Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 oktober 2020, 20:48   #6481
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Het Tesla aandeel lijkt weer vertrokken:



21 oktober 5:30 pm komt het financieel rapport Q3-2020.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2020, 21:59   #6482
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Nio ook. lol

Ik heb nu meer aan Nio dan ik in der tijd aan Tesla had.

Ondertussen maal 4 ofzo.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2020, 22:21   #6483
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Nio ook. lol

Ik heb nu meer aan Nio dan ik in der tijd aan Tesla had.

Ondertussen maal 4 ofzo.
Nio +22,5 % vandaag

Dankzij de glazen bol van Nick Lai van JPMorgan? En een eerder zetje van DB, 2 weken geleden.

Citaat:
https://www.marketwatch.com/story/ni...=mw_quote_news

Nio Inc. shares traded at their highest ever Wednesday after analysts at JPMorgan upgraded them to buy and said that the Shanghai-based electric-vehicle maker is set to be the “long-term winner” in China’s luxury electric-vehicle market.

Nio’s American depositary receipts NIO, +22.57% rose nearly 20%, on target for a closing record, according to FactSet. The jump was also Nio’s largest one-day percentage increase since late August.

See also: Nio jumps more than 5% after Deutsche Bank praises company’s technology

The JPMorgan analysts, led by Nick Lai, upgraded Nio’s ADRs to their equivalent of buy with a price target of $40, nearly tripled from $14. The analysts are the most bullish on Nio out of the 15 analysts surveyed by FactSet, and their new price target represents a 85% upside from Tuesday’s closing price for Nio.
NIO steekt Ford nog eens voorbij, en staat nu zelfs op plaats 11, de hoogste ooit:
#
https://docs.google.com/spreadsheets...T62gs/htmlview

# NIO is 4x Renault...

XPeng (+12,2% vandaag) (of reeds #18e) werd ook gepusht door JP Morgan:
https://cntechpost.com/2020/09/23/xp...at-buy-rating/

Ook # BYD (+4,26%) die vooral EVs verkopen staat nu vaster op de 5e plaats.
Wslk omdat ze zelf hun eigen batterijcellen en -packs maken.

Laatst gewijzigd door Micele : 14 oktober 2020 om 22:37.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2020, 16:02   #6484
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

NIO +8,5%.

Citigroup zegt nu ook kopen...

Tesla gaat terug naar $440.

Elon heeft nog maar eens (extra) de prijzen verlaagd. Model S is nu $-5,5k goedkoper. Gewoon een prijsspelletje versus Lucid.
https://electrek.co/2020/10/14/tesla...es-shot-lucid/

Laatst gewijzigd door Micele : 15 oktober 2020 om 16:06.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2020, 15:18   #6485
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

hamac is blijkbaar teruggekeerd naar dit forum.

Graag wil ik hem met enkele "voorspellingen" omtrent het Tesla aandeel confronteren.

Hamac, ben je present ? Hoe gaat de short positie ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2020, 16:26   #6486
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.808
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
hamac is blijkbaar teruggekeerd naar dit forum.

Graag wil ik hem met enkele "voorspellingen" omtrent het Tesla aandeel confronteren.
Welke voorspellingen? De mijne of de jouwe?

Inzake market cap kon ik er niet meer naast zitten. Maar het is niet moeilijk om even op te zoeken hoe je bij elke grote pump haast in je broek deed van enthousiasme, maar waar de pump veel rooskleuriger was dan het resultaat.
Ik denk maar aan 'zoete broodjes'.

Citaat:
Hamac, ben je present ? Hoe gaat de short positie ?
Vrij goed. Het leuke is dat de gullible Tesla fans zorgen voor vrij dure opties. Het verkopen van puts is een uitstekende hedge tegen de doorsnee pumps.
Al blijken de recente pumps wat losse flodders. Battery day was al een flop.
De ballon voor extra productiecapaciteit in Indonesië slaat ook niet aan.
Goed voor theta decay.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2020, 16:47   #6487
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Welke voorspellingen? De mijne of de jouwe?

Inzake market cap kon ik er niet meer naast zitten. Maar het is niet moeilijk om even op te zoeken hoe je bij elke grote pump haast in je broek deed van enthousiasme, maar waar de pump veel rooskleuriger was dan het resultaat.
Ik denk maar aan 'zoete broodjes'.



