Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 juli 2016, 14:50   #21
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het probleem is dat reparatie vaak nogal arbeidsintensief is en bijgevolg soms gewoon te duur in vergelijking met nieuwkoop.
Dat hangt er ook vanaf hoeveel waarde je aan het gerepareerde toekent. Stel een herhaaldelijk gerepareerde jeans van een eeuw oud. Elke reparatie zijn kenmerken, zijn auteur. Bij elke reparatie verhoogt de waarde van de jeans. Wie wil er nog een nieuwe jeans als je een oude, gerepareerde kan hebben, tenzij je de gerepareerde mischien niet kan betalen?

Ik spreek niet over nu, morgen, volgend jaar of volgend decennium.
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 4 juli 2016 om 14:52.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 14:59   #22
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Mijn schoenen gaan eigenlijk nooit kapot.
Soms slijp ik er wel eens per ongeluk in met de slijpschijf.
Of gutst er wat verf over. Ook al eens te 'plat' door de bocht met de motor en dan ben je ook een stukje leder kwijt.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 15:15   #23
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Vroeger repareerde men schoenen. Ik hoop dat we ooit terug zullen gaan naar een reparariemaatschappij. Het idee dat nieuw mooier is is ouderwets voor mij. Ik aprecieer de creatieve reparatie. Dat je ziet dat iets gerepareerd is is niet iets om beschaamd om te zijn, maar juist het tegendeel.... Ik vrees dat ik 'mijn tijd' wat te veel 'vooruit' ben soms.
Wel, ik denk niet dat het woord 'hoop' nodig is in uw tekst.
Volgens mij gaan we opnieuw naar een reparatiemaatschappij.
Wat je vandaag in de winkel kan kopen is alledaags, duur of goedkoop, dat maakt zeer weinig uit. Al wat mensen willen/kunnen/moeten gebruiken en dat niet meer te koop is heeft pas waarde en deze zaken gaat men blijvend herstellen en indien nodig zelf vakkundig herbouwen.
Dat zullen ook de spullen worden die duurder worden naargelang ze ouder worden. Het voordeel is dus dubbel. Gebruiksgemak en prijs vast.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 16:48   #24
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.835
Standaard

Wat schoenen betreft ben je nog altijd best af met legerbottinnes. Dat is degelijke kwaliteit en nog steeds gemaakt om lang mee te gaan. Dat is mijnn consumentenervaring.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 16:52   #25
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.835
Standaard

Wat vrijetijdskledij betreft, zou ik bvb. Zeeman aanraden. Het gaat heus niet kapot in een wasmachine, en ik heb de ondervinding dat die kleren toch vele jaren kunnen meegaan. OK, 't is geen statussymbool, maar prijs/kwaliteitsverhouding is zeer goed. Laatst 4 broeken gekocht voor 20€, en weer gesteld voor een paar jaar.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 18:05   #26
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Als alledaagse schoenen kan je beter naar de betere en duurdere merken gaan.
Wanneer je op voorhand weet dat de schoen maar een paar keer zal gedragen worden, dan kan zo'n goedkopere schoen een goed alternatief zijn.
Wie gaat daar nu ook naar toe?
Mensen die denken dat ze hetzelfde krijgen voor minder geld, en bedonderd worden?
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 18:15   #27
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Mensen die denken dat ze hetzelfde krijgen voor minder geld, en bedonderd worden?
Die mensen verdienen het dan ook om bedonderd te worden hé.

Wordt er door die winkel uitdrukkelijk geclaimd dat de schoenen van dezelfde kwaliteit zijn als [vul merk maar in]?
Wordt er door die winkel uitdrukkelijk geclaimd dat de schoenen [vul termijn in of km's] meegaan?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill

