Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Helga Stevens (N-VA) - 8 tot 14 maart
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Helga Stevens (N-VA) - 8 tot 14 maart "Deze dove dame neemt het binnen de politiek vooral op voor mensen met een handicap. Als directrice van de Europese vereniging voor Doven en Slechthorenden weet ze zeker hoe het eraan toegaat in de praktijk. Hoe ze nu staat tegenover een kartel, wat

 
 
Discussietools
Oud 11 maart 2004, 11:01   #1
Jasper
Provinciaal Gedeputeerde
 
Jasper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Locatie: Kempen
Berichten: 889
Standaard

Steve Stevaert kapittelde het Vlaams Kartel van bij zijn ontstaan als rechts-conservatief; en hij was blij dat er zo'n kartel ontstond, zo kon zijn eigen SP.a-Spirit kartel zich links-progressief positioneren.


Persoonlijk meen ik dat de terminologie "rechts/links" voorbijgestreefd is.

Bovendien kan men conservatief zijn op bepaalde punten en progressief op andere.

Ik weiger het Vlaams Kartel als een conservatief clubje te zien. Ik ben persoonlijk steeds vakbondslid geweest tot ik zelfstandig werd, maar ik kan mij zeer goed vinden in de standpunten van het ACW. Dit is natuurlijk geen onvoorwaardelijke steun; ik verwacht van het ACW wat meer Vlaamse oriëntering.
Jasper is offline  
Oud 11 maart 2004, 11:20   #2
tool2kil
Lokaal Raadslid
 
tool2kil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Mortsel
Berichten: 320
Standaard

Is natuurlijk een truukje van Stevaert om ontevreden 'progressieve' kiezers niet te zien overlopen...
Ik geloof trouwens nog wel in de links-rechts-tegenstelling, alleszins in hoofde van de kiezer (kijk maar naar de agalev-leegloop naar sp.a van 18 mei)
__________________
De jongen uit het groene Mortsel
The one and only motherfucker from hell.
tool2kil is offline  
Oud 11 maart 2004, 11:35   #3
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

er zijn eigenlijk geen linkse of rechtse partijen meer.

Als er 1 conservatieve partij is in Vlaanderen dan is het wel SPA/PS
Zij willen koste wat kost een ziekelijke mentaliteit staande houden, die ervoor zorgt dat onze sociale zekerheid tegen de klippen loopt.
giserke is offline  
Oud 11 maart 2004, 11:48   #4
tool2kil
Lokaal Raadslid
 
tool2kil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Mortsel
Berichten: 320
Standaard

Conservatief - progressief duidt op ethische standpunten. Als het homohuwelijk bijvoorbeeld ingevoerd is, en men wil dat behouden dan is dat dus niet noodzakelijk een "conservatief standpunt".
__________________
De jongen uit het groene Mortsel
The one and only motherfucker from hell.
tool2kil is offline  
Oud 11 maart 2004, 11:59   #5
Jasper
Provinciaal Gedeputeerde
 
Jasper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Locatie: Kempen
Berichten: 889
Standaard

Dus tool2kil kan men eigenlijk tegelijk conservatief en progressief zijn; het hangt dan af van het besproken onderwerp.

Voor de oefening geef ik dan dit onderwerp:

-Is het goedkeuren van fiscale amnestie conservatief of progressief?
Jasper is offline  
Oud 11 maart 2004, 12:40   #6
Lesane
Provinciaal Statenlid
 
Lesane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 november 2002
Locatie: Lille, Leuven
Berichten: 781
Standaard

Om een partijvoorzitter te citeren: “Wie is er progressiever? Greta D’hondt, Helga Stevens of Rik Daems, die zich laat fotograferen op de trappen van zijn villa? Etiketjes kleven is zo makkelijk. Dat ze eerst eens proberen om wat correct te zijn. De VLD staat voor een aandeelhouders-maatschappij. Allemaal ikjes die eisen stellen. (…) Wat de VLD niet wil inzien, is dat je tussen de ikjes verbanden nodig hebt. Dan heb ik het niet over zuilen, maar over het verenigingsleven dat zichzelf vormgeeft. Dat moeten we ondersteunen en koesteren. Het Vlaams Kartel staat voor een warme maatschappij van vrijheid en verbondenheid.” (Geert Bourgeois in P-magazine van 25 februari)
__________________
If there is going to be any peace on earth, it is going to come in the consequence of our people uniting to defeat US imperialism once and for all!!!

http://www.faithfreedom.org
http://dutch.faithfreedom.org/forum

Forumnar Hans1 over de Vlaamse transfers naar Wallonië: "Bovendien komt er niet voldoende economische steun uit het noorden zoals van West- naar Oost-Duitsland."
Lesane is offline  
Oud 11 maart 2004, 17:54   #7
tool2kil
Lokaal Raadslid
 
tool2kil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Mortsel
Berichten: 320
Standaard

[quote="Jasper"]
Citaat:
Dus tool2kil kan men eigenlijk tegelijk conservatief en progressief zijn; het hangt dan af van het besproken onderwerp.
Dat klopt. Je kan daarom volgens mij niet zeggen "die partij is conservatief maar deze is progressief". Je moet het volgens mij steeds relatief bekijken ("...meer progressieve standpunten dan...")

