Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Algemeen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 augustus 2002, 14:39   #1
FMisplon
Provinciaal Gedeputeerde
 
FMisplon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2002
Locatie: (kot) Leuven | (thuis) Koolskamp
Berichten: 896
Stuur een bericht via MSN naar FMisplon
Standaard

Antwerpen heeft dringend nood aan een goeie transfer

Weinig stadsbesturen weten zich zo dikwijls (negatief) in de kijker te spelen als dat van Antwerpen. Sinds CD&V, VLD, SP.A en Agalev eind ‘2000 na moeizame onderhandelingen tot een bestuursakkoord kwamen, vallen er geregeld bestuurlijke brandjes te blussen. Niet zelden zijn die conflicten een gevolg van wedijver en ongenoegen tussen verschillende partijen of schepenen. Is het niet tussen de groene en de liberale fracties dan zorgen schepen van Veiligheid Grootjans en burgemeester Detiège wel voor het nodige spektakel. Begin maart was het al eens raak geweest met de pijnlijke discussie rond de publicatie van het politiemagazine PV. Ironisch genoeg stond de burgervrouw nu op één lijn met haar veiligheidsschepen al kon ze op weinig sympathie van haar eigen achterban rekenen. Onlangs waren we getuige van alweer het zoveelste mini-crisisje binnen de leiding van metropoolstad. Deze keer was het de beurt aan nationaal VLD-voorzitter Karel De Gucht om het vuur aan de lont te steken. Dat deed hij door te stellen dat zijn partij er misschien beter aan zou doen om uit de coalitie te treden. “Liever nu een crisis veroorzaken dan in 2006 de afrekening gepresenteerd te krijgen” luidde zijn argumentatie. Eerder had plaatselijk VLD-voorzitter Ludo Van Campenhout al verkondigd dat de VLD onvoldoende tot haar recht komt in de coalitie. Ook Agalev had al soortgelijke geluiden laten horen maar de groenen lieten evenwel weten toch verder te willen werken. Laat ons deze geluiden even rationeel benaderen. Er zal wel een waarheid inzitten wanneer twee partijen – merkwaardig genoeg niet elkaar’s beste vrienden - aanvoelen dat ze niet of onvoldoende hun stempel op het beleid kunnen drukken. Maar de vraag rijst of ze hun verzuchtingen zo expliciet in de media moeten uitsmeren en, vooral, of ze er niet beter aan zouden doen om hun positie binnen het college zelf te versterken. Vooral de VLD zou er goed aan doen om samen met haar “superschepenen” eens in eigen boezem te kijken. Wat er ook van moge weze, volgens CD&V en SP.A wordt er wel degelijk goed gewerkt aan verschillende dossiers en is er van een crisis geen sprake. Die beweringen zijn niet eens zo onlogisch want Antwerpen is zeker niet de onleefbare stad wat ook leefbare partijen en aanverwante mogen beweren. Wat er in de sinjorenstad jammer genoeg aan ontbreekt is een samenhangend communicatiebeleid en een sterke leiding binnen de coalitie zelf. Dat is iets waar de liberalen al langer wel terecht op hameren. Net zoals roodwit zou het Antwerpse stadsbestuur er goed aan doen om eens een vlotscorende spits aan te trekken. Iemand die de schwung weer in de ploeg kan brengen en ervoor kan zorgen dat er beslissende punten worden gescoord. Of die transfer in de persoon van SP.A voorzitter Patrick Janssens zit, zal nog moeten blijken.

Harold Van Der Kraan
FMisplon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2002, 20:47   #2
datri
Gouverneur
 
Geregistreerd: 19 mei 2002
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.039
Stuur een bericht via Instant Messenger naar datri
Standaard