Laatst gewijzigd door hamac : 4 juli 2016 om 18:18.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 18:18   #28
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
U begint zelf een topic over "brol producten" maar u bent blind voor de redenen waarom deze producten gekocht worden door consumenten. Denkt u dat er zoveel brol producten zouden verkocht worden mochten consumenten dit niet kopen? Het ligt aan de beïnvloedbaarheid van wat ik de doorsnee consument noem dat er zoveel van uw brol producten worden verkocht. Ga anders eens een kijkje nemen in de Nederlandse winkelketen action die ook in België actief is. Kijk eens hoeveel brolproducten daar verkocht worden, hoeveel ze maar kosten en welk volk dat daar allemaal koopt.
"Beïnvloedbaarheid"?
U bedoelt "bedonderbaarheid"?
Wel, ongeacht wat u "doorsnee" mens noemt, dat klopt, namaak is namaak, en moet voor het niet getrainde oog later blijken, na de opgesolferde extra (door vervanging) kost. Daarom begon ik dit onderwerp over brol producten, weet u nog?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Waarom zou dit niet bestaan? De kudde laat zich volledig vangen aan alle marketingtrucs van de bedrijven die deze brolproducten verkopen. Het is aan u als consument om aan de hand van uw koopgedrag uit te maken of u tot die kudden behoort of niet.
Uw aanhoudende mineur / denigrerende praat over gemiddelde mensen / soorten volk, vind ik gewoon saai. Ik heb een positief mensbeeld.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Als iets spotgoedkoop is dan is dat dikwijls al een indicatie voor lage kwaliteit. Voor de meeste mensen is de prijs echter van doorslaggevend belang dus trappen ze er toch in. U noemt dat "bedonderd worden" maar ik wijt zoiets eerder aan de domheid en hebzucht van wat ik de doorsnee consument noem.
Schoenen die de helft kosten van andere zijn niet "spotgoedkoop". Spotgoedkoop = fractie van prijs. Bvb schoenen/botten die je aan 1-2 euro kunt vinden op rommelmarkten, ja zelfs degelijke / kwaliteit.
Kijk naar kringwinkels: alles wat ze verkopen werd ze voor niks gegeven.
Ik zeg altijd dank u tegen diegenen die me zulke koopjes gunnen, en zeg zelfs dat het een weggeefprijs is.
In plaats van mensen dom... hebzuchtig...enz te noemen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
U mag lijsten maken met
brolproducten die eindeloos lang zijn, dat zal niks veranderen aan het feit dat mensen deze producten massaal blijven kopen. De reclame-en marketingjongens zijn veel slimmer dan u en de kudde consumenten.[/quote]
Ik ben gestopt met bepaalde merken te kopen door ervaring. Ik deel die ervaring. Waarom zou een lezer geen rekening houden met ervaring van anderen?
Wat gaan uw reclame marketingjongens doen aan dit onderwerp?
Bleiten in de rand van de marge?
Consumenten domheid en kuddegedrag verwijten?
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 18:51   #29
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Vroeger repareerde men schoenen. Ik hoop dat we ooit terug zullen gaan naar een reparariemaatschappij. Het idee dat nieuw mooier is is ouderwets voor mij. Ik aprecieer de creatieve reparatie. Dat je ziet dat iets gerepareerd is is niet iets om beschaamd om te zijn, maar juist het tegendeel.... Ik vrees dat ik 'mijn tijd' wat te veel 'vooruit' ben soms.
De overheid heeft door haar diefstal reparatie onrendabel gemaakt.
En gemonopoliseerd, kijk naar staatswinkels zoals die kringwinkels die overal woekeren. Massa's personeel hebben die. Eén enorme bezigheids"economie". 3 die staan te wachten op klanten aan 1 kassa. 100 keer de boel verleggen en herindelen. Met zwabbertjes de bovenkant van rijen boeken afstoffen. Een borstel op de vloer zetten en die heel de tijd vooruitduwen zonder op te heffen. Gewoon om de tijd te passeren.

Maar de boel die ze verkopen kuisen ze niet eens. Neem bvb opnieuw schoenen, de aarde zit in de buitenzolen, de klonters vanalles op de binnenzolen. Ze zijn soms zo erg toegetakeld dat je het niet mogelijk acht dat ze die nog te koop stellen. Zoiets geeft een rotslechte indruk op klanten, en ik snap niet dat ze dat niet beseffen.
En ze hebben allemaal grote afvalcontainers. Ik zie vaak mensen dingen komen afgeven en ze hebben hun rug amper gedraaid of ik hoor al het kabaal van brekend glas en vanalles die ze in hun containers kappen.
Een kringwinkel maar zo groot als een boetiek, maar met 3 grote afvalcontainers buiten (ja, van die hele grote die met een kraan op een ligger worden gesleept achter een trekker).