Citaat:
Voor de oefening geef ik dan dit onderwerp:

-Is het goedkeuren van fiscale amnestie conservatief of progressief?
Het is in de eerste plaats opportunistisch
__________________
De jongen uit het groene Mortsel
The one and only motherfucker from hell.
tool2kil is offline  
Oud 16 maart 2004, 11:27   #8
Helga Stevens
Vreemdeling
 
Helga Stevens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Gent (St Amandsberg)
Berichten: 70
Standaard

Links, rechts, progressief, conservatief, wat maakt het allemaal uit? Volgens mij gaat het er in de politiek erom als een goede huisvader en huismoeder te waken over de belangen van iedereen en ervoor te zorgen dat de mensen waar (een goed functionerende overheid, een zichtbare en efficiente politie, goed onderwijs, etc) krijgen voor hun geld (=belastingen). Is dat progressief? Conservatief? Wat doet het er eigenlijk toe?

In België hebben we een zeer hoge belastingsdruk maar wat zien we: de regeringen blijven onze instellingen verwaarlozen. Justitie is een puinhoop en de belastingsdienst werkt nog in 19de eeuwse omstandigheden, met papier en potlood. Centra voor bijzondere jeugdzorg zitten overvol, mensen met een handicap moeten maandenlang wachten eer ze de hulpmiddelen krijgen die ze nodig hebben om zich te kunnen integreren in de maatschappij, etc. Onze wegen zitten vol putten en gaten. Daar word ik kwaad van! Want dan vraag ik me af: waar is men mee bezig? Met alles gratis te maken lost men niets op maar zal men weer meer belastingen mogen betalen, want alleen de zon gaat voor niets op.

Trouwens, als je wijst naar iemand, wijzen tegelijkertijd 3 vingers naar uzelf. Dus uitkijken met het gooien van visitekaartjes naar anderen. 100% progressief of conservatief bestaat niet. Dat Steve maar eens ophoudt met te leuteren over de "mensen" want politiek gaat sowieso over de mensen.
__________________
Helga STEVENS
N-VA Kandidaat voor het Vlaams Parlement

4de plaats op CD&V - N-VA Kartellijst Oost-Vlaanderen
Helga Stevens is offline  
Oud 16 maart 2004, 18:39   #9
Foundation
Minister
 
Foundation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.834
Standaard

In klagen bent u goed, maar mag ik nu eens zeggen: was het dan beter 10 jaar geleden? Draait het gerecht echt vierkant (akkoord, het duurt lang, maar het gebeurt grondig, en liever dat dan kort en afgeraffeld)? Werkt de belastingdienst echt nog middeleeuws (gezien de belastingen via internet die sinds kort mogelijk zijn)? Was er vroeger uberhaupt bijzondere jeugdzorg? Werden gehandicapten vroeger dan beter of sneller behandeld?

Ik vraag nu naar het verleden omdat ik het slechts mogelijk acht om iets "slecht" te vinden als het "goede" ook gekend is. Heeft u het goede ooit meegemaakt? Zo ja, waarom is het dan nu slechter? Zo nee, waarom is dit alles uberhaupt slecht?

Leven in de meest welvarende staat (of regio, zo u wilt) ter wereld of het scheelt niet veel, en nog zoveel te klagen hebben... Weet je wat mijn vader altijd zegt: wees maar blij dat je niet aan de andere kant van de evenaar geboren bent...
__________________
Bloei O Land, In Eendracht Niet Te Breken,
Wees Immer Uzelf En Ongeknecht
Het Woord Getrouw, Dat G' Onbevreesd Moogt Spreken,
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline  
Oud 16 maart 2004, 22:14   #10
Jasper
Provinciaal Gedeputeerde
 
Jasper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Locatie: Kempen
Berichten: 889
Standaard

Waarover klaag jij dan Foundation?

Ik zal er nog iets aan toevoegen: in het jaar van de gehandicapten (2003) is er door de belgische overheid zo goed als niets gepresteerd; in zijn nieuwjaarstoespraak vertelde de koning dat wij de inspanningen moesten verderzetten.
Vind je dan niet dat er in dit land reden is om te klagen?


Verwar economische rijkdom niet met welzijn.
Jasper is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be