Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 oktober 2020, 13:05   #21
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
kunnen we ze niet beter een geelkleurige ster opkleven, die "zieken?" Is dat geen betere eindoplossing?
Verbannen naar Molokai?

(ik vind dat van de gele ster best grappig)
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment

Laatst gewijzigd door Skobelev : 20 oktober 2020 om 13:07.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2020, 13:19   #22
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.870
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Je maakt een verband met fascisme omwille van 1 raakvlak (en zelfs dat hangt met haken en ogen aaneen). Op basis van dat onnozel argument zou ik ook kunnen vergelijken met de islam en hoe die met homo's (of vrouwen) om gaan. Die vergeijking gaat zelfs nog veel meer op omwille de verheerlijking van geweld e.d.

Je zoekt spijkers op lag water om toch maar de fascisme en de jodenvervolging erbij te sleuren. Dat is textbook Godwin argumentatie.
1 raakvlak?
demonisering van de vijand (zieken)/diegenen die het narratief niet geloven (negationisten)
segregering van de vijand (sluit ze op in kampen, als hun lichaamstemperatuur niet "juist" is, of als ze het narratief niet geloven)
censuur ("fake-news" moet bestreden worden, staat zelfs in de regeerverklaring van decroo), maar uiteraard bepaalt de machtshebber wat fake is en wat niet. Denk maar aan de cencuur van social media naar aanleiding van amerikaanse verkiezingen
neen, dit doet héél vies aan, en ik kan voor de wereld niet begrijpen waarom U dit systeem zou verdedigen.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2020, 13:34   #23
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
1 raakvlak?
demonisering van de vijand (zieken)/diegenen die het narratief niet geloven (negationisten)
segregering van de vijand (sluit ze op in kampen, als hun lichaamstemperatuur niet "juist" is, of als ze het narratief niet geloven)
censuur ("fake-news" moet bestreden worden, staat zelfs in de regeerverklaring van decroo), maar uiteraard bepaalt de machtshebber wat fake is en wat niet. Denk maar aan de cencuur van social media naar aanleiding van amerikaanse verkiezingen
neen, dit doet héél vies aan, en ik kan voor de wereld niet begrijpen waarom U dit systeem zou verdedigen.
U bent echt vergelijkingen aan het maken die totaal absurd zijn.
Mensen met koorts weren van het openbaar vervoer is nog wel iets anders dan ze gaan brandmerken he. En dat u het doel niet begrijpt, bent u dom of zo ? Verspreiding tegen gaan van het virus. Duh!.
Dat u die idiote vergelijking maakt zegt veel over u.
Hoever kan men gaan met politieke correctheid.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 20 oktober 2020 om 13:35.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2020, 13:54   #24
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.870
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
U bent echt vergelijkingen aan het maken die totaal absurd zijn.
Mensen met koorts weren van het openbaar vervoer is nog wel iets anders dan ze gaan brandmerken he. En dat u het doel niet begrijpt, bent u dom of zo ? Verspreiding tegen gaan van het virus. Duh!.
Dat u die idiote vergelijking maakt zegt veel over u.
Hoever kan men gaan met politieke correctheid.
Bent U daar zo zeker van? Hier loopt het ook al vol met negationisten....
Kijk, sinds dag 3 (de eerste 2 was ik ook verrast) is het mij duidelijk dat het hele verhaal NIETS met onze gezondheid te maken heeft, en ALLES met controle. Net zoals bij de “war on terror” na 09/11.
En zoals ik fascisme begrijp is het een systeem waar de staat alles, tot in de kleinste details, micro-managed.
En louter qua uitwerking zie ik nu niets anders. Ik stel enkel vast dat flikken boetes geven als je zonder mondmasker moederziel alleen gaat joggen in het bos. Of dat zonen die hun moeder in het crematorium willen troosten omdat haar man overleed kordaat terug op hun “gezondsheidsafstand” worden geplaatst, en dat soort toestanden.
En ik vind het dan ook ZEER beangstigend dat de grote roepers hier op dit forum mij neersabelen als ik een samenleving niet goedkeur die te veel overeenkomsten vertoont met de meest donkere periode uit het menselijk bestaan.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 20 oktober 2020 om 14:18.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2020, 15:14   #25
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Bent U daar zo zeker van? Hier loopt het ook al vol met negationisten....
Kijk, sinds dag 3 (de eerste 2 was ik ook verrast) is het mij duidelijk dat het hele verhaal NIETS met onze gezondheid te maken heeft, en ALLES met controle. Net zoals bij de “war on terror” na 09/11.
En zoals ik fascisme begrijp is het een systeem waar de staat alles, tot in de kleinste details, micro-managed.
En louter qua uitwerking zie ik nu niets anders. Ik stel enkel vast dat flikken boetes geven als je zonder mondmasker moederziel alleen gaat joggen in het bos. Of dat zonen die hun moeder in het crematorium willen troosten omdat haar man overleed kordaat terug op hun “gezondsheidsafstand” worden geplaatst, en dat soort toestanden.
En ik vind het dan ook ZEER beangstigend dat de grote roepers hier op dit forum mij neersabelen als ik een samenleving niet goedkeur die te veel overeenkomsten vertoont met de meest donkere periode uit het menselijk bestaan.
Negationisme is verboden.
Hoe kan het er dan hier mee vol lopen ?
Als er al zijn, dan gaan die er hier niet voor uitkomen. En ik ben vrij zeker dat geen enkele forummer hier een negationist is.
Dat je niet blij bent met de maatregelen, tot daaraan toe, maar de vergelijking met de jodenster is er ver, zeer ver over.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2020, 15:23   #26
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.870
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Negationisme is verboden.
Hoe kan het er dan hier mee vol lopen ?
Als er al zijn, dan gaan die er hier niet voor uitkomen. En ik ben vrij zeker dat geen enkele forummer hier een negationist is.
Dat je niet blij bent met de maatregelen, tot daaraan toe, maar de vergelijking met de jodenster is er ver, zeer ver over.
neen, covid-negationisten. Diegenen die het officiële narratief NIET geloven, en die nog maar net niet uitgescholden worden voor "covid-moordenaar."