Ik las eens cijfers, minder dan de helft van dat zogenaamd "herbruikbare" is wat ze noemen "verkoopbaar". Ik heb nog een kader (schilderij) gezien waarvan het doek, houten basis en de lijst zo geperforeerd waren (houtworm) dat het wel een soort opzettelijke bizarre kunst leek, elke vierkante cm had enkele gaatjes). Het stond er 3 weken.
Ze repareren fietsen en elektro. Ik heb er slechte ervaring mee, kocht totnogtoe enkele elektro zaken (5+1 luidsprekerset en een 2 set actieve luidspreker) en beiden hadden mankementen (constant fluiten en bediening niet werkende) en in beide gevallen geld terug.
En een led bureaulamp met schakelaar die slecht contact geeft: staat heel de tijd te pinken. Zag enkele weken later een andere, zelfde fabrikant, andere kleur (blauw) en toen ik die ginds eens in het stopcontact probeerde bleek die net hetzelfde probleem te hebben.
Vorig jaar een paar schoenen gekocht, droeg ze een avond, wilde ze uittrekken 's avonds (aan de hiel trekken) en van de eerste kwam heel de zool zomaar los. De brolmerken die ik eerder hier o5psomde, kom ik er vaak tegen, en als ze ongedragen zijn plakken ze er dezelfde standaardprijs (7.5 euro) op als lederen schoenen.
Er zijn mooie koopjes te doen, maar je moet erg opletten, heel goed kijken en weten waar. Normaal zou het personeel de afval moeten shiften, maar blijkbaar hebben velen er totaal geen benul (er zijn enkele die wel capabel zijn maar dun gezaaid)

Aangaande repareren, wel, ik ben sinds 1-2 jaar begonnen met vanalles te repareren. Soms koop (of krijg ik voor niks op rommelmarkten) expres brol of versleten/beschadigde, omdat er nog onderdelen aan zijn die bruikbaar zijn, natuurlijk aan erg lage prijs, 40 cent, halve euro. Dit weekend 2 valiezen gerepareerd, 5 plaatsen waar rits 5-15 cm losgekomen was, en terug samengenaaid met polyestergaren (katoen is brol omdat het nat de helft van de sterkte verliest). Schoenen, deels losgekomen zolen plakken (ook met okkazie materiaal / siliconen / viskeuze rubber enz), binnenzolen vervangen, kuisen, poetsen, binnenbekleding vervangen, beschadigingen in leer repareren (door er scherfjes leer in de kleven).

Maar om de maatschappij terug te doen repareren, vrees ik dat overheid eerst buitengesjot zal moeten worden.
Dan zouden al die mensen die nu in de bezigheidseconomie zitten (zoals met een dozijn met de knieen op de aarde tussen struikjes tussen fietsstrook en autostrook zitten wieden), terug iets wèl nuttigs kunnen verrichten, en door het wegvallen van hun nutteloze kost, reparatie weer rendabel maken.
Maar overheid heeft geen baat bij producten die 10-20 jaar meegaan, je passeert dan immers maar 1 keer langs hun belastingskassa.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 18:54   #30
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Mijn schoenen om mee te gaan werken zijn zonder uitzondering Van Bommels. Vrijetijdsschoenen neig ik meestal richting Pantofolo d'Oro.

Mijn schoenen gaan eigenlijk nooit kapot.
Welke (uiteraard dames-)schoenen ikzelf in de regel draag zal u wel niet interesseren, maar vermits u het over herenschoenen hebt : ik kende het merk Van Bommel niet, dus ik heb zonet eventjes naar de website gekeken.

