Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 januari 2021, 21:47   #5721
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Spijkers op laag water.

Ik vind het niet positief, maar er gebeurt helemaal niets onwettigs. Het zijn gewoon een paar joden die net als veel moslims en negers altijd maar problemen zien die er niet zijn.
Jij noemt dat een spijker op laag water?
Die Palestijnen gaan de Jodenwijk in om te provoceren terwijl ze zogezegd conflict ontlopen? What’s next? De Swastikavlag? Dit moet de kop ingedrukt worden en wel meteen.

https://forum.politics.be/showpost.p...6&postcount=20
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2021, 06:06   #5722
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur
 
Geregistreerd: 23 maart 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Als je als Palestijn -zogezegd- de onderdrukking van daar ontvlucht en je krijgt asiel in een westers land; is het dan nog nodig te provoceren in Joodse wijken?
Michael Freilich reikte de hand naar hen, maar we weten al hoe dat gaat aflopen.

Het wordt nog maar eens pijnlijk duidelijk wie en wat het probleem is. Terug deporteren aub! Die Palestijnen ontvluchten geen conflict, ze breiden het uit in onze landen.
Michaël Freilich die een hand reikt naar de Palestijnen? Dat is een goeie grap. Michaël Freilich is zo extreem qua standpunt hierover dat hij bijna de woordvoerder van de Israëlische regering zélf is, dus dat lijkt me nogal onwaarschijnlijk.

En die Palestijnen zijn hier omdat Israël hen, met de volle steun van mensen als Michaël Freilich, een normaal leven in eigen land onmogelijk maakt.
__________________
DIEM25 - De Europese lente: https://diem25.org/wat-is-diem25/
De Europese Unie zal democratiseren of uiteenvallen!
Aarchzstvwqmrmbtvnpq is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2021, 14:25   #5723
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aarchzstvwqmrmbtvnpq Bekijk bericht
Michaël Freilich die een hand reikt naar de Palestijnen? Dat is een goeie grap. Michaël Freilich is zo extreem qua standpunt hierover dat hij bijna de woordvoerder van de Israëlische regering zélf is, dus dat lijkt me nogal onwaarschijnlijk.

En die Palestijnen zijn hier omdat Israël hen, met de volle steun van mensen als Michaël Freilich, een normaal leven in eigen land onmogelijk maakt.


Hij nodigde hen uit naar de synagoge waar ze skate tricks mochten doen om als signaal te dienen dat we hier wel in vrede kunnen samenleven.

Israël gaf land terug aan al haar buurlanden in ruil voor vrede. Alleen Palestina gebruikte het terug gegeven land om verder aanslagen te plegen. Telkens er een voorstel op tafel ligt voor een tweestatenoplossing weigeren de Palestijnen met een gewelddadige intifada. Niet omdat het oneerlijk verdeeld is, maar omdat ze simpelweg Israël geen bestaansrecht geven.

Westerse “humanitaire” steun wordt gebruikt raketten te kopen de Iron Dome te breken. Dit kostte vele mensenlevens in naam van onze democatie. Dat er nog een Palestina is is enkel en alleen omdat Israël oorlog tegen Hamas voert en in vrede wilt samenleven met haar buurlanden, dus ook Palestina.

Het is niet Israël die hen een normaal leven ontneemt maar de terreurgroep Hamas.

Lees eens: https://www.amazon.de/Earths-Last-Em...0630949&sr=8-8
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 14 januari 2021 om 14:34.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2021, 20:40   #5724
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.373
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Westerse “humanitaire” steun wordt gebruikt raketten te kopen om de Iron Dome te breken.
Dit kostte vele mensenlevens in naam van onze democatie.
Helaas voor de pallylovers, voornamelijk Gazaanse burgers.
Citaat:
Dat er nog een Palestina is is enkel en alleen omdat Israël oorlog tegen Hamas voert en in vrede wilt samenleven met haar buurlanden, dus ook Palestina.
Nu niet overdrijven. Het enige gebied dat men "Palestina" kan noemen , is Jordanië, en dat land wil niet meer Palestijnen. Integendeel, en al zeker geen "nieuwkomers" uit Gaza of Libanon.
Citaat:
Het is niet Israël die hen een normaal leven ontneemt maar de terreurgroep Hamas.
De Palestijnen die in Israël leven hebben het beter dan de Palestijnen elders.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2021, 20:54   #5725
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Helaas voor de pallylovers, voornamelijk Gazaanse burgers.

