misdaan en -geef toe!!- vaak moeten opboksen tegen vooroordelen en racisme.

Ik zie geen verschil tussen de terroristen van Al Qaeda en aanverwante groepen en bijvoorbeeld deze van de CCC om maar een Belgische voorbeeld te geven. Of die van de IRA of van de ETA. Het is niet omdat de laatste groepen blank en katholiek zijn, dat ze "beter" zijn of dat hun daden "minder erg" zijn dan die van Al Qaeda! Het zijn allemaal terroristen en dienen als zodanig te worden behandeld, dus ze moeten allemaal opgespoord, vervolgd en gestraft worden!
__________________
Helga STEVENS
N-VA Kandidaat voor het Vlaams Parlement

4de plaats op CD&V - N-VA Kartellijst Oost-Vlaanderen
Helga Stevens is offline  
Oud 13 maart 2004, 22:48   #26
Xnorf
Gouverneur
 
Xnorf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 maart 2004
Locatie: Limburg
Berichten: 1.496
Standaard

Helga , vrije meningsuitting is 1 ding , openlijk aanzetten tot geweld is een ander (ivm je reactie over JahJah)

PS : die kleine groep moslims , hoe groot is die ? want het zijn altijd andere individuen , palestijnen laten zich zelfs aan de lopende band ontploffen. is toch een relatief grotere groep dan een kleine dan he...
Xnorf is offline  
Oud 14 maart 2004, 17:36   #27
Herman Desmedt ©HD
Minister-President
 
Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Locatie: Beersel (Halle-Vilvoorde dus)
Berichten: 5.801
Standaard

Amaai hier worden ook nogal verbanden gelegd die er niet zijn.
Precies of de NVA zou van plan zijn hier de ETA in te schakelen om aanslage te plegen.

Het scheelt niet veel of ze gaan nog beweren dat alle linkse partijen ook terroristen steunen.... want de CCC was ook een linkse beweging.
Héla jongens, klopt het nog in julie bovenkamer?

En dan ook nog die oude koeien uit de gracht halen zoals het opblazen van de Ijzertoren.

Doet me denken aan peuters die zitten te kibbelen: "... en mijn papa dit,en uwe papa dat ..."
__________________
Er zijn altijd 3 kanten aan een medaille ... en soms is die waar je eindeloos in de zelfde richting kan gaan zelfs nog de interessantste. ©HD
Herman Desmedt ©HD is offline  
Oud 14 maart 2004, 23:41   #28
Helga Stevens
Vreemdeling
 
Helga Stevens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Gent (St Amandsberg)
Berichten: 70
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xnorf
Helga , vrije meningsuitting is 1 ding , openlijk aanzetten tot geweld is een ander (ivm je reactie over JahJah)
Ik heb ook gezegd dat de democratie broos is en er dus regels moeten zijn. Aanzetten tot geweld kan inderdaad niet en als Jahjah dat gedaan heeft, dan is het aan de politie en justitie om hem te vervolgen.

En wat dan met het Vlaams Blok? Zet dat ook niet aan tot geweld en onverdraagzaamheid? Mooi voorbeeld van de splinter in andermans oog te zien, maar niet de balk in eigen oog.

De palestijnen, als je in hun schoenen zou staan, dan zou je wel anders denken. Hiermee pleit ik hun gedrag niet vrij, net zo min als dat van andere terreurgroepen.
__________________
Helga STEVENS
N-VA Kandidaat voor het Vlaams Parlement

4de plaats op CD&V - N-VA Kartellijst Oost-Vlaanderen
Helga Stevens is offline  
Oud 15 maart 2004, 00:40   #29
Xnorf
Gouverneur
 
Xnorf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 maart 2004
Locatie: Limburg
Berichten: 1.496
Standaard

ik heb het vlaams blok nog nooit een oproep tot geweldpleging en opstand zien doen. ik heb het vlaams blok ook nog nooit zien proberen m het arabisch als 4de landstaal op te leggen. We hebben gezien hij vervolgd werd... veel geblaat vanuit de regering maar weinig wol.

je kan je natuurlijk ook de vraag stellen wat moslims doen in een gebied waar het christendom ontstaan is , maar dan zijn we ferm off-topic aan het gaan dus dat laat ik even terzijde.
Xnorf is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be