de bestuurspartijen zullen blijven bekvechten, want ze voelen even goed dat ze er weer niet veel van terechtbrengen.
ze willen enkel hun eigen vel nog redden door het op elkaar te steken, tot ze bij de volgende verkiezingen de rekening weer gepresenteerd krijgen!
__________________
<marquee>vlaanderen doet belgië barsten en beven</marquee>
datri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2002, 14:54   #3
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Citaat:
de bestuurspartijen zullen blijven bekvechten, want ze voelen even goed dat ze er weer niet veel van terechtbrengen.
Zou het Vlaams Blok het zoveel beter doen? Ik durf het betwijfelen.
Een regenboogcoalitie is nu eenmaal niet de eenvoudigste manier van werken, maar zowel de VLD als Agalev hebben zich geëngageerd in dit project, en het moet dan ook van beiden de uitdrukkelijke bedoeling zijn om de rit uit te doen. De uitspraak van De Gucht vind ik dan ook ontoelaatbaar, je kan niet een beetje zwanger zijn.
Ik hoop dan ook dat de coalitie toch de taken die zij op zich heeft genomen, kan volbrengen, en daarmee voldoende mensen kan overtuigen van het democratisch programma.
__________________
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2002, 17:02   #4
datri
Gouverneur
 
Geregistreerd: 19 mei 2002
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.039
Stuur een bericht via Instant Messenger naar datri
Standaard

dat deze regenboogcoalitie zeer moeilijk werken was wisten ze op voorhand, en dan hadden ze er maar niet aan moeten beginnen.
Wat ze nu doen is hun kiezers nogmaals bedriegen, en blijkbaar hebben ze het nog niet begrepen...maar inderdaad, laat de verkiezingen maar komen...
__________________
<marquee>vlaanderen doet belgië barsten en beven</marquee>
datri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2002, 17:21   #5
Maatschappelijk_axident
Vreemdeling
 
Maatschappelijk_axident's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 september 2002
Locatie: Antwârpe
Berichten: 92
Stuur een bericht via MSN naar Maatschappelijk_axident
Standaard

Ik 'vrees' ook vr een nieuwe, maar nog zwartere zondag
En die vrees, tja, ik had (en heb nog steeds) geen probleem om het blok mee in het bestuur te laten stappen. Eens zien of ze dan hun standpten die belangrijk zijn vr de gehele bevolking (onveiligheid,..) kunnen uitwerken, maar ook dat denk ik niet. En als dat niet gebeurd, dan gaan ze toch oep hun bakkes . Maar ik vrees (en dit is wel vrees) dat het nu te laat is en dat de kans bestaat dat het blok op zijn 1tje aan de m8 kan komen en wat er dan te gebeuren staat.... gelukkig zijn we nog niet zo ver en bijten antwerpenaars nogal duidelijk van zich af 8)
__________________
wat je zelf doet, doe je beter!
Maatschappelijk_axident is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2002, 18:25   #6
datri
Gouverneur
 
Geregistreerd: 19 mei 2002
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.039
Stuur een bericht via Instant Messenger naar datri
Standaard

dat het blok alleen aan de macht komt is een beetje overroepen, maar dat ze de kans moeten krijgen vind ik niet meer dan normaal!
we zullen dan wel zien wat ze ervan terecht brengen, en blunderen ze, dan doen ze niet slechter dan deze regering niet?
__________________
<marquee>vlaanderen doet belgië barsten en beven</marquee>
datri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2002, 18:30   #7
Maatschappelijk_axident
Vreemdeling
 
Maatschappelijk_axident's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 september 2002
Locatie: Antwârpe
Berichten: 92
Stuur een bericht via MSN naar Maatschappelijk_axident
Standaard

een kans wil ik ze wel geven, al doe ik dat liever op gemeentelijk of provinciaal niveau dan op vlaams of federaal, sorry. enneuh, ik weet niet hoe het juist zit, ma als ze aan 60% komen in a'pen (mss beetje overdreven, ma in gem1telijke besturen halen ze makkelijk de 50 nu, tenminste als die monstercoalities zo blijven knoeien) dan euhm, tja, dan zitten ze er dus all1 hé
__________________
wat je zelf doet, doe je beter!
Maatschappelijk_axident is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2002, 20:28   #8
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
De uitspraak van De Gucht vind ik dan ook ontoelaatbaar, je kan niet een beetje zwanger zijn.
De uitspraak van De Gucht vind ik onbegrijpelijk. Hun schepenen hebben toch veel bevoegdheden? Waarom zouden ze hun verantwoordelijkheid dan niet nemen? Ik snap het echt niet. Als ze al die bevoegdheden hebben en ze beweren dat ze hun stempel niet kunnen drukken op het beleid, geven ze dan niet toe dat ze onbekwaam zijn?
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be