Vrij goed. Het leuke is dat de gullible Tesla fans zorgen voor vrij dure opties. Het verkopen van puts is een uitstekende hedge tegen de doorsnee pumps.
Al blijken de recente pumps wat losse flodders. Battery day was al een flop.
De ballon voor extra productiecapaciteit in Indonesië slaat ook niet aan.
Goed voor theta decay.
Ja, ik neem het u nog steeds kwalijk, dat ge mij als financiele leek heb verteld dat ik tesla moest dumpen. Maargoed, ik had beter moeten weten, tis dus eigenlijk mijn eigen domme fout.

Gelukkig heb ik mijn NIO's nog, die dat zeer compenseren. x4 ondertussen. Nice.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2020, 17:02   #6488
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.857
Standaard

Zeg mensen,Elon heeft net gebeld...

Die aandeeltjes en zo kopen is allemaal goed en wel maar wordt het niet eens tijd dat we een Tesla-AUTO kopen?
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2020, 21:41   #6489
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

https://tesla-cdn.thron.com/static/4...-Update.pdf%22

lol

Daar gaat de Falcon 9....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2020, 11:00   #6490
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.857
Standaard

Met 331 miljoen dollar winst in het voorbije kwartaal post de Tesla groep (auto's en batterijen) haar 5de opeenvolgende kwartaal zwarte cijfers.


https://www.theverge.com/2020/10/21/...enue-elon-musk

Dit jaar zal het hoogstwaarschijnlijk niet meer lukken om aan half miljoen auto's buiten te duwen....covids heeft effecten natuurlijk,maar de autobouwer is ondertussen al dik 130000 wagens per kwartaal waard,een kleintje in het geheel der dingen,maar wel eentje die,nog steeds een gans marktsegment vrijwel alleen opvult.


Een flink deel van Tesla's winst komt nog steeds van C02-handel en "wettelijk bepaalde inkomsten".Met andere woorden,kwartaal na kwartaal slobbert Tesla wereldwijd de overheidssubsidies en fiscale tegemoetkomingen op en mag de rest van het veld begerig en jaloers staan kijken.....


Die "niet bedrijfsvoering gebonden" inkomsten drogen geleidelijk op natuurlijk,maar kijk,al de anderen missen nu al een paar jaar hun kans om ervan te profiteren....


Ondertussen zal menige andere autogroep,behalve omzetdaling,waarschijnlijk ook winstdaling,mogelijk verlies.....Zij moeten hun "technologische curve" nog doorlopen temidden een crisisperiode terwijl Tesla die doorliep temidden een economische boom....


Nu nog de waterrekening op die werf bij Berlijn tijdig betalen,want dat was toch wel iets raars voor een firma die zwemt in het geld hé?

Laatst gewijzigd door kelt : 22 oktober 2020 om 11:01.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2020, 15:23   #6491
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Nu nog de waterrekening op die werf bij Berlijn tijdig betalen,want dat was toch wel iets raars voor een firma die zwemt in het geld hé?
Die rekening was laattijdig betaald vanuit USA, maar nog niet aangekomen op de rekening in D.

Dat kan wel eens gebeuren. Volgende keer een week op voorhand betalen.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2020, 07:56   #6492
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.808
Standaard

"Maar $TSLA heeft zwarte cijfers voor Free Cash Flow."

Omdat FCF geen Gaap metric is, maken vele bedrijven adjustments, maar $TSLA optimaliseert deze metric wel heel erg om het rooskleuriger voor te stellen.
En dan zijn er nog aanpassingen die zouden moeten teruggedraaid moeten worden, weliswaar met een kleinere impact, om het echte cijfer dat voldoet aan de definitie van FCF te bekomen.

__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill

Laatst gewijzigd door hamac : 26 oktober 2020 om 07:56.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2020, 11:26   #6493
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

ARK Invest vaart goed met Tesla in hun portfolio (10%)

https://www.marketwatch.com/story/sh...=mw_quote_news
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2020, 19:00   #6494
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard "Stormy weather in Shortville," indeed.

Tesla absolute recordhouder...

Citaat:
https://www.morningstar.com/news/mar...e-past-5-years

Only one stock has crushed short sellers more than Apple, Amazon and Alibaba over the past 5 years
Citaat:
https://www.valuewalk.com/2020/10/to...-calls-stocks/

1. Tesla

The number one worst short call of the last five years is Tesla, unsurprisingly. In fact, Tesla ranked among the top 10 worst short calls in each of the last four years. This year, short sellers lost an astonishing $29.2 billion on their bet. Short interest has averaged $16 billion this year.