Nu niet overdrijven. Het enige gebied dat men "Palestina" kan noemen , is Jordanië, en dat land wil niet meer Palestijnen. Integendeel, en al zeker geen "nieuwkomers" uit Gaza of Libanon.

De Palestijnen die in Israël leven hebben het beter dan de Palestijnen elders.
Historisch gezien is er geen Palestina maar dat neemt niet weg dat Israël hun bestaan erkent en vrede voor ogen houdt.
Vrede is echter slecht voor de zaken van Hamas. Terwijl zij kinderen aan de Gazastrook afzetten eten zij hun buik vol in de rijkere buurten.

Dat het westen daar onwetend in is is bedrog om hun anti semitisme te verschuilen. Maar ik denk dat ik me daar beter van verdere commentaar onthoud om beschaafd te blijven
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2021, 03:12   #5726
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.764
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Historisch gezien is er geen Palestina maar dat neemt niet weg dat Israël hun bestaan erkent en vrede voor ogen houdt.
Vrede is echter slecht voor de zaken van Hamas. Terwijl zij kinderen aan de Gazastrook afzetten eten zij hun buik vol in de rijkere buurten.

Dat het westen daar onwetend in is is bedrog om hun anti semitisme te verschuilen. Maar ik denk dat ik me daar beter van verdere commentaar onthoud om beschaafd te blijven
Die standaard praatjes kennen we nu wel .
Hoezo erkend Israel het het bestaan van Palestina?

in 2003 riep Israel hard om oorlog tegen irak en late om een oorlog tegen Iran . Ze vermoorden veel meer Palestijnen dan andersom , enu claimt dat ze vrede voor ogen hebben.

Dat kletspraatje over antisemitisme is niet meer geloofwaardig !
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2021, 03:34   #5727
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.764
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht


Hij nodigde hen uit naar de synagoge waar ze skate tricks mochten doen om als signaal te dienen dat we hier wel in vrede kunnen samenleven.

Telkens er een voorstel op tafel ligt voor een tweestatenoplossing weigeren de Palestijnen met een gewelddadige intifada.
aantoonbaar nonsense !! zie palestine papers!
Citaat:
Niet omdat het oneerlijk verdeeld is, maar omdat ze simpelweg Israël geen bestaansrecht geven.
Israel is Palestina langzaam kopot aan het maken , zij zeggen niet alleen dat ze Palestina niet erkennen , ze zijn er werkelijk mee bezig het te verwijderen !
Alsof Israel erkenning nodig heeft van de Palestijnen , een drogreden is het.
Citaat:
Westerse “humanitaire” steun wordt gebruikt raketten te kopen de Iron Dome te breken.
Wederom aantoonbaar nonsense (zie "geen geld voor gaza reportage" )

Citaat:
Het is niet Israël die hen een normaal leven ontneemt maar de terreurgroep Hamas.
Ja hamas heeft de blokkade georganiseerd zullen we maar denken.



de Palestijnse gebieden worden erkend door de internationale gemeenschap , Israel erkend het niet .
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2021, 12:53   #5728
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
aantoonbaar nonsense !! zie palestine papers! Israel is Palestina langzaam kopot aan het maken , zij zeggen niet alleen dat ze Palestina niet erkennen , ze zijn er werkelijk mee bezig het te verwijderen !
Alsof Israel erkenning nodig heeft van de Palestijnen , een drogreden is het.
Wederom aantoonbaar nonsense (zie "geen geld voor gaza reportage" )