Voorlopig is dat soort negationisme nog niet verboden.

En neen, ik schaam me NIET om de huidige samenleving te vergelijken met die van voor en tijdens WOII. De donkerste periode uit de mensheid.
en we zijn goed op weg dezelfde fouten te maken. DAT is waar ik bang van heb.
en als ik dan bijdragen lees in te trent van een "legertje" controleurs en dies meer, dan zit ik niet ver van de waarheid.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 20 oktober 2020 om 15:25.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2020, 18:44   #27
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.990
Standaard

Vind ook dat de politiek Covid19 gebruikt> Maar moet dan maar het zoeken naar oplossing om verspreiding te voorkomen met bagger overgoten worden.

Omdat de mogelijkheid voorgesteld word dat werklozen koorts zouden meten voor wie trein en bus neemt? Om verspreiding ter voorkomen en mensen met koorts te helpen

Terwijl het bastion van de vakbond de trein en bus >mogelijks< het virus verder mag verspreiden over gans het land. Van noord naar zuid en omgekeerd, van groot stad tot in het kleinste dorp. En daar zou even koorts meten teveel zijn?

Geen wonder dat men in Azië goede resultaten haalt ter bestrijding van het virus en zelfs op industrieel gebied waar we hier ook steeds meer achterlopen.

De regeltjes gecontroleerd door de vakbond lijken belangrijker dan het bestrijden van de verspreiding van het virus>>>>>dat is gewoon moorddadig

Maar restaurant sluiten dat is toch maar zelfstandigen opruimen zeker volgens sommigen.
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 20 oktober 2020 om 18:46.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be