There have been plenty of big-name investors who have touted bearish bets on Tesla, like Doug Kass, Whitney Tilson, and David Einhorn. Some of these investors have said that Tesla isn't a good short because it just keeps going up, up and away, but they still don't like the valuation. Short interest in Tesla stood at about 57.1 million shares as of the end of September.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2020, 14:36   #6495
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
NIO steekt Ford nog eens voorbij, en staat nu zelfs op plaats 11, de hoogste ooit:
#
https://docs.google.com/spreadsheets...T62gs/htmlview

# NIO is 4x Renault...

XPeng (+12,2% vandaag) (of reeds #18e) werd ook gepusht door JP Morgan:
https://cntechpost.com/2020/09/23/xp...at-buy-rating/

Ook # BYD (+4,26%) die vooral EVs verkopen staat nu vaster op de 5e plaats.
Wslk omdat ze zelf hun eigen batterijcellen en -packs maken.
De constructeurs die hoofdzakelijk EV of enkel BEV verkopen klimmen verder op de marktwaardeladder, of diegene die veel te weinig PEV maken dalen op de ladder:

- Tesla n°1 kan niet meer klimmen en heeft ongeveer de waarde van 2+3+4+5+6. Tsla-koers schommelt rond $420, gisteren +1% naar $425.

- Toyota: 2e onverstoorbaar stabiel de laatste maanden, brengen met Lexus UX 300 Electric eerste pure EV uit, naast hun gekende PHEV.

- VW: 3e, verliest -10% in enkele dagen, vandaag momenteel op -4,3%, groeipijnen naar electrische wagens, wegens enorme investeringen?

- BYD (+5,4%) stijgt daarmee van 5 naar 4 en haalt daarmee 5e Daimler in, momenteel -6%, maakt -8% op enkele dagen.

- General Motors op 6, verloor gisteren -2,6% en lijkt vandaag alweer zoveel te dalen (voorbeurs -3,6%)

- BMW (-6,3%, en op enkele dagen -10%) zakt naar plaats 8 (nog achter buitenbeentje Ferrari op 7).

- Honda op 9 (-1,39%)

- SAIC op 10 nu (+2,32%), Chinees die ook veel EVs maakt.

- NIO (enkel BEV) terug op plaats 11, gisteren +9,34%, en staat hoger dan ooit op $28,44 afsluitkoers.

- Hyundai op 12 (botert goed omwille van groot PEV aandeel, beurskoers +39% 3 maand)

- Ford (redelijk stabiele koers), wat weggezakt naar 13 omdat de Aziaten op plaatsen 10-11-12 het gewoon nu beter doen.

14 tot 18 onverandert... ( waaronder FCA 15e, en PSA slechts 18e)

- Li Auto binnenkomer op 19e plaats, ook Li Xiang, Chinese BEV, want bestaat nog maar sinds 2015 en reeds 19e.

- XPeng quasi ook nieuweling sinds 2014 - ook puur BEV- nu op plaats 20 en haalt Subaru in.

Laatst gewijzigd door Micele : 28 oktober 2020 om 14:45.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 07:25   #6496
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.319
Standaard

Gewoon even wachten tot iedere Europese en Japanse constructeur een voldoende groot aanbod volledig electrische wagens in zijn showroom heeft staan.

Dan wil ik wel eens zien wie er dan nog willens nillens met die Amerikaanse brol wil rijden.

Wat je kan zo hipster-groen zijn als je wil, als we even de electrische aandrijving van de Tesla wegdenken blijft er bitter weinig over om over naar huis te schrijven.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 09:56   #6497
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.808
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Gewoon even wachten tot iedere Europese en Japanse constructeur een voldoende groot aanbod volledig electrische wagens in zijn showroom heeft staan.

Dan wil ik wel eens zien wie er dan nog willens nillens met die Amerikaanse brol wil rijden.
De fans, maar die vijver lijkt niet zo groot als men dacht.
Velen zijn aan hun tweede, derde of zelfs vierde (of meer) Tesla toe.
Zelfs in hun recente 10-Q kan je letterlijk lezen dat het aantal niet-Tesla trade-ins daalt en het aantal Tesla trade-ins stijgt.

Ik heb al meerdere malen aangegeven dat eens alle fans bediend zijn (nieuwe markten aanboren gaat niet eindeloos), de groei in de breedte zou vertragen omdat de meeste mensen al eerst moeten overtuigd worden om voor een EV te gaan en indien de keuze gemaakt is andere prioriteiten stellen dan de doorsnee cultist.