Ja hamas heeft de blokkade georganiseerd zullen we maar denken.



de Palestijnse gebieden worden erkend door de internationale gemeenschap , Israel erkend het niet .
Ok dan atmosphere. Just checking: geloof je dat er een holocaust plaatsnam?
Ik ga geen Palestijnse literatuur raadplegen, maar las wel hoe Israël na wereldoorlog 2 tot stand kwam en de “palestijnen” als enige de totale genocide van Joden blijven uitroepen.
Een boek dat die geschiedenis tot vandaag goed samenvat is “the final games of thrones” van John Hagee. Wat geschiedkundig tot het bot accuraat is.
De laatste tweestatenoplossing splitste Jeruzalem in twee en gaf beide een erkende staat, Palestijnen weigerde met een gewelddadige intifade.
Trump vernietigde ook de Iran deal van Obama. Dat wordt wellicht een ander verhaal met Biden.
Israël gaf de hele Gazastrook terug, die werd gebruikt bommen en raketten in Israël te lanceren. Uiteraard dat dit dan een staartje krijgt.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2021, 15:58   #5729
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.764
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ok dan atmosphere. Just checking: geloof je dat er een holocaust plaatsnam?
Ja zeker!
Ik ga geen Palestijnse literatuur raadplegen, maar las wel hoe Israël na wereldoorlog 2 tot stand kwam en de “palestijnen” als enige de totale genocide van Joden blijven uitroepen.[/quote] Een hypocriet verwijt! zal ik eens wat uitspraken door Israeli citeren ?


Citaat:
Een boek dat die geschiedenis tot vandaag goed samenvat is “the final games of thrones” van John Hagee. Wat geschiedkundig tot het bot accuraat is.
Die naam ken ik , hij is een zeer conservatieve prediker en fanatiek aanhanger van de Israel lobby , een demonisator van het eerste uur .

Citaat:
De laatste tweestatenoplossing splitste Jeruzalem in twee en gaf beide een erkende staat, Palestijnen weigerde met een gewelddadige intifade.
Het voorstel was onacceptabel , waarom ?? kijk naar de kaarten !
De Palestijnen hebben enorm veel willen weggeven https://www.youtube.com/watch?v=0EH-tU2cJ0Y
Israel wil geen 2 statenoplossing, want dan was die er al geweest.

Citaat:
Trump vernietigde ook de Iran deal van Obama.
Hetgeen erg dom was ! Waarom zou men in Iran nog vertrouwen op was ze in de VS zeggen?

Citaat:
Israël gaf de hele Gazastrook terug, die werd gebruikt bommen en raketten in Israël te lanceren. Uiteraard dat dit dan een staartje krijgt.
De gaza strook is nog altijd onderdeel van de door Israel bezette gebieden(o.a. resolutie 1860) , en dus totaal onder controle , dus hoezo "terugtrekken"? settlers uit hun illegale huizen halen is iets heel anders.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2021, 16:12   #5730
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Ja zeker!
Een hypocriet verwijt! zal ik eens wat uitspraken door Israeli citeren ?


Die naam ken ik , hij is een zeer conservatieve prediker en fanatiek aanhanger van de Israel lobby , een demonisator van het eerste uur .

Het voorstel was onacceptabel , waarom ?? kijk naar de kaarten !
De Palestijnen hebben enorm veel willen weggeven https://www.youtube.com/watch?v=0EH-tU2cJ0Y
Israel wil geen 2 statenoplossing, want dan was die er al geweest.

Hetgeen erg dom was ! Waarom zou men in Iran nog vertrouwen op was ze in de VS zeggen?