Mmmja, het is vanzelfsprekend een kwestie van persoonlijke smaak, maar ik heb bij Van Bommel niet echt een modelletje gezien dat mijn man zou kunnen bekoren. Overigens draagt hij sinds zijn jeugd quasi uitsluitend schoenen (meestal brogues maar ook loafers) van Britse schoenmakers (hoofdzakelijk J. Cheaney and Sons met onder andere drie winkels in London) : tijdloos klassieke kwaliteit en duurzaamheid. Zeer aan te raden !

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  brogue-TGJ.04.jpg
Bekeken: 1582
Grootte:  56,5 KB
ID: 103141

Voor de liefhebbers van superkoopjes : zoals elk jaar is er momenteel bij Cheaney “summer sale” met kortingen van soms quasi 50%. Ook bij de traditioneel/reguliere klassieke kledingwinkels zoals Cordings (Picadilly, London) zijn er op dit ogenblik zomersolden, dus allen daarheen !
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 19:12   #31
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Wat vrijetijdskledij betreft, zou ik bvb. Zeeman aanraden. Het gaat heus niet kapot in een wasmachine, en ik heb de ondervinding dat die kleren toch vele jaren kunnen meegaan. OK, 't is geen statussymbool, maar prijs/kwaliteitsverhouding is zeer goed. Laatst 4 broeken gekocht voor 20€, en weer gesteld voor een paar jaar.
Ik heb kousen en regenkledij gekocht in Zeeman. Ik had kousen die ik 's morgens nieuw aanhad op het werk en 's avonds al gescheurd waren van de wat ruwe binnenkant van de werkschoenen.
De regenvest, de waterdichtheid was een opgespoten rubber aan de binnenkant, na enkele maanden hing die overal in flarden. De regenbroek scheurde de 2de of 3de keer aan het kruis toen ik op de fiets stapte.
Om een merk te noemen: ik heb lang geleden ooit een kwaliteits kostuum vestje gehad van het merk "Pierre Cardin". Enkele jaren terug kwam ik dat merk (voor de eerste keer na al die tijd) terug tegen in Zeeman, bij kousen. Ik kocht ze met de gedachte dat het kwaliteit moest zijn. Het waren die van hierboven, na 1 dag dragen al vuilbak. Om maar te zeggen, wat vroeger was, betekent niet dat het vandaag nog steeds zo is.
Ik heb veel geleerd in recente jaren. Ik weet nu welke materialen kwaliteit zijn, en welke niet. De eigenschappen ervan. Kijk naar de etiketten. Sterkste kledij is die van 100% scheerwol. Grootste brol is katoen. Scheerwol kousen gaan een half jaar mee. Katoen een paar weken. Met uitzondering van dikkere jeans, die gaan nog lang mee. Polyester is goed als sportkledij. Je kunt in de regen rijden, nat zijn, regen stopt en na een kwartier is je polyester kledij weer droog en ziet er okee uit, terwijl katoen nog dagenlang natblijft, en er zo lelijk uitziet als wat.
Maar je kunt ook gelijk hebben met Zeeman, het is vermoedelijk louter een kwestie van weten wat je koopt, ook de reden van dit onderwerp.
Dus als u de Zeeman merken waarmee u goede ervaring heeft kunt zeggen, is dat een waardevol gegeven voor anderen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 19:23   #32
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Goedkope producten zijn voor rijke mensen omwille dat je ze continu moet vernieuwen.

Minder rijke mensen kiezen beter voor duurzame producten. Omwille van de lange levensduur.

Echter facebook mensen kiezen altijd voor rommel. Ongeacht de prijs. Omdat rommel via sociale media verspreid word en mensen van die groep volgelingen zijn van die commerce.
Wat ze meestal niet eens doorhebben zelfs.



__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 19:36   #33
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
. Sterkste kledij is die van 100% scheerwol.
neen. De sterkste kledij is van kevlar
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 19:49   #34
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Welke (uiteraard dames-)schoenen ikzelf in de regel draag zal u wel niet interesseren, maar vermits u het over herenschoenen hebt : ik kende het merk Van Bommel niet, dus ik heb zonet eventjes naar de website gekeken.