Citaat:
Wat je kan zo hipster-groen zijn als je wil, als we even de electrische aandrijving van de Tesla wegdenken blijft er bitter weinig over om over naar huis te schrijven.
Tesla kan als automaker niet concurreren met de traditionele merken.
Daarom verkopen ze enerzijds nu wat volgens hen de wagen morgen zou moeten kunnen.
Anderzijds focussen ze zich op een paar metrics die de superioriteit zou moeten aantonen (0-60 bv) terwijl die zogenaamde superioriteit simpelweg terug te brengen zijn tot ontwerpkeuzes zijn ipv een 'voorsprong van 10 jaar'.

Heel hun marketing is daar nu op gericht.
En waar de subsidies tot nu toe in hun voordeel werkten, zo zal het ook tegen hen werken eens de regulators doorkrijgen dat een 3-ton wegende EV die in <3s naar 100km/h gaat niet echt groener is dan een klein benzinewagentje dat 3l/100km verbruikt. Laat staan de bescheiden hybrides en kleinere EV's.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill

Laatst gewijzigd door hamac : 29 oktober 2020 om 10:01.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 11:26   #6498
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Gewoon even wachten tot iedere Europese en Japanse constructeur een voldoende groot aanbod volledig electrische wagens in zijn showroom heeft staan.
Bij mijn weten hebben ze dat al.
https://ev-database.nl

Waarom even wachten op "die andere", even wachten op betere Teslas gaat dan ook. Teslas eerste serieuze wagen was het model S, sinds 2013 in Europa. Het model 3 kwam met een delivery hell aan in februari 2019.

"Iedere Europese en Japanse constructeur" maken al hoelang wagens?
Hadden die in hun beginjaren ook brol?

Citaat:
Dan wil ik wel eens zien wie er dan nog willens nillens met die Amerikaanse brol wil rijden.
De verkoopcijfers spreken dat tegen...

Citaat:
Wat je kan zo hipster-groen zijn als je wil, als we even de electrische aandrijving van de Tesla wegdenken blijft er bitter weinig over om over naar huis te schrijven.
Amai. Dan mis je heel wat. Kijk naar de verkoop.

Na de laatste verbeteringen (facelift model 3) gaat Tesla er serieus op vooruit:
https://www.egear.be/2021-tesla-model-3/
1 vb.:
Citaat:
https://thenextavenue.com/2020/10/26...minated-glass/

Tesla Model 3 and Model Y Now Equip with SoundProof Laminated Glass
Als in Giga Berlijn de Teslas van de band rollen gaat het nog beter zijn (ook de lakkwaliteit)

Want Giga Shanghai bewijst het sinds januari-februari 2020 (ja tijdens de pandemie)

De Chinese model 3 die nu naar Europa ingevoerd worden bevestigen dit.
Het ziet er naar uit dat ook Chinese model Y naar Europa gaan komen, om het halfjaar te overbruggen dat Giga Berlijn nog niet produceert. Made in Germany.

Tesla zal zijn voorsprong eerder nog uitbouwen, met hun splinternieuwe fabrieken en technieken.

Ook de kwaliteit van hun US-modellen is er serieus op vooruitgegaan, een beetje kritischer lezen helpt daar al:
Citaat:
https://www.dagelijksauto.nl/autonie...wel-zo-slecht/

Is Tesla kwalitatief wel zo slecht?

Uit onderzoek van onderzoeksbureau Bloomberg onder 5.000 Tesla Model 3 eigenaren blijkt dat, sinds Tesla in februari 2019 begon met het verschepen van haar Model 3 uitvoeringen naar Europa, de kwaliteit enorm is verbeterd. In die maanden heeft Tesla het aantal problemen met meer dan 65% teruggedrongen. De meest gemelde mankementen zijn cosmetisch, gericht op het exterieur. Op het gebied van techniek doet Tesla het juist goed.

Laatst gewijzigd door Micele : 29 oktober 2020 om 11:54.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 14:54   #6499
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.319
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Bij mijn weten hebben ze dat al.
https://ev-database.nl
Nee, dat hebben ze nog niet. Het begint nu stilletjes aan te komen maar lang niet elke contructeur heeft voor elke type wagen een volledig elektrisch alternatief.