De gaza strook is nog altijd onderdeel van de door Israel bezette gebieden(o.a. resolutie 1860) , en dus totaal onder controle , dus hoezo "terugtrekken"? settlers uit hun illegale huizen halen is iets heel anders.
Volgens mij gaan jij en ik er nooit uitkomen en zal ieder gesprek hieromtrent eindeloos zinloos zijn.
Als laatste: Israël wil wel een tweestatenoplossing en komt haar vredesakkoorden met al haar buurlanden na. 1 land blijft de totale vernietiging van Joden uitroepen en verspreid nazi propaganda, tekent swastikas op hun raketten en bommen. Iedere resolutie tot vrede wordt met een intifada afgevochten omdat vrede slecht voor Hamas haar zaken is.

Verder ga ik mijn geest niet pijnigen aan kromdenken.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 17 januari 2021 om 16:17. Reden: Leer eens quoten beste mensen
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2021, 16:21   #5731
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.373
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Historisch gezien is er geen Palestina
De naam verwijst naar de Filistijnen. Toch wel redelijk historeligieus gedocumenteerd.
Citaat:
maar dat neemt niet weg dat Israël hun bestaan erkent en vrede voor ogen houdt.
Ja en neen. De Palestijnen die officieel in Israël leven (nu toch al 3-4 generaties) hebben het beter dan de "vrije Palestijnen" ergens anders uitgezonderd azielige zoekers in de Dar-El Harb.
Maar ook Israëli politici hebben nut voor een duidelijke vijand om hun dada's door te drijven.
Citaat:
Vrede is echter slecht voor de zaken van Hamas. Terwijl zij kinderen aan de Gazastrook afzetten eten zij hun buik vol in de rijkere buurten.
Atmosphere gaat hier zeer ernstig tegenin gaan.
Citaat:
Dat het westen daar onwetend in is is bedrog om hun anti semitisme te verschuilen. Maar ik denk dat ik me daar beter van verdere commentaar onthoud om beschaafd te blijven
Heb het al eerder geschreven, de VN die Israël liet ontstaan kan voor dezelfde moeite gehoopt hebben dat de Muzel krijgsbendes het werk van de nazi's gingen afmaken.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2021, 18:11   #5732
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.764
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Jij noemt dat een spijker op laag water?
Die Palestijnen gaan de Jodenwijk in om te provoceren terwijl ze zogezegd conflict ontlopen? What’s next? De Swastikavlag? Dit moet de kop ingedrukt worden en wel meteen.

https://forum.politics.be/showpost.p...6&postcount=20
Natuurlijk gaaan sommige provocere na een hlve eeuw bezetting en 13 jaar blokkade . U noemt de reactie op een grote misdaad , misdaad en negeert de grote misdaad.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2021, 18:14   #5733
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.764
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De naam verwijst naar de Filistijnen. Toch wel redelijk historeligieus gedocumenteerd.

Ja en neen. De Palestijnen die officieel in Israël leven (nu toch al 3-4 generaties) hebben het beter dan de "vrije Palestijnen" ergens anders uitgezonderd azielige zoekers in de Dar-El Harb.
Maar ook Israëli politici hebben nut voor een duidelijke vijand om hun dada's door te drijven.

Atmosphere gaat hier zeer ernstig tegenin gaan.
nee , het is alleen weinig relevant . Want wat wil dat zeggen dan?

Citaat:
Heb het al eerder geschreven, de VN die Israël liet ontstaan kan voor dezelfde moeite gehoopt hebben dat de Muzel krijgsbendes het werk van de nazi's gingen afmaken.
Tuurlijk , een VN complot tegen Israel
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2021, 18:20   #5734
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.764
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Volgens mij gaan jij en ik er nooit uitkomen en zal ieder gesprek hieromtrent eindeloos zinloos zijn.
Als laatste: Israël wil wel een tweestatenoplossing en komt haar vredesakkoorden met al haar buurlanden na. 1 land blijft de totale vernietiging van Joden uitroepen en verspreid nazi propaganda, tekent swastikas op hun raketten en bommen. Iedere resolutie tot vrede wordt met een intifada afgevochten omdat vrede slecht voor Hamas haar zaken is.