Mmmja, het is vanzelfsprekend een kwestie van persoonlijke smaak, maar ik heb bij Van Bommel niet echt een modelletje gezien dat mijn man zou kunnen bekoren. Overigens draagt hij sinds zijn jeugd quasi uitsluitend schoenen (meestal brogues maar ook loafers) van Britse schoenmakers (hoofdzakelijk J. Cheaney and Sons met onder andere drie winkels in London) : tijdloos klassieke kwaliteit en duurzaamheid. Zeer aan te raden !

Bijlage 103141

Voor de liefhebbers van superkoopjes : zoals elk jaar is er momenteel bij Cheaney “summer sale” met kortingen van soms quasi 50%. Ook bij de traditioneel/reguliere klassieke kledingwinkels zoals Cordings (Picadilly, London) zijn er op dit ogenblik zomersolden, dus allen daarheen !
Ziet er wel ouderwets uit. Iets voor oude venten en zelfs jonge oude venten.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 19:49   #35
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
neen. De sterkste kledij is van kevlar
Ik hou kevlar (en andere) buiten beschouwing omdat ze niet courant genoeg zijn en de prijs/kwaliteit (mede daardoor) eigenlijk ronduit slecht is.
Anders gezegd: de extra sterkte is het sop van de kolen niet waard.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 19:54   #36
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ziet er wel ouderwets uit. Iets voor oude venten en zelfs jonge oude venten.
Er zijn mensen die zulke schoenen "sinterklaas schoenen" noemen.
Maar eigenlijk is uitzicht een erg subjectief gegeven. Wat de ene aartslelijk zou noemen vind de andere dan weer net hip.
Het gaat me hier eerder over de kwaliteit dan wel het uitzicht. De kwaliteit/duurzaamheid kennen is de prijs met dezelfde noemer kunnen vergelijken.
Trouwens, los van elke subjectieve beoordeling van uitzicht / design, een schoen waarvan de bekleding overal afgeschilferd is ziet er altijd lelijk uit.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 19:56   #37
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ziet er wel ouderwets uit. Iets voor oude venten en zelfs jonge oude venten.
Hetgeen u als "ouderwets" omschrijft is in werkelijkheid gewoon "klassiek", mijnheer. Maar eenieder draagt schoeisel en kleding naar eigen smaak, vanzelfsprekend.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 20:04   #38
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Hetgeen u als "ouderwets" omschrijft is in werkelijkheid gewoon "klassiek", mijnheer. Maar eenieder draagt schoeisel en kleding naar eigen smaak, vanzelfsprekend.
Dat zijn schoenen voor oude bokken. Ik draag alleen Geox of Mephisto etc. Jonge wijven vallen op zulke details.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 20:17   #39
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dat zijn schoenen voor oude bokken. Ik draag alleen Geox of Mephisto etc. Jonge wijven vallen op zulke details.
Mmmja, welke wijven u met uw schoeisel wenst te versieren is niet echt on topic in deze draad : ik verwijs u daarvoor graag naar (bijvoorbeeld) de onderste regionen van dit forum.

In deze draad gaat het over al dan niet “brol”-producten. Nou, voor wat schoeisel betreft draagt niet iedereen Chinese plastieken massaproducten, zoals u hier middels diverse bijdragen hebt gemerkt.

Let wel, voor mij niet gelaten als u dat wel doet, en goed voor u als u daarmee desgewenst jonge wijven strikt voor wie grootwarenhuisschoenen kennelijk al voldoende charme en aantrekkingskracht inhouden.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 20:29   #40
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ziet er wel ouderwets uit. Iets voor oude venten en zelfs jonge oude venten.
Ze heeft er dan ook de meest ouderwetse bompa schoenen uit gehaald. Brogues met glad leder en wat meer frivoliteit in de brogues kan best hip en jeugdig zijn. Uiteraard past dit soort schoenen niet bij streetware of goedkoop ogende kledij maar eerder bij casual chick, bohemian style, etc. Alles wat iets gekleder is of een alles kan/mag klederdracht zoals Bohemian (eclectisch met duurzame materialen en nonchalant gedragen).

zie bvb

http://blog.loake.co.uk/wp-content/u...ty-800x571.jpg

Laatst gewijzigd door Athelas : 4 juli 2016 om 20:33.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be