Citaat:
Waarom even wachten op "die andere", even wachten op betere Teslas gaat dan ook. Teslas eerste serieuze wagen was het model S, sinds 2013 in Europa. Het model 3 kwam met een delivery hell aan in februari 2019.
Ik zou wachten op een Europese of Japanse wagen omdat volgens mij de (afwerk)kwaliteit ervan vele malen hoger is dan die van Tesla. Dat is mijn reden waarom ik niet voor Tesla zou kiezen en waarom mijn voorkeur naar Europees of Japans gaat.
Wat is jou reden dat je voor Tesla blijft kiezen en niet voor Europese of Japanse alternatieven?

Citaat:
"Iedere Europese en Japanse constructeur" maken al hoelang wagens?
Hadden die in hun beginjaren ook brol?
Die hadden massa's brol in hun beginjaren. Maar omdat destijds de concurrenten ook massa's brol hadden was er voor de consument niet echt een alternatief.
Nu wel.


Citaat:
De verkoopcijfers spreken dat tegen...
Voorlopig nog wel ja. Omwille van de hype en de nog beperkte alternatieven.



Kijk eh, waar het mij vooral over gaat is dit: Ik heb niks tegen Tesla maar zou er zelf geen kopen. En ik heb mijn redenen (ik vind de kwaliteit ondermaats, ik heb geen vertrouwen in het bedrijf, ik vind het mottige bakken).
Daarom heb ik meer vertrouwen in de (toekomstige) Europese en/of Japanse alternatieven.

Maar wat ik me afvraag is waarom Tesla-adepten totaal tegen deze alternatieven zijn en zoals jij hierboven bv, nog eerder zullen wachten op een 'beter afgewerkte Tesla' en dus onomstotelijk toegeven dat ze weten dat er kwaliteitsproblemen zijn maar toch nog liever 't vliegend schijt krijgen dat een Japans of Europees alternatief overwegen.
Nooit krijg ik daar een reden voor. Ook nu weer niet, van u.

Het enige wat ik kan bedenken is dat u massa's lange turbo's Tesla in uw aandelenportefeuille hebt zitten.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 15:47   #6500
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.808
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Nee, dat hebben ze nog niet. Het begint nu stilletjes aan te komen maar lang niet elke contructeur heeft voor elke type wagen een volledig elektrisch alternatief.

Ik zou wachten op een Europese of Japanse wagen omdat volgens mij de (afwerk)kwaliteit ervan vele malen hoger is dan die van Tesla. Dat is mijn reden waarom ik niet voor Tesla zou kiezen en waarom mijn voorkeur naar Europees of Japans gaat.
Wat is jou reden dat je voor Tesla blijft kiezen en niet voor Europese of Japanse alternatieven?
Hij heeft alleen nog maar in zijn fantasie voor Tesla gekozen. Hij rijdt nog steeds met een wagen met een vroem-vroem motor.

Citaat:
Die hadden massa's brol in hun beginjaren. Maar omdat destijds de concurrenten ook massa's brol hadden was er voor de consument niet echt een alternatief.
Nu wel.

Voorlopig nog wel ja. Omwille van de hype en de nog beperkte alternatieven.
De verkoop stagneert in zowel de VS sinds Q4'19 als in EU terwijl de markt in deze laatste (relatief) sterk groeit omwille van stimulansen en regulering.
In hun thuishaven CA zijn ze het laatste kwartaal zelfs achteruit gegaan.

Citaat:
Kijk eh, waar het mij vooral over gaat is dit: Ik heb niks tegen Tesla maar zou er zelf geen kopen. En ik heb mijn redenen (ik vind de kwaliteit ondermaats, ik heb geen vertrouwen in het bedrijf, ik vind het mottige bakken).
Daarom heb ik meer vertrouwen in de (toekomstige) Europese en/of Japanse alternatieven.

Maar wat ik me afvraag is waarom Tesla-adepten totaal tegen deze alternatieven zijn en zoals jij hierboven bv, nog eerder zullen wachten op een 'beter afgewerkte Tesla' en dus onomstotelijk toegeven dat ze weten dat er kwaliteitsproblemen zijn maar toch nog liever 't vliegend schijt krijgen dat een Japans of Europees alternatief overwegen.
Nooit krijg ik daar een reden voor. Ook nu weer niet, van u.
Het is me eveneens opgevallen dat de grootste fans van Tesla doorgaans het meest tegen andere EV's zijn. Je moet op Twitter en Reddit kijken hoe toxic die fans zijn.
Het zijn greenwashers eerste klasse.

Citaat:
Het enige wat ik kan bedenken is dat u massa's lange turbo's Tesla in uw aandelenportefeuille hebt zitten.
Zelfs dat niet.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be