Verder ga ik mijn geest niet pijnigen aan kromdenken.
Typerend voor een tunnelvisie
Netanhyahu heeft heel duidelijk gezegd geen 2 staten oplossing te willen. Uit de gelekte documentatie blijkt dat Israel in de onderhandeling belachelijk veel gebied toegewezen kreeg door de Palestijnen , maar weigerde alsnog .
Hier kunt u zich niet uitpraten.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2021, 18:21   #5735
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.373
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
nee , het is alleen weinig relevant . Want wat wil dat zeggen dan?
Om uw woorden te gebruiken "Palestina is weinig relevant."



Citaat:
Tuurlijk , een VN complot tegen Israël
Nope, tegen de Joden. En wat begrijpt u niet aan het woord "kan"?

Ongeveer hetzelfde idee als uw "het kan dat Hamas vrijheidsstrijders mortieren en raketten afvuren met de bedoeling geen Joodse slachtoffers te maken".
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2021, 18:33   #5736
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.764
Standaard

En dan de Nazi's en de holocaust er weer bij slepen om palestijnen te kunnen demoniseren. Het heeft geen reet te maken met de huidige situatie en heeft 0 morele waarde.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2021, 18:36   #5737
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.764
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Om uw woorden te gebruiken "Palestina is weinig relevant."




Nope, tegen de Joden. En wat begrijpt u niet aan het woord "kan"?
"kan" ?? het is niet zo

Citaat:
Ongeveer hetzelfde idee als uw "het kan dat Hamas vrijheidsstrijders mortieren en raketten afvuren met de bedoeling geen Joodse slachtoffers te maken".
Met het verschil dat het laatste nu relevant is en het eerste niet.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2021, 18:45   #5738
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Ondertussen is het behoorlijk kalm in Gaza, er zijn zo goed als geen incidenten meer aan de grens. Het systeem werkt en levert resultaten op.

Westbank : totaal andere situatie. De huidige administratie is nog in sneltreinvaart extra bouwvergunningen aan het toestaan voor kolonisten, deze week zijn er nog 800 nieuwe woningen goedgekeurd. In een zeldzame move heeft de minister van defensie Gantz ook een pak bouwaanvragen uitgaande van palestijnen -in area C- laten goedkeuren. Zeer uitzonderlijk, aangezien area c een gebied is waar ze zo goed als nooit toelating geven aan arabieren om te bouwen. Area C is eigenlijk de-facto Israël, enkel niet in naam. https://www.al-monitor.com/pulse/ori...-settlers.html
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2021, 19:10   #5739
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.373
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
"kan" ?? het is niet zo
Het is meer dan 70 jaar geleden, maakt het uit wat VN bureaucraten toen in gedachte hadden?
Citaat:
Met het verschil dat het laatste nu relevant is en het eerste niet.
Dus, Hamas vrijheidsstrijders vuren raketten en mortieren af richting Israël om geen slachtoffers of schade te maken?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 13:12   #5740
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.764
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ondertussen is het behoorlijk kalm in Gaza, er zijn zo goed als geen incidenten meer aan de grens. Het systeem werkt en levert resultaten op.
Ja , onderdrukking levert resultaten op zoals zo vaak het geval is .
Een soortgelijke opmerking in wo2 zou zijn "De gaskamers leveren ook prima resultaten op, het aantal joden liep drastisch terug.
Citaat:
Westbank : totaal andere situatie. De huidige administratie is nog in sneltreinvaart extra bouwvergunningen aan het toestaan voor kolonisten, deze week zijn er nog 800 nieuwe woningen goedgekeurd. In een zeldzame move heeft de minister van defensie Gantz ook een pak bouwaanvragen uitgaande van palestijnen -in area C- laten goedkeuren. Zeer uitzonderlijk, aangezien area c een gebied is waar ze zo goed als nooit toelating geven aan arabieren om te bouwen. Area C is eigenlijk de-facto Israël, enkel niet in naam.
volgens wie of wat???
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be