Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 januari 2021, 10:52   #1
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.797
Standaard De fiscus kent straks al uw banksaldo's

Naar aanleiding van een nieuwsfragment met Paul D'hoore op oudejaarsdag..
Onze regering heeft blijkbaar besloten dat de fiscus eens per jaar al uw bankrekeningen mag inkijken om uw vermogen in kaart te brengen.

Nochtans zijn er een aantal "waakhonden" bij de privacycommissie die hier bezwaar tegen aantekenden. Ik kan nergens een duidelijk artikel vinden dat bevestigt wat Paul D'hoore op het nieuws vertelde. Wel een resem artikels over bezwaren ertegen. D'hoore denkt dat het in kaart brengen van uw vermogen, de eerste stap is om uw vermogen te belasten.

Privacywaakhond verwerpt inzage in bankrekeningen

Onze regering heeft blijkbaar beslist dat het wel moet kunnen. De zoveelste vrijheid die wordt afgepakt.

Nu mijn bezorgdheid.. Het betreft hier Belgische bankrekeningen.
De rekeningen van Jan Modaal. Het lijkt me dat de grote vissen met hun buitenlandse constructies hier gewoon onderuit komen. Iemand zoals Karel De Gucht bijvoorbeeld.

Verder vraag ik me ook af of dit iets gaat doen tegen bijvoorbeeld Turken en Marokkanen die in BE een sociale woning hebben, en in eigen land 3-4 appartementen bezitten. Dit betreft immers geen Belgische bankrekeningen, en ik geloof niet dat Turkije en Marokko hun bankgeheim prijsgeven.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 1 januari 2021 om 10:53.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2021, 12:06   #2
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Naar aanleiding van een nieuwsfragment met Paul D'hoore op oudejaarsdag..
Onze regering heeft blijkbaar besloten dat de fiscus eens per jaar al uw bankrekeningen mag inkijken om uw vermogen in kaart te brengen.

Nochtans zijn er een aantal "waakhonden" bij de privacycommissie die hier bezwaar tegen aantekenden. Ik kan nergens een duidelijk artikel vinden dat bevestigt wat Paul D'hoore op het nieuws vertelde. Wel een resem artikels over bezwaren ertegen. D'hoore denkt dat het in kaart brengen van uw vermogen, de eerste stap is om uw vermogen te belasten.

Privacywaakhond verwerpt inzage in bankrekeningen

Onze regering heeft blijkbaar beslist dat het wel moet kunnen. De zoveelste vrijheid die wordt afgepakt.

Nu mijn bezorgdheid.. Het betreft hier Belgische bankrekeningen.
De rekeningen van Jan Modaal. Het lijkt me dat de grote vissen met hun buitenlandse constructies hier gewoon onderuit komen. Iemand zoals Karel De Gucht bijvoorbeeld.

Verder vraag ik me ook af of dit iets gaat doen tegen bijvoorbeeld Turken en Marokkanen die in BE een sociale woning hebben, en in eigen land 3-4 appartementen bezitten. Dit betreft immers geen Belgische bankrekeningen, en ik geloof niet dat Turkije en Marokko hun bankgeheim prijsgeven.
Wat gaan ze doen aan die buitenlanders, die geld naar hun ouders sturen?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2021, 12:16   #3
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Geldt dat ook voor uw effectenrekening?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2021, 12:39   #4
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Dezelfde overheid die ons waarschuwt voor phishing gaat nu ook proberen te vissen.

Laatst gewijzigd door Micele : 1 januari 2021 om 12:40.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2021, 13:33   #5
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dezelfde overheid die ons waarschuwt voor phishing gaat nu ook proberen te vissen.
Via het excuus "om fraude te voorkomen" natuurlijk. Ze moeten altijd een excuus formuleren om onze privacy systematisch af te pakken. Tot we straks vaststellen dat we in een politiestaat leven, die een volledige controle over ons heeft.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 15:45   #6
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Daar gaan alleen de zwartwerkers en oneerlijke handelaren en smokkelaars en drugdealers last van hebben. Alhoewel de dealers slimmer zijn en met geldezels werken . Die moeten opletten dat het saldo van hun eindejaars rekening laag staat.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 15:47   #7
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Daar gaan alleen de zwartwerkers en oneerlijke handelaren en smokkelaars en drugdealers last van hebben. Alhoewel de dealers slimmer zijn en met geldezels werken . Die moeten opletten dat het saldo van hun eindejaars rekening laag staat.
Die wassen dat wit via kinderopvang en viswinkels enzo
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 15:48   #8
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.365
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik zorg ervoor dat mijn kapitaal in niet traceerbare middelen zit. Volg maar eens een plaat titanium. Om een voorbeeld te geven.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 15:58   #9
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Geldt dat ook voor uw effectenrekening?
Als je die effecten op een regelmatige eerlijke basis in uw bezit gekregen hebt dan is daar geen enkel probleem mee. Bij aankoop heb je taksen betaald en bij verkoop doe je dat weer. Of het hun iets gaat opbrengen betwijfel ik. DEGENEN DIE FRAUDEREN WETEN VERDOMD GOED HOE ZE HET MOETEN VERSTOPPEN.
Een buitenlander die hier bv. enkele appartementen verhuurd en van het OCMW leeft en zelf een sociale woning betrekt heeft die appartementen niet op zijn naam staan maar op naam van een bank in zijn land van herkomst. Hoe het verder werkt ga ik u niet vertellen, dat moet je aan een Noord-Afrikaan met een Mercedes of BMW vragen
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 16:09   #10
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Als je die effecten op een regelmatige eerlijke basis in uw bezit gekregen hebt dan is daar geen enkel probleem mee. Bij aankoop heb je taksen betaald en bij verkoop doe je dat weer. Of het hun iets gaat opbrengen betwijfel ik. DEGENEN DIE FRAUDEREN WETEN VERDOMD GOED HOE ZE HET MOETEN VERSTOPPEN.
Een buitenlander die hier bv. enkele appartementen verhuurd en van het OCMW leeft en zelf een sociale woning betrekt heeft die appartementen niet op zijn naam staan maar op naam van een bank in zijn land van herkomst. Hoe het verder werkt ga ik u niet vertellen, dat moet je aan een Noord-Afrikaan met een Mercedes of BMW vragen
Maar de corrupten kunnen moeilijk splinters bij andere corrupten gaan weghalen he? Dit land en haar kabinetsleden hangt aan elkaar van fraudezaken en lobbyisten die de draak met ons steken.

Wij moeten hun controleren en niet andersom he
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 10 januari 2021 om 16:10.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be